syyskuussa 2010 synnyttävät


heissan kaikille jo mammoille/mammoiksi tuleville.

Tänää plussasin toisella testillä ja ilmeisesti tärpänny on :heart:
meillä esikoisena kohta 5 vuotias poika joten tuntuu et siit on tuhottomasti aikaa kun vauva oli ettei ihan tuorees muistissa vauvan hoito sun muut jutut mut eiköhän ne sieltä palaudu mikäli kaikki menee hyvin..

tässä pitääkin alkaa kattelee mitä suuhunsa laittaa ja liikuakkin pitäis :D
sen verta tuli meinaa kiloja viime raskaudessa :whistle:

mut mitäs teille muille juuri plussanneille =) ?
 
Heipparallaa!
Täällä on kans plussattu tossa joulukuun lopulla.
Esikoistamme odotamme suurella innolla.
Oireitakin on-- kokoajan nälkä, väsymys, tissit arat, turvotus, röyhtäilyttää välillä paleltaa ja sit ravaan useeti vessassa..

Angelico + Nuppu 5+0
 
Heipsan täältäkin!

Uuden vuoden aattona plussasin, ku ihmettelin, mihin menkat oli hävinny ja miksi olo oli niin turvonnut, ja plussa tuli :D .

Kakkosta ootellaan ja kovasti, ja itsekin kovasti yritän miettiä, mitä suuhuni pistään. Edellisessä raskaudessa tuli "hiukan" liikaa kiloja. Harmi vain ku aina on kauhee nälkä, vaikka olis vasta syönyt,..

Oireita ei oo kauheen paljon: turvotusta, välillä paleltaa, väsymys on kova, röyhtäilyttää kans jonnin verran ja välillä on tosi kuvottava olo, ja tietty ainainen nälkä.

Voimia teille tälle alkutaipaleelle ja vielä kerran onnea plussista

:)
 
mäkin saan ravata vessas turhan usein,varsinkin yöllä,parhaimmillaan laskin et neljä kertaa |O
joko tää yövalvomiseen valmistautuminen alkaa jo ny :LOL:
noh onneks olen ny lomautuksella mut töihin olis kyl heti mentävä kun niitä tulee..

mutta hei mites teillä on hallussa noi vitamiinit,mitä syötte? itse aloitin jo yrityksen aikoihin syömään multi-tabsin raskaus-vitamiineja,sit vedän d-vitamiinin,kalsiumin ja maitohappobakteerit siihen päälle,kauhee määrä pillerii :D
olen tykänny kalaa syödä,lähinnä uunilohta ja graavattua mut nyt luin jostain et pitäis jättää raa´at kalat pois ja lohen suhteen pitäis katsoo mistä se on pyydystetty :/

menee kyl kalan syönti vähän vaikeeks,mut onks teil enemmän tietoo asiasta? aattelin noit omega 3:sii alkaa syömään kuten olen välillä aikaisemminkin syöny mut netissä lukee et joo suositellaan raskauden ajaksi ja tietty muutenkin,mut mones luki et vast puoles välis raskautta eikä missä mainittu alkuraskaudesta mitään..ja sit se A-vitamiini kun kuulem kalaöljyy ei sais syödä mut tossa omega 3 lysi-kapseleissa ei kyl lue et olis A-vitamiinii.

ja sitten vielä kahvin joutuu jättämään 1-2 kuppiin pvssä,kävin jopa kattelemassa kofeiinitonta kaupasta niin yhestä paketista saa pulittaa yli 5?! et ehkei se yks kuppi normikahvii hallaa tee..

lääkäriltä haluis kysyy yhtä sun toista mut eipä ole aikaa vielä.tosin tietty apteekistakin selviäis aika paljon =)

onnittelut teille kans =)
 
:( hmm. tuon listan jälkeen oma vitamiinivarasto tuntuu mitättömältä. Eli mulla on käytössä vain berocca ja D-vitamiini. Ens torstaina kun on eka neuvola, niin kysäisen, täytyykö tehdä lisäyksiä tai muutoksia noihin vitamiinimääriin.

