Syyskuun tulokkaat 2010 **** Elokuussa **** (Päivityspyynnöt yksityisviestillä, kiitos!) 1 vauva syntynyt!

Onnea Yainaballe ja Kazzielle!

:hug:

no niin nyt kerron sit vähän omasta synnytyksestäni ja pojasta :)

eli poika syntyi 20.8 klo.11.22 kuopiossa kyssissä..synnytys käynnistyi lapsiveden menolla klo.6.45
sairaalaan tullessani olin 5 senttiä auki ja loppu menikin aika rytinällä sitten,,spinaalipuudutuksen ja ilokaasua otin,synnytys oli kyllä nopea ja hyvin meni. Poika oli 2720g ja 47cm viikkoja oli 35+6
tällä hetkellä olemme vielä kyssissä kotiutus sitten nyt tulevan viikon alussa,ellei ihmeitä satu..

paljon tsemppiä muille odottajille, :flower: ja vauvan saaneille suuren suuret onnittelut :flower:

Onnea vauvoista Yainaba ja Kazzie!! :flower:

Mä olen kans päättänyt ajatella että vauva syntyy vasta aikaisintaan lasketunajan lähettyvillä, muuten alkaa väsyttää koko odottaminen :)

Nukkumisesta Neuvolan tätikin ihmetteli kun kerroin että herään vaan kerran yöllä jolloin käyn vessassa ja vaihdan kylkeä :LOL: mutta se varmaan johtuu juurikin siitä että vauva on vielä ylhäällä! Tosin tän viikon aikana oon alkanu heräillä enemmän kun jalkoja tai pakaroita särkee ja sit yleensä käyn aina kun herään vessassa, jospa vauva ois vähän alkanut vihdoinkin laskeutua.... Niin ja sitten kun herään saatan olla tunninkin hereillä kun ei vaan saa unta...

sikapiikistä Ei otettu rokotetta kellekään meidän perheessä. Tuntui liian hurjalta alkaa testailemaan uutta rokotetta pienellä lapsella. Meidän tytöllä kans infektio astmaa niin pohdittiin asiaa kyllä tosi paljon.. Oon ihmetelly että neuvolassa ei ole edes ehdotettu rokotteen ottamista, mutta hyvä niin, en sitä olis halunnutkaan :)

Smur-ffi Meillä kans 4v. esikoinen heräilee joka yö vähintään kerran ja ennen tuli myös meidän keskeen yöllä ja nukkuminen oli kans yhtä potkimista ja sätkimistä. Sit kun mun maha kasvoi niin en vaan antanut enää tytön tulla viereen nukkumaan ettei satuta vauvaa ja tajusi sen itsekin. Lopulta päätettiin laittaa patja meidän sängyn viereen ja se on kyllä ollut ihan loistava! Tulee sitten siihen öisin nukkumaan eikä välttämättä herätä ollenkaan :D Nyt meillä on kyllä joku ihmeellinen pelkäämisvaihe että tytsy saattaa herättää parikin kertaa yössä kun pelkää pimeää, luurankoja jne ja sit yrittää kömpiä patjalta viereen.
Aijotaan pitää patja edelleen kun vauva syntyy että saa isompikin tulla sitten samaan huoneeseen jos siltä tuntuu :heart: Suosittelen, helpottaa omaa nukkumista kummasti! :)

Taitaa mennä tääkin yö taas kukkumiseks kun ei vieläkään väsytä yhtään :kieh:
Pitää taas huomenna tulla tsekkailemaan josko lisää vauvoja olis putkahtanut maailmaan!

Möhömahis 36+4 (La 16.9)

Onnea vauvoista!!! :flower:

Täällä yksi uneton...Viime yö meni perseelleen kun lonkkia pakotti, nyt särkee päätä eikä mikään auta...Hohhoijjaa. Kaikki limaisuus on hävinnyt ja alakerta on kuiva kuin Saharan autiomaa. Jotta se niistä lupaavista oireista. Seksikään ei auttanut toissa iltana mitään. Lisäksi vi****aa, johtuu varmaan väsymyksestä...Keskiviikkona neuvolaan, sitten tietää taas onko paikat auenneet lisää.

MaybeSomeday ja Onni 38+3

Paljon onnea vauvan saaneille! :) Mielellään liittyisin minäkin joukkoonne;)..mutta täytynee alkaa henkisesti itenkin valmistautumaan, että yli menee...

Väsymys on ihan hurjaa vieläkin. Eilenkin tuntui, että nukuin vähän väliä. Torkuin koko aamun sohvalla kun mieskin oli kotona ja katto vähän likan perään. Sitten nukuttiin viel tytön päikkäriaikaan kahen tunnin tirsat..ja silti yöllä uni maittoi. Mulla on kans nyt ihan selkeästi vähentyneet vessakäynnit yöllä. Eilen mietitytti taas tuo lapsosen asento, kun potkut tuntui taas niin sivulla.. Ois kyllä harvinaista, että olis viel kääntynyt, mutta ei kai tuo mahdotontakaan ole. No, toivotaan, että on vielä kuitenki pää alaspäin. Eilisiltana oli tosi mylläys masussa, mutta nyt on ollut tosi vaisu aamu..Toivottavasti kohta piristyy, ettei tarvitse siitä ruveta huolehtimaan...

