***Syyskuun Sydäntenmurskaajat*** Heinäkuussa

Huomenta!

Hiljaisuus ei kyllä ole moistatuntemusta ikinä tullut supistuksen aikana.... hmm. Jos alkaa toistua usein niin kannattanee ottaa yhteys neuvolaan. Kummallista!

Uimassa olen käynyt vain altaissa, en luonnonvesissä vielä ollenkaan. Tuntuu että varmasti jäätyy sinne veteen...ajatuskin hirvittää! Mutta jos oikein vielä kovia hellepäiviä tulee niin aion kyllä mennä jos sillä saa olon helpottumaan, eikä suihkukaan enää auta.

Nukkuminen meinaa mennä mielenkiintoiseksi... kaks yötä olen potenut selkäsärkyä tuolta lapaluiden välistä :eek: .. että mitä ihmettä... viime yönä meinasin jo nousta ottaan panadolia kun koski niin ettei meinannu kylkeä pystyä kääntää. Jotenki kaikki tuntui
kasaan tuolta selkärangan ympäriltä. Mikä lie mutta tosi inhottavaa!!!

Tänään pitäis ottaa lasten kanssa leikkimökin maalaustalkoot =) käytiin eilen ostamassa maalit ja nyt vaan pitäis asennoitua pitkällä pinnalla ja iloisella mielellä sotkemaan tonne pihalle! Vihdoin sais sen mökin käyttöön ihan oikeesti!

Mii ja bebes neuvolakuulumisia?

Naksos&Miina *TADAA!! Tänään poksuu jälleen 31+0*

Niin ja huomenta kaikki!!!

Täällä ollaan nautittu auringosta sen verran mitä on kyetty, turvonnu olen ja kuuma on varsinki öisin. mutta olen saanut rusketusta aikaiseksi :) ihanaa, sitä mulla ei olekkaan ollu paljoakaan monena kesänä, muhun ei oikein tartu kunnolla aurinko ellen makaa koko kesää auringossa, liekkö nyt sit hormooneilla vaikutusta :)

Tässä kuussa haetaan ne vauvakamat lastentarvikkeesta, tein myös listaa mitä pitää ostaa viel ennen kun vauva tulee, ku meil ei nyt juurikaan niit pikku juttuja ole. no pääseepähän soppailemaan :D lista onki melekonen.

Tässä onko sitten tälle kuulle kamalasti äksöniä, 2 hautajaiset, ekat on jo 11.7 ja sitten pitäis lähtee etelä-suomeen sukuloimaan loppu kuusta. 24.7 ois sit mein hääpäivä :heart: ja mun syntymäpäivä. sit pitäs kummitytön tulla äitinsä kanssa viettää lomaa meille viel loppu kuusta tai het elokuun alussa ja sit elokuussa tuleeki mun äiti viettää kesälomaa meille :) mukavata!!

Jokohan olen täällä vimmannut ja intoillut, musta tulee täti ihan oikesti joulukuussa :) siskolla on sillon laskettu aika, voi että mamma on onnellinen, saa pikkuiset sitten uuden serkun :heart: :heart:

Hommattiin uima-allas parvekkeelle neidille, voi että se tykkää siin peuhata, ei tarvi meittii et pelkääköhän se vettä :D alakerran naapurin kanssa on sovittu että saan kipata vedet altaasta millon vaan kuhan vaan hällä ei oo pyykit parvekkeella :) Niin kivca juttu on se allas et siihen on koko ajan päästävä, hyvä sinänsä et neiti kun menee altaaseen polskii mie meen ottaa aurinkoa, tänään seki ois viel mahollista ku viel paistaa aurinko. :)

Jep jep, nyt jos viskais aamu kahvit lärviin ja oottelis et serranon perhe alkais, kattois sen ja menis neitosen kanssa ulos hetkeks :)

Palataan taas :)

zeny 29+6 ( hui huomenna poksuu :p )

J84
Huomenta :)

