***Syyskuun Sydäntenmurskaajat- ONNITTELUT KAIKILLE! ***

Vauvaonnittelut uneksija85:lle, Muffalle, yksodottaja85:lle ja Cummastelijalle!! :flower: :hug:

Tänne ei kummempia.. Ässiä on kokeiltu vaikka millä mitalla, ilman tulosta ;) Eilen soitin puolen päivän jälkeen neuvolaan aamupissasta, mutta koska se oli puhdas (ei valkuaista) niin ei aiheuta sen kummempia toimenpiteitä kuin maanantaina ylimääräsen neukkukäynnin.. Ens torstaillekkin sovttu käynti ja ens perjantaina äitipoli, sinne tuli eilen aika postissa.. Pahoin pelkään, että kun aika sinne on perjantaina, niin silloin ei ainakaan aleta käynnistelemään.. :kieh:

Tänään lähden sitten isovatsaisena hääjuhliin.. Oliskohan niillä käynnistävä vaikutus?? Neuvolan kätilö kun oli eilenkin ihmeissään ettei tämä ole jo syntynyt. Hän sanoi nyt katsovansa lasketuksi ajaksi sen alkuperäisen, joka siis 26.9. Sen mukaan viikkoja olisikin nyt 39 poks poks!! Ultran mukaan la on 3.10. ja viikkoja 38.. Tiedä sitten, kumpi on oikea.. Mutta oviksen tikuttelun perusteella väittäisin myös itse tuon 26.9. olevan lähempänä oikeaa :D

Voi kun ihanaa, Cummastelija kirjoitellut vauva sylissä.. Mä NIIIIN odotan, että sais tämän nyytin syliinsä!! Jotenkin tosi hellyyttävää lukea teidän jo vauvan saaneiden juttuja lapsosista ja arjesta.. TAHTOO KANS!! =)

Micade, lähtee nyt värkkäämään itelleen aamupalaa..
 
Mulla neuvolassa ei otettu muuta kuin verenpaine joka ol 123/75 ja masun mitta 35 cm,oli kasvanu viikossa sentin ! Ens ti laskettu pv ja keskiviikolle uus neuvola-aika.Mulla lorahellu limaa muutamana päivänä, mut terppari sano et voi pari-kolme viikkoakin mennä..No käynnistys aloiteaan 41+2,jos ei ala ennen syntymään..
Nestettä tullu ihan sairaasti jalkoihin, mutta ei se estänyt mua eilen lähtemästä sovittamaan uutuus kenkiä :LOL: Olisin hiukka tarttenu apua, et joku olis vetäny kengät pois jalasta :eek: Kaupungilla kävelystä ol se hyöty et muutama suppari tul illalla, mut siihen ne taas jäi..

vauvaonnitteluja taas vauvan saaneille :flower: hirveen monet saanu jo vauvoja !!!!
 
Aurinkoista huomenta pinoon!

Ajattelin taustalta tulla ilmoittamaan, että meille syntyi suunnitellulla sektiolla tyttö 8.9. Painoa 3130g ja mittaa 50cm.

Lämpimät onnittelut kaikille lahjansa jo saaneille ja tsempit vielä odottaville! :heart:

Kerttu
 
Josko sitä nyt jo kerkeis kirjottaa synnytyksestä...

