***Syyskuun Sydäntenmurskaajat*** Heinäkuussa

Jellona: Mä just pari päivää sitten tilasin juuri tuollaisen sitterin netistä, ku ihastuin niin siihen ja just noilla väreillä ettiny, et sopii sit hyvin huusolliin!! :D

Ihana olla taas reissun jälkeen kotona, oon kyl niin väsyny et huhhuh!!!! Nyt pitäs alkaa siivoomaan, plaaaah!!!!
Eilen poksui taas muuten viikotki, kauheen nopeesti näyttää aika menevän!!!

mama ja kääpiäinen 32+1
 
Usvatähti: Koko- ja synnytystapa-arvioo ei tehdä kaikkialla eikä kaikille automaattisesti vaan siihen pitää olla syy niin kuin mulla esikoisen isokokoisuus. Kyllä ne neuvolassa osaavat arvioida tuon tarpeen... :D

Olkkis ja Ötzki 31+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja olkkis74:
Usvatähti: Koko- ja synnytystapa-arvioo ei tehdä kaikkialla eikä kaikille automaattisesti vaan siihen pitää olla syy niin kuin mulla esikoisen isokokoisuus. Kyllä ne neuvolassa osaavat arvioida tuon tarpeen... :D

Olkkis ja Ötzki 31+3
Kyllä mulle tehtiin kun sitä pyysin. Vaikka ei ollut mitään syytä kuten isokokoisuus tms.

 
Olkkis: Saahan sen juu synnyttää, mutta en tiedä uskaltaisinko siihenkään lähteä. Toivottavasti tämä kääntyypi ja asettuupi oikein tuolla. :) Ja en tiedä miten suhtautuvat sitten perätilasynnytykseen lonkkaluksaation vuoksi.

Elämänilo:
Oli kyllä ihana kun kävittä vähän piristämässä. :D Just mietin et tekis niin mieli lähteä johonkin käymään, kun alkaa tämä kotona oleminen niin puuduttaa.
Minuakin se leikkaus pelottaa enemmän kuin synnytys.. Huoh. On se kumma miten tämä kolmas raskaus on näin "vaikea".

Soitin yksityiselle. Se oli ihan ihmeissään siitä miksei minua olla tutkittu. Siis miksei ole tutkittu streptokokkia ja virtsatieinfektiota. Jälkimmäisen testin th määräsi eilen. Siitä saan tulokset huomenna/perjantaina. Käski sitten ensi viikolla vaatia tuon ensimmäisen testin, piti itsestään selvänä, että se on otettu.
Sanoi, ettei saisi mitään nostella ja pitää ottaa rauhallisesti. Sairaslomalle, jos olisi tarvetta, mutta kun olen kotona jo. Seksi kielto ja uimaan ei saa mennä! Kaikkea turhaa pitäisi välttää, ei lenkkeilyä, eikä saisi matkustaa kauemmas enää. Kun viikkoja on näin "vähän", niin pitäisi rauhoittua, että niitä viikkoja kertyisi turvallinen määrä. Mutta ei tarvitse maata, mutta juoda pitäisi paljon ja päivän aikana makoilla jonkin verran.

Painotti sitä, että minun pitää nyt vaatia tutkimuksia, kun on leukkarit ollut niin pitkään plussalla. Mutta mitään suurta hätää ei ole ja pitäisi lakata pelkäämästä ja hermoilemasta. Kysyi vielä, että osasiko se lääkäri oikeasti tutkia, kun ei puhunut mitään ulko- ja sisäsuusta ja missä asennossa kohdunsuu edes on jne. No enhän minä tiedä. Ihmetteli sitäkin, miten eivät ole ottaneet selvää vauvan asennosta tällaisessa tilanteessa. Sekin pitäisi ultralla selvittää.

Kyllä helpotti huomattavasti tuo soitto. Paljon rauhallisempi olo, kun tietää enemmän. Uskon kuitenkin, että tämä menee laskettuun aikaan ja ehkä ylikin. Kunhan lakkaisi pelottelemasta. :)
 
J84
mama-84, ite etin kans juuri tuollaista sitteriä missä on toi leikkikaari ja kiva väri, mikä miellyttää. Tykkään ruskeasta, keltaisesta ja limestä paljon et niitä värejä löytyy kyl tästä kämpästä aikas lailla..verhoista, matoista, päiväpeitteestä ym. :D

J84 28+5
 
Synnytystapa-arviosta: Mulle se tehdään nyt sen takia että edellinen synnytys päättyi sektioon.

