**Syyskuun Sydäntenmurskaajat** ELOKUUSSA 2009

Täällä poksutaan vasta huomenna vk 34.. huh, huh, kyllä tää aika vaan on menny nopeesti!

Vointi on ihan hyvä. Nyt harmittaa ettei oo tullu mitattua noita masun ympäryksiä, kun mulla on nyt ihan semmonen tunne, että masu on pienentynyt.. Oiskohan tuo asukas sitten laskeutunut? Tai sitten vaan helteillä oli turvotusta niin kovasti, että nyt kun ilmat viileemmät niin tuntuu masukin pienemmältä.. Hiljaisuus, mullakin lonkat kipeät. Enemmän oikea lonkka ja varsinkin aamuisin, pakko nousta puoli kahdeksan viimeistään ylös sängystä, kun ei pysty sen kivun vuoksi makaamaan ollenkaan.. Sitten kun vähän kävelee, niin se helpottaa. Nukun kyllä enemmän oikealla kyljellä, että osaltaan johtuu varmaan siitäkin. Siinä samalla vastausta Bebesin kysymykseen. Mä olen tosi aamu-uninen, mutta nyt tuntuu, että kuudesta seitsemään uni on tosi pinnallista ja puoli kaheksan kieppeillä nousen sitten ylös, kun ei pysty enää maata. Iltaisin oon tosi väsyny jo yheksältä.. Vaikka mullahan ois aikaa ottaa pienet päivätorkutkin kun lapset on koulussa, mutta miks sitä on niin pöhkö, että pitää siivota ja leipoa ym. eikä voi vain mennä torkuille??

Vähän jännittää tiistainen nla-lääkäri.. Onkohan tuola alakerras jo tapahtunu jotakin, kun mulla on ollu KIPEITÄKIN supistuksia?! Lapset kinuaa uimahalliin, mutta en tohdi mennä ennenkuin "alakertaan" on kurkattu.

Ja pitää jännittää teidänkin kuulumisia! Aikaisemmin on melkein siirtynyt suoraan meneillään olevalle sivulle, mutta nyt pitää jo lukaista etusivulta, että onko syntyneitä.. Roonalle tsemppiä ja Mama84:kin on "hävinnyt", jokos sielläkin on lähdetty nyytin hakuun?? Ja tiedä tuota, Roonahan voi saada jo onnitellakin :) Ihanaa, niin se omakin synnytys lähestyy kun te muut pääsette ensin tositoimiin!
Micade 33+6

Roonalle ja Angille tsemppiä, voimia ja onnea koitokseen :flower: :flower: :flower:

Jonkunmoinen alaselkäkipu on vaivannu pari päivää, mut onneks anoppi kävi hieromassa ni vähä helpotti =) =)

En malttais millään enää odottaa vauvan tuloa..Olen jo parina viime yönä ollu synnyttämässä unissani :p :p Tiedä vaikka tollasista mielikuva harjoitteluista olis apua.. =)

Heissu ja viikkoja vasta 36+2 plääh

Moikka,

Täähän menee ihan jännäksi, joka päivä jotain uutta.

Roonalle ja Angille kovasti halauksia. Ihanaa teil on kohta omat vaavit sylyssä. Angi: eikö kukaan ole aiemmin kommentoinut vauvan kokoa? hän on kyllä aikas iso, mutta on helpompi käsitelläkin sitten kun on isompi.

Aamuherätykset: Mä vaan nukkuisin aamulla ku öisin joudun heräämään ainakin kuus kertaa pissalle. nytkin heräsin vasta puolisen tuntia sitten. Mä en ole mikään aamunukkuja. Herään heti kun kello soi ja pystyn olee illalla hyvinkin myöhään hereillä. en tiedä keltä perittyä, koska äitini nukkuisi aamulla vaikka kuinka. veljeni on samanlainen kuin minä.

mulla edelleen jalat turvonneet ja sormenpäät on tunnotomat aamulla. Jalkapöydät on tosi kipeät ja tuntuu ettei mikään auta. Iho varmaan repee kohta. toivottavasti ei tule lunta viel moneen aikaan, koska mullei mahdu jalkaan muut kengät ku lipokkaat :LOL: ja housuistakin menee täl hetkellä vaan yhdet jalkaan ku oon niin turvoksissa :kieh: hemmetti sentään!