Nyt täytynee alkaa valmistautumaan pikkuhiljaa meijän neidin muskariin, että keritään :)...

primrose 38+5

Yainaballe paljon onnea pienestä prinssistä! Hienosti teillä on alkanut yhteiselo pienistä viikoista huolimatta! Hienoa kuulla myös, että luovutat ylimääräiset maidot eteenpäin, se on todella arvokasta!

Kazzielle hurjasti onnea pikkuprinsessasta!

Sikapiikin olen itse saanut viime syksynä ja kaksoset sai heti puolivuotiaina. Nyt perjantaina olisi käsittääkseni tarkoitus pistää uudestaan, mutta odottelen nyt rauhassa, mitä "viisaammat" huomenna asiasta päättävät. Vähän hirvittää.

Mä päivystän täällä aikaa synnytystapa-arvioon. Kun kerran sanoivat, että se on rv36 niin eikös sen nyt juurikin tänään sitten pitäisi olla?!? :LOL: Onneksi en ole yhtään kärsimätön. En usko enää pätkääkään siihen, mitä neuvolantäti sanoi eli että vauva olisi jo todella alhaalla. Kun ei ole oikein mitään tuntemuksia siihen suuntaan ja mäkin saatan huoletta vedellä putkeen kahdeksan tuntia unta palloon, vaikka päivällä täytyy kyllä rampata pissillä vähän väliä.

Sääennusteet alkaa näyttää siltä, että meikäläinen pukeutunee tästä eteenpäin kumisaappaisiin ja telttaan. :whistle: Mitkään muut kengät kun ei mene jalkaan ja sandaaleissa saattaa varpaat paleltua. Totesin myös, että kaikki mun odotusvaatteet on kohtuullisen kesäisiä malleja (eipä tässä ole paljoa muuta tarvinnut), joten vaatetuskin alkaa olla haastavaa... Tässä vaiheessa en todellakaan aio ostaa enää uusia odotusvaatteita. :|

Tsemppiä kaikille erinäisten vaivojen kanssa kärsiville! :hug:

Epeti 36+0 poksista! (LA 20.9.)

Täällä kans yks joka nukkui TOSI huonosti.. :( Mulla on aina NIIIIN kuuma ku alan nukkumaan, että pakko pitää tuuletinta päällä ja sillein et osottaa suoraan jalkoihin. Mä en tiedä voisko mulla olla sitä hermosärkyä jaloissa, mutta tänäkin aamuna vielä sattunut ja särkenyt jalkoja ihan hulluna.. se on ihan omituisen tuntuista: jalat tuntuu väsyneiltä, ja tuntuu että niitä pitää liikuttaa/venyttää, että helpottas.. ONKO MUILLA? Sit mulla tuli mieleen suonikohjut mut en kyllä mitään mun jaloissa nää.. Onko jollain suonikohjuja, ja kun niitä särkee niin miltä se tuntuu? Voiko niitä olla ilman näkyviä merkkejä ihossa? :/
Sit heräsin keskellä yötä ihan hulluun hikoilemiseen. Olin siis läpimärkä, eka luulin, että maitoa oli tullu nii paljon että olin siitä kastunut, mutta ei.. HIKEÄ :whistle:

Sit loppujen lopuks heräsin 5.20, enkä saanut enää yhtään nukuttua. Päätin sit heittää miehen töihin 7ks, niin saan itelleni auton käyttöön..

