Syyskuun Sydänkäpyset *S Y Y S K U U*

Voi santtu:'( :hug: Voimia sinulle ja perheellesi....

zophielle onnittelut vauvasta!!:flower:
aivan ihana että sait sen =) pikkaen kade vaan... :whistle::D

Minä oon nyt ihan ajatellu meille sen 1.10 syntymäpäiväksi vauvalle! =) helppo olis muistaa jaenää pari päivää olis ootettavaa... Jos se ipana:heart: edes SITTEKÄÄ syntyy... huh

Aamun tuossa siivosin taloa,imuroin ja lattiat pyyhin ja tuli muutama mojova supistus että selkeästi nuo supistukset tuntuu jo jossain,mutta ne ei silti ole sellasia POLTTOJA niinku niiden pitäisi olla... Mutta jos nääki jotai auttas siihen avautumisen,niin hyvä.

Kyllä mullekkin tulee niitä kyselyitä moneltaki joka päivä,mutta onhan se selvää että ku yliki menee niin ihmetellään että häh,eikö vieläkää... =)

Eilen kävin kävelylenkin illalla ja oli aika kipiää kävelyä.sanoinki miehelle että en oo ikinä ävelyy niin hankalasti ja hitaasti ku eilen.... toivotonta. tämän takia minä haluaisin jo synnyttää. toinen on se että mahallaan tahon nukkumaan...

Onnea mädchen huomiseen Toivottavasti homma menee suht hyvää vauhtia ohi!

Pai ja tyttö 40+2
 
  • Tykkää
Reactions: Mädchen
Juu, isot tsempitykset mädchen huomiselle!!! En mä ehkä olis hirveän huolissani "sokerivauvasta", jos sulla on kerran arvot pysyneet rajoissa. Ymmärrän toki, että jännittää. Mullekaan ei tehty enää ton 36 vkon jälkeen painoarviota kun sokerit pysyi ok. Kovasti peukkuja :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Mädchen
Santulle :hug:

Mädchen tsemppiä huomiselle!

Anoppi tuli eilen meille, kun mies on tänään työreissussa Helsingissä asti. Siltä varalta että jos tulee lähtö sitten kuitenkin. Käytiin aamusta kaupungilla useampi tunti pyörimässä ja eipä se mitään aiheuttanut, kuin rahan menoa :D

Mä alan myös asennoitumaan niin, että lokakuun vauva tuli. Olin kyllä alkuraskaudessa sitä mieltä myös, mutta sitten jossain välissä toiveikkaana ajattelin että jospa tämä toinen tulisi aikaisemmin kuin ensimmäinen, turha luulo! Puheluita on tänäänkin jo muutama tullut. Kaupungilla ollessa en älynnyt, että äiti soitteli ja jonkun ajan päästä kuulin puhelin soivan ja veljeni siellä kyseli että joko tapahtuu. Oli äiti ehtinyt sillekin jo sanoa että nyt on varmaan synnyttämässä, kun ei vastaa :stick:
 
  • Tykkää
Reactions: Mädchen
nessu mullaki oli tänään rahan menoa kun kävin aikaani kuluttamassa ostoksilla... Ei nyt onneks mitään kauheen kallista mut kuiteski vähän muutakin tarttu mukaan ku parin päivän ruuat.... Lindexillä oli lastenvaatteet ota 3 maksa 2 ni möhkis sai sitten muutaman vaatekappaleen. Ei vaan raaskinu pitää näppejäni irti ku ne oli niin suloisia! Ja sitten ku mulla on niin vahva poikaolo niin ostin tietenki pojan värisiä (en ny sinisiä mut muuten tummia...), mut jos tää onki neiti ni saapi sitten kulkee ei-vaaleanpunaisissa hänki :D

Mädchen, kyllä se huominen hyvin menee! :hug:

Nii juu, ja miks tarttee sit supistella koko aika näitä pikku-pinkeitä suppareita mistä ei oo mitää iloa, olis sitten edes jotain kunnollisia!!!! Tahtoo oikeita!
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Mädchen
Onnea Myy ja Zophie! :flower: Tulihan se Zophien vauva sieltä kuitenkin, jee! :D

Santtu :hug:

Mädchenille tsempit huomiseen! :hug:

( . ) Kohdunsuulla tilanne TASAN SAMA KU NELJÄ VIIKKOA SITTEN!!!!!!!!!!!! Jep. Että en tiiä mitä ne mun muka kipeet supistukset on ollu. Täytyy sanoa, että sisätutkimus teki ihan mielettömän kipeetä, lääkäri sanoi liitoskivuiksi. Olin jo nyt ihan vedet silmissä tuskasta, mitenkähän itse h-hetki sujuu... :p Tiistaina käynnistykseen balongilla, jos ei tuu lähtö ennen sitä. Illalla piiiitkälle lenkille... ;)

Tsemppiä mammat!