Täällä on ollut 4 yötä todella hyviä, ainakin junnu on nukkunut kuin tukki aamuun asti, et sen puoleen ei oo valittamista. Siirrettiin poitsu meinaan vihdoin jatkettavaan sänkyyn ja odotin kauhulla, et minkälainen ylös nousu-sänkyyn takas laitto rumba siitä syntyy, mut turhaan sitä pelkäsin. Poika on nukkunu paljon paremmin siinä, kuin pinniksessä ja iltamaitokin jäi siinä samalla pois :eek: Olin todellakin varautunut hermoja kiristäviin hetkiin :headwall:

zeny, onnea onnea!! Onko eka kerta, kun susta tulee täti? Mäkin odotan tässä innolla, kun mun ainoolle sisarukselle, veljelle pitäis syntyä esikoinen tuolla Mexico Cityssä kuukauden sisään. Tietoo ei ole, et kumpi tulee, mut hän vois kyl tehä sen tytön, kun ite en osaa niitä väkertää :D Huono puoli tuossa on tuo julmetun pitkä välimatka, et aikaa voi mennä, kun pienen näkee livenä. Lennotkin sinne maksaa lähemmäs tonnin, et ihan heti ei tuu sinne mentyä :(

Eipä täs muuta..kahvin keittoon ja sit mun kummien rantasaunalle viettään aurinkoista päivää :)

J84 27+6

Hiljaisuus mulla noit kipeitä kohtia on kanssa masus aina toisinaan, tuntuu et pelkkä paita siin päällä sattuu tosi paljon mut mitään ei näy ja ilmeisesti muilki oli sellasia.

Mul päivät menny menojaan jotenni huomaamatta, käyny aina lukemassa täällä näit teä tekstejänne mut sit ei ole kerenny mukamas jäähä koneelle. Aika menny ulkona ja ulkona ja ulkona. Muksuja käyttäny joka päivä uimassa ja sit sielki menny sitä aikaa. =)

Ihan kamala "ähky" olla kun vauva on perätilassa, pää painaa palleaa ja keuhkoja, samoin sattuu kylkiluihin ku päätään pyörittelee siin. Jotenkin tuntuisi et olis helpompaa ku kääntyisi toisinpäin, saishan toi jo kääntyä...ja pysyä sit niin loppuun asti, mut ainakin kk ajan on suunnilleen istuskellut tuolla tai sit korkeintaan käynyt poikittain työntämäs päätä ja jalkojaan kylkiluiden ja lonkkaluiden väliin (sekää ei tunnu kivalta) :LOL:

Nyt täytys jaksaa sit lähtä käymää viemäs kirpparille tavaraa, kahtelin läpi vanhat vauvan vaatteet ja laittelin osaa pois, niit joita en ole paljon aijemmillakaa pitänyt.

viikot poksuu 28+0 =) =) =)
vielä 12 viikkoa laskettuun aikaan, miten mä kestän?
kun maha jo nyt niin täynnä :/
oo niin paksu, ja maha iso, et kaikki kyselee, et joko on l.a. käsillä, joo-o syyskuun loppupuolella, jep, jep! :D
jalat niin pirun paisuksis, et ainoot kengät mitkä jalkaan menee, on super seksikkäät crocksit.

:| :|

onko muilla kenkä ongelmia? :D

muuten kaikki ok!
seuraavaa neukku käyntiä odotellessa! joka on vasta 15 pvä.

fiksu ja brutus 28+0

Huomenta!
Nopea merkkailu vaan... Mietin, että mihin piti kommentoida :saint:
Kivuista masussa: mulla on välillä kans tosta alavatsalta ja navan kohalta kipee. Siis ihan nahka/iho! Varsinkin napa tosi tosi tosi kipee. Mut eilen just mies huomas, että on napa melkein tasainen nyt... Viikon sisällä tasoittunut tosi paljon, että varmasti toi kipuilukin ollut sen takia niin kova! Nappulakin tykkää sillä pepullaan "muljua" aina tosa navan kohdalla.
Meillä oli tänään hauskaa aamulla kun herättiin: mä olin puol yötä nukkunu samalla kyljellä, ja tossa sitten kun kello soi ja venyttelin, ja kampesin itteni selälleen... Maha oli ihan toispuoleinen! Raasu oli valunut sinne oikealle puolelle kohtua, kamala möykky oikeen siinä massun pinnassa. Kyllä me naurettiin toiselle... Hän siitä kyllä sitten kanssa heräili ja venytti ittensä taas jonnekkin keskemmälle ja alkoi potkimaan, ja peppua sheikkaamaan mun navan kohdalla :heart: :heart: :heart: On tuo pieni ihme niin ihana!!! :)