Jo esikoisen raskausaikana sitä pyysin koska itse epäilin suurta vauvaa, sitä en kuitenkaan saanut kun terkka ja lääkärit sanoivat että ei ole iso vauva. Noh lopulta synnytys käynnistettiin vkoll 41+6 ja poika syntyi seuraavana päivänä ja oli 4548g ja 54cm. Eli tosi iso vauva :eek:
 
merkkausta.... 28+6, ja huamenna poksuu!

käyn ylimääräises tarkastukses tuas neuvolalla, kun pe lähetään risteilemään, ja haluan varmistaa, että brutuksella kaikki hyvin.

no tokikin brutus liikkuu koko ajan reippaanlaisesti, että eiköhän hänellä kaikki ole ok, mut voinpahan sit rauhallisin mielin lähteä, kun on tarkastus tehty! =) :D

huomenna kuulee uusimpia uutisia! :)

fiksu ja brutus 28+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hiljaisuus:
Olkkis: Saahan sen juu synnyttää, mutta en tiedä uskaltaisinko siihenkään lähteä. Toivottavasti tämä kääntyypi ja asettuupi oikein tuolla. :) Ja en tiedä miten suhtautuvat sitten perätilasynnytykseen lonkkaluksaation vuoksi.

Elämänilo:
Oli kyllä ihana kun kävittä vähän piristämässä. :D Just mietin et tekis niin mieli lähteä johonkin käymään, kun alkaa tämä kotona oleminen niin puuduttaa.
Minuakin se leikkaus pelottaa enemmän kuin synnytys.. Huoh. On se kumma miten tämä kolmas raskaus on näin "vaikea".

Soitin yksityiselle. Se oli ihan ihmeissään siitä miksei minua olla tutkittu. Siis miksei ole tutkittu streptokokkia ja virtsatieinfektiota. Jälkimmäisen testin th määräsi eilen. Siitä saan tulokset huomenna/perjantaina. Käski sitten ensi viikolla vaatia tuon ensimmäisen testin, piti itsestään selvänä, että se on otettu.
Sanoi, ettei saisi mitään nostella ja pitää ottaa rauhallisesti. Sairaslomalle, jos olisi tarvetta, mutta kun olen kotona jo. Seksi kielto ja uimaan ei saa mennä! Kaikkea turhaa pitäisi välttää, ei lenkkeilyä, eikä saisi matkustaa kauemmas enää. Kun viikkoja on näin "vähän", niin pitäisi rauhoittua, että niitä viikkoja kertyisi turvallinen määrä. Mutta ei tarvitse maata, mutta juoda pitäisi paljon ja päivän aikana makoilla jonkin verran.

Painotti sitä, että minun pitää nyt vaatia tutkimuksia, kun on leukkarit ollut niin pitkään plussalla. Mutta mitään suurta hätää ei ole ja pitäisi lakata pelkäämästä ja hermoilemasta. Kysyi vielä, että osasiko se lääkäri oikeasti tutkia, kun ei puhunut mitään ulko- ja sisäsuusta ja missä asennossa kohdunsuu edes on jne. No enhän minä tiedä. Ihmetteli sitäkin, miten eivät ole ottaneet selvää vauvan asennosta tällaisessa tilanteessa. Sekin pitäisi ultralla selvittää.

Kyllä helpotti huomattavasti tuo soitto. Paljon rauhallisempi olo, kun tietää enemmän. Uskon kuitenkin, että tämä menee laskettuun aikaan ja ehkä ylikin. Kunhan lakkaisi pelottelemasta. :)
No mäki ihmettelin vähän että miten ei tosiaan oltu tutkittu tarkemmin. Aika ihmehommaa...nyt vaan sit vaadit ihte tosiaan tarkemmin kaikkea. Ja jos supparit jatkuu nii pyydät et ultraavat tai jotain. Pitäshän se kahtoo oikeasti tollases tilantees sekin miten päi se laps tosiaan on, jos ny sattuskin että päättäs alkaa syntymään (toivottavasti ei kuitenkaan tule liian aikasten) :kieh: Mä sit rupeen sua ressaan loppuajasta kaikkie muiden päälle että "joko se on tuloillaan" :LOL:

Ilmoittele jos sul joskus tekee mieli kotoympyröistä lähtä ja on autoa nii lähtää jonnekin tai tulette käymää meil kyläs (mä panen sit noi pelottavat koiruudet johkin =) ) tai ku tulis lämmintä voitas taas lähtä rannalla käymää tai jotain.