Mulla on ollut aika helppoa kun en ainakaan vielä juokse vessassa koko ajan. Yhden kerran yön aikana pitä käväistä, joten helpolla päästään ainakin täällä :D

Tänään on muutenkin ollut ihan outo päivä, ei ollenkaan mitään oireita, ihan pelottaa, että onkohan kaikki hyvin. Tai ehkä ainoana on se että tunteet on hiukan sekaisin :snotty: , mut ehkä nekin helpottaa sit n. 8 kk:n kuluttua :hug:

Jep, graavilohi on ainakin kiellettyjen herkkujen listalla :( , pitänee lähteä kauppaan tutkimaan kalahyllyjä, ehkäpä tässä oppii uusia kalareseptejä ..

Onko kellään tietoa, miten on vihreän teen laita? Saako sitä juoda vai ei? Mulle on päinvastoin käynyt niin, että jo pelkkä kahvin haju kuvottaa, joten en oo kohta viikkoon juonu kahvia, eikä onneks tee mieli.

Sansuli80, jossain oli kerrottu että kahvia voi juoda jopa kolme kupillista (1,5 dl/kuppi) päivässä.

Arvatkaa, mikä ahistaa kaikkein eniten, .. no kun on niin kylmät ilmat, ettei tee mieli lähteä ulos. Eli tämäkin päivä on ollut vain sisällä istumista/leikkimistä ja syömistä, syömistä, syömistä.. Kohtaa huomaakin, että on niin iso, ettei enää jaksa lähteä millekään lenkille :ashamed:
 
no itseasias ei mullakaan kummempia muita oireita ole kun älytön vessassa juoksu,siis ei tarvi kun tulla vessasta ulos ni on tunne et taas olis pissihätä,,ehkä tissit hiukan turvoksissa :LOL: tai sit vaa kuvittelen..että älähän murehdi kun ei kauheita oireita ole,olen monesti kuullu ettei monillakaan ole mitään ihmeitä.

mut aloin miettimään tosta mun pissihommasta ettei vaa olis joku tulehdus kun mulla tais viime raskauden alussa ollu ainakin kaks kertaa joku tulehdus.. :/
että ehkäpä sitten huomenna terkkariin ottaa asiasta selvää.
mites teillä raskauden vaivat vai onko ollenkaa? itellä tuppas kasaantumaan yhtä sun toista ongelmaa viime raskaudes.

olen jostain lukenu et toi vihreä tee on samaa sarjaa kahvin kans mut et sit yrtti tee olis kielletty ja kaikki muutkin luonnon tuotteet vai mitä ne ny oli :D

ja sit muuten noi vitamiinit on jääny päälle sikatauti-epidemian jälkeen,aloin ite ottaa selvää yhtä sun toista netistä ja kiinnostuin etenkin D-vitamiinista ja sitä sit alettiin koko perhe popsimaan kolminkertainen annos suositusten yli kun sain luvan apteekkarilta.
tosin toi raskaus-vitamiini purkin kävin ostaa kun alettiin yrittää.ja kalsiumia pitää vetää erikseen kun maitotuotteita en juuri vedä, kiitos keskinkertaisen akneen. toiv ei muuten räjähdä käsiin tuo ongelma raskauden myötä :x

kivat sulle kun ei tee kahvia mieli :hug:
mä pidin tänää kahdessa kupissa vaik kolmaskin ois ollu tarjolla :p mut kieltäydyin.
varsinkin vaikka kahvista kovasti tykkäänki niin tuppaa liika juonti tekemään mut vähän neuroottiseksi,oikee ad/hd välillä kun tuppais vaivaamaan :LOL:
mut joo tekee vähän huonoa..

joo on hieman kylmä,tosin me lähettiin pojan kanssa pulkkamäkeen kun muuten tullaa seinähulluiks molemmat ni pakkohan se oli :)
mut kyllä oli ruuhkaa pulkkamäes ni eihän mekään siel kauaa viihdytty.ja sit päästiin sentään mattoja pesemään anopin luokse kun muutetaan tos kuun lopussa ni onpahan puhtaat matot =)
siinä joo oli sentää tälle päivälle mut on noitakin päiviä et mitä ihmettä sitä tekis että jaksamisia sinne ja kyllähän noi pakkasetkin kohta lauhtuu ja kevät pukkaa päälle B)
eihän täs enää kun kolmisen kuukautta tai jotain...

no mutta eikun innolla ootteleen tulevaa (ei meinaa kyl mitenkää jaksais oottaa) et kaikki menis hyvin,eka neuvola,sydänäänet ,ultra,masun kasvu ja muut ihanuudet :heart:
 
Tänne ilmoittautuu täysin pihalla oleva immeinen. :)

Eli ensimmäinen raskaus ja hieman yllärikin.. Vielä olen pihalla kuin kuutamoukko, mutta toivo siintää, että tämä vauveli pysyisi myös sisällä. Pelkohan tässä nyt heti on, että menee kesken. (Valitettavasti olen joutunut seuraamaan parin läheisen lukuisia keskenmenoja, niin pelottaa hieman sama kohtalo..)