Tilitystä:
Mä en myös tajuu, miks mä alan ihan hulluna kelailee asioita ku herään. Mä saatan saada itteni raivonvaltaan ihan sekunnissa. Ja se liittyy mun isään.. Se on sellanen, että sen pitäs saada päättää aina kaikki ja kukaan muu ei koskaan saa sanoo mitään vaan hän on aina oikeassa.. voittekste kuvitella, että nyt se on päättämässä meidän lapsen sukunimestä ja etunimestä!! voi Saa*****!!! Mulla menee niin hermot! Mä EN tee niin kuin se sanoo, mutta mua vituttaa ku se inttää asioita ja yrittää koko ajan puuttua kaikkeen!!!! :kieh: Mä koitan olla välittämättä, mutta ihan vaan se että se edes yrittää tulla väliin sanoo jotain, ÄRSYTTÄÄ. Se on aikanaan saanut tehdä päätökset mun ja mun broidin nimistä ja asioista, NYT ON MUN JA MUN MIEHEN VUORO!! Hitto, tää on meidän muksu!!! Mua muutenkin ärsyttää, että joku sanelee mulle miten pitäs tehdä ja elää jne jne.. mä oon NIIN KYLLÄSTYNYT. Ja mä en pysty enää sanoo faijalle normaalisti tästä asiasta, koska mä tiiän et RÄJÄHDÄN! Ja pahinta on SE, että se EI LOPETA eikä YMMÄRRÄ, koska mun faija on niiiiiiin itsekeskeinen. |O Se ei nää mitä se tekee. Koska häntä pitäs kuunnella ja tehdä niin kuin se sanoo. VITTU!!! :kieh: :kieh: Mä en tiedä Mitä MÄ TEEEEEN. En haluis ärsyyntyy ja ressaantuu näin paljon mut se on niin Hyökkäävä mielipiteidensä kanssa, että se saa kenet tahansa raivoon! Mulla oikein sydän alkaa hakkaa kovempaa ku ajattelen tätä..
Nyt ku se kuuli,ett' broidi ei kait voi saada lapsia, joka on surullista, niin HÄN on päättänyt että meidän pojalle tulee mun sukunimi!!! Ei muuten tasan tule vaan mun miehen!! Mä joudun vielä käymään niin monta kiivasta keskustelua sen kanssa tästä. Mä tiedän sen.
Onko muilla tällasta, että vanhemmat koittaa päättää asioita teidän puolesta??? Mä oon kohta 30v.. ja ´mun faija ilmottaa että hän ei HYVÄKSY, että me lähdetään vauvan kanssa ulkomaan matkalle ens vuonna :LOL: ei vitsi miten NAURETTAVAAAAAA.. Ja se on siis Aivan tosissaan! Ei se ees vitsaile koskaan minkään sanojensa kanssa!

Sit se ivas mun miehen nimee, ku sen nimi on venäläinen, vaikka ei ole kansallisuudeltaan venäläinen, ulkomaalainen kylläkin. Ja mun mies on niin maailman kiltein ni te ette tiedä kuinka mun teki PAHAA. Se ei koskaan sanois kelleen mitään mikä loukkais ketään ja se on aina ollut tosi ystävällinen faijalle jne. Mutku mun faija on MAAILMAN NAPA, ni sillä on oikeus letkauttaa mitä vaan. Ku ei se välitä. Eikä tajua miten se voi sanoillaan satuttaa. Ja faija tykkää mun poikaystävästä tosi paljon.. et mistään sellasesta ei ole kyse, mutta kuten jo moneen kertaan sanoin, sillä ei ole tapoja. Todella itsekeskeinen, ihan kaikessa.

Huh.. sori mikä tilitys, mutta kun hermot on NIIIN kireellä, että tuntuu, että jos en kohta saa tätä huudettua mun sisältä, niin hajoon kappaleiksi. :| :'( Eilen itkinkin tätä mun äitille.. se ainakin tietää mistä puhun, ku olivat naimisissa 19v.

Nooh, kait tää tästä. Ei oo kivaa stressata näin paljoon ku se vaikuttaa vauvaankin :( Huomaa ku senkin potkut lisääntyy heti.. Voi pientä..

[/b]Anskuli ihanaa kun kerroit synnytyskertomuksesi :) Mäki luen niitä todella innolla :) sä sait tosi pienen pojan, mulla pikkusisko oli about saman kokoinen :heart: Muistan ku se hukku kaikkiin vaatteisiin =) Ja valókuvassa jossa se makas nojatuolissa, ei tajunnut että se oli siinä, ku ei näkynyt ku pikku mytty. Ihmetteli vaan miks on olohuoneen sohvaa ja nojatuolia kuvattu :D

Mut mä koitan nyt rauhottua ja ottaa pikku torkut :) Olokin normalisoituu sen jälkeen ;) Nyt ei jalkojakaan säre.. äkkii unta palloon!!

Lätäkkö + vauva 36+2, la 18.9

Alkuperäinen kirjoittaja Lara--:
Supistaa epäsäännöllisesti ja ruskeaa vuotoa! Yritän saada aikaa tk:hon, että kattoisivat kohdunsuun tilanteen...

Lara- ja Väkkärä rv 35+4

ööö... tota miksi sä tk:n oot menossa, eikös äippäpoli ois se oikea paikka? :)

Tsemppiä, jos nyt lähtö tulee :flower:

ONNEA Y & K vauvvoista! :flower:

lätäkkö mulla on tuuletin jalkopäässä puhaltamassa,en saa nukutuksi ilman tuuletinta, kun kuumottaa jalkoja.mies palelee vieressä,toisinaan :/ ei sulla tod näk ole suonikohjuja,jos et näe jaloissasi sellasia paksuja verisuonia pakkautuneena..tjs. itsellä ei ole tietojeni mukaan moisia,mut mutsilla olen nähnyt niitä.