Nyt vain koitat ottaa rennosti. Mäki just ihte tänää koitin taas aivopestä ihteeni että jos ny sattuu että se vauva siel istuu loppuun asti nii sit vain leikataan.....että eihän se ny mitään ja että täs on viel aikaa vaikka kui paljon sil jäädäkin sit raivotarjontaan, mutta minkäs teet ku on sellanen ressaaja. :LOL:
 
Moron,

Olen lukenut kyl teen juttuja parin päivän aikana, mutta en ole saanut aikaiseksi kirjoittaa mitään. on ollut tosi vetämätön olo pari päivää ja jotenkin ahdistanutkin tää kaikki.

Unelmakämppä olis nyt löytynyt Leppävaarasta. nyt vaan odotetaan vaan mitä myyjä sanoo.
haluaisin muuttaa tähän asuntoon ihan mielettömästi koska ympärillä olisi paljon lapsiperheitä ja pihapiirikin vaikuttti tosi rauhalliselta. Ja minä kun ole pikku kylän tyttö niin kaipaan luontoa ja rauhaa ympärille en niinkään helsingin hulinaa.

soitin tänäänmyös neuvolaan ja sainkin jo ekan ajan leppävaaran neuvolaan. nyt vaan tarttia soittaa tutustumikäyntiaika noihin synnytyspaikkoihin. jotenkin vaan tuo äitiyspoli tuntuu tällä hetkellä järkevältä vaihtoehdolta. Kätuilöopiston läheisyydessä on kuulemma jotkut kvoat tietyöt ja sinne ajaminen on hankalaa??

Huomenna olisi se kauan odotettu neuvola. huomiseksi on luvattu vaan tosi huonoa keliä et taidanpa mennä junalla Hesasta Turkuun :whistle:

Möykky on pitänyt mua hereillä nyt muutaman yön. olen käynyt lähes tunnin välein vessassa. mites teil muilla???

Mun sormet puutuu öisin tai siis vaan oikean käden mites onko teil puutumista? kyljelläkään ei ole enää hyvä nukkua vaikka on tyynykin alla.

Möykyn luulen jo asettuneen päätilan kauan aikaa sitten mutta luulen et huomenna kuulen totuuden. Möykky viihtyy erityisesti tuolla oikealla puolella ja välillä siihen muodotuukin sellainen hauska Möykky :LOL:

Tässä kuulumiset tällä kertaa

Haleja kaikille

Jooseppi & Möykky 31+0 :heart:
 
Nekkukuulumisia

Ja huomenna ois sit ylimäränen lääkäri. Nyt on niin paljon supistellu et tutkitaan kunnolla, otetaan testejä ja tarkistetaan värkki. Eli huomenna ollaan taas fiksumpia.

jep mut tällästä:

Rv 30+5 (28+4)
Painon muutos/vk +513g (+564g) (koko ajalla tullu +reilu 9kg)
RR 105/66 (113/65)
Pissa puhas (puhas)
Hb ei otettu (120)
Sf 29,5cm (25cm)
Sydämensyke +145 (+140)
Liikkeet ++ (++)
Tarjonta RT

Nyt lepäämään, neiti on vielläkin tätinsä luona :) pääsen huomenna sit rauhassa sinne lääkärille, toivottavasti kaikki oli hyvin :ashamed:

zeny 30+5
 
saatiin kämppä myytyä !!! :D :D :D :D ihanaa ihanaa ihanaa !!! ja pakko sanoa että ihan yli-hinnalla meni ! nyt kauhea pakkaus ja muutto rumba edessä. ens viikon lauantaina pitäis sitten viettää ensimmäinen yö uudessa kodissa. ihanaa kun pääsee vihdoin laittamaan vauvan tavaroita ja muutenkin järkkäilemään ja sisustamaan. onneks miehellä on kesäloma ja minäkin sain tänään saikkua ens viikon loppuun.. vaikka kyllä pitäisi levätä :ashamed:

tänään neuvola. ja vika kerta siellä paikassa. varasin jo heti tänään ajan uuteen paikkaan ja terkkari/klö kuulosti puhelimessa tosi kivalta.