Plussasin siis uudenvuoden aattona myöskin ja varmistustestit sitten heti seuraavana päivänä. (testejä siis tehty hurjat 4kpl!) :) Kaikki näyttivät selkeätä plussaa. Nyt arvioituna raskausviikkoja takana 6-7? Neuvolakäynti ensimmäisen kerran 19pv tätä kuuta. Aikaisemminkin olisin mennyt, muttah ei natsannut työvuorot ja neuvolan aikataulut yhteen.. :/

Tähän mennessä tullut kärsittyä ensimmäisten päivien kohdalla nipistelyistä vatsan seutuvilla, välillä kohtuullisen koviakin..? Toivon mukaan ei ole mitään vakavaa.. Huono olo on oikeastaan koko ajan ja paleltaa hirmuisesti. (vaikka sisällä nyt näillä pakkasilla on tullut oltuakin..) Lisäksi vielä olen ollut äärettömän väsynyt.. Saa nähdä helpottaako jossain vaiheessa. ;)

Mutta mukavaa jos joukkoon vielä otetaan tällainen keltanokkakin! :)

Täytyy nyt toivoa parasta ja pelätä pahinta.. :/
 
valkoinenhetero Tervetuloa vaan mukaan jännäämään, stressaamaan, iloitsemaan... Vaikka itsellä on jo toinen raskaus, niin silta ensimmäiset 12 rv ovat aina stressaavia, pääsispä kohta jo ultraan hieman ihmettelemään uutta tulokasta ja samalla rauhoittuis ku näkisi että siellä on jotain :D

Kyllä nyt on kaikki taas hyvin, pari kertaa on vihlaissut mahanpohjasta, eli jotain on tapahtumassa ;)

 
Terve vaan uusille ja onnea! :)

Varasin tänään neuvolan ja sain ajan 26.1. Sinne sit ihmettelemään.

Mulla on ollu ny muutamana päivänä oksettavaa oloa. En oo oksentanu mut oksettaa. :(
Ei kiva. Onneks se on menny nopeesti aina ohi. :)

Mun pitäs kans mennä apteekkiin hakeen noita vitamiinejä, en oo jotenki saanu aikaseks.

Mä lenkkeilen joka päivä ainakin 1½-2 tuntiin. Omistan siis koiran. Mut pukee vaan paljo päälle niin sielä tarkenee.. Tosin asun etelässä ja täälä ei niin kovia pakkasia! Ulkoilun jälkeen tulee kumminkin hyvä ja pirtee olo!

Miten teillä muilla on noi raskausviikot?

Angelico 5+2
 
Hei!

Mä en oo varma noista raskausviikoista, laskin vau.fi -laskurin mukaan ja sain 5+6, taitaa selvita sitten tarkemmin myöhemmin ultrassa.

Mä kerkesin aloittamaan juuri terolut-kuurin, kun menkat oli hiukan sekaisin, tiputtelua melkein 2 vko, ja lääkäri sanoi että menkat alkaa sitten pari päivää kun viimeinen tabletti on napsittu. 19.12 otin viimeisen lääkkeen ja vieläkään ei menkkoja näy :D. Kaiken lisäks kuvittelin olevani raskaana jo marraskuussa, mutta testi näytti negaa, joten näköjään tulee sitten kun ei edes yritä :p .

Mutta onnellinen olo on tästä. Ja ajatukset tahtoo pyöriä koko ajan vain vauvan ympärillä.
 
mulla noi viikot taitas olla 4+5

mut en ymmärrä miks sanotaan et käyt 5:ttä viikkoa jos on 4 viikolla..ja jos vko 5 ni käy jo 6:tta viikkoa :eek: tai sit ei vaan taas mene mun kaaliin :)

neuvolaan eka aika helmikuun alussa ja sit oisin 8 viikolla et kuunneellaanki tolloin jo sydänäänet vai koskas ne ny pystyy kuulemaan,tietääkö/muistaako kukaan?
odottavan aika on pitkä.
 