viime yönä heräsin 3 kertaa :kieh: koira herätti 2 kertaa,klo 4 ja 2 :( noh,nyt lapset on koulussa,menen takaisin nukkumaan :D

suppareita olen odotellut kuumeisesti,mutta ei..joka päivä on suppareita,muutamia silloin tällöin,eniten kun rauhoitun istumaan telkkaria katsomaan,mut siihen ne sitten jää :'(
sais alkaa jo tulla,ei kiva jos olen sairaalassa ja meidän pikku koiramme rupee punkemaan pentuja juuri silloin :eek: kukaan muu ei meillä ymmärrä/uskalla pennuttaa koiraa. :/ kuin minä.kaipa sekin järjestyy,ajallaan. :|

joka päivä monta eri kertaa käyn kurkkimassa,mahdolliset synnyttäneet =) tsemppiä loppumetreille,kaikille mammoille! :flower: :flower:

mie ja typy 39 POKSSS

Alkuperäinen kirjoittaja avee:
Alkuperäinen kirjoittaja Lara--:
Supistaa epäsäännöllisesti ja ruskeaa vuotoa! Yritän saada aikaa tk:hon, että kattoisivat kohdunsuun tilanteen...

Lara- ja Väkkärä rv 35+4

ööö... tota miksi sä tk:n oot menossa, eikös äippäpoli ois se oikea paikka? :)

Tsemppiä, jos nyt lähtö tulee :flower:
Hmm siis tarkoitin, että yritän saada sieltä jonkun kiinni, että pääsen läpi äitiyspolille... Meijän käpykylässä on oma äitiyspoli vaikka ei mahdollisuutta synnyttää niin sinne ei pääse puhelimella yleensä kun neuvolan kautta... Mutta sain ajan jo tunnin päähän! :)

Huomenta kaikille, ja onnea Kazzielle ja Yainaballe vaaveista :flower:

Täällä todella huonosti nukuttu yö takana. Kaikenkaikkiaan ehkä kolme tuntia sain nukuttua. Johtuu nuhasta, joka iski eilen kuin salama kirkkaalta taivaalta! Onneksi ei kuumeista oloa, mutta nenä ihan tukossa, joka vaikeuttaa oloa kyllä huomattavasti. Ja koska join eilen mahdottomat määrät kaikkea mahdollista, niin pissalla ravasin yöllä varmaan kymmenen kertaa :) Muuten olisin ihan varmasti pissannut housuun jokaisen aivastuksen kohdalla :D

Nyt yritän noitua tätä nuhaa ulos itsestäni lepäilemällä ja lämpimällä juotavalla. Ainakin tällä hetkellä tuntuu, että pysyisipä vaavi vielä kyydissä, pää täynnä räkää ei varmasti olisi mieluista lähteä synnyttämään. Vaikka kaipa se siin rytäkässä unohtuisi...

Nyt aamukaakaon keittoon ja sohvalle kärsimään, mukavaa päivää kaikille muille!

Katrin ja mini 37+3

Endotar, mulla kanssa nännit tulleet nyt hurjan kipeiksi. Mutta mä en enää usko, että mikään ois merkki lähestyvästä synnytyksestä ku kaikki merkit muka ollu jo ja edelleen ollaan yhessä kasassa. :LOL: Mä oon alkanu kans miettiin, että ku on ollu niiin vaikeeta jo useamman kuukauden supistusten ja muun kanssa, ni eiköhän tässä nyt sitten mennä laskettuun tai ylikin. |O Hope not.

Anskuli, kiitos ku kerroit vähän synnytyksestä. Synnytyskertomuksia on aina kiva lueskella. Tai ainakin mukavia sellaisia. Lueskellu täällä jotain synnytyskertomusketjuja ja ne kolmannen asteen repeemiset sun muut saa aina miettimään, että mihinkä mä oon pääni pistäny. Hehe.

Epeti, täällä alkaa kans olla aikamoinen vaateongelma. Ainoot, mitkä mahtuu jalkaan on läpsyttimet ja niissä tuppaa varpaat jo vähän palelemaan ulkona. Ja kaikki vaatteet on kesävaatteita. Yhdet pitkät mammahousut löytyy jotka oon keväällä ostanut, mutta nekin kiristää jo vähän tosta mahan kohdilta. Sukkia en pysty turvotuksen takia pitämään yhtään, kiristää ihan helvetisti. Täytyy tosiaan varmaan alkaa pukeutua johonkin jätesäkkiin.

lätäkkö, kuulostaa kyllä tosi raskaalta toi sun isän käytös. :/ Ei siinä varmaan muu auta, ku vaan sanoa että se on teidän vauva ja teidän elämä ja te päätätte asioistanne ihan ite.

