***Syyskuun Sydäntenmurskaajat*** Heinäkuussa

Tää kuumuus tekee mut hulluks. Voin tosi pahoin. Eilen illallakin pää pöntössä ja nyt ku heräsin ni pahaolo jatkuu, oli yökin niin kuuma. Toivottavasti tää kuumuus loppuu jossain kohtaa.

Selkä on nyt niin kipeä että sain lääkäriltä panacodeja, eikä nekään auta. Töihin tuskin olen enää menossa. Toisina päivinä menee noin 5min nousta sohvalta ylös, jalat ei vaan kanna alla. Iskiaskipuahan tuo on.

Rinsessan potkut ei satu, mutta välillä tuntuu tosi inhottavilta kun kylkeen potkii. Potkii toisinaan niin rajusti että koko maha muljahtelee hirmusti.

Mutta muuten täällä kaikki hyvin. Ja paremmin olis ilman tätä kuumuutta.

VK + rinsessa 27+5

Zeny

UNENSIEPPAAJA:
Unensieppaaja on intiaanikansoilta lähtöisin oleva käsintehty esine, jonka tarkoitus on edistää hyviä unia ja ajatuksia, sekä toimia onnen amulettina. Unensieppaaja rakentuu puisen kehikön ympärille, jonka sisään kudotaan verkko. Verkkon keskelle jätetään reikä, jotta hyvät unet ja ajatukset pääsevät kulkemaan sen lävitse. Kehikko ja verkko koristellaan tavallisimmin sulilla ja helmillä, mutta luut ja simpukatkaan eivät ole aivan tavattomia. Unensieppaaja ripustetaan sängyn yläpuolelle.

On sanottu että ympäröivä ilma on täynnä hyviä ja pahoja unia.
Dreamcatcher - Unensieppaajan tarkoitus on edistää hyvää unta ja - ajatuksia
Hyvät unet ja ajatukset osaavat tiensä Unensieppaajan verkon lävitse nukkujan uniin, kun taas pahat unet sotkeutuvat verkkoon, ja tuhoutuvat
aamunkoiton ensi säteissä.
Unensieppaajaa voidaan pitää myös onnen amulettina , sekä välineenä
hyvien ajatusten ja visioiden etsinnässä.

tuolla kuvia: http://personal.inet.fi/yritys/mustalahti/dream.htm

itse olen miettinyt meidän sängyn päälle samanlaista...

esmeralda- ja kamu 31+2

Huomenta =)

Tuli vaan mieleen että täällä oltii rajoilla sokerirasituksen tuloksissa ettei ole diabetes mutta joudun silti alkaa tarkkailee mässäilyjä :eek:

Tekee tiukkaa ku on kesä, jäätelö, mansikat ja kermavaahto ja kaikki muut herkut. :p :D

Juu perjantai todella lähenee ja mietin vaa että miten saan nukuttua torstai-perjantai välisen yön..

O&O 30+2 :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja merbau:
mulla on la 3.9 ja tää potkii tuohon kylkiluihin ja vähä siihen alapuolelle. tosi kipee pari kohtaa mihin aina "poraa" kantapäällään kai..
Huomenta vaan :wave:

Ihan sama juttu, kipeeltä tuntuu kun tytsyn kantapää tulee suurinpiirtein ulos oikean puolen kylkiluista (tosi ylhäältä!) Muutenhan mahan hytkyminen tuntuu lähinnä huvittavalta, mut tosiaan toi edellämainittu: auuuh |O Siihen auttaa kun painaa kevyesti nyrkillä vastaan :D Siis ihan kevyesti vaan. Muutoin tuntuu ettei loppua tule sille survomiselle. Koko tanttahan siinä hypähtelee paikaltaan, kun oikein sattuu :LOL:

tikrutar Tääl kävi kans lasten neuvolan täti etukäteen tutustumassa tuleviin vanhempiin :) Se kävi jo suht aikaseen, kun jäi 6 viikon kesälomalle.. Tätin mielestä oli hyvä tutustua etukäteen, jotta oltais sit "vanhoja tuttuja" ja neuvolaa tulis helpommin lähestyttyä :) Ihan kiva käynti vaikka tuo koiruli taisi rikkoa sangan tädin kassista :whistle:

olkkis yksäriä tulossa :)

Keillä vauva hikottelee paljon? Tääl tuntuu olevan monta kertaa päivässä ja joskus aika pitkänkin aikaa. Tuntuu hupsulta, mut neuvolassa sanottiin et toiset hikottelee enemmän kun toiset ja että on se nytkyttely tuolla alakerrassa hikkaa :D

30+0!!!!!!!!!!! :heart:

Kylläpäs tuo kuumassa autossa istuminen tuottaa tuskaa. ajettiin eilen jo takaisin turkuun ja loppu viikosta mennään taas takaisin stadiin. viikoloppuna johonkin hotelliin yöksi kun on hääpäivä.