Eli 8.9 klo 2.30 heräsin ekan kerran siihen et tuli todella kipee supistus. Sain torkuttua kuitenkin joten kuten aina 4.30 asti jolloin supistusten väli oli 10 minuuttia. Siinä vaiheessa ylös sängystä ja vessaan, jolloin huomasin et paperiin jäi verta pyyhkiessä (limatulppa siis lähteny irtoomaan). Vessa reissun jälkeen herättää äiti, joka oli ihan unen pöpperössä tottakai kun kesken unien herätetään. Laitoin viel kahvin tippumaan ja sanoin äitille et käyn pikasesti kuumas suihkus jos sillä ois viel vaikutusta noihin supistuksiin, aiemmin kun olivat laantuneet tai jopa loppuneet suihkun aikana. No tällä kertaa ei ollut helpottavaa vaikutusta suihkulla vaan supistukset alkoi tulemaan jo 5 minuutin välein. No suihkun jälkeen kuppi kahvia naamaan ja matka kohti Lappeenrantaa keskussairaalaa kohden alkoi joskus 6 jälkeen. Sairaalassa oltiin joskus 7 aikaan. Saman tien sit käyrään ja kuinka ollakaan supistukset tuli enää 7 minuutin välein. Kohdunsuu auki kuitenkin kahdelle sormelle ja kanavaa jäljellä, mutta oli kuitenkin jo pehmentynyt. Siinä sitä sit kärvisteltiin sängyllä käyrissä ja supistusten kourissa. Jossain vaiheessa päivällä päätin sit et lähden kävelemään ulos, kyllä rakennus miehillä oli hauskaa kun tää mamma nojailee välillä milloin mihinkin kun supistukset pisti pysähtymään ja haukkomaan henkee. Itestä alko tuntumaan jo jossain vaihees et tilanne ei etene mihinkään suuntaan, ni siinä vaihees kätilö totes et haluutko kokeilla ammetta. Siinä tilanteessa kaikki "apu" oli tervetullutta joten ei muuta kun ammeeseen. Siellä alkoikin sit tapahtumaan supistukset alko tulee jo 4 minuutin välein ja äiti alko olee jo kauhusta kankeena. Siinä ammeessa ollessa myös siskoni tuli tuekseni. Tunnin ammeilun jälkeen ei muuta kun takas käyrille. Siinä maatessa supistukset sai jo jotain aikaseksikin ja taas vaihteeks kätilöillä vuoronvaihto. Välillä tuntu ettei mikään auta niihin supistuksiin alkuun kun helpotti se et menin kyykkyyn ja nojasin lavuaariin, jossain vaiheessa sekään ei enää auttanu vaan olin kirjaimellisesti maassa polvillani niin et maha sai roikkuu vapaana maata kohden se oli ainoa asento joka autto ees vähän siihen kipuun. Äiti oli tässä vaiheessa lähtenyt jo hetkeksi aikaa lepäämään et jaksaa olla miun tukena, onneks oli kuitenkin sisko tukena vielä. No sit tuli kätilö ja sano et hän vois alkaa valmistelee salii et saisin ilokaasuu avuks noihin supistuksiin. Siinä ootellessa et pääsee saliin tuntu et aika ei kulu mihkään ja tilanteeseen ei tuu muutosta sit millään. Salissa taas tutkittiin ja olin auki 3 senttii ja kanavaa edelleen vähän jälellä. Ei muuta kun taas käyriin. Äitikin tuli jossain vaihees takas ja sisko pääs syömään. Kätilöillä voron vaihto TAAS vaihteeks eli kello tais olla jotain 7. Tuli aivan ihana nuori kätilö, jonka vuoron aikana sit alkoikin tapahtua. Kalvot puhkastiin joskus 8 aikaan ja sen jälkeen tippa tippumaan epiduraalia varten. Anestesia lääkäri pyydettiin puol 9 aikaan, mutta pääsi paikalle vasta 9 jälkeen ja totes ettei kerkee enää epiduraali auttaa ko paikat auki jo 8 senttii ja oksitosiini tippumassa. Siinä sit kirosin et antakaa nyt jotain mikä auttaa tähän kipuun ko ei ollu enää ilokaasusta apuja. No lääkäri tuli sit laittamaan kohdunsuun puudutteen ja eiköhän se sit laittanu sitä just pahimman supistuksen aikan ja mie kirosin ko runeberi Kätilö ja lääkäri totes et kiroo vaan niin paljon ko kerkeet jos se helpottaa siun oloosja eihän se saanu laitettuu ko toiselle puolelle vaan sen puudutteen ko minuu sattu niin pirust. Pahimman supistuksen mentyä jatko sit toiselle puolelle ja hetken kuluttua alko helpottaa. Systeri alko soittelee äitiä takas ko oli taas vaihteeks lähteny lepäilemään. Äiti tuli paikalle joskus ennen 10 ja siin vaihees sainki alkaa ponnistaa, kätilö kiels ilokaasun ja sekös ketutti minuu ja pahast. No tilalle tuli sit lisähappi, kun tytön sydänäänet heikkeni ain välil. Kätilö totes toiselle et merkkaa papereihin et tää on pihalla 22.20 ni toinen totes et enpä taida laitoin vaan 2. Ponnistus vaihe kesti puol tuntii ja tyttö oli pihalla 22.21 ei heittäny kätilön arvio kun minuutin. Kaiken kaikkiaan siis synnytyksen kesto ekoista kipeist supistuksist siihen et tyttö oli pihalla oli noin 20 tuntii.