Paineen tunnetta on aikas paljon tuolla alhaalla ja nytkin sellaset potkut menossa. Jotenkin sellanen olo ettei tässä enää kauaa itselläkään mene mut saas nähdä.

Jo mihin mama84 on kadonnut? Tänään lähdetään kotiseudulle ja täytyy varmaan pysätä matkan aikana parikin kertaa et vauveli saa riittävästi happea ja liikuntaa

Jooseppi & Möykky 37+2

Angille tsemppiä! Aikamoinen jötkäle vauvasi jo on, jos arvio pitää paikkansa :whistle:

Jokohan Roonalla on poika kainalossa? Jänskättää ihan muiden puolesta, nyt kun tämä alkaa olemaan jo niin todellista, että syyskuiset alkavat syntymään =)

Järkyttää oma painonnousu pikkasen, kun lukee noista muutaman kilon nousuista, kuten bebesillä :eek: :ashamed: Mulle siis tullut jo n. 12kg, vaikka olen "häntäpäässä" meistä :ashamed: Luotetaan siihen, että kyllä ne imetyksellä karisee :D

Mulla on nyt suuhun muodostunut tuonne viisaudenhampaan viereen/poskeen jonkinlainen mätäpaise :x Eilen jo tunsin, että sellainen on tulossa ja aamulla se jo ihan särki :/ Aloitin nyt sitten omatoimisesti antibioottikuurin, etten pahempaa tulehdusta saisi sinne kehitettyä. Jos ei viikonlopun aikana helppaa, niin sitten varmaaan pitää hammaslääkäriin soitella. Synnytyksen jälkeen aion kyllä vaatia, että viisurit leikattais, tai ainakin tuo yksi, sillä tämä on nyt toinen kerta kun tulehtuu :/

Nyt ois jo hirmu kova nälkä, kun tiedän, etten vielä saa syödä tuon antibiootin oton jälkeen. Pitäis keksiä jotain kivaa tekemistä, että tunti vielä kuluisi nopsaan :whistle: Mutta laiskottaa, kun poikakin on päikkäreillä.. Joskus tosiaan voisi olla niin fiksu, että nukkuisi silloin kun siihen on mahdollisuus :whistle:

34+4

Heipäti hei.. täällä yhä ollaan ja yhtenä kappaleena... piru!!!! Oon ollu niin väsyny ja kaikkee, etten oo jaksanu ees kirjotella!!! Niin karsee olo ja väsähtäny tähän olomuotoon, et vois vaan itkee ja möllöttää!!! Äsken oli kaiken huippu, ku kävin takapihal... astuin ovesta ulos ja hiukan vinttaan ni eikön nilkka nyrjähtäny ja kaatusin.. Onneks sain käännettyä itteni sivuttain, käsi vaan jäi ikävästi mahan alle ja nyt ranne jomottaa!! Tilanne oli jotenki koominen ja rupesin ihan hysteerisesti nauraan, mut jossain vaihees nauru muuttus itkuks!! Mies pelästy kyl enempi ku mä!!!
Eilen tuli shoppailtua, saunottua ja siivottua...niistä ei ollu apua, tänään täytyy sit kokeilla tuota seksiosiota, josko sit jo tapahtuis jotain. Kovasti on edelleen supistellu, tänäänki aamulla niin kipeesti, et apua!!!

mama ja kääpiäinen 38+3

voi mama84. Onneks ettei sattunut hullummin. tiedän miltä tuntuu ku kaatuu. Mähän kaaduin sillon alkuraskaudesta kans kyljelleni ja polvihan siinä hötäkässä sitten aukes ja siitä jäi ihanat muistot tuohon jalkaan.