Vitsit et viikot menee nopeesti nyt on sitten 30 viikkoa raskauttta takana ja noin 10 viel edessä. Tätä ei oikein tajuu. Just kerrottiin porukoil et oon raskaana. Pian tuo pienen pieni käärö on meidän sylissä.

Tänään sitten kuullaan mitä myyjä sanoo meidän ostotarjoukseen, mutta luulen ettei hän suostu koska tarjoamamme on aika kaukana hänen pyytämästään hinnasta. no mutta hänellä on kahteen asti aikaa miettiä, jos hän ei vastaa myöntävästi, toivon että löydämme ainakin yhtä ihanan asunnon sitten.

Mulla on aika vähän ilmeisesti tuota turvotusta, mutta kyl se ärsyttää ku kaikki paikat on niin pulleat ja muutenkin on tullut painoa vuosien saatossa. Heti ku vauva on syntynyt ja pystymme menemään ulos alkaa lenkkeily.

Musta tuntuu välillä ettei henki oikien kulje, tosi inhottava olo. yöllä herään pissalle varmaan ainakin kolme kertaa. Onneksi saan kuitenkin unen päästä kiinni lähes heti. Kuumuus haittaa hiukan tällä hetkellä. Ajattelinkin käydä Clas Ohlsonilta katsomassa jos sais halvalla tuulettimen.

Möykyn potkut sattuvat todella paljon aina välillä. Varsinkin silloin kun ne osuvat tuonne kylkiluihin. Musta todella kans tuntuu ihan kun vauveli yrittäisi ulos masusta. Hauskinta tässä on se kun näkee mahan läpi kun se kääntää kylkeä :eek:

nyt täytyy alkaa valmistautua kaupungille menoon.

Jooseppi & Möykky 30 +0 :heart:

Roonalle kiitos uudsta pinosta.

Huomenta ja ihana ilma! :)
Kylläpä on tullut taas ahkeraan tekstiä...! :flower:
Mä tässä vaan merkkailen, kun kävin lukemassa teidän jutut nopsaan... Nyt pitäs taas mennä, miehen sisko on yli-innokas höpöttelemään mun kanssa, ei saa hetken rauhaa! :D

Unensieppareista oli puhetta, mä oon aikas hulluna kaikkeen intiaaneihin ja muihinkin alkuperäiskansoihin liittyvään, varsinkin intiaaneihin. Käytiin äipän kanssa kattomassa Tampereella se intiaaninäyttelykin joka on tän kesän Vapriikissa :)

Tässä mun unensieppari, ite piirtelin joskus, että sai just sellaisen tatskan kun halusin:

Nyt itikoiden syötäväksi pihalle :D

Roona+Tahvo 30+2
heh, ja Tahvolle ostettiin oma pieni kuksa, mies meinas vielä puukon ostaa jostain erikoisliikkeestä täällä... ja kaiverruttaa siihen sit syntymäpäivän ja nimen, kunhan tuo napero tuolta putkahtaa maailmaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vauvakuume83:
Tää kuumuus tekee mut hulluks. Voin tosi pahoin. Eilen illallakin pää pöntössä ja nyt ku heräsin ni pahaolo jatkuu, oli yökin niin kuuma. Toivottavasti tää kuumuus loppuu jossain kohtaa.

Selkä on nyt niin kipeä että sain lääkäriltä panacodeja, eikä nekään auta. Töihin tuskin olen enää menossa. Toisina päivinä menee noin 5min nousta sohvalta ylös, jalat ei vaan kanna alla. Iskiaskipuahan tuo on.

Rinsessan potkut ei satu, mutta välillä tuntuu tosi inhottavilta kun kylkeen potkii. Potkii toisinaan niin rajusti että koko maha muljahtelee hirmusti.

Mutta muuten täällä kaikki hyvin. Ja paremmin olis ilman tätä kuumuutta.

VK + rinsessa 27+5
Oletko saanut panacodeja ja saanut vielä luvan syödä niitä ?