Kenkäongelma täälläkin, mun normikengät tuntuu liian pieniltä kaikki!! Ostin halpis-sandaalit, kokoo liian isot, että niillä mukava mennä. Ainoo ongelma, että itikat syö mun jalat niissä! Täällä niitä meinaan on vähän liikaakin! Nauratti just kun kaverin kanssa juttelin puhelimessa ja kiroilin näitä itikoita... Kaveri oli pokkana, et "joo, mä en kans kestä niitä yhtään, eilen illalla puri kaks hyttystä naamaan, hirveet paukamat...." ???!!! KAKS? Kokeiles KAKS MILJOONAA! Mä oon joka paikasta täynnä niitä itikan puremia, punasta näppylää joka paikassa :D jopa pehvassa :LOL: Kaunista.

kävin tuossa Äippäpolilla...ja lääkäri kahto noita mun sokerimittailuita...
Niin joudun sitten ensi maanantaina menemään sairaalalle, osastolle yöksi...
Mittaavat sokereita vuorokausi käyrässä.....

onko kukaan ollut semmoisessa?

esmeralda- ja kamu 31+3

Mua alko ahistaan... Pakko ny johki kirjottaa... Mut siis kun ollaan täällä vielä reilu viikko pohjoisessa, ja miehen vanhemmat on lähdössä autoreissulle vklp, mahdollisesti jo huomenna. Meinaavat roudaa meidän kämpille Tampereelle tavaraa meidän puolesta, ja se jo ahdistaa antaa niille avaimet meidän kämppään. Mutta nyt he täräytti, et voisivat jäädä sinne meille bunkkaamaan! :eek: Se on eri asia, kun ovat meidät tänne kutsuneet, ja tämä on miehen lapsuudenkoti... Mutta se, että päättää tosta noin vaan viedä tavaraa meidän asuntoon, pyytävät avaimen, ja sitten vielä ilmoittavat että jäävät ehkä sinne muutamaksi yöksi!! Kotoa lähdettiin silllä oletuksella, että ite sinne palataan sitten ku täältä tullaan. Kamoja hujan hajan, sänky petaamatta, vaatteita makkarin lattialla... AHDISTAA!! En mä halua mun kotiin ketään asustaan!! Mä oon niin tarkka omasta kodista, se on mun oma alue, enkä haluais edes omaa äitiäni sinne nuuskimaan kun ollaan poissa!!! :headwall: :headwall: :headwall: :kieh: :kieh: :kieh: Niin paljon ottaa päähän!!! Ja mitä mä voin sanoo?? "Viekää vaan se nojatuoli ja vaunut siihen eteiseen, mutta ette mee meidän kotiin?" Ei tolle vaan voi mitään, jos ahistaa.... :'(

Alkuperäinen kirjoittaja Naksos:
Mii ja bebes neuvolakuulumisia?
Tai lähinnä ä-polilta :) vauvelilla kaikki hyvin :heart: Virtaukset ok, eli napanuora ja istukka toimii hyvin. KTG-käyrällekin pääsin jo tässä vaiheessa ja oikein mainion käyrän piirsi :) Kohdunsuu oli tiukasti kii ja ultratessa pikkuinen teki hengityharjoituksiaan.. voi elämä, kuin söpöö :heart: Itelläki arvot alkanu normalisoituun, ilmeisesti lepo on ollut enemmän kun paikallaan :D Selittämätön mahakipu jatkuu, mut ainakin vauvelilla on kaikki hyvin :heart: Painoarvio 1800g-1900g eli keskikäyrän ja yläkäyrän valissä.

kenkäongelma täälläkin. Miekin kävin viime viikolla prismasta hakemassa numeroo liian isot sandaalit (4,90? :D ). Ei ollu hinnalla pilattu, voi hyvillä mielin viskata vaikka mäjelle sit kun taas omat kengät menee jalkaan!

Eikai tällä kertaa muuta..

