Syyskuun Sydänkäpyset *S Y Y S K U U*

Nessu ,mulla oli kans neuvolassa vrenpaineet 130/90 mutta kotona mittasin sen jälkeen ja oli vain 127/70 ja 106/60 eli hyvät,pissa puhdas.mua ainaski jännittää tuo neuvolassa mittaus... ja muuten,huomasin eka kerran omasta naamasta että taitaa olla vähän turvonnu. mutta väkisinhän se viittaa pian alkavaan synnytykseen. ku kohtahan me kaikki ollaan synnytetty =)

nyt ollu kipiä selkä ja maha ja kävely tosi inhottavaa,ku kipiää käy,mutta muuten ei kipiäst supistele
 
Viimeksi muokattu:
Ensiksi taas onnittelut vauvan "pyöräyttäneille" :)

Voi Zophie, sä otit varaslähdön (ihanaa ja jännää sun puolesta), mä ajattelin että oltais oltu yhtä aikaa tyksissä ;) Mädchenille isosti suppareita!

Tänään POKSuu taas prkl... 41+0 Huomenna viimeinen neuvola.

Ja v*ttu kun ei tää nettikään voi pelittää kunnolla, kohta lentää kone seinään!!!

No niin, kylmään suihkuun rauhoittumaan... Ja sitten voisi syödä kompassin ja kartan että toi suunnistustaidoton mukula osaisi tulla joskus pois :LOL:

mopotyttö ja hemmo 41
 
Heips,

ja isot onnittelut kaikille vauvautuneille! Joo oli kiva lukea Jemmiksin synnytystarinaa, kuten allekirjoittaneella, käynnistys aiheutti taas "yllättävän" nopean avautumisen...

Täällä kohta pari viikkoa mennyt synnytyksestä ja pikkuhiljaa alkaa ensikertalaisellakin nää hoitohommelit sujua... Väsymystä ei hirveästi ole, kun vaikka heräillään, niin pian syönnin jälkeen jo nukutaan.

Tsemiä kaikille yhtenä kappaleena oleville, kyllä se aika kohta koittaa!!
 
Missä meidän loppujen supistukset on? |O
Tylsää, ei mitään tapahdu... Verenpaineet mulla oli nyt illasta kotona vähän matalammat, katsellaan miksi ne muuttuu.

Nyt alkoi sitten kunnolla ne jokojoko-puhelut :stick:
 
Jemmiksillä oli oikeen hauska synnytystarina:) sai nauraa!
Mullekin alko niitä jokojokoja eilen tuleen, 40+2. Siihen mennes niitä ei juurikaan oo tullu.
Supistuksia on ehkä tuntunu seljän puolella ja reis tänään. ehkä se alkaa kyllästyä yksiöönsä!
Montako meitä on täällä vielä kokonaisena? Fbstä laskin että joku kuus?
Eliiisa ja beibi 40+3
 
Jahas, ei tullu lähtöä siis Mädchenillekään : / Höh!

Nessu: Sanopa muuta, missä ne supistukset viipyy???

( . ) Vauva ainakin poraa päätään alaspäin, ku väliin oikeen kunnolla sattuu. Huomenna äitipolille, saapa nähdä onko toissayön supistukset tehny mitään. Edes jotain tapahtuu!

Kauniita unia ja paljon synnärille lähtöjä! ;)

Mayah ja Pupu 40+6 :heart:
 
Lämpimät onnittelu pikku-Ukosta Zophielle :flower:

Huomenta kaikille! Täällä on melko ok yö takana, olipa hyvä nukkua vähän paremmin pitkästä aikaa (harmi kun piti herätä)! Ei merkin merkkiä vieläkään.. Mä voisin ottaa edes niitä harkkasuppareita, mut noup.

Eilen oli normineuvola, siellä kaikki perus-ok. Ens ti on sit vika neukku, toivottavasti ei tarttis sinne mennä... Me oltiin niin tilattu tää vauva 29.09. kun esikoinen syntyi 26.06. Viel olis 16h aikaa :p

Kiippu & kj (40+2)
 
Onnea Zophielle! :heart:

Hienoa Mädchen että sä pääset huomenna jo toimiin! Ja ties vaikka pääsisit tänään jo jos pikkukaveri päättää haluta ihan itte ulos :) Mahtaa olla mukavaa kun tietää että oikeesti jotain tapahtuu.