Mii täällä hikotellaan kans paljon! :D Parhaimmillaan oon tainnut havaita sen kolme kertaa päivässä. Se on kyllä huvittavaa nytkymistä ja kun ajattelee sen pienen siellä masussa *hik* *hik* *hik*. :heart: On se kyllä hullua, kun välillä maha naksuu ja välillä se hikottelee ja sitten se heiluu, möngertää, muksii ja vaikka mitä... Sillä on ihan oma elämä! :D

Tänään muuten taas Kätilöt ykkösellä 19.55!

Nyt on luettu taas kaikki jutut, joten aikalailla mukana oon taas tapahtumissa :)

Nukkumisesta on ollut melko paljon puhetta. Itse nukun oikeastaan kaikissa muissa asennoissa paitsi vatsallaan. Heräilen usein vaihtamaan asentoa, mutta nukahdan heti joten ei häiritse. Kerran yössä käyn yleensä vessassa ja sen jälkeen taas uni tulee heti. Olen ollut aina aika hyvä nukkuja ja onneksi se jatkuu näin raskauden aikanakin :)

Täällä oli joku toinenkin juttu mihin piti kommentoida, mutta en muista enää.. Muisti on niin pirun huono nykyään. Närästys vaivaa minuakin - siitä taisi olla puhetta. Rennie auttaa heti minun vaivoihin. Nyt ei kyllä tule muuta mieleen.

Tänään vaunuja katsomaan! Toivottavasti löydettäis jotkut mukavat. Illalla sitten miehen vanhempien luokse kotimieheksi, kun ovat lähteneet lomareissulle ja heidän kissaa pitää mennä ruokkimaan. Otan kyllä koneen mukaan, että en tipahda heti uudestaan pois palstan asioista :)

Kauhean kuuuuuuma!!!!!!!!!!! Nilkat on melkoset pötkylät välillä kun turvottaa.

uneksija85 ja papu 28+2

J84
Roona82 toi sun tatska on UPEA, mäkin haluun jo päästä tikattavaks :p

Tänne ei mitää ihmeellistä. Kela on vihdoin tehny päätöksensä ja tänään tuli postissa kasa papereita niistä ja sit täytyy täyttää tarkistamista varten kodinhoidontuki paperit, kunhan vaan ukko muistaa pyytää palkanlaskijalta puolen vuoden tiliotteet niin saan ne heti eteenpäin.

J84 ja Veeti 27+5

yonnazzz Jeps panacodeja sain tähän selkäkipuun. 1 tabletti päivässä tarvittaessa on annostus.
Sain kun kerroin etten pysty aina nukkumaan kivun takia ja tosiaan toi ylös nouseminen saattaa kestää 5min siihen että pystyn kävellä eteenpäin.

Vaunut löytyi Vauvatalo Johannasta :) Teutonian Prestige-runko ja siihen Fashion-koppa, hinta 299 eur! Oli alennuksessa niin saatiin halvalla. Ratasosaa siinä ei ole, mutta ostetaan se sitten myöhemmin. Ihanat suklaanruskeat vaunut :heart: Harmi kun vielä joutuu työntelee tyhjänä :)

Uneksija: kylläpäs oot tehynyt hyvän löydön edullisesti!!! :) Meilläki on Teutonian yhdistelmät jo kolmatta vuotta ja mielettömän tyytyväisiä ollaan oltu!

Kuumaaa... B) Just tein ruuan ja nyt vois mennä ulos varjoon istuskelemaan. Mut ihana ku on kesä, ei auta valittaa :)

Potkuista
: Mulla on kans alkanut tulla potkuja tuonne suoraa kylkiluihin ja se kyllä sattuu!! Muutenki vauva on tosi aktiivinen varsinki aina syönnin jälkeen ja sillon ku äitin pitäs alakaa nukkuu.. ihanan näkönen ku näkyy jo selvästi uloski päin pienen liikkeet :heart:

Mut nyt ulos....

Anrika & Tepi 27+4 (?)

Heippa taas todella pitkästä aikaan!!!!! On ollu niin menoo ja meininkii ja pientä reissuu sinne sun tänne, et ei oo laisinkaan tänne kerinny oikeen! Mut nyt asiaan taas muutos, ku äijä palasi töihin...!