neuvolassa kaikki hyvin. verenpaine oli vähän noussut (hyvä) samoin hemoglobiini (nyt 118). sf mitta ei ollut kasvanut kuin 1,5 cm kahdessa viikossa ja pääsin ensimmäisen kerran korkealta yläkäyrältä pois. tosin nyt oli kyllä toinen mittaaja kuin viime kerroilla. jos sf on vielä ensi kerralla normirajoilla, en varmaan pääsekkään kokoarvioon. se harmittaa vähän... vauva kääntyi taas neuvolan kunniaksi raivotarjontaan, kuten viime kerrallakin. harvoin se muuten siinä asennossa on. pyörii ja liikkuu todella paljon!

vatsakipujen, supistuksen, heikotuksen ja oksentelun
takia jouduin sitten neuvolasta suoraan lääkäriin. kohdunkaula ja suu olivat ennallaan eikä mitään kummempaa näkynyt. hiiva kuurin sain, vaikka itse en ole huomannut mitään oireita, mutta lääkäri oli aivan varma hiivasta, joten uskotaan. sattuuko muilla sisätutkimus? mulla tekee aina tosi pahaa ja kipeetä!! :( tänään jotenkin erityisen kauheeta. toisaalta en pysty yhtään rentoutumaan ja taidan jännittää kaikkia lihaksiani. pelottaa vaan että miltä se synnytys oikeen tuntuu, kun tuokin sattuu niin saakelisti :O ! no mutta saikkua tuli siis tää ja ens viikko. en olisi jaksanut töissä yhtään.

noi kantoliinat on musta ihan hirveen hintasia. en ihan ymmärrä mikä niissä maksaa noin paljon. halusin kuitenkin jonkun kivan, käsittämätöntä maksaa siitä satanen. toisaalta, jos musta sadan euron t-paita on ok ostos, niin voin ehkä sijoittaa tohonkin :D

Miimu ja ihana hytkyvä ja hikotteleva pyöreän pyöreä Masu 29+4
 
Miimumaija: Mulla sattuu sekä sisätutkimus että mahan päältä tunnustelu kun neuvolassa kokeillaan Ötzkin asentoo. En tiedä mistä nuo vatsalihakset tms on tulleet kipeäksi. Ovat olleet koko raskauden ajan enemmän tai vähemmän kipeitä jopa niin että rakenneultrassa meinas itku päästä kun ultraaja joutu painamaan niin kovaa sitä anturia.

Mä oon nyt ihan ylionnellinen. Esikoiseni, 8v tyttö, oli puolitoista viikkoa isänsä kanssa ja tuli tänään kotiin. Mummi asuu naapurissa ja oli kysynyt josko likka jäis sinne yöksi mutta sanoin että saa tulla kotiin kun on ollut niin pitkään poissa. Nyt neiti nukkuu rättiväsyneenä omassa sängyssään... Hitto että rakastan omaa perhettäni!

O&Ö
 
bebes - turvotusta on tullut nyt muutama päivä sitten ensimmäisiä kertoja niin että huomaan sen hyvin..mutta sittemmin jaloista laskenut kun oon pitänyt niitä ylhäällä iltaisin. pitääpä tarkkailla mitä tapahtuu. toivotaan että sulla on kaikki hyvin ja lääkärineuvolassahan sitten selviää tosiaan enemmän.. :flower:

heissu - kyllä vaan eli perhevalmennukset (yhteensä 2krt) olis elokuun puolivälissä. ei onneks mene ihan noin täpärälle kuin usvatähdellä! hui! =)

jooseppi - mulla on puutumista oikeassa jalassa noin kertaan viikossa ja erityisesti yöllä :kieh: on sitten niin inhottavaa ettei mitään rajaa! ootko syönyt magnesiumia? se vois auttaa siihen puutumiseenkin. mulla ainakin..mutta nytkin ne loppui ja uusia on unohtunut ostaa, niin johan tuli puutuminenkin kuvioihin.

( . ) haettiin tänään vaunut! ihanat kerman ja ruskeensävyiset oransseilla kanttauksilla. ihan mun mieleen! on meillä nuo kolmipyöräisetkin, jotka on puolestaan pienemmät ja kätevämmät reissaamiseen, kun sitä kuitenkin on paljon tiedossa tulevaisuudessakin. enää pieni asukki puuttuu :heart:

miimumaija - SATTUU! viimeks (rv 26+0) ainakin oli hieman tuskasta kun lääkäri tunki sitä puulastaa meikäläiseen |O mutta kuulemma "loppua kohden" se tuntuu hieman inhottavammalta kuin jos ei raskaana olisikaan. niinpä niin.. koitetaan vaan kestää :hug:

kerttuneiti ja puru 30+1
 
Iltaa =)

Huomenna ois neuvola aamulla, saas nähä mitä sanovat.. viimeks ku puhuin neuvolatädin kans puhelimes sanoi ettei sais kauheesti herkutella ku sokerirasitus oli rajoilla mutta oon kyllä livenny raiteilta.. Mutta huomattavasti vähentäny kuiteski. :ashamed: :)


Huomenna sitte kertoilen kuulumiset sieltä suunnalta.

