Heippa kaikille tooooosi pitkästä aikaa! On aika mennyt kuin siivillä tän kesän ajan, niin ei ole täälläkään tullut käytyä.
Ihan ensiks;
Haluaisko joku myydä halvalla äitiyspakkauksessa tulleet kestovaipat?? Jos ei niitä itse tarvitse. Itse otin pakkauksen rahana, koska siinä oli niin paljon kaikkea mitä en tarvitse, niin rahalle on suurempi käyttö.
Siivoilin viime viikonloppuna tuolla kylpyhuoneessa ja siitäkös "pate" ei tykännyt! Piti lähteä sairaalassa pyörähtää ja tarkistamaan että kaikki on kunnossa. Onneks oli. (Siellä muuten arvioivat jätkän painoksi JO 2200g ja sillon siis viikkoja tasan 31! Taitaa olla isänsä kokoinen poika tulossa
) Sen siivouksen jälkeen on vähän väliä
vihlonut alamahaan vasemmalle puolelle. Osaako kukaan kokeneempi sanoa mistähän johtuis? Gyne epäili vaan jonkun kiinnikkeen ehkä revähtäneen, tai jtn vastaavaa, mutta sillä tuntui olevan niin kiire muutenkin ettei paljon kerinnyt tutkimaan!
Tänä aamuna yritin nousta sängystä, mutta vihloi niin paljon että joutui oikeasti jo tekemään töitä että pääsi ylös. Se vihlonta oli kyllä vähän erilaista, vaikkakin melkein samassa kohdassa, koska helpotti heti kun kävin rakon tyhjentämässä =) mutta jännä ettei öisin tarvitse vessaan herätä vaikka aamulla on sit jo niin kiire että tuskaa tekee eikä meinaa perille ehtiä.
Neuvoloissa tuntuu olevan kovastikin eroja, jopa saman kaupungin sisällä. Tää kesä aika on muutenki sotkenut kuviot siellä ihan täysin ja tuntuu että sijaisiksi kelpaa ihan kuka vaan. Mä olen kyllä henk.koht ollut TOSI pettynyt koko laitoksen toimintaan, enemmän olen saanut neuvoja ja apuja kavereilta ja äidiltäni. Sijaiset puhuu ihan höpöhöpöjä "äidin bakteerikannoista" ja muista, joille oma sairaanhoitaja äitini nauraa katketakseen.
Meillä
ei myöskään
ole minkäänlaista synnytysvalmennusta tai muuta vastavaa joka tulisi näin ensikertalaiselle tarpeeseen.
Eteläsuomessa kuulema joka viikkoiset neukkukäynnit olisi alkanut jo näillä viikoilla mut ei meillä täällä vasta kun ehkä noin 3vk ennen LA.
Onko muuten muita neuvottu/kielletty nukkumasta selälleen? Mua neuvottiin koska vauva painaa istukkaan(joka sijaitsee etuseinämässä)jolloin sen verenkierto heikkenee ja myös mun oma sydän joutuu rasitukselle. Vai onko nämä taas niitä neuvolan juttuja vaan?? On nimittäin tuskallista yrittää koko yö pysyä kyljellään.
Semmoista vielä haluan kysyä teiltä että onko kukaan käynyt koskaan/menossa
raskaus(alaston)kuviin?? Ite varasin ensi viikon perjantaille ajan ja nyt kyllä jännittää kovasti. Haluan jotain herkkiä ja kauniita kuvia jotka voi laittaa ihan yleisesti esille eikä siis vaan kaapin nurkkaan piiloon. Olisipa kiva nähdä kuvia jos joku on kuvauksissa käynyt.
Nyt on varmaan jo pakko lopettaa... Kiitos ja anteeks tästäkin =)
-angi