Syyskuun tulokkaat 2010 **** Joulukuussa **** (Päivityspyynnöt YV:llä, kiitos!)

Ihan mielenkiinnosta, pitääkös teistä joku blogia? Itse eilen illalla innostuin kyseiseen toimintaan ja loin itselleni blogin, joka kylläkin enimmäkseen keskittyy harrastuksiini, mutta eiköhän sinne tule lapsistakin kirjoiteltua :)

Ja ihan harrastuksista tuli mieleen, että mitäs te harrastelette, ja onko harrastukset nyt tauolla, kun perheessä on pikkuinen vauva?

Ja blogia saa käydä kurkkaamassa: Poimintoja kätteni töistä.

Laitan vielä tähän Islan eiliset neuvolamitat, 3kk:

6450g
61cm
41,7cm

"Kasvaa hyvin pelkällä rintamaidolla. Vauvaheijasteet lähes poissa. Hieno kyynärnoja vatsallaan ollen." Saatiin kaikki rokotukset ja 4kk:n iässä on lääkärineuvola.
Rokotuksista tuli illalla pientä lämpöä, mutta muuten tyttö on ollut yhtä hyväntuulinen kuin aina! :D

Nipistys ja Isla 3kk 1vko
 
Nipistys, kävin kurkkimassa tuonne sun blogiin ja oli kaikkea ihanuutta! Miten sulla riittää aikaa ja tarmoa noihin? Itsellä vain kaksi lasta ja yleensä oon ylpeä, jos saan tehtyä ruokaa alusta loppuun asti itse, enkä tarjoa valmisruokaa, nitä tapahtuu liian usein... :ashamed:

Meillä nimittäin esikko on sellainen, et ei anna mun tehdä yhtään mitään. Jos teen jotain, mikä kestää 5 minuuttia kauemmin, niin sillä menee hermo ja raivoaminen alkaa. Ei auta, vaik sen ottais touhuun mukaan, kun sitten hänellä menee hermo siihen, ettei hän osaa... ja taas alkaa tavarat lentelemään...

Jaa, neiti kutsuu....
 
HEIPSAN KAIKILLE PITKÄSTÄ PITKÄSTÄ AIKAA!

En ole yksinkertaiseti ehtinnyt kirjoittelemaan tänne ikuisuuteen, päivät vaan menee tässä kolmen lapsen pyörityksessä....ja nyt joulun alla vielä joulu siivouksissa yms.

Nopsaan meidän kuulumisia.... eli meilä täällä nyt tilanne se että olen maidottomalla ja kanamunattomalla dieetillä joka on tuntunut auttavamn vauvelin vatsa vaivoihin ja limaisuuteen. toivottavasti tämän lapsen kohdalla nämä allergiat jäisivät tähän.Sairastimme noin 1kk iässä kovan flunssan jonka seurauksena jouduimme yöpymään muutaman yön sairaalassa koska tyttö oli niin räkäinen jottei pystynyt syömää...pelkäsin jo jotta olisi jotain vakavampaa mutta onneksi kokeista ei löytynyt mitään sen kummempaa.
arki on sujunut siten että neiti nukkuu vajaan puolen tunnin pätkiä joten oma oleskelu jää vähiin...nyt toivo elää että tyttö alkais vihdoin nukku hiukan pidempiä unia tuon dieetin myötä!!! arghh...nyt neito sieltä taas jo heräilee joten pitää mennä!!! Käyn viikonloppuna hikan paremmin lueskelemassa kuulumisianne!!!

lennilokinpoika ja Minea kohta 3kk
 
Aivan ihana blogi nipistys, tuli ihan haikea olo siitä, etten osaa itse tehdä mitään käsilläni! Olisi ihanaa ommella Olivialle söpöjä vaatteita ja laittaa kotia omatekemillä jutuilla, mutta saan tyytyä ihan kaupan antimiin. Onneksi olen varsinainen shopaholic, joten kai sekin harrastuksesta käy ;)

Mulla on blogi, se oli eka kaikkien luettavissa "raskausblogina", mutta Olivian syntymän jälkeen kyllästyin siihen kun en halunnut laittaa ihmisten naamoja koko maailman silmien eteen ja muutenkaan henkilökohtaisia juttuja, joten laitoin blogini salasanan taakse ja nyt sitä saa lukea lähimmät sukulaiset ja ystävät.

Olivian 3kk mitat:
61,5cm, 5830g ja py 40,1.

Pakko muuten sanoa vasta facebook-ryhmään liittyneenä, että suosittelen sitä kaikille. Vaikka ei muuten facebookissa olisikaan, niin itse varmaan kirjautuisin ihan sitä varten :) siellä käy keskustelu koko ajan, tää palsta on todella kuollut siihen verrattuna. Tämä siis vaan vinkiksi niille, jotka kaipaisivat enemmän juttua ja eivät vielä ole sinne liittyneet!
 