jooseppi

Heh, mä oon taas alannu nauttia tästä olosta :D Tai ehkä nauttia on vähä väärä sana, mutta nyt ei tunnu siltäkään että pitäis päästä äkkiä tosta mahasta eroon.. Sairasta?? Varmaan vaikuttaa nää ilmat. Vaikka tänään aurinkoinen päivä onkin, niin ei kuitenkaa niin helteinen ku pari viikkoa sitte. Ja mun turvotukset on kyllä hävinny sen siliän tien.. Noh, onhan tässä jo melko kankea, ei tahdo saada sukkia jalkaan ym, mutta muuten vointi melko hyvä. Tänään oon todella ottanu rauhallisesti, niin ei oo selkäkipukaan tullut vierailulle. Tai sit mä vaan yritän psyykata itteeni, että pysyisin kasassa sekä fyysisesti että henkisesti vielä useamman viikon.. :) Tsempitykset kaikille kärsiville, toivottavasti en loukannut ketään tällä omanapaisuudella. :ashamed:

Kyllä se Roona nyt varmaan on tosi toimissa, kun ei ole ilmoitellut mitään.. Ja Angille myös jaksut käynnistykseen ja synnytykseen, iso poika tulossa.. Toivotaan, että kaikki menee hyvin. Kyllähän niitä yli nelikiloisia vauvoja syntyy ihan ongelmitta alateitse!

Miille ja Anrikalle vielä voima :hug: täältä, ootte ajatuksissa! Kyllä ne pikkuiset sieltä kotiutuvat kunhan vähän voimistuvat vielä. Muistan kyllä kuinka esikon ollessa keskolassa tuli välillä ne epätoivon tunteet ettei se pääse koskaan kotiin.. Joskus tuntui, ettei itellä mitään vauvaa olekaan, että se on "sairaalan vauva".. Jos haluatte jakaa fiiliksiä enemmän tms. niin yksäriä saa laittaa. :heart:

Nyt taidan sulkea tämän masiinan ja nauttia lasten kanssa alkaneesta viikonlopusta! Huomenna kyllä tiedossa "lepoaikaa", kun mies lupasi lähteä lasten kanssa marjametsään retkeilemään.. Mun lenkkeilyt/retkeilyt tapahtuu kyllä ihan vaan "ihmisten ilmoilla" tässä vaheessa. :D

Hyvää viikonloppua kaikille! En tosin tiedä maltanko odottaa maanantaihin teidän kaikkien kuulumisia =)
Micade

Mä en heränny viime yönä kertaakaan vessaan, hyvä olo. Ekan kerran heräsin aamulla kymmeneltä ja huomasin että mulla on kauhee flunssa. Sitten oli rakkokin niin täynnä, että oli kauhee yrittää päästä vessaan saakka, teki mieli vaan pissata matkalla. Mutta pääsin kuin pääsinkin :LOL:

Roonan kuulumisia täälläkin kovin odotellaan, että jokos olis vaavi jo sylissä.

Selkään särkee, ahdistaa... Eilen illalla oli tosi kovia supistuksia joku 20 putkella ja sitten ne taas hävis. Ihme hommia.

Ens viikolla tiistaina olis sairaalaan tutustuminen ja keskiviikko aamulla neuvolalääkäri.

VK + rinsessa 35+0 poks poks

O&O:lle vielä pikaisesti. Ei kai noilla viikoilla enää kielletä mitään mikä vois "auttaa" synnytyksen käynnistymisessä.. Yhdellä tuttavalla on ollut "seksikielto", mutta muistaakseni se oli rv:lla 20 tai sinnepäin.. Ja sillon nimenomaan pehmenneen ja lyhentyneen kanavan takia. Hänellä oli lisäksi takana yksi km. Tietty jos on loppumetreillä joku tulehdus "alakerrassa" niin voisin kuvitella, että kielletään, mutta sellaista en ole koskaan kuullut..

merkkaan vain pikaisesti..Oma kone lähti huoltoon keskiviikkona joten kirjastossa käyn tsekkaamassa kuulumisia ja ilmottelemassa itsestäni että yhä ollaan kasassa :D Täällä ei vaan oo tietenkään niin mielusaa olla ku koululaisia pyörii joka puolella ja tuntuu että uteliaita silmiä on kyttäämässä että missä mä möhömaha oikein surffailen :LOL: :D Eikä nää tuolitkaan kaikista mukavempia oo,vali vali :headwall: :LOL:

Viivi ja 35+6

Mulla oli aamulla neuvola ja tässä olis kuulumisia:

vko 34+4
Paino +300g/vko yht. n.7kg
RR 123/64
Pissa puhdas
HB 126
SF 30
:heart: :n syke 140-150
Liikkeet ++
Tarjonta RT Eli vihdoin neiti on tajunnut kääntyä pää alaspäin, o n tosin vielä niin pieni että mahtuu kääntymään takasin mutta toivotaan ;) Pää on tosin vielä aika ylhäällä.