Eilen oli neuvolakin taas, kaik oli suht ok. Verenpaine oli taas laskenu, mikä ei lainkaan hyvä yhdistettynä tähän helteeseen, koko ajan semne olo, et taju lähtee!!! :/
Sf-mitta oli kolmessa viikossa nyt sitten pienentyny sentillä, mut se selittys sillä, et kääpiäinen on laskeutunu todella alas ja sen oonki kyl huomannu, pää kolisee tuolla pimppaluissa... on siellä mukavasti jo lähtökuopissaan!!! Painoa on nyt sit kaiken kaikkiaan tullu jo 10,7kg... mut onneks turvotuksen piikkiin voipi laittaa muutaman kilon, oon ku mikäki nestesäkki, hyi yäks!!! :x Kovasti ne mua tuolla neuvolassa ovat ohjaamassa pelkopolille ton mun ekan synnytykseni takia (mikä siis meni aivan päin persettä kaikin tavoin suoraan sanottuna), mut en nyt ainakaa viel oo halukas meneen, oon vaan sanonu, et "ei kai samal ihmisel voi kahta kertaa mennä kaik päi helvettii..?" Mut saas nähä!!!

Hikkaa esiintyy monen montaa kertaa päivässä ja tuntuu todella inhottavalta, ku sen pää kolisee tuolla luissa!!

Lenkillä oon koittanu joka päivä hiukan ees käydä.. se on vaan välil nii tuskasta, ku supistelee ja liitoskivut sitä luokkaa, et oksat pois!!! Mut oon kans koittanu uskotella, et ois sit helpompi synnytellä, jos vaan hiukanki liikuskelen!!!

Äippäpaketinki vihdoinkin sain, eilen...eipä siinä sit mennykkää ku pieni IKUISUUS!!!

mama ja kääpiäinen 31+1

Alkuperäinen kirjoittaja esmeralda-:
Zeny

UNENSIEPPAAJA:
Unensieppaaja on intiaanikansoilta lähtöisin oleva käsintehty esine, jonka tarkoitus on edistää hyviä unia ja ajatuksia, sekä toimia onnen amulettina. Unensieppaaja rakentuu puisen kehikön ympärille, jonka sisään kudotaan verkko. Verkkon keskelle jätetään reikä, jotta hyvät unet ja ajatukset pääsevät kulkemaan sen lävitse. Kehikko ja verkko koristellaan tavallisimmin sulilla ja helmillä, mutta luut ja simpukatkaan eivät ole aivan tavattomia. Unensieppaaja ripustetaan sängyn yläpuolelle.

On sanottu että ympäröivä ilma on täynnä hyviä ja pahoja unia.
Dreamcatcher - Unensieppaajan tarkoitus on edistää hyvää unta ja - ajatuksia
Hyvät unet ja ajatukset osaavat tiensä Unensieppaajan verkon lävitse nukkujan uniin, kun taas pahat unet sotkeutuvat verkkoon, ja tuhoutuvat
aamunkoiton ensi säteissä.
Unensieppaajaa voidaan pitää myös onnen amulettina , sekä välineenä
hyvien ajatusten ja visioiden etsinnässä.

tuolla kuvia: http://personal.inet.fi/yritys/mustalahti/dream.htm

itse olen miettinyt meidän sängyn päälle samanlaista...

esmeralda- ja kamu 31+2
aij jahhas, nyt vasta tajusin :D

Huh huh hellettä! B)

Joo toi KÄTILÖT-sarjahan taas jatkuu uusilla synnytyksillä tänään klo 19.55, mutta pieni varoituksen sana herkille katsojille; Iltiksessä kerrottiin että siellä käsitellään aiheesta kun lapsi kuolee kohtuun, joten en suosittele kyseistä jaksoa ehkä ihan kaikille :/ '

Oltiin miehen kanssa rantsussa 4h ja täytyy sanoa että nyt olen suhtruskea..Ensin samoiltiin aamupäivä eri liikkeissä hyvinkäällä kun ei meinanut löytyä isoille tytöille tarkoitettuja bikineitä ollenkaa..hermohan siinä meinasi mennä :kieh:
Ihana oli uida lähdepitoisessa virkistävässä järvessä ja vaan maata ja nauttia auringosta :p Harmi kun kaikki odottavat äipät ei pysty nauttimaan kuumista päivistä..

Sokerirasituskokeessa minulla todettiin sitten raskausajan diabetes ja nyt sitten himoseurannassa ja joudun vielä sairaalaankin johonkin diabetespolille,tms :headwall:
Ei paljon naurata kun ei voi syödä jäätelöjä, mansikoita, yms :ashamed: Ja oma vikahan se ei kuulemma ole kun hoikemmatkin voi sairastua samaan..näin meidän terkkari kertoi :/

Jaksamisia kaikille =)

Äippä35v ja Nuppu27+2 :flower:

Huh helteitä :whistle: B)

Täälläkin on oltu reissun päällä ja muutenki vähän kiireisiä niin ei ole tullut kirjoiteltua! Kävimme Waasalandiassa ja Tropiclandiassa ja oli kyllä ihana päässä pois näistä kotiympyröistä!!!!!! Ei pahemmin ees jalat turvonneet automatkalla.