Mulla laskettu aika olis 6.9 ja ajattelin tulla mukaan myös tänne jännäämään. Ekan neuvolan kävin jo, siellä täytettiin äitiyskortti ja katottiin pituudet,painot ja verenpaineet ja sain lehtiä ja lappuja mukaan ja käyttäjätunnukset oman synnytyssairaalani pikkuhaikara -sivuille :) jännittävää on ja haluais jo ultraan mutta pitäis odottaa vielä 2vkoa :headwall:
Välillä mullakin tuntunu et oireet on hävinny mut sit ne tulee aina takaisin ja oireita siis ollut järkyttävä ruokahalu!, väsymys (nyt en meinaa saada nukuttua eli se on muuttunut), rinnat on arat,kovat ja turvonneet,viluttaa ja joka ilta lämpöö ollu päälle 37 astetta. Mahassa tuntuu välillä sellainen "paine" mutta muuten ei oo vatsassa ollu mitään tuntemuksia ja pissattaa kyllä enempi kuin ennen mut yöt ku nukun kuin tukki niin enpä ole läheskään joka yönä joutunut pissalle heräämään.
Onnea teille kaikille plussasta :heart: Ja voimia ja ihanaa odotusaikaa meille kaikille :hug:
Ainiin, ja rv :t on 6+2 tällä hetkellä jos nyt paikkansa pitää laskurit :)
 
P84
Moi,

Minullakin laskettuaika 6.9.2010, rv:t on tällä hetkellä 6+1.
Eka neuvola olis ensi viikolla :)

Ensimmäistä avopuolisoni kanssa odotamme ja hiukan jännittävää ja erilaistahan tämä on.
Aamupahoinvoinnit on ollut "kaverina" jo reilun viikon. Välillä tuntuu, että ei pysty edes suihkussa käymään kun on niin huono-olo ja välillä saattaa aamu mennä hyvin ja vasta töissä tulee huono-olo. Toivon että pahoinvoinnit helpottaa sitten muutaman viikon jälkeen.

Mua palelee iltaisin ja yöllä tosi paljon, nukunkin nykyään kahdella untuvapeitolla =)

Onnea kaikille plussasta!
 
Raskaustesti tuli tehtyä 29.12. Kahteen kertaan kun ei ekasta tahtonut uskoa, plussat molemmista. Olihan se aluksi pieni järkytys mutta sitten se vaihtui avopuolisoni kanssa iloksi <3 Odotellaan siis esikoistamme. :) Ja nyt rv.6+3 :) Innolla sitä odottelee että vatsa alkaisi kasvamaan!

Raskausoireita on ollut rintojen kasvu ja kipu, väsyttää sekä paleltaa jatkuvasti.
Muuten on ihan kaikki hyvin :)

Onnea muillekkin :)
 
Kiitos vain kaikille onnitteluista. :) Ja onnea myös jokaiselle!

Minulla olisi nyt ensimmäinen neuvola-aika ensi viikon tiistaina.. Jännityksellä odotan, mitä tulee vastaan. H1987 kirjoittikin hieman mitä neuvolassa oli tehty, mutta muilla vielä entisistä raskauksista kokemuksia? Mitä ensimmäisellä kerralla tehdään ja pitääkö itse valmistautua (keräämällä suvusta tietoa tms?) ensimäiseen kertaan? (Kuten jo sanoinkin, hieman pihalla edelleen olen..)

Lohduttavaa kuulla, että muillakin on oireet heitelleet miten sattuu.. Minulla tuossa viikon alussa oli todella huono olo aamuisin - oksentanut en, mutten myöskään meinannut saada syötyä mitään aamulla. Nyt sitten taas tänään ruokahalu oli mitä parhain aamusta, mutta näin illemmasta taas tekee huonoa..

