***Syyskuun Sydäntenmurskaajat*** Heinäkuussa

Ainakin on auto jossa on tilaa, meillä on kolmeovinen auto ja mietin, et mitenhän sit jatkossa kun turvakaukalon kanssa istuu takana, aina joutuu kömpimään sinne etuoven kautta akrobatian avulla (no ei nyt ihan) mutta ajatuskin jo tekee olon tukalaks, ja me kun käytetään aika paljon autoa. Olis niin helppoa avata ovi ja mennä normaalisti istumaan vaavin viereen =)

Söin äsken jäätelöä, pikkunen reagoi samantien kylmyyteen (tai sitten makeaan) =) jammailu alkoi! Onneks ei kuitenkaan hikottele vielä :)

Meillä ei tuu kraanasta tarpeeks kylmää vettä (tai siis en malta oottaa laskea niin kauan) niin myö ollaan tankattu puolen litran vesipulloja jääkaappiin, ja huomasin et se kylmyys vie veden pahaa makua pois, tosin tää vesi on ihan jees. Hellepäivinä mä laitoin kannuun vettä ja pari sitruunapisaraa, oli ihanan raikasta B)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ruuth84:
Söin äsken jäätelöä, pikkunen reagoi samantien kylmyyteen (tai sitten makeaan) =) jammailu alkoi! Onneks ei kuitenkaan hikottele vielä :)
Oon huomannu saman jutun - poika alkaa melkein säännöstään aina potkimaan kun syön jäätelöä!! :D Suklaa tekee saman homman, sitä tosin syön aika harvoin... Mut eiköhän se sokeri, ja tietty sekin varmaan vaikuttaa, että kun äidille tulee hyvä mieli - se vaikuttaa lapseenkin? Hehe, eli siis jädee ja suklaata vaan paljon, niin vauva on tyytyväinen kohdussa, ja sehän on tärkeintä? :p :saint:
 
sama homma että ainaku syön makeeta niin myllääminen alkaa masussa :) Mä en oo niin tarkkaan pistäny merkille kuin paljo hikottelee ku huomio menee tuohon muuhun muljaamiseen mitä on tänäänki tehty koko päivä masussa :D NYt on pienen hetken ollu hiljasta, olispan nyt sitte ees pienen hetken rauhallisemmin siellä :) no joo.. ja sitten se alottaa sen illalla ja jatkaa yötä myöden että samapa kai se olis vaikka nytki mylläis :D
 
Tää kaveri on kans aika kova liikuskeleen =) mut sit se pitää tunnin tai kahen tunnin taukoja ja on paikoillaan, mitä nyt ihan pientä liikettä saattaa tulla, varmaan nukkuu silloin ja koko yön se sit on hissukseen, mut siin kuuden mais aamul herään kun se rupee siel kääntyileen ja vaihtaan asentoo. Sil on kyl joku omituinen rytmi =)

mut tuo hikottelu on kyl välil niin häiritsevää, että ei oikein pysty keskittymään hommiin, ja työkaverit vaan naureskelee :) minkäs sille mahtaa kun pikkusta hikottaa.

Me ei siis tiedetä sukupuolta, käytiin vaan siin npultras kun täällä ei kaupunki kustanna rakenneultraa. Rakenneultrashan sen ois varmaan saanu tietää, mikäli pikkunen on halukas näyttään itteensä =)
 
Mulla on ihan kamalan tylsää kun mies puuhailee inssityön kimpussa. Siis, ei tässä tietokoneellakaan JAKSAIS istua, mut ei jaksa kyllä telkkariakaan tuijottaa... Ja kroppa sen verran ottanut itteensä jo tän päivän juoksentelusta, ettei viitti mihinkään uloskaan lähteä. BLÄÄH. Jotenkin tylsää, tällaista ihme "odottelua" vaan...

Vaikka toisaalta, tästä tylsästä joutilaisuudesta pitäs nauttia nyt kun vielä voi! Parin kk kuluttua ei oo varmaan enää niin tylsää ja tekemisen puutetta :D

**sain huuto.netistä huudettua parvekevaunut, 22?.... Ei paha! Pitäs vaan hakea ne stadista... Mut sinnepäin ollaan parin viikon päästä lähdössä, joten haetaan ne sit samalla. Niin saa jässikkä nukkua päikkäreitä parvekkeella päivisin :heart:
 
Joo, nyt kannattaa nauttia kun voi istua ja olla tekemättä mitään =) sit onkin paljon tekemistä kun vesseli syntyy, tai mistä sitä tietää jos se vaikka vaan nukkuis ja söis, nukkuis ja söis ja sit pyöritteletkin peukkuja et mitä sitä tekis =) no, toi ois varmaan unelma!!
Mun mies on iltavuoros ja pääsee vasta klo 22 tsiigailen toisella silmällä telkkua (Poliisikoira Rex) paitsi et se varmaan loppuu justiinsa, kohta pitäis pestä pyykkiäkin.