Santtu :hug:


Mulla la huomenna.... tänään aamuste iski taas epätoivo, et eiks tää ny jo tulis pian pihalle!!! Ja varmaan tosiaan sen pari viikkoo saan vielä ootella. Huoh! ärsyttää kun tietää et ei ole edes vielä yliajalla, mut silti ei millään jaksais.

Ja tää syyskuukin loppuu jo huomisen jälkeen!!!

sanzilla ja möhkis 39+6
 
Onnea Talvicci!!!! :heart: :heart: :heart:

Onnea MioMio! :heart: :)

Onnea Jemmiksi! Melkeen samanlainen tarina kuin meillä, ainakin alku oli... mutta sitten tulikin erilainen lopputarina. Mulla oli koko ajan kohdunkaula kauheen takana, ja kanavaa jäljellä vaikka olin lopussa jo 6cm auki - jälkeenpäin ajateltuna olisi luullut, että joku tähän olisi reagoinut, kun syykin sitten selvisi, että miksei kanava poistunut ollenkaan ja miksi se oli koko ajan niin takana.... Hienoa, että sait onnistuneen alatiesynnytyksen, mähän tiesin, että selviät siitä kunnialla!!! :hug: :heart: :heart:

Meidän murunen makoilee miehen rinnan päällä ja kohta lähdetään taas neuvolaan seuraamaan painon kehitystä ja poistamaan multa tikkejä. Maitoa on noussut jo jonkun verran, ja sen myötä ruokailu on vaikeutunut??? miksi ihmeessä? luulisi, että imetys helpottuisi kun ruokaa on enemmän tarjolla? No, ehkä neuvolantäti osaa tässä asiassa auttaa, mutta otan kyllä mielelläni kaikki vinkit vastaan...

Zophie: ooooooooooooo wau!!!!!!!! Lykkyä pyttyyn, tulihan se päivä sieltä! :D

tömpsis ja super noin 8vrk :heart: (lasketaankos ikä sen mukaan, että tänään on 8. pv vai sen mukaan, että 8. vuorokausi tulee täyteen vasta lähempänä keskiyötä tänään?)

muoks: kah Zophie olikin nopea! :D :D Onnnnnnea!!!!!!! :heart:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Jemmiksi
Voi Santtu:hug:
Onnea Zophielle!

Miehellä nyt viikko lomaa joten sopisi vauvan saapua tännekin.
Yöllä kattelin kalenterista että sillä alkaa olla kiire jos tahtoo ehtiä syyskuiseks ja saada oman synttärikuun:) Ens kuussa on mun siskon 20vuotissynttärit 2päivä ja anopin viiskymppiset 6päivä. Loppukuusta miehen synttärit, mutta sinne asti se ei sentään mee vaikka viihtyis ihan käynnistykseen asti mahas.

Heräsin yöllä vessaan kahen mais, kolmen mais, neljän mais ja kissa herätti puol seittemän. Varmaan normisetti monille odottajille mutta mä oon nukkunu niin hyvin koko odotuksen, muutamia aamuyövalvomisia lukuunottamatta.
Tota se on sitten vauvankin kanssa, oletan... Mutta siinä on parempi syy kuin se että käy vaan moikkaamas posliinista kaveria monta kertaa yös.

Mädchenilläkö käynnistys siis huomenna? Kelpais mullekin vaikka kuinka sanovat että luonnollisesti käynnistynyt on kaikellalailla kivuttomampi. Täällä nää käynnistystarinat on ainakin ollu usein aika joutuusia!
Tuntuu varmaan hyvältä kun tietää jotta viimestään huomenna alkaa tapahtumaan!
 