Roona, en ihmettele, että ketuttaa :kieh: :hug: Anoppi tuli meille tistaina ja on nyt mummon hommissa eli vahtii poikaa päivät kun ollaan töissä, vielä ensi viikkokin pitäisi kestää!! Pää räjähtää jo nyt kotiin mennessä, kun siellä pyörii "vieras" kuin kotonaan :kieh: :kieh: :headwall: Tottakai on kiva, että tuli hoitamaan poikaa, ettei tarvinnut noin pientä (1v4kk) laittaa päivystävään päiväkotiin vieraille tädeille ja isoon ryhmään. Kyse on onneksi vaan 1,5 viikosta, joka mun pitää kestää hammasta purren :'( |O Alkaahan siitä sitten 3vk loma ja sen jälkeisestä töihinpaluusta en enää ole varma, taitaa saikku kutsua :whistle:

Turvotus on järkkyä jaloissa :eek: Todellakin ne superseksikkäät crocsitkin hiersi mulle eilen rakot jalkoihin, kun kvin hissukseen lenkillä. Käppäilin kyllä tunnin verran ja sain siinä loppumatkasta kivoja vihlaisuja ja harkkasuppareita :whistle: Lenkkeily on jäänyt ajanpuutteen vuoksi vähäiseksi, vaikka tykkäisin enemmänkin käpötellä :/ Uimassa olen käynyt kerran viikonloppuna ja olihan se merivesi vielä melko kylmää, mutta turvotus laski ja olo viileni kyllä =)

Mä saan tänään (meillä majailevan anopin lisäksi) yövieraaksi miehen siskon ja hänen pikkuruisen 1,5kk ikäisen poikansa, josta tulee meidän kummipoika parin viikon päästä :heart:

Mahakivut on helpottaneet, enkä niistä mihinkään soitellut. Mitä lie olleet? Rasituksesta, kun ei ehdi lepäämään ikinä? :whistle: Ensi maanantaina mulla on äippäpolikäynti, sitä odotellessa...

Kävi tänään ostaa Prismasta tuulettimen ja pari vatia. Tää kuumuus saa mut hulluksi. ei tee edes mieli mennä ottaa aurinkoa ja ei mul kyl ole bikineitäkään tai uimapukua, joka mahtuisi päälle. Kysymys saako masulle nyt ottaa aurinkoa vai ei?

tänään möykky on ollut rauhallisempi liekö kuumat ilmat väsyttäneet rakkaan lapsen. Isäntää tässä ootellaan kotiin töistä. Nilkat pitää laittaa tänään kyl kylmään veteen ne turpoo ihan kiitettävästi.

Kävin taas tänään ihastelemassa tarjouksia lastentarvikemaailmassa. Tekis niin mieli ostaa kaikkea mut nyt on vaan maltettava hetki vielä et tulee palkka tilille. Mulle on tullut pieni paniikki siitä et onko mulla kaikki kunnossa siihen mennessä ku vauva syntyy. haluaisin ostaa pinnasängyn ja hoitopöydänki jo, mutta taitaa olla turhaa ottaa niitä tänne nurkkiin ku kohta muutetaan kuitenkin :whistle: nyt vaan vois saada aika edullisesti kaikkea.
onko muilla paniikkia?

Ihmettelikö joku muu ettei äitiyspakkauksessa ollut yhtään tuttipulloa? mä olin tosi yllättynyt et siel ei ollut. Kuuluu mun mielestä niin perustavaroihin. Millaisia tuttioulloja kannattaa ostaa ku niitäkin on niin monenlaisia ja entäs tutti millainen tutti?

Kauheesti kysymyksiä olisi teille jo kokemusta omaaville äiteille :whistle:

Jooseppi & Möykky 30+1 :heart:

Jooseppi: Mä oon ostanut ihan niitä Ainun tuttipulloja: kaksi 200ml ja yhden 120ml vetävän. Jotenkin en tykkää noista muista malleista ja noissa oli lisäksi mukana jo ensimmäinen vesi/maitotutti. Se vain harmitti kun kaikissa pulloissa oli painettuna joku kuva, kun en olis niin välttämättä niitä halunnut.... Ainulla on ainakin tosi selkeästi noi maito/vesitutit erotettu vellituteista ja raakakumitutit silikonituteista. Nämä on vaikeita asioita miettiä mutta minkäs teet kun on vain valittava... :D