Mites teillä muilla on tuo rintojen "turvotus" ilmentynyt? Minulla rinnat ovat olleet äärettömän kipeät ja kuppikoko valehtelematta suurentunut melkein yhden numeron. Liivit vielä viime kuussa olleet erittäin passelit ja istuneet mitä parhaiten, mutta nyt ei meinaa sopia mitkään liivit enää päälle. Jopa mies + pari työkaveria ovat kommentoineet tuota kasvanutta rintavarustusta. (ja tarkennuksena, vain mieheni tietää tällä hetkellä meidän tulevasta vaavista)

Oireina vielä lisäksi tuo iänikuinen väsymys ja paleleminen. Töistä ei meinaa tulla oikein mitään, kun väsyttää vaikka nukkuisi kellon ympäri.. Huoh.. Mutta toivossa nyt eletään, että pääsisin jo ultraan ja tietenkin tuo neuvolakäyntikin tulisi jo eteen. :) Jännittää jo nyt kovin!
 
Täällä myös juuri plussannut (17.1)! Tämä oli varsinaisesti ensimmäinen kierto kun vauvahaavetta lähdettiin oikeasti yrittämään...Plussa tuli kyllä yllätyksenä! Kp 29/28 testi näytti vielä negaa, mutta kp 32/28 nega oli muuttunut vahvaksi plussaksi!...Olin kyllä ihmetellyt muutamana aamuna niistäessä tullutta verta nenästä...ja outoja tuntemuksia mahassa.

Tällä hetkellä siis rv 4 + 6 :heart: ...tällä hetkellä havaittavissa väsymystä, rintojen arkuutta, vatsatuntemuksia sekä useita vessassa käyntejä. Olen myös nukkunut hiukan huonosti, koska yöllä vessassa käynnin jälkeen uni ei meinaa tulla...(kello on siis silloin jotain 3-4 välillä ) Valvon ja pyörin...voi mennä 1 - 2 tuntia ennen kuin nukahdan uudelleen...ja sitten kello herättääkin jo töihin. Onko teillä muilla vastaavaa?

Tänään olisi tarkoitus varata ajat neuvolaan ja varhaisultraan... :heart: Säikähdin kun tällä viikolla on tullut kahtena päivänä pari tippaa rusehtavaa vuotoa pikkareihin....Haluamme varmistaa että pikkuinen on kiinnittynyt oikeaan paikkaan. Odottelemme siis esikoistamme.


Kaikille onnea plussauksesta!
 
Hei kaikille!
Kirjoittelen pikaisesti sillä aikaa, kun pomo on syömässä.

Eli täällä luultavasti ollaan raskaana. KP 31-32/34 tullut melko vahva plussa molempina päivinä. Ei yhtä vahvaa viivaa kuin kontrolliviiva, mutta huomattava viiva kuitenkin eli ei tarvitse siristellä silmiä sitä katsoessa ;)
Tällä hetkellä siis menossa nettilaskureiden mukaan RV4+6 menossa eli viidettä viikkoa.
Varhaisultra varattu ja se on RV8:lla. Jos heittää yhdellä viikolla niin ainakin varmasti jotain näkyykin sitten jos on näkyäkseen.

Jos joku jonkun listan jossain vaiheessa tänne tekee, niin tässä olisi oma rivini:
Mickeys/21v
Esikoinen tulossa
LA tämän hetkisen tiedon mukaan olisi 30.9 eli syysvauvaa meille tarjotaan

Hieman olen kuitenkin huolissani, koska oireta ei ole "nimeksikään":
- tavallista menkkaoireilua hyvin satunnaisesti.
- satunnaisesti myös repäisykipuja ja vihlontaa.
- kaikki paikat turvoksissa, rinnat "kasvaneet" ja hieman arat.
- mielialat muuttuu sekunneissa.
- janokohtaukset ja muut mielitekokohtaukset.
- jotkut hajut tuntuvat voimakkailta ja jotkut voimakkaat hajut etovat. ei kuitenkaan vielä pahaaoloa.
- Palelu ja väsymys.
Välillä kuitenkin nuo kaikki oireet häviävät pariksi tunniksi sen siliäntien ja tulevat takaisin. En sitten tiedä viittaako siihen että kaikki ei ole hyvin. Ajattelin tänään vielä tehdä testin ja katsoa kuinka viiva on vahvistunut.

Neuvola-aika pitäisi vielä varata.
 