O&O 31+2 :heart:
 
Minulla on ollut "kiireiset" pari päivää, kun on koottu hoitopöytä ja sen innoittamana pesin ja silitin kaikki vauvanvaatteet :) Vatsaa pakotellu nyt sitten molempina iltoina, kun oon muutenkin siivoillut ja järjestellyt paikkoja. Tullut joku ihme vimma pitää paikat siistinä ja tavarat oikeilla paikoilla.

Täällä paljon puhuttu puutumisista, turvotuksista ja muista vaivoista. Itsellä vaivaa juuri tuo pohkeiden kovettuminen ( suonenveto? ) öisin, mutta helpottaa heti kun vetää varpaita ylöspäin. Kyljet puutuu myös joskus öisin. Joka yö joudun herämään vaihtamaan asentoa, jostain syystä en osaa tehdä sitä enää unissani. Onneksi nukahdan kuitenkin helposti uudestaan. Kerran yössä tarvitsee myös nousta vessaan.

Minullakin sattuu sisätutkimus.. Ennen raskautta ei sattunut yleensä koskaan, mutta nyt on joka tutkimus tuntunut ikävältä. Mutta ei auta muu kuin kestää. Synnytystä odotellessa :p

uneksija85 ja papu 29+2
 
NUppu09: Joo ei ne mpahemmin kertonut vauvalle koituvista jutuista myöhemmi..
Ohimennen vain siitä että saattaa aihetuttaa sydänsairauksia..

Arvot olivat sairaalassa normit. Kotona, jos on syönyt esim mäkissä niin jotain 9.0
mut ei me siellä kyädä kuin 1 kerran kuussa :)
Ja jos on syönyt ilatapalalla lettuja on aamu arvo saattanut olla 6,5
Ei mulla muuten niissä arvoissa ole ollut mitään, kun silloin jos on syönyt jotain normaalista ruokavaliosta poikkeavaa..

On kotona diettailtu. Mut myös pidetty muutamia herkku päiviä.
Enempi on todellakin otettu huomioon kasvisten, hedelmien yms käyttö.
ja kotona joudun mittailemaan edelleen sen 2-3 kertaa viikossa arvoja.

esmeralda- ja kamu 32+2
 
kerttuneiti Toivotaan että sullakaan ei mitään sen kummempaa :hug:

Tutkimuksista Mulla riippuu aika paljon siitä sen tekijästä.
Mutta ei tule mieleen oikeestaan sellaista kertaa että olisi sattunut todella paljon.

Huomenna mulla tosiaan se neuvola lääkäri ja jännityksellä odotan mitä siellä sanotaan.
Musta tuntuu että nämä hautovat ilmatkin tekee mulle tätä päänsärkyä.
Mistä sitten johtuu tuo paha olo? niin en osaa sanoa.
Turvotusta kun mulla ei kumminkaan ole yhtään.

Vauvan liikkeistä Mulla nyt muutaman päivän vauva puskenut itteään ihan uskomattomasti tuolla mahassa joka paikkaan... välillä joudun tuskaisesti vaihtamaan asentoa kun toinen myllää tuolla mahassa.
Taitaa tila loppua tai sitten äidillä olla huono asento koko ajan vauvan mielestä :D

Nyt menen nukkumaan niin jaksaa taas huomisen päivän.
Ai niin!!!! :attn: Yksi mikä helpottanut mun suonenvetoihin yöllä on paksut lämpöiset villasukat :attn: Ei nimittäin ole vetänyt suonta sen jälkeen.
Huvittavaa nukkua näillä ilmoilla villa sukat jalassa :LOL:

Bebes & Salamatkustaja 31+4 :heart::heart:
 
Hyvää huomenta!!!! Täällä taas herätty 4.30 ja puuhasteltu vaikka ja mitä jo... päivän pyykkirupeama hoidettu, päivän lehti luettu niin läpikotasin, et huhhuh ja nyt sämpylätaikina kohoamassa!!!! Äijä ja poitsu ne vaan vetää sit hirsii munki edestä! :D

Eilinen ilta meni taas vaihteeks kipeiden supistelujen kera, kävi jo mieles, et nytko se meinaa syntyy!?!??!?! Ja supistelu alko myös heti tos aamutuimaan, ku aloin hääräileen!!!