Mayah ja Pupu 41+0 *POKS* :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Mädchen
Onnea Myy ja Zophie!

Ja vähänkö alkaa jännittää Mädchenin puolesta... Isosti tsemppiä huomiselle!

Tänään oli viimeinen neuvola ja ekan kerran raskauden aikana oli paino pudonnut edellisestä punnituksesta. Kyllä tätä kannatti odottaa :LOL: Huomenna jos sitten varailis aikaa ensi keskiviikolle yliaikaiskontrolliin. Esikoisen vein anopille yökylään ja täällä olen ittekseni sitten vaan mässännyt suklaata ja sipsejä (taas). Jos hiukan koittais ryhdistäytyä ja vaikka imuroisi vähän. Ja illalla menis saunaan. Mut sitä kolmatta ässää en vieläkään viitti testata. Eilen sanoin miehellekin että liho ensin sata kiloa, ole väsynyt, hanki alapäähän järkky turvotus ja pukamat, siihen vähän supisteluja ja koko ajan möyrivä ja punkeava masuasukki ja sitten mieti että tekisköhän mieli seksiä...? Juu ei kiitos tänne :( Eipä se kikka ainakaan esikoisen kohdalla toiminut...

mopotyttö ja hemmo 41+1
 
  • Tykkää
Reactions: Mädchen ja myy73
Alkuperäinen kirjoittaja Mädchen;24726500:
Onnea myy! :flower:


eliiisa, huomenna olisi tosiaan käynnistys, joko kalvot puhki tai sitten se ballongi, ja luonnollisesti jos saleissa on tilaa :p Mutta aamulla pitää mennä paikan päälle ainakin käyrille, eikä ne voi tätä enää pitempään kyllä sisällä pitää!

Mua ottaa päähän, ettei rv 36 jälkeen ole ollut yhtään kontrolliultraa, kun sokerivauva kuitenkin on. Mutta kun paperilla kaikki kunnossa ja mun sokeriarvot mitatessa olleet ok, niin näin sitten käy. Rv36 saatu painoarvio lasketulle päivälle oli 3,8kg ja jännästi se on melkein kilon isompi nyt kaksi viikkoa yli la:n :O

Onnea on, että edellinen synnytys oli sujuva ja nopea ponnistusvaihe, esikoisen synnytys jos olisi alla nyt, niin oisin ihan paniikissa. Toki mua hiukan jännittää...
Miten on mahdollista ettet ole käynyt ultrassa, kun pitäs 36rv käydä viikonvälein kun on RD? Ihme touhua:(
 
Unohdin onnitella Myytä, onnea vähän jälkijunassa :flower:

Minä en ole myöskään käynyt ultrissa rd:n vuoksi kertaakaan, mutta minulla ruokavaliohoitoinen ja arvot olleet hyvät, että onko sillä sitten ollut vaikutusta? Viikolla 36+ kävin äitipolilla laskevan sf-käyrän vuoksi kyllä, sain silloin painoarvion.
 
Mulla on ollu kyllä sitte tosi hyvä seuranta! Ruokavaliohoitoinen rd ja ihan muutaman ylityksen takia sinne määrättiin. kolme ä-polikäyntiä ja kaikissa tehty painoarvio. Miten voi vaihdella käytännöt noin kovasti eri paikoissa.
Onpas outoa, että meistä muutamasta vielä synnyttämättömästä näinkin monella on rd.. Vauvat tykkää ilmeisesti kovastikin lillua mahassa sokerihumalassa:D
 
  • Tykkää
Reactions: nessu86 ja Mädchen
Jep, taitaa makea elämä maittaa :D

Mulla myös ruokavaliohoitoinen rd, eikä arvoissa huomattuja ylityksiä, niin ei ne sitten seuraa, kun ei neuvolassakaan ole mitään ilmennyt.
Kahdesti siis kävin ä-polilla, ensin rv 29+5 ja sitten synnytystapa-arviossa rv 36. Plus eilen se ya-kontrolli.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Jemmiksi
Onnea Myy ja Zophie!!:heart::heart::flower:

Ja Mädchenille kovasti tsemppiä huomiselle, hienosti kaikki tulee menemään! :)

Ja nyt kaikille lopuille, jotka vielä masun kanssa joutuvat kärvistelemään, ihan kamalasti supistustuulia!!~~~~~~:whistle: Tiedän, ettei lohduta yhtään, mutta kenelläkään ei VOI enää kestää kauaa ja se lähtö voi oikeasti tulla ihan koska vaan! :hug:

Meillä on elämä neidin kanssa lähtenyt hienosti käyntiin, alkuyöt nukutaan hyvin, neljäkin tuntia putkeen, mutta aamuyöllä heräillään tiheämmin.
Miehen kanssa ollaan vaan ihasteltu ja ihmetelty uutta perheenjäsentä, miten ihana tyttö ollaankaan saatu aikaiseksi :heart:

Pepin toinen silmä vaan on alkanut ikävästi vuotamaan ja rähmimään. Neuvolatäti kävi tänään jo meillä kotikäynnillä ja sanoi, että jos alkaa punottamaan niin sitten pitää hakea antibioottitipat.

