Onnea, onnea kaikille maaliin päässeille ja vauvansa saaneille! Meinaa kyllä käydä kateeksi...
Täällä on nimittäin myös yksi kärvistelijä :wave: Meinaa rehellisesti sanottuna tuskastuttaa, vaikka laskettuaika on vasta torstaina, eli nyt on 39+5 (tiistain puolella ollaan). Esikoista lähdin synnyttämään 39+2 ja hän syntyi yöllä kahden aikaan 39+3:n puolella. Tietenkin nyt sitten olen koko ajan toivonut, että tämä syntyisi kutakuinkin samoihin aikoihin - vaikka olen muistutellut itselleni, että on jopa todennäköistä, että nyt menee pidemmälle.
Mullahan vauva kääntyi vasta 35+ viikolla oikeaan asentoon, joten laskeutuminen on alkanut vasta silloin. Supisteluja on tullut tasaisesti 24+ viikoilta, ihan kipeitä ja pitkiäkin, mutta lääkäriystäväni osasi varoittaa, ettei supistukset todennäköisesti kypsytä paikkoja, kun lapsi on poikittain/viistossa. Ja niinhän siinä on tainnut käydä :headwall:
Tilanne on nyt se, että kun vielä viime viikolla keskiviikkona supisteli koko päivän 20-30 minuutin välein, loppuviikosta tilanne rauhoittui niin, että sunnuntainakaan ei tullut kuin muutama laiska supistus. Kivut on kadonneet, tytärtä koulusta hakiessa askel on reipas (voisi vaikka juoksuksi pistää), eikä supistuksia kuulu!!!
Mutta aivan hirveä väsymys on päällä, ei meinaa ruokaa jaksaa tehdä. Koko ajan tekisi mieli vain makoilla sängyllä ja ottaa päikkäreitä. Ja tuntuu, ettei meinaa mitenkään jaksaa, jos tämä menee kaksi viikkoa yli... :'( Tänäänkin on ihan itkua pukannut, kun niin väsyttää, turhauttaa tämä pysähtynyt tilanne, kyllästyttää kömpelö ja raskas olemus jne. jne. jne. jne. You know :ashamed: Verenpaineetkin huitelee välillä lähellä satasta alapaine (mutta sitten laskee 85 kieppeille, kuten tänään neuvolassa), eli kai sekin vaikuttaa oloon.
Ja tietty pelottaa, että kuinka isoksi vauva kasvaakaan... Kokoarvio on ollut reilu 3kg (esikoinen oli 3220g), mutta mun sf-mitta vaan kasvaa ja kasvaa. Tänään oli neuvola ja mitta oli siis kasvanut, nyt 36cm!!!! B)
No, eiköhän se lapsi aikanaan ulos tule ja onneksi viikko-pari on tässä yhdeksän kuukauden mittakaavassa lyhyt aika!
hanjuu :heart: vauva 39+5