Tänään aateltiin (tai sitten tossa viikonlopun aikana) miehen kans käydä varastosta könyämässä pinnasänky ja kyhätä se jo valmiiks tonne makkarin nurkkaan odottamaan!!! :D Ja jospa tänään jo sais hakee postista ison paketin tilaamiani vauvatarpeita... en malta odottaa!!!! Huomenna mennään sit ostaan se turvakaukola, vielä on mietinnän alla otetaanko siihen sitä jalustaa vai ei!?!??!! Hmmmmm..

mama ja kääpiäinen 32+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja angi1:
Heippa kaikille tooooosi pitkästä aikaa! On aika mennyt kuin siivillä tän kesän ajan, niin ei ole täälläkään tullut käytyä.

Ihan ensiks; Haluaisko joku myydä halvalla äitiyspakkauksessa tulleet kestovaipat?? Jos ei niitä itse tarvitse. Itse otin pakkauksen rahana, koska siinä oli niin paljon kaikkea mitä en tarvitse, niin rahalle on suurempi käyttö.

Siivoilin viime viikonloppuna tuolla kylpyhuoneessa ja siitäkös "pate" ei tykännyt! Piti lähteä sairaalassa pyörähtää ja tarkistamaan että kaikki on kunnossa. Onneks oli. (Siellä muuten arvioivat jätkän painoksi JO 2200g ja sillon siis viikkoja tasan 31! Taitaa olla isänsä kokoinen poika tulossa :D ) Sen siivouksen jälkeen on vähän väliä vihlonut alamahaan vasemmalle puolelle. Osaako kukaan kokeneempi sanoa mistähän johtuis? Gyne epäili vaan jonkun kiinnikkeen ehkä revähtäneen, tai jtn vastaavaa, mutta sillä tuntui olevan niin kiire muutenkin ettei paljon kerinnyt tutkimaan! :(
Tänä aamuna yritin nousta sängystä, mutta vihloi niin paljon että joutui oikeasti jo tekemään töitä että pääsi ylös. Se vihlonta oli kyllä vähän erilaista, vaikkakin melkein samassa kohdassa, koska helpotti heti kun kävin rakon tyhjentämässä =) mutta jännä ettei öisin tarvitse vessaan herätä vaikka aamulla on sit jo niin kiire että tuskaa tekee eikä meinaa perille ehtiä.

Neuvoloissa tuntuu olevan kovastikin eroja, jopa saman kaupungin sisällä. Tää kesä aika on muutenki sotkenut kuviot siellä ihan täysin ja tuntuu että sijaisiksi kelpaa ihan kuka vaan. Mä olen kyllä henk.koht ollut TOSI pettynyt koko laitoksen toimintaan, enemmän olen saanut neuvoja ja apuja kavereilta ja äidiltäni. Sijaiset puhuu ihan höpöhöpöjä "äidin bakteerikannoista" ja muista, joille oma sairaanhoitaja äitini nauraa katketakseen.
Meillä ei myöskään ole minkäänlaista synnytysvalmennusta tai muuta vastavaa joka tulisi näin ensikertalaiselle tarpeeseen.
Eteläsuomessa kuulema joka viikkoiset neukkukäynnit olisi alkanut jo näillä viikoilla mut ei meillä täällä vasta kun ehkä noin 3vk ennen LA.
Onko muuten muita neuvottu/kielletty nukkumasta selälleen? Mua neuvottiin koska vauva painaa istukkaan(joka sijaitsee etuseinämässä)jolloin sen verenkierto heikkenee ja myös mun oma sydän joutuu rasitukselle. Vai onko nämä taas niitä neuvolan juttuja vaan?? On nimittäin tuskallista yrittää koko yö pysyä kyljellään.

Semmoista vielä haluan kysyä teiltä että onko kukaan käynyt koskaan/menossa raskaus(alaston)kuviin?? Ite varasin ensi viikon perjantaille ajan ja nyt kyllä jännittää kovasti. Haluan jotain herkkiä ja kauniita kuvia jotka voi laittaa ihan yleisesti esille eikä siis vaan kaapin nurkkaan piiloon. Olisipa kiva nähdä kuvia jos joku on kuvauksissa käynyt.

Nyt on varmaan jo pakko lopettaa... Kiitos ja anteeks tästäkin =)
-angi
Mä voisin myydä, laita mulle yv:tä niin sovitaan hinnasta.