Myöhemmin oon nauranu ensimmäiselle kysymykselleni, jonka esitin tytön syntymän jälkeen. Kysyin siis kätilöltä: "repeskö pahast?" johon kätilö vastas et ei pahast muutama nirhauma ja tuloksena 5 tikkii. Kaikin puolin itselle jäi kuitenkin positiivinen mieli tosta kokemuksest vaikka tuntu ettei se pääty koskaan. Kyllä tuo tyttö vaan on niin ihana ja saa kaiken ton karmeuden unohtumaan.
 
Hei kaikille!

Täällä kolmatta odotellaan, raskausviikkoja on jo 39 + 1 ja olo on enemmän kuin kypsä :ashamed: Laskettu aika kuukautisista oli 18.9, virallisesti ultran mukaan 25.9.

Olo on sellainen, että mitään muuta en oikeastaan voi tehdä, kun odottaa synnytystä alkavaksi ja tehdä kotihommia. Vauva potkii ja painaa niin kipeästi alas, ettei ulos kyllä uskalla lähteä yksin tyttöjen kanssa (3- ja 5-vuotiaat). Ja liikkumattomuushan se vasta ärsyttääkin... Esikoinen syntyi 39+6 ja kuopus 40+6, joten en usko että kovin montaa viikkoa tässä pitäisi kärvistellä. Toinen synnytys oli vaan suht nopea, 3,5 tuntia, niin senkin takia olen vähän varuillani missä menen ja mihin aikaan.

Olipa ihana lukea synnytyskertomuksia. Mulle meinasi flunssaa pukata päälle eilen, mutta nyt hyvin nukutun yön jälkeen olo on taas parempi... supistuksia tulee päivittäin, tosin melkoisen kivuttomia, eli varmaan niitä hyödyttömiä
:kieh: on se piinaavaa tämä odottelu, kun ei tiedä yhtään milloin vauva päättää maailmaan tulla. Noh, ainoat toiveet on, etten repeäisi ja kerkeäisin sairaalaan ponnistamaan.
 
Poika syntyi :heart:

17.9 rivakalla tahdilla klo 22.11 - pituus komeat 53cm ja paino 3560g ja luomuna mentiin.. :eek: kirjotellaan tarinaa tuonne toiselle puolelle sitten kun ehditään ja kotiudutaan.

onnea muillekin jotka vauvan ovat vihdoin saaneet ja jaksamisia odottaville.. :wave:
 
sabine82 Tokihan meidän mukaan mahtuu kaikki syyskuun odottajat, ja vähän muutkin =) Sulla on sitten sama la kun täällä.

Odottava aika on kyllä todella pitkä. Ja mua rupee päivä päivältä enemmän pelottamaan synnytys. Lähinnä se just kun se on niin pitkä aika. 20 tuntiakin kuulostaa ihan hirveeltä.... Mun kipukynnyskään ei juuri kovin iso ole. Mutta näillä mennään, enää ei voi peruakkaan.

VK + rinsessa 39+1
 
Hei. Nyt en malta lukea juttujanne, tulen ajan kanssa myöhemmin. Nyt tulin vain ilmoittamaan, että:

Meille synytyi ihana pieni poika, ti 15.9 klo 11.39. Painoa 3 610 g ja pituutta 49,5 cm. Pääsimme tänään kotiin ja koko perhe voi oikein hyvin ja onnellisesti :heart:
 
Onnea taas kaikille vauvan saaneille!
Niitä uutisia kyllä tuntuu niin nyt ropisevan.Ja itelle tulee entistä malttamattomampi olo :D

Eilen köyty neuvolassa,kaikki ok ja uus aika viikon päähän...masentavaa... 2.10 sitten päksii yliaikaiskontrolliin,jos silloin viel kasassa ollaan... Mä kyllä niin haluun että tää syntyis kuitenkin syyskuun puolella,koko ajan asennoitunut siihen että meille syntyy vauva syyskuussa.Tuntuu,että ens viikon tässä jotenki viel jaksais odotella,mutta siihen alkaa sitten meikäläisen kärsivällisyys loppumaan.heh.