Vaniljainen ja "Peppi" 8vrk :heart:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Mädchen
Onnea myy ja Zophie! :flower:

Ja tsemppiä Mädchen!

Ja tsemppiä vielä muillekin masuileville! :heart:


Mitä tulee tohon mopotytön seksijuttuun, ni toi on kyllä totta. Ite nyt en lihonut, mut empä voi kehua tunteneeni itteäni mitenkää järin hehkeäks mahan kanssa. Ja niinku Lunea jossai aikasemmin tässä ketjussa sanoi, mahaseksistä on kyllä erotiikka kaukana :D
Meillä kyl meni niin päin, et jossai kohtaa mies ei halunnut. Ei tuntunu kivalta sekään, muutenki epävarma omasta ulkonäöstä eturepun kanssa, ni tuo ei mitenkää kohottanu sitä. Tilanne nyt kuiteki meni ohi loppua kohden, luojan kiitos.


Meillä kanssa samaa mitä Vaniljaisella, ihastellaan kovasti mitä ollaankaan saatu aikaan! Voi vitsi!
Meillä nukutaan nyt oikein mainiosti, viimeyönä ensin putkeen 5,5h ja sitten syöttö+vaippa ja sitten vielä 4,5h. Ja tällee oikeestaa alusta asti, lukuunottamatta yhtä yötä välissä kun kitistiin masua :<

Silmien rähmimisestä; mikä mahtaa sitte olla normaalia rähmimistä ja mikä esim allergiaa? Meillä myös toinen silmä rähmii kurjasti. Täytyy varmaan odottaa sitä, että alkaa punottaa ja sitte hakea sitä tippaa :/

Mut nyt kun neiti vetää taas hetkosen sikeitä ennen seuraavaa ateriaa, on äitillä aikaa katella telkkaria 8)

Jemmiksi & Olivia 7VRK! :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Mädchen
Mädchen, no kyllä tosiaan ymmärrän pohdintasi! Iso vauva tulossa, toivottavasti kaikki menee hyvin huomenna :heart:

Eikai rähmimisestä tarvitse olla huolissaan jos silmät ei punota? Eikös se johdu vain ahtaista kyynelkanavista näillä pienillä? Varovasti voi koittaa "lypsääkin" siitä silmän sisänurkasta. Keitetyllä vedellä sitten vain pyyhkiä.

Täällä ihan outo tilanne: poika on nukkunut jo tunnin yksin kopassaan! Tavallisesti tähän aikaan roikkunut tissillä jo pari tuntia ja jatkanut vielä pari tuntia eteenpäin... Olispa ihanaa jos tämä tästä alkaisi muotoutumaan vähän järkevämmäksi tämä meidän rytmi :)
 
Mädchenille onnistunuttta ja tuloksekasta päivää!!! Ja toki kaikille muillekin, varsinkin mahakkaille ;)

Ja huomenta taas :) Eli tännepä ei kuumosia yhä edelleenkään. Joku halus eroon niistä harkkasuppareista.. ..mulle ne!!! Olis kiva tuntea edes jotain (tän jatkuvan oksuolon ohella). No max pari viikkoa enää ja mullakin on uusi pieni :heart:

Kiippu & kj (40+3)
 
Täällä taas :wave:

Jonkun supistuksen tunsin aamuyöllä, mutta se siitä. Näin sitten sen jälkeen unta, olin sairaalassa ja vauva syntynyt. Katsoin siitä vauvan sängyn kortista että mikäs päivä tää on syntynyt ja siinä oli 2.10. Voisiko olla enneuni ;) Vai toiveajattelua :LOL: Joka tapauksessa, odotellaan sunnuntaita!

Nessu ja pieni 40+1 (piinapäivät alkakakoot!)
 
  • Tykkää
Reactions: Hipsunen
Huomenta!

Ja samoten,täällä taas ihan mennään ku ennenki...

myylle onnittelut vauvasta:flower:

mädchen,onnea koitokseen...

Viimeyönä ei yhtää sellasta supistusta vaikka illalla joitai mojovempia tuli. ja nyt tilanne rauhallinen.ei mittään. =)

Minä ajattelin ihan huomenna synnyttää mutta katotaampa mitä pikkuneiti ajattelee tuolla masun puolella....

pai ja tyttö,taas yks päivä lähempänä synnytystä 40+3:heart:
 
Hep :wave: Täällä taas roikutaan...