=)
 
J84
Sateista aamupäivää...

Kyllä käy kateeks niitä mammoja joiden miehet ovat innoissaan raskaudesta ja haluavat tietää miltä sinusta nyt juuri tuntuu. Ja, että yhdessä katsellaan, vertaillaan ja kokeillaan tulevalle vauvalle tavaroita, vaatteita ym.

Tänäänkin ukko osoitti olevansa "ei kiinnosta linjalla", kun aamulla innoissani hihkuin matkahuollosta tulleella viestillä...sitterimme on saapunut! Kysyin, että voinko mennä hakemaan sen, jotta pääsemme sitä ihailemaan...ensimmäistä ja aivan uutta tulevaa vauvaa varten :) Mitäs mies siihen :eek: "Mikä kiire sillä nyt on, kyllä se siellä odottaa! Luoja, että pahoitin mieleni tuosta, eikä tuo miehen töksäytys ollut ensimmäinen kerta. Toissa iltana, kun mielessäni vertailin turvakaukaloita ja sitten, kun siihen kyselin miehen mielipidettä niin hän vastasi näin "mitä hemmettiä sä noilla päätäs vaivaat, se hommataan sitten myöhemmin". Asioista jotka liittyvät vauvaan, pitäisi jättää viime tippaan..en saisi iloita ja puhua raskaudesta niin kuin haluaisin...se on tullut huomatuksi. Ohjelmat jotka sisältävät raskauteen tai synnytykseen liittyviä asioita ovat aivan turhia...olen niitäkin katsonut kuulemma jo aivan liikaa..enkö ikinä kyllästy...EN, ne kiinnostavat minua ja ovat osa minua, olenhan tietääkseni raskaana!!! Olen sanonut miehelle, että mieleni on herkkä ja asiat voi sanoa nätimmin. Itken helposti (niin kuin nytkin) tässä tilassa, mutta se ei tunnu menevän jakeluun. Into tästä odotuksesta tuntuu taas hiipuvan, kun toinen ei osoita kiinnostusta mahaa kohtaan, ei edes koskemalla...vaikka yhdessä vaiheessa oli pelko menettää vauva niin sekään ei tuonut lisä kiinnostusta uutta poikaa kohtaan. No, toivossa on hyvä elää, että kiinnostus heräisi sitten, kun vauva on syntynyt. Itsellä on nyt sellainen olo, että raskausaika on perseestä ja haluaisin vain juosta pakoon. Huomenna olo on varmaan jo toinen.

Loppuun pahoittelut valitusvirrestä....:(

Pillinokka J84 28+6 :'(
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jellona84:
Sateista aamupäivää...

Kyllä käy kateeks niitä mammoja joiden miehet ovat innoissaan raskaudesta ja haluavat tietää miltä sinusta nyt juuri tuntuu. Ja, että yhdessä katsellaan, vertaillaan ja kokeillaan tulevalle vauvalle tavaroita, vaatteita ym.

Tänäänkin ukko osoitti olevansa "ei kiinnosta linjalla", kun aamulla innoissani hihkuin matkahuollosta tulleella viestillä...sitterimme on saapunut! Kysyin, että voinko mennä hakemaan sen, jotta pääsemme sitä ihailemaan...ensimmäistä ja aivan uutta tulevaa vauvaa varten :) Mitäs mies siihen :eek: "Mikä kiire sillä nyt on, kyllä se siellä odottaa! Luoja, että pahoitin mieleni tuosta, eikä tuo miehen töksäytys ollut ensimmäinen kerta. Toissa iltana, kun mielessäni vertailin turvakaukaloita ja sitten, kun siihen kyselin miehen mielipidettä niin hän vastasi näin "mitä hemmettiä sä noilla päätäs vaivaat, se hommataan sitten myöhemmin". Asioista jotka liittyvät vauvaan, pitäisi jättää viime tippaan..en saisi iloita ja puhua raskaudesta niin kuin haluaisin...se on tullut huomatuksi. Ohjelmat jotka sisältävät raskauteen tai synnytykseen liittyviä asioita ovat aivan turhia...olen niitäkin katsonut kuulemma jo aivan liikaa..enkö ikinä kyllästy...EN, ne kiinnostavat minua ja ovat osa minua, olenhan tietääkseni raskaana!!! Olen sanonut miehelle, että mieleni on herkkä ja asiat voi sanoa nätimmin. Itken helposti (niin kuin nytkin) tässä tilassa, mutta se ei tunnu menevän jakeluun. Into tästä odotuksesta tuntuu taas hiipuvan, kun toinen ei osoita kiinnostusta mahaa kohtaan, ei edes koskemalla...vaikka yhdessä vaiheessa oli pelko menettää vauva niin sekään ei tuonut lisä kiinnostusta uutta poikaa kohtaan. No, toivossa on hyvä elää, että kiinnostus heräisi sitten, kun vauva on syntynyt. Itsellä on nyt sellainen olo, että raskausaika on perseestä ja haluaisin vain juosta pakoon. Huomenna olo on varmaan jo toinen.