Mutta kaikki oli siis kunnossa, seuraava käynti on Kättärillä 2vkon päästä:)

Inka & Maisa 34+4 :heart: :heart:

Onko kenenkään muun huushollissa possunuhaoireira? Täällä eilen illalla ekaluokkalainen valitti palelevaa oloa ja pyysi mittaamaan kuumeen. En meinannut ottaa asiaa todesta, kun hän oli koko päivän ollut aivan pirteä ja normaali. Kuumetta olikin 38.7 astetta ja pääkipua ja kurkkua rupesi saman tien valittamaan. Yöllä kuume nousi lisää (38.9 asteeseen) ja tänään alimmillaan se on käynyt 38.3. asteessa. Tyttö ei syö mitään, pää ja kurkku ovat kipeänä, sekä mahakipua valittaa. Ovat just eikä melkein sikaflunssan oireita :'(

Lueskelin kotihoito-ohjeita, jossa todettiin, ettei riskiryhmäläisten tulisi hoitaa sairastuneita lapsia. Jopa maskin käyttöä suositeltiin. Just! Me nukutaan perhepedissä ja lapsi on köllötellyt koko yön ja tämän päivän mun kainalossa :| Mulla on aivastuttanut tänään, nokka tuhisee ja tällä hetkellä lämpöä 36.5 astetta.

Voihan kökkö. Viikkoja on 35+1. Peli taitaa olla tartunnan suhteen menetetty, jos lapsella tosiaan on sikainfluenssa (joskin se voi myös olla normi kausiflunssa). Mitäköhän tartunta ja raskaus käytännössä tarkoittaa? Normaalioireista flunssaa, joka menee viikossa ohi vai kuolemankielissä keppuroimista??

hanjuu :heart: vauva 35+1 :eek:

Aamulla tuli sitten soitto Kättärin äippäpolilta. Aika kääntöyritykseen ensi tiistaina. APUA. Aikaa varattava 2-3 tuntia !!?? Mitä siellä oikeesti tapahtuu jos noin kauan voi kestää.

Kuulostaa varmaan tosi tyhmältä, mutta mä en halua että vauva kääntyy. Se on ollut niin monta kuukautta noin päin, joten varmasti vauvalla parempi noin. Ja olen henkisesti valmistautunut sektioon.

Kättärin puhelun jälkeen jatkoin unia ja näin aivan kamalaa unta. Jalkojen välistä tuli kaksi ohutta ja läpinäkyvää putkea. Äitini sanoi minulle, että niitä ei saa tyhjentää, muuten maito ei riitä. Tyhjensin ne kuitenkin lavuaariin, niistä tuli ensin maitoa, sitten keltaista mönjää ja lopuksi punaista mätiä. Sitten putkiin ilmestyikin kaksi napanuoraa. Lähdin etsimään äitiäni ja samalla huomasin että kohtu oli kääntynyt väärinpäin. Pyysin äitiäni soittamaan ambulanssin ja suostuttelijen jälkeen hän soitti sen. Hätäkeskustesta kuitenkin sanottiin ettei ambulanssia voida lähettää, sillä tietojani ei ole tallennettu uuteen väestöjärjestelmään. Tässä välissä sitten tuskallista sairaalakassin pakkausta ja muuta. HYI, AIVAN KAMALA UNI.

Huomenna POKSUU :heart:

Miimu ja Masu 35+6

POKS 38+0 :heart:

Jännittyneenä täälläkin odotellaan seuraavia vauvakuulumisia :) Roona tai Angi sitten varmaan seuraavina! Angilla kyllä potran oloinen napero tulossa, mutta hyvä, että käynnistetään.