Virttis 39+6 (ja huomena poksuis laskettu aika)
 
Tulin vain nopeasti kertoilemaan että meille syntyi 16.9. iltasella pieni rinsessa. Pituutta 51 cm ja painoa 3385g. Kaikki ok, mutta ihte ku jyrän alle jääneellä, istuminen tuskaa, samoi seisominen ja päälle rintarauhaset jotka jo karanneet yli kainalopoimun käsivarren puolelle ja ihan todella tuskallisia. Olo suoraan sanottuna helv......nen!! Mut onnellinen olen pienestä tuhisijasta. :heart: :heart:
 
perjantain neuvola käynnillä kaikki ok!
brutus oli oikein päin, pää aikasta alhaalla.
liikkeet ++,
syke 130-140!
rintalastan kivuille ei löytyny selitystä! :|
pari viime yötä ne tosin olleet vähän kivuttomammat!
supisteluja ollut nyt monena päivänä, ja kauhea painontunne alapääs, mut mitään ei tunnu ta´pahtuvan!
olo on niin turhautunut!
:( :| :( :| :ashamed:
ei oikeen huvita mitään tehäkkään, kun kipuja on, mut synnytys ei vaan suostu kunnolla käynnistymään! :'(
ti taas neuvola, ja sit en tiiä jatkosta!? koska yliaikaiskontrolli äippäpolilla?
varmaan vasta 41+ ja jotain????

fiksu ja brutus 39+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja kerttuneiti:
Poika syntyi :heart:

17.9 rivakalla tahdilla klo 22.11 - pituus komeat 53cm ja paino 3560g ja luomuna mentiin.. :eek: kirjotellaan tarinaa tuonne toiselle puolelle sitten kun ehditään ja kotiudutaan.

onnea muillekin jotka vauvan ovat vihdoin saaneet ja jaksamisia odottaville.. :wave:
Jeah, nyt on sit kaikki meidän kerhosta poksahtanu! Sissin kuulumisia vielä odotellaan... Mut ONNEA vielä!!! Meidän jäpikät syntyny sit tasan tarkkaan samaan kellonaikaan! Hassuu...
 
Kaikille syyskuisille vauvansaanneille paljon onnea ja vielä masussa viihtyvien vauvojen äideille paljon jaksuja

Pakko oli tulla kurkkaa mitä teille kuuluu kun teidän kanssa silloin alussa olin mut kaikki ei mennytkään niin kuin piti, mut nyt odotan onnellisesti vihdoin sitä kolmatta joka syntyy maaliskuussa:)

Hyvää jatkoa kaikille :wave:

Metsätähti ja pienenpieni 15+4
 
J84
Moikkelis :)

Onnea metsätähti uudesta raskaudesta ja myös vauvan saaneille!!

Täällä on vihdoin aamusta koettu kipeahköjä suppareita, mutta ei siis vielä niin kipeitä, et tarvis lähteä laitoksella. Mun tuurilla ne viä lopahtaa iltaa kohden ja tää homma jatkuu. Väli on ollu parhaimmillaan 3min viimeisen 20min aikana ja paine lantiossa/häpyluussa on aikas jäätävä välillä, ristiselkää jomottaa ja kohdunsuuta vihloo. Nyt mahastakin oikein huomaa, kun supistus alkaa...se nousee hassusti tohon eteen todella kovaksi palloksi :D

toivottavasti tää on nyt lopun alkua :p

J84 39+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja ElämänIlo3:
Tulin vain nopeasti kertoilemaan että meille syntyi 16.9. iltasella pieni rinsessa. Pituutta 51 cm ja painoa 3385g. Kaikki ok, mutta ihte ku jyrän alle jääneellä, istuminen tuskaa, samoi seisominen ja päälle rintarauhaset jotka jo karanneet yli kainalopoimun käsivarren puolelle ja ihan todella tuskallisia. Olo suoraan sanottuna helv......nen!! Mut onnellinen olen pienestä tuhisijasta. :heart: :heart:
Voi Elämänilo onnea vaan tuhannesti..eipä tullut sitten meidän prinessojen ikäeroksi kuin vähän yli vuorokausi..Ikävä kuulla et olet romuna..tuon suht "piinallisen"raskauden jlk..paljon voimia ja jaksuja teille koko perheelle!!!