Onnea Straycat! Lyhyen kuvauksen perusteella kuulostaa ihanalta synnytykseltä.

Viime yönä jo ehdin taas toivoa että tänään pääsis tositoimiin. Supisteli suht säännöllisesti ja oli jo mukavasti potkua mukana parin tunnin ajan. Mutta nyt sitten ei taas v*ttu mitään :headwall: Jos väsymyksestä huolimatta lähtis kävelylle kiusaamaan itteensä kun esikoinen on vielä yökyläilyreissulla.

Toivotaan Nessu että olis enneuni :)

Mukavaa päivää kaikille!

mopotyttö ja hemmo 41+2
 
Paljon onnea Straycatille ja hurrrrjasti tsemppiä Mädchenille :heart: :heart: :heart:

Muille kipeitä suppareita tai vaihtoehtoisesti levollista mieltä ja päikkärimahdollisuuksia =)

Mopotytön viikkotilannetta katsoessa mietin, että olisin varmaan jo aivan hermoraunio jos mulla olis vielä viikko aikaa 42+ tilanteeseen...suuret sympatiat siis sinne ja tietysti kaikille muillekin yliajalla meneville. Ihan varmasti olis munkin kohdalla mennyt nimittäin yliajalle tämä jollei olis ollu pakko ottaa sektiolla. Kun kaikki aiemmatkin on pitänyt käynnistellä niin tuskinpa tämäkään olis lopulta itekseen alkanut syntymään vaikka muka ennenaikaisuudellakin uhkaili. Nyt oltiin kyllä äidin kannalta ajateltuna armollisia kun sektioitiin jo viikkotilanteessa 38+6...ja onneksi vauvakin oli jo valmis, huh!
 
Viimeksi muokattu:
Jemmiksi ja Vaniljainen: meillä kanssa ihan kamalasti rähmää silmissä :( Sairaalassa ne otti jo bakteeritestin, mutta kaikki silloin ok. Nyt on vaan lisääntynyt tosi kovin, toivottavasti ei ole allergiaa! Ja sairaalassa ei neuvottu, että pitää keitetyllä vedellä se putsata, jep jep, putsattiin sitten monta päivää ihan vaan kraanavedellä :headwall: Neuvolan täti antoi eilen uudet ohjeet... Kunhan nyt vaan paranisi ilman antibiootteja.

Oli muuten kurja neuvolakäynti, paino olikin laskenut :( Eli lisämaitoa entistä enemmän ja imetys varmaan hankaloituu entisestään :( Minä kun innostuin jo niin kovin imetyksestä kun se olikin niin paljon kivempaa puuhaa kuin osasin ikinä arvata, nyt harmittaa tosi pahasti jos maidontulo loppuu... no toistaiseksi imetän ensin ja sitten annetaan pullosta lisää. Ja maanantaina taas painoa seuraamaan.

Oiskos Laura tai joku muu leikattu täällä? Lauran kanssa puhuttiin viimeksi seksistä :p (taas vaihteeks :D) niin pitikin kysyä, että onko muilta kielletty seksi leikkauksen jälkeen kuukaudeksi??? Yksi kätilö antoi tälläisen kiellon sairaalassa :(

Ja tiettekö miten voi ihmistä harmittaa, ettei saisi vuoteen tulla raskaaksi!!! :'( Mulla on hirveä ikävä mahaa ja haluan äkkiä monta tuollaista pientä kaunokaista lisää!!! ;) Vuosi on kamalan pitkä aika! Eikä me koskaan olla oltu kauheen tehokkaita ehkäisyn käyttäjiä ;) ihme ettei meillä ole vielä kokonaista laumaa lapsia..... :p

RD-odottajat: mulle tuli yllätyksenä sairaalassa, että RD-lapset voi olla myös liian pieniä! Aina puhutaan vaan siitä että tulee iso vauva, mutta meidän tyttö onkin kamalan laiha ja piti sen takia heti ruokkia tiheästi ja sokerit myös laskivat helposti. Tuntui siltä, että mun ruokavalio on ollut liian tiukka, ettei raukka ole saanut ruokaa mahassa :( mutta ei kuulemma johdu siitä...

Paljonko teillä jäi sairaalaan kiloja? Mulla viimeiseen neuvolaan verrattuna 6kg eli raskaus tosiaan ON hyvä laihis ;) Toivottavasti painonpudotus jatkuis... mutta voi harmi, tekee mieli suklaata ihan älyttömästi! 9kk ilman alkaa kostautua... :p

En oo vielä kertaakaan käyny kurkkimassa tota synnyttäneiden puolta, pitäiskös laittaa tekstiä sinnekin... :D Mutta kun täällä on tottunut olemaan ja täältä pitää vielä imasta loputkin mammat mukaan ;) Tsemppiä mahakkaille! :hug:

tömpsis ja super noin 9vrk
 

Yhteistyössä