Väsymystä on ilmassa täälläkin, viime yönä nukuin ihan hyvin, mutta siltikin oon nyt ihan koomassa ja mitään ei jaksais tehdä. Ärrrsyttää tää saamattomuus. Eilinen oli supistusten suhteen rauhallisempi päivä, mutta tänään on nyt heti aamusta asti suppaillu epäsäännöllisesti, jos sitä sitten jossain vaiheessa aamua yrittäis kauppaan ja sen jälkeen kävelylle jaksaa lähtee.

mt & poika 36+0 (Poksista vaan. :))

Lätäkkö :hug: . Mulla on myös isä, joka tietää kaikeista kaikein. Ei nyt ihan tuota luokkaa, mutta kuitenkin. Äitini taas sekaantuu ihan kaikkeen meidän perheen asioihin jo ihan silkaa uteliaisuuttaan. Muistan hyvin heidän reagtion, kun lähdimme lomalle ulkomaille esikoisemme ollessa 1v :) . Toisaalta on ihana, kun on läheiset välit ja myös se apu aina tarjolla.

Jo kolmatta päivää jatkuu täällä limainen vuoto. Väliin on niin vetistä, että voisi olla lapsivettäkin. Soitinkin juuri neuvolaan ja menen käymään tsekkauttaan alakerran tilanteen.
Ultralla voidaan katsoa myös lapsiveden tilanne.
-Poni 36+6

TÄÄLLÄ NÄYTTÄÄ OLEVAN MUITAKIN HUONOSTI TAAS NUKKUNEITA...liityn siis seuraan :LOL: !
SMUR-FFI; Meillä ihan saman moinen tilanne eli meillä kömpii nyt molemmat neidot yöllä viereen ja minä yritän vaivasena siinä sitte ahtaassa tilassa kääntää kylkeä...ihan kauheeta!Ajattelin kanssa et kokeilen ens yöks tota patjaa lattialle ja tytöt siihen...muuten menee hermot! Minkä ikänen se sun esikoinen olikaan? Meillä esikoinen sen 5 ja pienempi täyttää just 4 ja meillä kans toi meno ihan kauheeta varsinki n.3 eteen päin kun ei malteta nukku kans niitä päikkäreitä. ihan hullua riehumista ja kohellusta ja toisen kiusaamista...välillä tuntuu että koko päivä on menny siihen et repii niitä irti toistensa kimpusta. meillä tytöt alottaa nyt kesäloman jälkeen hoidon ensviikolla 2pv/vk...kun ovat tottuneet 2vuotta käymään hoidossa niin tuntuvat kovasti kaipaavan hoitokavereita...jospa se hiukan rauhoittais tilannette!! Mutta tosiaan jos yhtään helpottaa sua nii taitaa olla aika normaali toimintaa tai meillä siis ainkin ihna tutun kuulosta :D !

LARA; odoten mielenkiinnolla kuulumisia...alkaisko synnytys lähestyy...

LÄTÄKÖLLE; Jaksamista iskän kanssa :hug:

OMAA NAPAA: Eilen supisteli kipeesti aika paljon..ei kylläkään säännöllisesti. aina kun liikkui niin alko tulla, mutta kun pysähty niin rauhottu pikku hiljaa....hyuomista lääkäriä siis odotellessa! Huonosti siis täälläkin nukutaan yöunet jää tonne 4-6tunnin väliin....

Lätäkölle isot halit :hug: ja voimia jaksamiseen, suku on välillä pahin... itselläkin siitä kokemusta.

Limaa on tullut tälläkin, mutta ihan vaan pieniä määriä. Esikoisesta tuli sitä tulppaa niin että housut oli ihan märkänä (luulin lapsivedeksi), ja siitä 2vrk niin oli pikkuinen sylkyssä.

Jos sitten vaikka koittais ryhdistäytyä ja menisi ulos, yökin meni suht hyvin ;)

mp ja kirppunen 37+4 (la9.9.)

Onnea Yainaba ja Kazzie ! :flower:

Laralla ja Ponilla taitaa kohta olla lähtö edessä...

Mie oksensin taas.. vaihteeks.. eilisen päivän supisteli, mutta ihan kivuttomia olivat.
Keskiviikkona on lääkäri, saa nähä minkä kokonen vauveli on tää myllääjä, ja onko paikat vielä visusti kiinni..
Ei oo pojan flunssa vielä mulle tarttunu, mutta veto on pois vieläkin..

Hyväsetti 35+5 ( 22.9 )

Heippa,
minäkin liityn tähän pinoon. Olen tätä jo lukenut kesän ajan ja nyt kun äitiysloma on alkanut ajattelin jopa ihan kirjoittaa ;)
Odotan 3 lastani, LA 20.9. eli 36+ poksahti juuri.
Minulla on kaksi poikaa 11 ja 8 v, joten tämä kolmas on sitten jo "uutta sarjaa". Vähän kuin esikoista odottaisi.

Onnea kaikille vauvan saaneille tässä pinossa.