Mä oon sit varmaan samoilla linjoilla ku Micade, et vointi on erinomainen enkä lainkaan kaipaa tästä kuvusta eroon :D Suppareita kyllä tulee, kun liikkuu, mutta ollaan silti esikon kanssa pyöräilty yms. Muuten ei erityisiä vaivoja. Iltaisin tosin on alkanut tulla huono olo. Ei nyt oksentaa tarvi, mutta kuvottaa kuitenkin. Omituista.

Aloin eilen neulomaan vauvalle peittoa. Löytyi ihania alpakkalankoja kaapista, joten lähti puikot heilumaan. Mies nauroi, että teen varmaan vielä synnärilläkin tuota peittoa ja huudan vaan, et ei saa vielä syntyä ku peitto on kesken :LOL: No, voisin kuvitella niin tekevänikin ;) Toivotaan nyt kuitenkin, et peitto ehtii valmistua ajoissa, vaikka olenkin aika hidas neulomaan.

Mulla seuraava neuvola ens tiistaina. Sitten seuraava onkin varmaan just laskettuna aikana.

Kovasti voimia kaikille oloonsa tuskastuneille ja turvotuksista ja säryistä kärsiville! Onneksi aika menee nopsaan ja pian on useammallakin nyytti kainalossa :heart:

rimpulakissa rv 38+0

miimu: Mulla oli ihan samat ajatukset kuin sullakin silloin esikon aikana. En enää edes halunnut et vauva kääntyy, kun oli ollut niin päin jo rv 23 asti... Eikä kääntynytkään :D Mä juttelin ensin jonkin aikaa kätilön kanssa, sit oli lääkärin vastaanotto, jossa ultrattiin vielä vauvan asento, kokoarvio, veden määrä, istukan sijainti yms, jotka kaikki vaikuttaa siihen käännökseen tai sen onnistumiseen. Mulla todettiin et luultavasti kääntyy ja sit laitettiin sydänkäyrällä puoleksi tunniksi. Kun vauvan syke oli ollu ok, niin sit tuli lääkäri kokeilemaan käännöstä (meni ehkä 5min ) ja kun ei ottanut parilla otteella kääntyäkseen, niin kysyi vielä toiselta lääkäriltä, että koitetaanko vielä ja se sanoi, että ei. No, sitten oltiin taas sydänkäyrällä seurannassa puoli tuntia (ainakin ) ja sinä aikana sitten kyseltiin että mitä kautta itse haluaisin synnyttää. Sanoin suoraan, että sektiolla ja sitten mulle kerrottiinkin siitä sektiosta ja sen toteuttamisesta ja varattiin aika sektiopäivälle. Lyhyesti kyllä kertoi myös alatiesynnytyksen mahdollisuudesta, kun vauva vaikutti pieneltä, mutta en halunnut siihen ryhtyä ja lääkärikin sanoi, että sektio on ensisynnyttäjälle hyvä vaihtoehto. Sektioaika oli sitten rv 39+1 ja saatiin tosiaan olla Haikaranpesän "asiakkaita" edelleen, vaikka sektioksi menikin. Huh! Kylläpä innostuin :) Mutta joo, kyllä siinä meni se melkein 3h odotteluineen ja sydänkäyrineen yms.

hanjuu Mulla epäiltiin myös possunuhaa tossa viikko sitten. Kävin päivystyksessä, jossa otettiin influenssa näytteet. Tulokset tulivat muutamassa päivässä ja olivat onneksi negatiiviset ! Kyllähän siinä ehti jo paniikki itsellekkin tulemaan. Tamiflu lääkityksen antoivat samantien, jonka sain kyllä sitten onneksi lopettaa heti, kun tulokset todettiin negatiivisiksi. Itselläni ei ollut oireina, kuin kuume ja lihassärkyä. Toivottavasti teillä ei sitä possunuhaa nyt ole. Mutta jos itsellesi nousee kuume, niin suosittelisin soittamaan lääkärille, ja kysymään asiaa, että miten toimia.