Olkkis ja Ötzki 30+4

olkkis maito/vesituttien ja vellituttien ero on selvä, mutta mites nuo raakakumi ja silikonitutit? tai siis eri matskua, ymmärrän.. mutta onko niillä jotain käytännön eroja vai onko kyseessä vaan mieltymys vai mitä? kyselee urpo :D

auringon ottoon ei ymmärtääkseni ole mitään syytä, miksi ei sais ottaa. Vauva lillii joka tapauksessa lapsivedessä, eikä se vesi ala kiehua :p Kirkas valo voi saada pikkusen reagoimaan tai sitten ei, mut ei siitäkään pitäis olla mitään haittaa. Kyllä ne äiteet siel afrikassakin saa rutkasti aurinkoa :D Itelle tulee tosin karmea olo auringossa, joten oon suosiolla jättänyt sen touhun ens vuoteen..

kristelle hyvä et mahakipu hellitti, jos sit ois miunki vuoro päästä tästä tuskasta ;)

Ensimmäinen "ongelmainen" päivä liikkumisen suhteen. Oon kyl kävellyt tosi paljon mutta sitä oon tottunutkin tekeen.. tuntuu että vaapun puolelta toiselle ja sandaaleita kun laitoin kiinni, hengästyin. Pallo tuossa edessä alkaa siis oleen jo hieman "tiellä". Juuri nyt kun on paljon hankittavaa, alkaa sitten vaivat vai. Huoh, ehkä huominen parempi.. Kuulin että jos on paljon turvotusta, se suojaa vauvaa pysyyn kauemmin masussa, eli menee yliaikaseks helpommin. Tiedä sitten onko totta. Eli veden tankkausta jatketaan ja todellakin uiminen sun muu kuuluu kans päiväjärjestykseen.. Jotta sitä turvotusta ei edes tulis! Jaloissa toisinaan tuntuu olevan vähän, mutta suht pientä on ainakin tähän mennessä - ONNEKS. Koputanpa puuta->

Te jotka kamppailette mahakipujen tai sokeriongelmien kanssa, tsemppiä :flower:

Ei huonoa ilman jotain hyvääkin: vaunuja oon nyt löytänyt kolmet mieleiset yhdistelmät. Ja ei kun valitsemaan..vaikkakin kahdet meille tulee joka tapauksessa, kun toiset saadaan sukulaisilta lainaksi, mutta myös omat oon päättänyt hankkia. Eri mallisia ovat ja täysin eri kokoset, joten varmasti löytyy sit joka tilanteen varalle sopivat vaunut. Kaukalokin on vaan automatkan päässä..ja kehto :heart: en malta odottaa että saan sen pedata pienelle valmiiksi!! Eli alkuun mennään perintökehdolla ja sitten siirrytään pinnikseen. Tässäpä näitä meidän suunnitelmia vähän.

Käyn vielä huomenna lukaisemassa mitä muille mammoille kuuluu, ennen kun lähden kohti Åboa ja Ruisrockia :wave: ootte olleet niin mahdottoman ahkeria kirjotteleen, josko viimeistään ens kuussa (siis en käsitä että ENS KUU ON JO ELOKUU!!!!!!) itsekin malttaisi istua koneella ja kotona enemmän..

:wave:
kerttuneiti ja puru 29+2

Nii se vaan on taas päivä mennä hurahtanu!
Neidin kans aamulla mentii maalaamaan se leikkimökki ja hitsi kun tuo tyttö osaa yllättää ihan kunnolla!!! Se siis maalas mun kans ainaki pari tuntia ja jaksoi tosi hyvin :heart: Ja tyttö on siis 4v täyttäny toukokuussa. Osasi vielä sutiakin aikas hyvin =) .

Tänään masuasukki liikkui siihen malliin että ulkopuolinenki saattoi pitää hauskaa sen kustannuksella. Maha aaltoili kuin joku vuoristorata, hauskan näköistä :D .

Mii kiva että kaikki on hyvin ja aikas hyvä painoarvio jo pienellä! Näkispä itekin joskus vielä pikkuisen ultrassa ennen syntymää, se on niin ihana!!!