ON:
Taidan kuulua samaan Öisin ei nukuta kerhoon kuten aika moni täällä. Suppareita tulee öisin ja päivisin kivun kanssa ja ilman. Vauva on laskeutunut jo pari viikkoa sitten mutta edellisistä viisastuneena en todellakaan odota että tämä pikku pupunen syntyisi yhtään sen aiemmin kuin la on. Aiemmista hoettiin että syntyvät ennakkoon - ja lopulta tulivat vkoa ennen ja toinen ajallaan.
Iltaisin on tukala olo, eikä oikein tiedä miten päin olisi. Masuvauva pitää sellaista meininkiä vieläkin että vatsanahka paukkuu ja välillä meikäläinen hypähtää kun sattuu niin pirusti... no ainakin on hengissä tuo pikku ihminen :)

Ai niin, synnytyspaikkana TYKS kuten aiemminkin. Mukava paikka synnyttää ainakin aiempien kokemusten perusteella.

Martta 36+

Kyllähän nuo isovanhemmat yrittää tunkea nokkaansa asioihin, jotka ei niille kuulu. Yli kolmekymppisiä siis mekin ollaan, ja ongelmallisimpia ovat nimenomaan mun vanhemmat. Tai oikeastaan äiti ja isäpuoli. Faija nyt ei hirveästi puutu meidän asioihin, onneksi.

Viikonloppu hurahti siivotessa ja sisustaessa, pyöriteltiin huonekaluja ja laitettiin mun työpöytä takaisin käyttöön (se purettiin ja säilöttiin varastoon 2,5 vuotta sitten koiranpentujen pentulaatikon tieltä :D ). Pesin alakerrasta ikkunatkin. Vielä pitäisi pestä yläkerran ikkunat ja sitten keksiä joku ihmekonsti, jolla pestä porraskäytävän katonrajassa oleva ikkuna. Siitä nimittäin ei oikeastaan näe enää läpi, eikä mikään ihme, sillä sitä ei ole pesty ainakaan seitsemään vuoteen. Mutta mä en ihan oikeasti keksi mitään keinoa millä sen saisi pestyä, kun ei sitä yllä edes avaamaan. Tietysti sisäpinnan saa pestyä ja olen sen pessytkin useasti näiden vuosien varrella, mutta se ei nyt enää auta, kun välit ja ulkopinta on aivan kamalat. Mutta sen mä jätän ukon huoleksi, mä en ehkä ala virittelemään mitään tikkaita tuohon rappusiin, saati kiipeämään ulkokautta varaston katolle pesemään tuota ulkopintaa :LOL:

lennilokinpoika meillä esikoinen on nyt 4,5 vuotta. Ja pienempi on kolme. Nuo tappelee koko ajan toistensa kanssa. Hetken voivat olla kunnolla, mutta sitten taas tulee riitaa jostain lelusta jolla molempien on ihan pakko leikkiä just samaan aikaan :kieh:

lätäkkö sun tilanne kuulostaa valitettavan tutulta :hug: Meillä vaan se oli aikoinaan anoppi, joka puuttui joka asiaan ja yritti määräillä :kieh: Odotusaikana mä en saanut tehdä YHTÄÄN MITÄÄN ettei vauva vaan vahingoitu mun mahassa. Se hinkkasi ja hankasi mun mahaa ja se oksetti mua. Ymmärrän kyllä, että isovanhemmat on innoissaan tulevasta vauvasta, mut liika on liikaa. Mä päätän mun vartalosta, et kuka siihen koskee ja kuka ei! |O Se merkkaili kalenteriinsa mun ultra-aikoja, että voi udella jälkeenpäin mitä siellä tapahtui |O Jos meidän esikoinen olisi ollut pahasti vammainen niin mitäkähän se olisi voinut asialle tehdä muuta kun päivitellä??? |O :kieh: Ihan kauhee tapaus

Kun vauva lopultakin sitten syntyi, niin se tunki itsensä synnärille SEITSEMÄN JÄLKEEN AAMULLA ja vauva oli syntynyt kymmenen jälkeen edellisenä iltana. Vähiin jäi lepo sinä yönä, kun oltiin miehen kanssa nukkumassa perhehuoneessa. Hoitaja tulee ilmoittamaan, että meille olis viereita...Lähteä se malttoi kymmenen jälkeen illalla ja silloinkin vain siksi, että kerroin meneväni nukkumaan |O Ennen vauvan syntymää se toi meille A4-paperin, jonne se oli kirjoittanut nimiä. Toisella puolella oli tyttöjen nimiä ja toisella puolella poikien nimiä. Meidän olis pitäny valita niistä sopivat nimet meidän lapselle :kieh: Valittiin sit semmonen nimi pojalle, että mitä listassa ei esiintynyt ollenkaan :LOL: Anoppi motkotti aikansa, kun ei nimi ollut mieleinen. Kehotin vaan pitämään huolta omista asioistaan.