Oli kyllä ihan luksusta saada syödä valmiita ruokia...tosin ei kyllä kauheesti ollu nälkä kun oli niin tukalan kuuma. Meinas kyllä iskee silloin maanantai-iltana heikkous kun rantsussa istuskeltiin pitkän matkan jälkeen...en edes älynny uikkaria laittaa päälle niin siinä sit hikoilin mekko päällä ja sain osakseni sääliviä katseita... Olis tehny mieli kirota että vi-----ako siinä kyttäätte :kieh: :kieh: ... No illalla kävin sitten hotellin uima-altaalla ihan yksikseni niin mielikin oli paljon kevyempi =)

Tänään oli neuvola. Lääkäri katsoi vielä kerran kohdunsuun. Se oli entisellään, joten nyt ei enää huolehdita siitä. Ja muutenki natiainen saa syntyä jo kolmen viikon päästä jos on tullakseen eikä sitä sitten estellä.

Paino +133g/vko (noussut yht. tasan 9kg raskauden aikana)
sf-mitta 29 (26.5)
pissa ok
rr 120/79 ( :eek: täh, ei oo ikinä ollu raskaana ollessa noin hyvä!)
:heart: 130-145
liikkeet +
vauva raivotarjonnassa
Masu siis kasvaa hyvää vauhtia ja käyrä menee keski ja yläkäyrän puolessavälissä. Vointi on ollu ihan hyvä kun muistaa syödä kevyesti ja juoda paljon.

Kutittaako teillä muilla masua kovasti? Kun mulla tulee välillä sellaisia kutinakohtauksia ja iho vaan hilseilee kun sitten kihnutan sitä. Sama homma säärissä...iho pölisee vaan kun on niin kovin kuiva!

Kätilöt alkaa kohta ja meinaan kyllä katsoa... itkeä pillitän tietysti kun mikäkin hormonihörhö, mutta silläkin uhalla. Ihanaa lukea teidän kuulumisia taas vähään aikaan!! Olette kyllä aktiivisia olleet!

Naksos&Miina 30+6

Huh, toivottavasti nämä helteet loppuvat pian!
Töitä on enää tää viikko + ens viikolla kaksi päivää. Haikea olo on edelleen.
Liitoskivut ovat vain lisääntyneet, mutta helpotus on tulossa parin kuukauden päästä. Tai ainakin niin kätilö ja fysioterapeutti lupaili (synnytys kuulemma paras hoitokeino ) . Huomenna neuvolalääkäri. Saas nähdä miten käy.

Muffa 30+0 =)

Kiitos Roonalle taas uudesta pinosta. :)

Meillä ei mahassa juurikaan hikotella. Esikoinen sitä kyllä harrasti ihan urakalla. Vaan vielähän tässä kerkeää. :)

Onko muuten teillä, joilla on ennestään jo poikia, niin raskausaikana maha tärissy? Kun sen kuulemma tuntee ko vauva pissaa sellasena tärinänä niin tässä aattelin vaan kysellä, että onko se kuin yleistä (tais olla tuolla muussa osiossa puhetta kans, mutta kysympä täälläki). Meän tyttö ei tärissy eikä tärise tämäkään, joten tyttötuntemukset vain vahvistuu. :heart:

Minäkin mittailen verensokereita, mutta nähtävästi ei tarvi edes ruokavaliota paljoa muuttaa, että arvot pysyvät kurissa. :)

Uimassa oli tarkotus käyä tännään kaverin kans, mutta hän sairastu. Uskaltaisin kyllä uija, muttei oo tullu lähettyä (tänään vasta löysin bikinini, jotka olivat hukassa..).

Hemppu ja maha 30+5

Minulla on mahassa kipeä kohta. Navan alapuolella. Todella arka välillä kosketuksellekin. Välillä ei, mutta ei mitään mustelmaa näkyvissä. :/

Supistelee, välillä menkkakipuisesti sekä mahassa että selässä. Tänään sitten vasenkäsi puutui ja pisteli supistuksen aikana ja se loppui heti kun supistus loppui. Onko kenelläkään ollut vastaavaa? Itse en muista koskaan kokeneeni. Mietin, että soittaisinko huomenna neuvolaan.

Yhteistyössä