Voi vitsi, meijän pitäis kans hankkia jonkilaiset parvekevaunut, ollaan vaan mietitty kun naapurin mummo polttaa niin ahkerasti tupakkaa alapuolella että en tiiä..ois kyl kiva jos sais sen kans sovittua jotkut tupakoimisajat. Kun ite ei polta tupakkaa niin sen haistaa kyl hyvin.
Tämä ei sit ollu provosointia tupakoitsijoita vastaan =)
 
Olipas tekemisen täyteinen päivä :) Kerrankin ei tarvinnut istua kotona koko päivää miettien, mitäs nyt tekis?! Oli mukava nähdä muita pallomahoja ja se kahvilan tyyppi oli kyl aika hassu :D Sen jälkeen kävin vielä vähän kaupoilla ja löysin reilulla 5 eurolla ihanan verkkapuvun kappahlista kokoa 62. En tiedä tuleeko kauheasti käytettyä, mutta se oli niin söpö "isojen poikien juttu", että oli pakko ostaa :) Miehen kanssa käytiin äsken subwaylla syömässä, kun laiskotti niin paljon ettei jaksettu tehdä ruokaa. Nyt voisin mennä lukemaan kirjaa ja laittaa jalat kohti kattoa!

Niin ja Vividin tekemä puku on kyllä sitten suloinen!

uneksija85 ja papu 32+3
 
heissan kaikki! =)

eilisiä neukku kuulumisia:

viikot 31+6
sf-mitta 33 cm, joo-o (ylhäällä mennään edelleen. :eek: )
verenpaineet 100/40, (ja siinä osastolla edelleen pysytellään todella alhaisis luvuis! :whistle: )
hb 106, (edelleen, raudan syönnistä huolimatta) :/
pissu puhtosta
liikkeet ++
syke 130-140

lähetettä laitettiin äitipolille, painoarvioon, ja noiden alhasten paineiden takia! :attn:

niin ja oma paino oli laskenu 2 viikossa 400g.
nyt on tullu kaikkiansa lisää painoa ekasta neukku käynnistä vajaa 5 kg =)

äippäloma alkoi virallisesti 28.7, aloitin sen varhaistettuna!

olotila on tod.tukala henkee ahdistaa, levoton olo, ja yöt on yhtä tuskaa.
joko ei saa nukuttua, tai sitten jos saa, niin herää tunnin välein pissulle! ....tai juamaan! :(

alkaa jo pikkuhiljaa olla kylläinen olo tähän tilaan! :|

fiksu ja brutus 32+0 :heart:
 
Hola B)

ensinnäkin, Roona ja Uneksija, mua kans naurattaa vieläkin se kahvilan mies. Hän oli kyl tosi mukava ja voitti uteliaisuutensa ja uskalsi tosiaan kysyä että tunnetaanko me jonkun palstan kautta :LOL: ehkä voidaan käydä tuolla toisenkin kerran. Oli mukava nähdä pitkästä aikaa! Vivid, harmi että et päässyt mukaan, pikaista paranemista :hug: ei sun sairastelu ihan oo näköjään mennyt hukkaan kun oot komeen puvun saanut tehtyä =)

Puhuitte tosta makuvedestä, niin eiköhän mun alkanut tekeen sellasta mieli :LOL: ihan kuin lapset saattaa itkeä jos toinenkin lapsi itkee, hehe, mulle tulee mielitekoja kun toiset mainitsee jotain ruokia. Jestas..toivottavasti loppuu tän raskauden jälkeen.

fiksu kauan sä oot ollut rautakuurilla? mietin vaan et kuinka nopeesti se hb yleensä alkaa nouseen..

tää alkaa piirtään paitaa pikkuselle -> haisteleen kangastussia toisinsanoen :LOL:

kerttuneiti ja puru 33+2
 
Tervehdys!

Kävin eilen pelkopolilla, jo toisen kerran. Nyt mulla on vaan semmonen olo, että tulis jo. Ei siis pelota tuleva synnytys, eikä se vuodon määräkään. Kätilö meinas, että tää vauva on sen takia kääntynyt perätilaan, ku vettä on paljon ja vauva pieni :saint: Ja kun veden määrä loppua kohti vähenee, niin ei pitäis enää voltteja heitellä.

