Heippa taas kaikki! Vaikka meijän vauva on tyytyväinen ja rauhallinen, en jotenkin osaa istahtaa koneelle ja kirjottaa, vaikka lukemassa (tai ainakin selaamassa) käyn joka päivä.
Käytiin äsken 2vk neuvolassa, painoa on nyt 3975g (3800g) ja pituutta 51,2cm (50cm), päänympärys 36cm (33cm). Hienosti on siis tullut painoa, eli syömisongelmat jäivät keskolaan
Meillä on
yöt menny alusta asti ihan loistavasti, tyttö herää kerran syömään 3-4 välillä
Illalla syö 23 aikoihin, jonka jälkeen meen itekin nukkumaan, aamulla syö sitten 7-8 välillä, jolloin esikoinenkin herää ja noustaan kaikki ylös. Sairaalan 4h:n rytmi ilmeisesti jäi päälle, mikä on kyllä ihan mahtavaa
Viime yönä neiti valvotti vähän
vatsakipujen takia ja tänäänkin on piereskellyt ja kitissyt mahaansa vähän. Vähennän nyt kahvin juontia, toivottavasti se auttaa, ettei tarttis kokonaan lopettaa sitä. Esikoisen imetysaikana en voinut juoda ollenkaan kahvia, kupillinenkin aiheutti pienelle vatsavaivoja
Kahvi on mulle tosi tärkeä osa päivää, eli kyse oli suuresta asiasta mulle, mutta mitä vain pienen hyvinvoinnin vuoksi :heart: Toivottavasti tällä kertaa kuitenkaan ei tarttis kokonaan lopettaa!
Isoveli 1,5v otti neidin vastaan oikein hyvin, käy silittelemässä ja halailemassa paljon. Mun mielestä ei sen kummemmin hae huomiotakaan kuin ennen vauvaa, mutta mies on vielä isyyslomalla, eli tilanne saattaa muuttua, kun mies palaa töihin. Uhmaa ja vahvaa tahtoa hänellä kyllä on, eli voi olla äitin pinna koetuksella, kun jäädään lasten kanssa kolmistaan
Poni Mä kanssa välillä katon kateellisena miehen ja esikoisen leikkejä, ne on ihan omaa luokkaansa. Erotus mun ja miehen välillä on kuitenkin se, että mulla on lasten lisäksi
kotityöt, jotka on tehtävä, mies taas voi suunnata kaiken huomionsa lapseen. Mä siis mielelläni teen kaikki kotityöt, mutta toki se aika on lapsilta pois ja saatankin joutua vähän karsimaan kotitöitä päivistä, kun mies palaa töihin. Kerkeäähän niitä tekemään illallakin sitten...
Nyt pitää alkaa kehittämään esikoiselle välipalaa, kun se kömpi päikkäreiltä...
Voimia kaikille arkeen!
-dask ja Lotta 15pv, s.3.10