:wave:

Tosiaan tuonne fb:n ryhmään tulee kirjoiteltua päivittäin ja useita kertoja, ja siellä on ketjuihin niin helppo vastata, kun asioille on omat ketjunsa. Täällä aina unohtaa, mitä kaikkea pitikään kommentoida :D

Kiitoksia kauniista sanoista blogissani vierailleille :flower:

Nyt on tosiaan kyllä tuo harrastaminen vähän 'hitaampaa', kun vauva vie niin paljon aikaa. Aina on kumminkin joku projekti menossa ja vauvahan saa viedä aikaa ihan niin paljon kuin haluaa, harrastaa ehtii myöhemmin :)
Tosiaan harrastelen käsitöitä, leivontaa, puutarhanhoitoa ja lenkkeilyä. Lenkkeily on nyt kyllä ollut pari viikkoa tauolla ihan vain noiden pakkasten takia! Yhtenä päivänä on ollut alle -15 astetta, että on kehdannut ulkoilemaan lähteä. Toivottavasti koko talvi ei ole yhtä kipakkaa pakkasta.
Zumbassa olen myös käynyt, ja jatkan sitä ensi vuodenkin puolella. Mukavata hytkymistä :D

Mä oon nyt kyllä ihan täpinöissäni ja en osaa yhtään ajatella mitään järkevää, itkua tirauttelen vähän väliä, koska siskoni on nyt synnytyssalissa esikoistaan tekemässä. En osaa keskittyä oikein mihinkään, kun minusta tullee kohta täti :heart:

Kauhia, että voi ihmistä jännittää!

Nipistys ja Isla 3kk 2vko
 
Meillä oli tänään 4kk lääkärinneuvola:
8000g (3030g synt.paino)
61.5 cm (46cm)
Kaikki hyvin ja kasvaa hienosti kaikesta sairastamisesta huolimatta.
Huomenna taas korvalääkärille tarkistuttaan korvien tilanne. Nyt ab-kuuri vielä muutaman päivän päällä. Limaisuus ei kyllä ole kaikonnut, vähentynyt kyllä. Tuo kuuri saa massun sekaisin ja oksentelut lisääntyy. Tammikuussa saadaan toivon mukaan helpotusta putkituksesta. Refluksin osalta tilanne se, että lääke koitetaan jättää pois ja ottaa kiiteät tilalle. Omaa diettiäkin voin jossain vaiheessa purkaa. Muuten poju on edelleen uskomattoman hyväntuulinen. Yönunet on mitä sattuu, mutta on meillä muillakin muksuilla, vaikka terveempiä ovat olleet. Vauvat vaan heräilee..niin ja taaperot sekä leikki-ikäisetkin:).

Joulua ollaan kovasti laitettu ja ihanaa odotusta ilmassa. Lapset eivät tuumaan enää nahoissan pysyä, joten hulinaa on piisannut. Onneksi meillä molemmat mummot laittaa innoissaan meillekin kaikki jouluruuat. Minun kultainen anoppi on väsännyt mulle omat maidottomat laatikotkin:heart: ja tehnyt maidotonta suklaata.

Ihanaa joulua kaikille, erityisesti meidän pienille ensijoulun juhlijoille:heart:
-Poni ja poju pian 4kk sekä tytöt
 
Tulinpas tänne toivottelemaan oikein ihanaa Joulun aikaa kaikille:xmas:

Meillä oli eilen neuvola molemmilla lapsilla. Tytöllä oli 4v neuvola hyvin meni ja osasi kaikki jutut ja vähän enempikin...piikinkin sai. Pikkumies herätettiin kesken unien ja ei oikein tykännyt koko neuvola käynnnistä.....ja vielä kaksi piikkiä sai ja rota rokotteen(suun kautta siis). Mittoja miehelle: 6080g ja 60cm. Täysimetyksellä jatketaan:)

Piikkien jälkimainingesta: tyttö sai kuuden aikaan aamulla särkylääkkeen kun oli kuumetta ja jokapaikkaa särki. Pikkumies on ollut unisempi, mutta niin naantalin aurinkoa että äidin sydän on pakahtua.....:heart:

Ninnananna ja Sintti 3kk
 
Nyyh nyyh tää keskustelu täällä on näköjää kuihtunu kokonaa:/ Itellä oli LA elokuussa ja heidän keskusteluja seurasin sillon ennen kuin poju syntyi, liittyä heiän porukkaan en sitten ehtinyt kun heidät niin myöhään löysin. Sitten pojun synnyttyä 9.9 rupesin pian seuraamaan teidän juttujanne mutta en tohtinut/saanut aikaiseksi liittyä mukaan keskusteluihin. Olisi kyllä todella mukava päästä lukemaan teidän juttuja joilla samanikäinen lapsi.. Päivittäin täällä Kaksplussan sivuilla nykyään pyörin.. Joten kun tämä kerta on kuihtunut, pääsisköhän vielä FB:n mukaan?:O