N 30+0

Neuvolalääkärissä kävin tänään. Tuomiona oli sairaslomaa kunnes kesäloma alkaa. Ei stressiä, ei nostelua, ei pahemmin liikkumista, ei touhottamista, ei mitään. Lepoa, lepoa ja lepoa. Esikoinen pitää laittaa hoitoon, jos mies ei ole kotona. :/ Kohdunkaulaa ei ole lainkaan jäljellä, paikat pehmeät. Kiireellinen lähete sairaalaan. :( Ankealta tuntuu.

Muffa 30+1

Muffa Tsemppiä sinne! Jospa se vauva malttais vielä asustella siellä masussa. :hug:

Täällä ollut aurinkoinen päivä. Tehty kaikkea kesäpäivään liittyvää - grillattu, saunottu, käyty jätskillä.. Ja kaikki varmaan sen takia kun netti on ollut koko päivän poikki :D Uimaan en uskaltautunu, kun tuntui niin kylmältä. Jalkoja uitin ja nautin auringosta. Nyt on kyllä sitten vähän nipistelly vatsaa kävelessä, mutta täytyy nyt loppuilta levätä niin vaivatkin helpottaa.

uneksija85 ja papu 28+3

Alkuperäinen kirjoittaja Mii26:
olkkis maito/vesituttien ja vellituttien ero on selvä, mutta mites nuo raakakumi ja silikonitutit? tai siis eri matskua, ymmärrän.. mutta onko niillä jotain käytännön eroja vai onko kyseessä vaan mieltymys vai mitä? kyselee urpo :D
Mii26: Yksäriä lootassa... :D

Raakakumi/silikonitutit tuttipulloissa: No sen ainakin tiedän että joillakuilla esim halkiovauvoilla on helpompaa syödä raakakumitutilla varustetusta tuttipullosta. Käsittääkseni se on sen verran pehmeämpi kuin silikonitutti joten ei tarvitse ihan niin kovaa imuvoimaa. Siskonpojalla oli halkio ja näin se ainakin sai paremmin syötyä. Muuten en sitten tiedä, varmasti osittain myös mieltymyskysymys... :D Itse jostain syystä tykkään noista silikonituteista enemmän kun kestävät paremmin kuin nuo raakakumitutit, ainakin siinä vaiheessa kun hampaita alkaa tulla...

O&Ö

tuteista jos silikoni on kestävämpää niin niitä tänne kiitos! Toivottavasti vauva on samaa mieltä :D

olkkis =)

naksos kyllähän sitä kokoa rupee jo oleen vauvallakin, ettei pelkästään miula :D Ihan hyvä painoarvio oli kuitenkin viikkoihin nähden. Lääkäri kyseli miun pituutta (160cm) ja sanoi, että jos nyt alkais 5 kiloselta näyttää, niin ei yritetäkään alakautta *huokaus* mutta ihan aiheeton pelko kuulemma, lähinnä taisivat naureskella miun kustannuksella kun kyselin että onko siellä jättiläinen :p Etuajassa kun on tulollaan, niin olishan se aika erikoista jos vauva painais 5 kiloa rv 37... :LOL:

muffa
ohhoh, koita nyt lepäillä! Peukut että vauva pysyy vielä kyydissä :saint:

Kenkä ongelmia täälläkin...Ja jalat turpoo ihan kiitettävästi aina päivän mittään ja töissä tulee kivan kipeiks...

muffa:Tsemppiä loppu odotukseen!Mä sain viime raskaudessa samoilla viikoilla samanlaisen "tuomion".En saanut vaan edes istua,makuu asennossa piti olla koko ajan.Onneks sukulaiset ja ystävät tuli apuun,koska ei sitä esikoista niin vaan hoitoon laitettukkaan ja en olis kyllä millään halunnutkaan.Meille tuli sitten "hoitaja" joka arki aamu kun mies lähti töihin ja lähti kotiin kun mies tuli töistä.7 viikkoa mentiin näin ja sitten aloin liikkumaan normaalisti ja poika syntyi 10 päivää yli lasketunajan.että silleen... Mutta synnytys oli nopee,kun paikat oli jo hyvissä ajoin siihen alkanut valmistautumaan(tai olettaisin että sillä on osasa siihen ollut).

Nyt iltasatua lukemaan...

rv 28+4

Yhteistyössä