Muutenkin sen kyttääminen on mennyt pahasti yli mun mielestä. Nykyisin tilanne on se, että me ei olla missään tekemisissä toistemme kanssa. Siihen ei voi luottaa ollenkaan. Jos kiellän tekemästä lasten kanssa jotain, niin se nimenomaan menee tekemään just sen mitä oon kieltänyt. Valehtelee, että on mennyt hyvin lasten kanssa vaikka molemmat olis huutanu ikäväänsä ja halunneet tulla kotiin :'( Pahalta tuntui lasten kannalta ja sitten päätettiin miehen kanssa, ettei anoppi saa enää lapsia hoitoon, kun ei ole luottamuksen arvoinen. Jaksamista sulle sun isän kanssa :hug: Tiedän, että tuo on tosi rasittavaa :kieh:

Sikapiikistä otin sen silloin, kun raskaana olevat sen sai. Lapsetkin meillä sai sen. Mitään sivuoireita en oo vielä huomannut, mutta mäkin oon lukenut noista narkolepsioista sun muista :eek: Toivottavasti ei oo vaikutusta mihinkään, kun eivät kerran oo tutkineet sitä tarpeeksi :eek:

Pitänee alkaa tekemään ruokaa. Lapset leikkii kerrankin keskenään kunnolla :) Saa nähdä miten kauan tuota autuutta kestää ennen kun sit taas räjähtää :LOL:

smur-ffi ja papu 36+5

Onnea hurjasti vauvelin saaneille :flower:

Possupiikistä Alkuun olin visusti päättäny olla ottamatta, sillä tiedän mitä kaikkia myrkkyjä se sisältää.. Mutta kumminkin terv.huolto alalla syyllistettiin huonoksi äidiksi ja vastuuttomaksi ellen sitä ota :/ Oli pitänyt pitää oma päänsä, eikä kuunnella muita "viisaampia"!!

HUOH!! Pahasti pelkään, että mennään ainakin viikon yli lasketun.. Vaikka olisin jo valmis lähtemään synnärille.. Kypsyttää tää oma olotila niin paljon.. Turvotukset sentään hieman helpottanut, ilmojen ansiosta.. Nivelet ja kaikki muutkin paikat on vaan helkutin kipeenä ja rassaa mennä noiden koirien kanssa ulkona, kun joutuu menee etanavauhtia eteenpäin, joka hemmetin askel yhtä tuskaa :|

Vauvakirjaa en ole vielä hankkinut, mutta katselin ja tykkäsin kovasti Mauri Kunnaksen kirjasta.

Tänää POKSU 37+0 eli SSS sääntö alkakoon :D :D

Mulla valahteli lauantaina limatulppa... veristä limaa valui kokopäivän ajattelin jo, että nyt päästään synnyttämän no pyh täällä ollaan edelleen ihan yhdessä kasassa |O Neuvola oli aamusta ja kaikki on niinkuin pitää epäili neuvola täti, että kauaa ei enää mene. No toisaalta eihän tää olekkaan enää kun max 3vk. :LOL: En usko itse, että tää olisi vielä tulossa jotenkin ei ole olo sellainen :)

Kävin sitten neuvolassa paikat tsekkauttamassa. Lapsivettä on runsaasti jäljellä. Vuoto on ollut nimenomaan sitä limatulppaa. En vaan osannut ajatella sitä tulevan noin paljoa. Aikaisemmissa raskauksissa ei sitä ole erikseen tullut. Nytkin limaklonttejä on tullut rv 20 asti. No ei kyllä tässä mittakaavassa mitä nyt kolmen päivän ajan. Kohdunsuu 2 cm auki ja kanavaa reuna jäljellä. Hyvä tietää ettei vielä kauheesti auki ole, jos vedet menee niin ei hurmu kiire ole. Aikaisemmat avautumisvaiheet ovat noin tunnin kestäneet samasta lähtötilanteestä, joten siinä ajassa sairaalaan keritää, kun matkaa n. 50 km.

martta Tervetuloa :flower:

smur-ffi aikamoinen anoppi sinulla!

hyväsetti On sulla kyllä ollut kestämistä tuon oksentelun kanssa :hug:

-Poni 36+6

Tervetuloa joukkoon mukaan Martta2010!

Jännitystä ilmassa, jos sekä Lara että Poni ois vaikka lähöillään :) Ja ties kuka muukin, tsemppiä teille! Käyn täällä kurkkimassa kyllä ihan liian usein. On tää äitiysloma vaan hienoa, kun on aikaa vahtia palstaa :LOL:

Sikapiikkiä en ottanut, olisin sen saanut ennen raskautta työn puolesta mutta ei vaan tuntunut hyvältä idealta, ajattelin, että sairastetaan miehen kanssa tauti sitten, ollaan kummiskin ihan perusterveitä. No, eipä tauti tarttunut. Sit tulin raskaaksi ja tuntui entistä huonommalta idealta ottaa piikki, joten päätin katella, miten tässä käy ja päätös vahvistui ihan hyväksi, kun ei sitä uutta aaltoa keväällä tullutkaan. Päätin, että katsellaan edelleen ja nyt oon vaan ihan tyytyväinen siitä, etten oo rokotetta ottanut. Jos nyt syksyllä uutta aaltoa tulee, ni koitetaan sitten vaan selviytyä jotenkin. Mutta mun mielestä päätös kuin päätös on hyvä ja tuskin kukaan rokotetta ottaa tai jättää ottamatta kevein perustein, joten ei auta ainakaan kenenkään syyllistää toista. Jokaisen oma asia.