Elikkäs täällä olisi la 19.9 ja plussattu tällä viikolla! Tämä on siis toinen raskaus, kotona on 2-vuotias taapero =) täällä ilmennyt kovaa väsymystä,kahvin haju etoo (jota ennen join monta kuppia). paljon pelkään ekoja viikkoja sekä tuleeko tästäkin raskaudesta yhtä kauheita oloja kuin ekasta :/
 
Onnea plussauksesta !

omanapa:
Tänään alkaa nettilaskureiden mukaan rv 6. Alunperin varhaisultra-aika yksityisellä oli 8.2 (sitä ennen sen piti olla jopa rv10:llä eli helmikuun lopussa vasta!) mutta soitin sinne taas ja sain aikasemman ajan: 1.2 B) Nyt on siis enää reilu viikko tuohon varhaisultraan. Tuolloin pitäisi olla nettilaskureiden mukaan rv 7+4. Toivottavasti jotain näkyisi.

sansuli: En tiedä vastaisiko sinulle kukaan noista raskausviikoista.
Elikkä sinulla oli tuota viestiä kirjoittaessa rv 4+5 -> 4 viikkoa täynnä + 5 päivää elikkä viidettä viikkoa menet. Kun on rv 5, on sinulla 5 viikkoa täynnä ja kuudes viikko alkaa.
Ehkä joku osaisi selittää paremmin? Itse selitän aina kamalan huonosti :whistle:
 
Täällä menossa rv 5 +1..ajatukset ovat aika tiiviisti tulevassa alkuraskauden ultrassa, joka on 3.2. En olisi uskonut miten piinaavaa tämä raskauden alku on...sitä kuitenkin pikkuisen pelkää että onko pikkuinen kiinnittynyt oikeaan paikkaan tms...Toisaalta tekisi mieli kertoa raskaudesta lähimmille ystäville ja perheelle, mutta toisaalta ei, jos jotakin sattuukin. Meinaatteko te kertoa raskaudesta perheelle tms. milloin? Itse olen kertonut yhdelle ystävälleni,hän saa myös vauvan elokuussa. :) ...toisaalta läheinen tuttavapariskunta saattaa hieman epäillä asiaa...mutta emme ole sanoneet heille mitään suuntaan tai toiseen. :D Kohan käymme tuossa alkuraskauden ultrassa, sen jälkeen voisi ehkä kertoa vanhemmille asiasta...?

Ainii..tämä kuuluu kyllä siihen "ällö osastoon" :LOL: ...mutta kysympä kuitenkin. Tuleeko teillä muilla runsaammin valkkaria?...Itselläni tuota on tullut oviksesta lähtien aika runsaasti. Välillä tuntuu että oikein "hulahtaa", niin että on pakko mennä veskiin katsomaan että alkoiko menkat (?) vai laskinko alleni.... :LOL: Ei ole kutinaa tms...joten olen ajatellut että se kuulunee tähän raskauteen...

 
Heippa vaan kaikille :D itsekkin tosiaan vihdoin ja viimein esikoistani odotan. plussa tuli tos 20 pv ja oireitaki on onneks ihan mukavasti! :LOL: kaikesta sitä onki iloinen :) wanda81:mulla sama "ällö" tilanne ton valkkarin suhteen,mut ei se haittaa. tietty pelko persees et menkat alkas ku hulahtaa. eli kai se kuuluu asiaan. toivottavasti kaikki menee tälläkertaa niinkuin pitää..... :heart:
 
Onnittelut kaikille raskautuneille! =)
Ajattelin että hyppään itsekin mukaan tähän keskusteluun. Olen 29-vuotias nainen. Tässä mennään rv 6+4. Esikoinen tulossa. Ensi viikolla olen menossa varhaisultraan yksityiselle. Tämä ihan sen vuoksi, kun minulla on ollut todella kovia kipuja välillä alavatsalla. Polttelua ja viiltelyjä. Käsittääkseni ihan normaaleja, mutta eilen oli sen verran paha kipu, että tuntui että taju lähtee. Tätä kesti noin 10 minuuttia ja olin ihan paniikissa :(
Vuotoa ei kyllä ole ollut ja toivottavasti ei tulekaan..
Oireita en kyllä voi sanoa myöskään kovasti olevan..pari viikkoa paleli ja se meni ohi. Tissit on kyllä olleet kipeät ja satunnaista pahoinvointia. Ja itkenyt olen normaalia enemmän. Siinä se. Ei edes oikeastaan ole sellainen olo että olisi raskaana :| Välillä sekin huolestuttaa että onkohan kaikki kunnossa..