Loppuun pahoittelut valitusvirrestä....:(

Pillinokka J84 28+6 :'(
Siis mä NIIN tiedän miltä susta tuntuu ja mistä puhut. Meillä on hyvin samanlaista ja oonkin miettiny et oonko ainoa. Sain kyllä tarvikkeet hommata ihan rauhassa, mutta teinkin sen ihan sillon alkuraskaudesta ku itellä oli enemmän virtaa, enkä häntä paljon niillä asioilla "vaivannu". Kavereille sitten hehkutin ihania vaunuja ja halpaa kaukaloa ja ihania vaatteita.
Mullakin on se odottamisen into hiipunut jo ajat sitten, kun just tuntuu että toista ei vois vähempää kiinnostaa, ni sit alkaa ajattelee et ei muakaan kiinnosta ja kaikki menee sit omalla painollaan sen enempää suunnittelematta. Vaikka ois ollu ihanaa intoilla ja suunnitella yhessä lastenhuonetta ja kasvatustapoja ja ihan mitä vaan mitä tähän liittyy.
Meilläkään ei mahaa kosketa...kaks kertaa oon sen käden laittanu mahan päälle ku kaveri on liikkunu ja toisella kerralla mies osotti jo lievää ärtymystä, kun "ei kumminkaan tunne mitään". Paitsi eilen illalla suostu hetken katsomaan ku nukkumaan mennessä maha alko heiluu ja pyörii hulluna.
Mä äsken ehdotin et hän rakentais pienen unilaatikon tai kehdon tai jonkun äp-laatikkoa vastaavan minkä vois laittaa meijän sängyn viereen, niin ei kuulema tarvii ku mähän just ostin sellaisen leikkialustan, missä se voi sit nukkuu... :LOL: jep jep
Mullakin sit tietty itku ollu herkässä ja sekös se sit vasta ärsyttääkin, että "kun pitää joka asiasta vollottaa"!! Vastasin siihen että "anteeks vaan ku on noi hormoonit vähän sekasin ja nyt vaan sattuu itkettää, mut senkin tietäsit jos olisit koskaan vaivautunu lukee sitä neuvolasta saatu isille suunnattua kirjaa!!" Siinä ei kuulema ole mitään tietoa mitä hän tarviisi ja tämänkin siis tietää kirjaa avaamatta.

Pakko loppuun sanoa että oikeastihan ainakin tota meijän isäntää vauva kiinnostaa, koska on puhunut siitä meijän yhteisille kavereille ja näkihän sen miten paniikissa oli ambulanssia soittamassa kun viikonloppuna mulla oli sen siivouksen jälkeen sitä vihlomista.
Mikä ihme siinä on ettei sitä voi sitten näyttää??
 
J84
Mii26 :hug: voimia

angi1, mä välillä ihmettelen kans tota miehen "tunteettomuutta". Hän ei itke tai muutenkaan puhu omista tuntemuksistaan, pitää kaiken sisällään. On kerran itkenyt, oman isänsä hautajaisissa ja se kuulemma sai riittää :/ Kyllä hän varmaan omalla tavallaan haluaa läheisyyttä, mutta tuntuu, että se on nykyään vain pelkkää seksiä..ei esim. kainalossa löffäämistä ja elokuvan katselua :( Ja jos siitä jyystämisestä en ole kovin kiinnostunut niin sitten saan parin päivän mökötykset päälleni, "sua ei tunnu taas meikäläinen kiinnostavan taas ollenkaan" tulee ukon suusta.

Asiasta kolmanteen..kävin sitten omaksi ilokseni hakemassa sen sitterin matkahuollosta, sitä sitten äitini kanssa ihailtiin tossa keittiössä.

Jeps, meen taas..pakastimelle hakeen ison kipollisen suklaajäätelöö :p
 

Yhteistyössä