Neuvola oli tänään: Tarjontaa vaan katottiin. Melkovarmasti rt :D Sielä oli joku sijainen, ja ei vaikuttanut kovin varmalta. Ei osannut sanoa mitään kokoarviota. Ei kuulemma ainakaan jätti... Se paineli todella kauan masua, jonka jälkeen on alavatsa, reiden ja -selkä aivan tulessa. Illalla supistelikin ihan kunnolla, mutta nyt oon paikallistanut vaan muutaman kipeemmän. Mistäköhän tämä särky johtuu?!?

Tuttu synnytti edellisyönä poikavauvan rv 35. Vauva oli 2350g ja 45,7cm pitkä. Äiti pääsi jo kotiin, mutta vauva opettelee vielä syömään osastolta käsin :heart: Tällä äidillä oli siis maksa ja sappiarvot koholla koko raskausajan, jonka takia käynnistettiin näin aikaisin.

Mä en enää malttais millään odottaa, että saan tuntea oman vauvan sylissä. Oon hieman katkera tälle kaverille, kun la:ssa oli eroa vaan 2 vk:a. Mutta kyllähän se on vauvallekkin parempi kasvaa vielä muutama viikko masussa. Olis kamalaa lähteä sairaalasta kotiin ja jättää vauva sinne. Mieli vaan on niin malttamaton :ashamed:

Sain vihdoin ja viimein maanantaina päätöksen äippäpakkauksesta ja äitiysrahasta, mutta pakkausta ei vaan kuulu (postista). Ei se yhtään myöhälle mennyt :whistle: :kieh:

Mun teksti oli taas niin omanapaista, antakaa anteeksi :ashamed:

Voimia edelleen kaikille vaivoista kärsiville. Kohta tosiaan alkaa ensimmäiset syyskuisetkin jo syntyä :heart:
MN + Neiti 33+0
 
Mahoton ku ootta ollu ahkeria kirjoittelijoita..hirveesti oli tullu tekstiä mut oli kiva kyllä lukea! :)
Täällä ollu kans lämmin päivä..käytiin illalla miehen kans mustikassa niin että mies poimi ja mä istuin retkijakkaralla ja kattelin sitä.. :LOL: Näitten supistelujen kans ku ei palio kärsi poimia marjoja, mut halusin kuitenki lähtä mukaan ja hauskaa oli :whistle: Ois kyllä oikeesti tehny itelläki mieli poimia ku niitä mustikoita oli tosi paljon..mut ei auta. Nyt on otettava rauhallisesti.. illasta meinaa taas supistella... :/ Huomenna tai lauantaina ois tarkotus käyä mansikoita poimimassa,ihana saaha talveksi pakkaseen marjoja :)

Roona: Meilläki on ollu tuollanen farkku-mondeo (vähän vanhempaa vm. ) ja tykättiin kyllä! On tilava perheauto :)

Ai että tekis itelläki mieli jtn makuvettä, harmi ku ei oo jääkaapissa oikein mitään millä maustaa :p Muutenki janottaa kyllä jatkuvasti ja sitte taas saa joka ikinen yö käyä vähintään 2 krt pissalla... :snotty: Pikkunen taas hikkailee masussa, ihana :)

Onko teillä muilla muuten sellasta, että ku vauva änkeää itteään jotenki kunnolla tuolla massussa, ni tulee sellanen olo ettei saa happea?? Mulla tulee aina väliin sellanen olo, että oikein kuumotus nousee poskille ja on vaikea hengittää... :/ Mut kai se on normaalia ku tuo vauvan tila alakaa käyä ahtaaksi ja se painaa jtn sisäelimiä tai valtimoita tms?

Mut nyt vois suunnitella nukkumaan menoa.. lapset nukkuu jo mut mies on vielä kalalla..

Anrika & Tepi 31+5
 
Mulla rupee menee hermot jo ton kääpiäisen hikkojen kans... yöllä hikkaa, aamulla hikkaa, päivällä hikkaa, illalla hikkaa... välillä tuntuu, et sil on hikka 24/7!!!!
Tänään taas ollu oikee mojovien supistusten päivä!!! Ja ihan niinku ois taas päivän aikana maha valahtanu asteen alaspäin.. tää ipana ei koskaan tavoita kylkiluita (ihme kyl, ku oon niin lyhyt), ku on niin aikasin tiputtanu ittensä alas!
Millään en malttais odottaa ens keskiviikko, jolloin on vimppa neuvolalääkäri aika, jänskättää, et jokohan ois kohdunkaulallekin tapahtunu jotain näitten megasupistusten kans!!

mama ja kääpiäinen 35+2
 

Yhteistyössä