Äippä35v ja Nuppu 5vrk :heart:
 
Rosehip: jeps tosi nopee synnytys sinulla ! No mä pidän alle 6 tuntisia nopeina et laittakaa muutkin horoskooppejanne ! Mä kun olen astrologiasta kiinnostunu, niin ajattelin että olisko mitään vaikutusta sillä ...
 
Jellona84 Vieläkös sitä ollaan kotona, vai joko oot synnyttämään lähteny? Sulla olis la samana päivänä kun mulla... Ei sitä nyt vielä synnytetä. No ei, paljon onnea synnytykseen :flower:

metsätähti Ihanaa että vaavi on tulossa nyt noin pitkällä jo. Onnea sinulle
:flower:

Täällä ei tapahdu mitään. Väsyttää niin että voisin nukkua koko ajan, paitsi öisin. Öisin ei meinaa millään uni tulla ja tuskahiki vaan koko ajan. Alaselkä on jotenkin krampissa koko ajan, sekin vaikeuttaa sängyllä nukkumista. Tuntuu koko sänky olevan vaan ihan liian pehmeä. Viime yönä menin nukkumaan ennen ukkoa ja laitoin ikkunan auki ja tuulettimen päälle. Sain nukuttua ihanan viileessä huoneessa jopa 5 tuntia =) Ukko oli nukahtanut sohvalle, josta sen sitten aamulla herättelin.

Mutta täällä ei tosiaan tapahdu mitään, pitää ruveta asennoitumaan, että rinsessa on vasta sylissä 3 viikon päästä.... =(

VK + rinsessa 39+2
 
Hei kaikille pitkästä aikaa :wave:

Ja paljon onnea kaikille vaavin saaneille :flower: :flower:

Meillekin syntyi poika laskettuna päivänä 16.9 klo 11.15 pituus 54cm ja paino 4040g eli ihan iso pötikkä sieltä tuli... :D Ja koko ajan olisi kiinni tississä...Kirjoittelen myöhemmin sitten lisää mut nyt vauva vaatii taas äitiään..heips..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nuppu09:
Alkuperäinen kirjoittaja ElämänIlo3:
Tulin vain nopeasti kertoilemaan että meille syntyi 16.9. iltasella pieni rinsessa. Pituutta 51 cm ja painoa 3385g. Kaikki ok, mutta ihte ku jyrän alle jääneellä, istuminen tuskaa, samoi seisominen ja päälle rintarauhaset jotka jo karanneet yli kainalopoimun käsivarren puolelle ja ihan todella tuskallisia. Olo suoraan sanottuna helv......nen!! Mut onnellinen olen pienestä tuhisijasta. :heart: :heart:
Voi Elämänilo onnea vaan tuhannesti..eipä tullut sitten meidän prinessojen ikäeroksi kuin vähän yli vuorokausi..Ikävä kuulla et olet romuna..tuon suht "piinallisen"raskauden jlk..paljon voimia ja jaksuja teille koko perheelle!!!

Äippä35v ja Nuppu 5vrk :heart:
Kiitoksia! =) Eiköhän se kuitenkin elämä lähde voittamaan. Onneks sitä toipuu kuitenkin kohtuu nopeesti ja aina ku kahtoo pientä kääröä unohtuu kaikki kivut samointein ja siis, suuret onnittelut sinullekin!!!
 
Moikka,

Onnea kaikille vauvautuneille :heart: :flower:

Täällä vauva arki lähtenyt sujumaan hyvin. toivon vaan et tuo silmätulehdus alkaisi pian helpottamaan. Nyt siitä on kärsitty jo kaksi viikkoa. Huomenna soitan osastolle ja pyydän aikaa lääkärille.

Jooseppi & Möykky 2vkoa 2 pvää
 

Yhteistyössä