Onnea kaikille vauvan saaneille :)

Santtu :hug:

Enpä ole kerennyt täällä hirveesti käymään kun on ollut kädet täynnä touhuumista :)

Synnytyskertomus lyhyesti..
Perjantaina 16.9 menin poli käynnille verenpaineen ja proteiinien takia. Siellä aikani oltua kokeissa ja käyrissä lääkäri sanoi että aamulla käynnistetään eli sisälle jäätiin. Mies tuli käymään sairaalassa moikkaamassa kun joudunín jäämään sairaalaan..
Lauantai aamuna aamupalan ja suihkussa käynnin jälkeen menin huoneeseeni jolloin otettiin käyrä ja verikokeet ja sen jälkeen sain ensimmäisen cytotecin joka ei tuonut mitään tuntemuksia.. tämä siis n.9 aikaa aamulla. Seuraavan sain 12.30 ja mies tuli himean yli 15 sairaalaan ja supistukset olivat alkaneet n. 10min aikaisemmin 2-5min välein ja jatkui samaan tahtiin loppuun asti. Kävimme kahvilassa kahvilla sairaalassa ja kahvin juonnista ei meinannut tulla mitään kun supisteli.. seuraavan kerran jouduin taas käyrille ja kaikki ok.. sitten miehen kanssa käveltiin sairaalan käytävillä kun supisteli pirusti.. välillä kävin lämpimässä suihkussakin.. sitten n. 19 aikaan supistukset olivat todella kipeitä ja kätilö käveli vastaan jolloin ilmoitin että voisin ottaa kipulääkettä ja kätilö sanoi että hän menee syömään joten haluanko kipulääkkeen ennen vai jälkeen hänen ruokailun ja päätin odotella vielä että hän saa syötyä ja sitten taas käyrille ja piikkiä pakaraan.. puolisentuntia piikin jälkeen ei mitään vaikutusta ja paikat katsottiin ja olinkin jo reilu 6cm auki ja eikun synnytyssaliin kello oli n 20 silloin. Epiduraalin ja ilokaasun sain heti. Epiduraali ei ehtinyt vaikuttamaan joten oli ihan sama vaikka ei olis ottanut ollenkaan. Ihana poika syntyi 21.20 ja oli se kipu sen arvoista :heart:

kotiuduimme 19.9 aamupäivällä :)

Poika on rauhallinen mutta kova syömään :D
 
Tervehdys piiiitkästä aikaa :) Ilmoittelen, että meille syntyi pikkuinen poika suunnitellulla sektiolla 12.9 :heart: Sektio itsessään oli just niin kamala toimitus kuin olin ajatellutkin, mutta lopputulos tietysti kruunaa homman - pääasia, että saatiin muksu kunnossa ulos!

Kotona on oltu jo kaksi viikkoa ja leikkauksestakin olen jo toipunut käytännössä ihan kokonaan, kipuja oli kolme päivää vain. Poika kasvaa ja on oikein kunnon tissitakiainen, nukkuu max. kahden tunnin pätkiä. Mies vielä kotona joten on vuorotellen nukuttu.

Tsemppiä tositoimissa oleville, onnea jo synnyttäneille, erityistsempit la-kaimalle mopotytölle ja halaus Santulle!
 
Viimeksi muokattu:
Onnea myy! :flower:


eliiisa, huomenna olisi tosiaan käynnistys, joko kalvot puhki tai sitten se ballongi, ja luonnollisesti jos saleissa on tilaa :p Mutta aamulla pitää mennä paikan päälle ainakin käyrille, eikä ne voi tätä enää pitempään kyllä sisällä pitää!

Mua ottaa päähän, ettei rv 36 jälkeen ole ollut yhtään kontrolliultraa, kun sokerivauva kuitenkin on. Mutta kun paperilla kaikki kunnossa ja mun sokeriarvot mitatessa olleet ok, niin näin sitten käy. Rv36 saatu painoarvio lasketulle päivälle oli 3,8kg ja jännästi se on melkein kilon isompi nyt kaksi viikkoa yli la:n :O

Onnea on, että edellinen synnytys oli sujuva ja nopea ponnistusvaihe, esikoisen synnytys jos olisi alla nyt, niin oisin ihan paniikissa. Toki mua hiukan jännittää...
 
  • Tykkää
Reactions: eliiisa

Yhteistyössä