Täällä vointi ollu mitä mahtavin tiistaista lähtien. Tänään sit tuli soitto Lappeesta äippäpolilta, aika ois ens viikon tiistaina. Onneks siel selvii sit aika paljon asioita synnytyksen kannalta. Tosiaan kysehän on synnytystapa-arviosta. Palaan kertomaan kuulumisia viimestään sit tiistaina.

Kaikille tsemppiä

Neukku käyty :)

Paineet oli hyvät
Pissa oli puhas
Sf 33cm
Paino oli pudonnu reilun puol kiloo viikossa
Rt
:heart: syke 150
Hemoa ei katottu :)

kaikki siis ok :)
Vauva on hyvin alhaalla ja valmis tulemaan maalimaan, tule siis jo pieni kulta :heart: Kiinnittyny ei ollu mut ei välttämäti kyll kiinnitykkään.
Valittelin kamalaa pakarakipua mikä on vaan oikeella puolella ja säteilee useesti jalkaan ja vaan oikeelle puolelle, täti tuumas et on iskias kipua ( vai kui se kirjotetaan) eli sekkii tul seleväks. Nyt on sit ollu monesti menkka jomotusta alamasulla ja maha ollu kuralla muutaman päivän, saas nähhä joko täs kohta puoliin pääsis tositoimiin, joo nii varmaan, mie oon raskaana viel rv 43 ja joudun käynnistykseen :headwall: :LOL:

Viikonlopulle ois sit kämpän siivoilua, saunan pesu ja samalla kylppärin pesua :) Sunnuntaina viimeistään sit pitää luututa nelinkontin lattiat kun saan matot lattialle :) ihanaa, äitikin tulee sunnuntaina sit lomailee meille ja on sit seuraavat 3 viikkoo mein nurkissa, eli sillon ois oiva aika vauvan tulla maailmaan kun on jo esikollekkii lapsenvahti 24/7 :D

joo ja mitäs sit, eipä tuu nyt muuta mieleen.

Voima :hug: kaikille sitä tarvitseville!! :heart:

zeny 37 :heart:

Rimpulakissa, kiitos taas hyvin selventävästä viestistä :) Ihanaa kun jollain samoja kokemuksista ja vielä samasta sairaalasta. Vaikka eihän sitä tiedä kuinka mulle tiistaina käy..

Anoppi kävi kylässä ja toi "muutaman" vauva tavaran. Mm. rintapumpun, kantorepun, pulloja, tutteja, rasvoja yms yms yms. Pakko oli ottaa kuva, en osaa sitä laittaa tänne ( :ashamed: ), mutta pakko laittaa se tonne facebookin ryhmän kuviin. Oli nimittäin sellanen kasa tavaraa että :D

Piti tullak urkkimaan,joko olisi uutia uusista syntyneistä,mutta ei vielä ole uutisia... Tsemppiä vaan kummallekkin tosi toimiin!!

Mulle on määrätty seksi kielto viime raskaudessa,oisko ollu viikolla 30 tai joskus silloin.Ja syy oli nimenomaan ennen aikasen synnytyksen riski.Paikat oli pehmentynyt ja auennut ja kanava lyhentynyt.

Tänään ollut taas niin väsynyt koko päivän.Yökin meni huonosti... Vieläkin ollu tukkonen olo,aamu meni aivastellessa.Kuumetta ei ole nostanut,eikä siis varmaan nostakkaan...

Mites teillä raskausarvet?Onko tullut?Mulla ei nyt tässä raskaudessa ole ainakaan vielä tullut,mutta aiaksemmista raskauksista niitä on kyllä jäljellä.Kattelin eilen noita loppuraskauden masukuvia tuolta ketjusta ja sielä ei näyttänyt kellään olevan...

rv35+5

Mulle ei oo tullut yhtä ainoatakaan raskausarpee, kiitos maltillisen painonnousun (ekasta neuvolasta 7,8kg). Kaikki jo olevat ovat esikoisen odotuksen ajalta. Ei kyllä kaipaa yhtään enempää kun ei niitä enää pois saa kun kerran tulevat.

Olkkis ja Ötzki 37+5

Yhteistyössä