Taidan laittaa Nipistykselle yksäriä.. :)
 
Tänne ei varmaan enää tammikuun uutta ketjua tule syyskuun tyypeille :confused: Nipistyksellä on kyllä hieno blogi, hienoa että löytyy vielä ihmisiä jotka jaksaa lastenhoidon ohella puuhastella :)
Hyvää uutta vuotta kuitenkin kaikille, vaikka eipä täällä näköjään kukaan enää käy..kaikki taitaa olla siellä fb:n puolella. Ite kyllä käyn lukemassa paljon juttuja vaikka ei aina jaksa kommentoida. Meidän tyttö on nyt vähän flunssainen, ollaan itseasiassa koko perhe mutta kaipa se tästä pikkuhiljaa paranee.
Uusi vuosi uudet kujeet :)
 
Ilmeisesti uutta päivittelijää ei ole pinolle löytynyt?

Nyt kaikki vaan rohkeasti mukaan facebookin ryhmään, se on tosi kiva ja erittäin vilkkaana käy keskustelu, ja ihan yhtä "estottomasti" kuin täälläkin :) Paljon parempaa vertaistukea on äkkiä vaikeampi keksiä!

Hyvää uuttavuotta kaikille, ja reipasta kasvamista pikkuisille!

Katrin ja Väinö 3,5kk
 
Vieläkö mahtuisi yksi mukaan joukkoon? Olen vähän yli kolmekymppinen esikoistyttären äiti pääkaupunkiseudulta. Lähipiiriissä ei ole yhtään samassa tilanteessa olevaa ja olisi mukava päästä vaihtamaan ajatuksia muiden samanikäisten vauvojen äitien kanssa.
Tällä palstalla tuntuu tosiaan olevan hieman hiljaista, joten pistän nipistykselle yv:tä, jos pääsisin mukaan fb-ryhmään.
 
:wave:

Mukavaa uutta vuotta jokaiselle!!

Miun kautta tosiaan pääsee tuonne fb:n puolelle, käyn täällä aina yksärit päivittäin lukemassa, vaikken enää niin ehdi palstalle kirjoitella..

Islakin täytti eilen 4kk, huimaa vauhtia aika on mennyt. Täysimetyksellä mennään niin pitkään kuin Isla on tyytyväinen, toivottavasti lähemmäs puolta vuotta :D Ensi viikolla onkin neuvola, niin näkee taas neidin tuoreet mitat..
Tällä hetkellä kaikki mahdollisimmat rapisevat lelut on pop! Myös joulupukin tuomasta soittorasiasta tykätään kovasti.

Voidaan varmaankin jatkaa tähän pinoon näitä harvenevia jutustelujamme..

Nipistys ja Isla 4kk
 
Kertokaahan vielä tuosta fb-ryhmästä... Siis siinä täytyy olla jonkun ryhmäläisen kaveri? Entä näkeekö kaikki tuosta ryhmästä oman seinän?
Olis tosiaan kiva kuulla toisten samanikästen kokemuksia enemmän, kun täällä niin vähän kirjotellaan.. No, enpä oo itekään kirjotellu aikoihin..
Meiän poju kasvaa hyvin rintamaidolla, vaikka syökin aika tiheään.. 3 kk neuvolassa painoa oli 6700g ja pituutta 62,5. Th meinas, että jos ite väsyn tiheisiin syöttöihin niin voin antaa sosetta tai velliä.. Suunnitelmissa ois kuitenki se lähes 6 kk täysimetys.. katotaan nyt miten onnistuu.

Nipistys: sulla on kiva blogi, taidan liittyä lukijaksi. Mulla on kans blogi, johon laitan kaikkea pientä.. mutta en täällä viitti sitä osotetta kertoa..
 
Hyväsetti, tosiaan ryhmään päästäksesi pitää olla kaveri, nipistys on ottanut sitä nyt hoitaakseen. Eli nipistys lisää sinut kaveriksi, ja sitä kautta ryhmään jäseneksi :) Sun omaa henk.koht seinäähän me muut ei nähdä, kun ei olla kavereita, ja jos sun yksityisasetukset facebookissa sen kieltää! Ja voit myös estää nipistystäkään näkemästä, jos se tuntuu mukavammalta!

Minä suosittelen edelleen tosi lämpimästi kaikkia liittymään mukaan tuonne facebookin ryhmään!

Katrin ja Väinö
 
Hei,

Ikävä kyllä ollaan nyt fb-ryhmän kanssa tehty päätös, että uusia ei ryhmään lisätä, koska ollaan nyt keskenämme niin pitkään siellä keskusteltu, tutuiksi tultu ja tavattukin. Harmi sisänsä :/
 

Yhteistyössä