Kertokaa vähän kokemuksia, miten koette itse tämän alkuraskauden? Onko teillä vahva olo raskaana olosta? Itse ajattelen, että ehkä tämä konkretisoituu paremmin vielä ultran jälkeen kun näkee että siellä tosiaan on pieni ihmisen alku kasvamassa..

Mukavaa päivää kaikille!! :hug:
 
Kazzie,itsekkin oletin et koko maailma mullistuu ja kaikki tunteet ja pahoinvoinnit sun muut tulee isona,mut ei se ainakaan mun kohdalla ihan niin menny :D Tunnen kyllä olevani raskaana ja itkeskele paljonki,mut muuten oireet on maltillisia. Ei kaikille tule isosti oireita. Mulle on kans varattu aika varhaisultraan kesäisen keskenmenon takia,mutta silti olen aika luottavaisin mielin :heart:
 
Hei vaan! Sain 18.1 plussan testiin ensimmäisellä clomifen-kierrolla. Nyt olo on autuas, toiveikas, pelokas ja kaikkea muuta siltä väliltä. Ensimmäinen lapsi kyseessä. Oireina mulla on (nyt rv 5+6) rintojen kasvaminen (joo tosiaankin on varmaan kuppikoolla kasvaneet) ja aristus, nälkä, palelu ja iltaa kohden lisääntyvä alavatsan turvotus sekä aamuyön unettomuus. Tuo unettomuus on ärsyttävää, mutta veikkaan, että se on minulla stressiä, koska reagoin unettomuudella aina, jos jotain isompaa tapahtuu, oli sitten hyvää tai pahaa.

Ekaan neuvolakäyntiin pääsen 10.2 ja laskettu aika olisi n. 28.9.

Syön Multivita-raskaustabletteja, koska niistä saa myös foolihappoa. Sitä minulle painotettiin, että sen syöminen kannattaa aloittaa jo raskautta suunniteltaessa.

Perheelle ei ole vielä kerrottu. Ihan lähimmille ystävilleni halusin jo kertoa, koska jos jotain ikävää tapahtuisi, he saisivat siitä joka tapauksessa tietää. Ennen kuin muille kerrotaan, niin varmaan odotellaan sinne viikkoon 12 asti. Itsellään on välillä vahva olo siitä, että on raskaana (lähinnä iltaisin, kun oireetkin ovat selkeämmät), mutta ei ole kuitenkaan ehkä ihan konkretisoitunut vielä vaikka tosi innoissaan olenkin. :)

Vähän sekavia ohjeita on netissä ainakin alkuraskauden liikkumisesta. Jossain oli, että saa liikkua ihan normaalisti ja jossain taas, että esimerkiksi suorat vatsalihakset pitäisi jo jättää pois. Hmm. Itse liikun paljon, kuntosalia ja jumppaa ym, mutta ehkä voin sieltä kysyä tarkemmin.

Tsemppiä ja antoisaa odotusaikaa kaikille!
 
Hyvä etten oo yksin tän mun "ällön ongelman" kanssa Turjake :LOL:

Kazzie: Itse olen 28 vuotias, ja esikoista odotetaan myös me. Koen alkuraskauden aika tunteikkaana aikana, olen todella onnellinen raskautumisestani...mutta tietenkin sitä miettii että meneekö kaikki hyvin tms. Ajatukset ovat myös tulevassa, myös synnytyksessä johon on vielä aikaa vaikka kuinka paljon....(olen synnytyspelkoinen). Ennen menkkojen poisjääntiä olin melkein varma että sieltä ne menkat alkavat, joten minulla ei ollut oikeastaan mitään suoranaisia oireita raskauteen liittyen. Minulla ei ole kovinkaan vahva tunne raskaudestani vieläkään, muutamia pieniä oireita lukuunottamatta...Itselläni ei rinnat ole koskaan kipeät edes ennen menkkoja, ja nyt ovat, sekä vatsassa on kummallinen "paineen tuntu". Mieli on myös aika herkkä, tuntuu että kaikki asiat itkettävät tosi herkästi. Toivon myös että alkuraskauden ultran jälkeen asiasta tulee todellisempi.

...Onko täällä muita esikoisen odottajia, joilla olisi synnyspelko?...Olisi mukavaa vaihtaa kuulumisia.´

rv 5 +1 menossa.. :heart:
 

Yhteistyössä