Mulla on vaukirjasta ilmaislahjana saatu vauvakirja, joka kattaa ekan vuoden. Haluaisin kyllä toisenkin, jossa ois täytettävää useammaksi vuodeksi. Mauri Kunnaksen kirja oli kiva mutta se on eskari-ikään asti. Tuleeko täytettyä, jos useampaakin lasta pukkaa tässä lähivuosina? :) Mutta ehkä kuitenkin ostan sen ja yritän täytellä, rakastan kyllä tommosten kirjojen täyttelyä.

lätäkölle
myötätunnot hankalasta isästä. Mulla ei ole asiasta kokemusta mutta osaan kuvitella, että vetää hermot ihan äärettömän kireelle. Niin ja toki smur-ffille myös sympatiat anopista, voi argh, kun kuulostaa raivostuttavalta ihmiseltä.

Väsymystä ei mulla sen kummemmin ole, siis normaalia enempää. Nukunkin ihan ok, tai no viikonlopun reissussa en niin hyvin, kun oli vieras sänky mutta kotona kyllä uni maittaa, vaikka heräilenkin vessaan yleensä kolmisen kertaa yössä. Nyt on ollut ihanaa, kun voi nukkua aamullakin, jos vaan nukuttaa.

Mukavasti menee kyllä meikäläisellä, ei oo paljon vaivoja edelleenkään. Automatkatkin meni tosi hyvin ja sukulaiset kehui, kuinka hyvävointinen oon. No niinpä, odottelen vauvaa syntyväksi jouluna :D Äsken järjestelin vauvan vaatteet kaappiin niin, että mieskin löytää sieltä vaatetta. Se kun uhkas laittaa ekan käteen osuvan vaatekappaleen vauvalle ja that's it ja jos se sattuu olemaan pipo ni ei kai meitä ihan hyvällä katota :LOL:

Mukavaa viikkoa kaikille!

Sannimarja 36+1

Mulle sattui sitten virolainen lääkäri... En sano, että sen on jotenki paha, mutta en saanu kaikesta ihan selvää mitä sano ja sen jutut oli kyllä KUMMIA!! ;D Noh... Kohdunsuu on täyspitkä ja kiinni, kas kummaa kun on kasvanut 1,5cm ja kuroutunu umpeen siitä sormelle auki olleesta :D Kolme viikkoa sitten mitattu vähän paremmilla vehkeillä toisin, mutta näin hän väitti!! Supistelut johtuu siitä, kun vauva liikkuu ja maha kasvaa, ei ole vaarallista ja jos sattuu niin lepäämään!

Verenpaine oli 144/93 ja on kuulemma ihan normaalia?!? Valitin, että kun supistelee niin ei saa nukutuksi... Käski mennä lenkille, että aivot saa happea ja väsyn paremmin :D Synnytystapa-arvioksi sanoi, että alakautta tietenkin, kuinkas muutenkaa? Onko muita vaihtoehtoja ja nauroi! (no niimpä tietysti ;D ) Mitään vuotoa ei ole ja siihen ei sitten puututtu... ...

Viimeksi eivät Kanta-Hämeessä saaneet mittaa päästä, koska oli niin syvällä lantiossa... No hän sai ihan ekalla yrittämällä ;D Hänen mukaan vauva oli 2,5kg eli 3,3kg syntymäpaino... (aikasemmin meni 3,5kg käyrällä ) Mulla on täysin normaali ja terve raskaus ja hän ei näe minkäänlaisia enneaikaisen synnytyksen oireita tai merkkejä...!!!

Anteeksi nyt mutta WTF?!?! Olenkos ollu sairaalassa turhaan, saanut piikkejä kankkuun ja molempiin käsiin kymmeniä sekä kortisonit, pelännyt keskosen saamista ja kärsinyt supistuksista, syöny pillereitä jos jonkinlaisia ja joutunu makaan 7vkoa elämästäni vain että joku sekunda sijaislääkäri kertoo mulle et kaikki on vallan mainiosti!?! Sori nyt vaan mutta en luota sen naisen ammattitaitoon ihan täysin! ;D

Joka tapauksessa kiva, että kaikki ok (onko?!? ) ja tietysti nääkin tilanteet muuttuu.. Minusta vaan outoa, että kohdunkaula kovettuu ja kasvaa ja kuroutuu kiinni ;)

Sori purkaus!! :D Olen kuitenkin onnellinen, että meidän poika siellä voi hyvin ja oli kasvanu ? Ihanne tilannehan tää olis jos tosta lääkärin selityksestä olis mikään totta :D Toki jos näin on niin hyvä hyvä :D For real en tiedä pitäskö itkeä vai nauraa :D

Lara- ja Väkkärä rv35+4

Yhteistyössä