Syyskuun Söpöliinit 2012 *Toukokuussa*

Pitkästä aikaa taas kirjoittelen, en vaan oo saanu aikaseksi... Mukavaa lukea teidän juttuja, kun sitä taas niin paljon vaihtteksi riittää :)

Jäin tiistaina sairaslomalle töistä kipeiden supistusten takia ja eilen tuli sitten vähän verta vessareissulla. Huomenna menen lääkäriin ja luulen että saikku jatkuu. Vauva potkiskelee paljon, joten en ole huolissani. Siis jos otan iisisti ja olen kotona. Huomasin nimittäin että vatsaan alkaa heti koskemaan, kun kävelen pitemmän matkan tai nostelen esikoista. Onko muilla ollut vastaavaa?

Nyt kuorruttamaan mokkapaloja, nam!

pienisieni 21+5
 
Moikka kaikille!
Ja onnea ihanista ultrakuulumisista. Mä joudun jännittämään vielä vajaan viikon rakenneultraan pääsyä.
syksyn taimi puhuit allergiasta raskausaikana. Mulla on joka kevät ollut oireita männyn siitepölyn kanssa. Lähinnä silmien ja nenän kutinaa sekä vähän aivastelua. Eilen kävin pyöräilemässä, niin joku nyt kukkiva kasvi ärsytti tosi pahasti silmiä. Tänään on vähän kutitellut nenää ja aivastuttanut. Apteekista ei annettu muita kuin Bepanthenin tippoja, koska allergiatippoja ei ole kuulemma testattu tarpeeksi raskaana oleville. Mutta kyllä nuokin vähän helpottaa oloa.

Onko kenelläkään muulla ollut kipua nivusissa tai kyljissä? Huomasin yhtenä iltana, kuinka oikealle puolelle vihloi inhottavasti, mutta kipu meni ohi levätessä.

Aurinkoista loppuviikkoa toivottaa jumppapallo ja tuplat 19+5 :)
 
Olen seuraillut teidän kirjoituksia jo jonkin aikaa, mutta vasta nyt sain aikaiseksi itse kirjoitella. Oon nyt 27-vuotias, esikoista odotellaan ja nyt menossa 23.viikko (LA 9.9.12). Rakenneultrassa kävin pari viikkoa sitten ja poikaa lupailtiin :) Vauva on kaikissa ultrissa ollu vähän pienempi kuin viikkojen mukaan pitäisi olla (n. 3-5 pvä), mutta laskettu aika on pidetty tuossa. Täällä kova potkiminen käynnissä. Oon sairaslomalla ollut tiistaista asti kun on ollut semmoista paineentunnetta ja pientä supistelua. Eilen kävin lääkärissä tarkistamassa tilanteen ja kaikki paikat oli pysynyt kiinni, mutta vauva siellä puski kohdun suuta päällään, mikä on saanut aikaa nämä tuntemukset. Tässä vielä siis odotellaan sitä raskauden "helppoa aikaa", tuskin on heti tulossa..
 
Elämäntilanne: Aviomies,lapset 10/98, 01/01, 05/04 ja 05/11.Tätä tulevaa yritettiin ehkäistä kierukalla mutta ekasta kierrosta imetyksen loputtua pärähdin raskaaksi eli tosi hyvin toimi... :LOL: Oma kerrostalo viisiö jossa neliöitä hurjat 84 :D Näillä mennään :)

Joku tosiaan vois laittaa että kenelle siitä face ryhmästä pitää viestittää Kiitos :D


NeliApina ja 20+0 <3
 
massy, tervetuloa joukkoon huimaan! Mä kanssa odotan "helppoa aikaa", pahoinvointi (= mulla kuvotuksena) alkaa olla ohi, ainakin tällä hetkellä, eikä hirveästi väsytä, mutta tänään mahaan alkoi sattua, kun lähdin vaunulenkille. Harjoitussupistuksia olivat kai. Ja illalla on selkä kipeä, ihan niinkuin monena muunakin iltana. Ja heinäallergia pakkaa päälle. Että auvoisaa keskiraskautta vaan kaikille, mulla sen kun ruikutus jatkuu... :)
Nyt vaippapyykki narulle ja unten maille!
santra 20+5
 
En muista, kuka lisäilyjä hoitaa, mutta käytännössä homma menee näin (voisiko tämän lisätä vielä etusivulle, monet kun tuntuvat kysyvän ohjeita liittymiseen): Jos haluat liittyä facebook-ryhmään, laita kaksplussalla ensin yksityisviestiä ***, jossa kerrot oikean nimesi ja kuvailet statuskuvaasi. Tämän jälkeen hän lisää sinut kaveriksi, ja kun hyväksyt kaveripyynnön, lisää sinut ryhmään. Ryhmä on salainen, eikä se siis näy muille facebook-käyttäjille.

*muoks: tuohon tähtien kohdalle siis kuuluisi sen / niiden nikki, jotka lisäilyjä tekevät
En muista minäkään kuka niitä lisäilyjä tekee,mutta ihan hyvä toi krumeluun idea ohjeitten laittamisesta etusivulle!

allergioista oli nuorempana allerginen näille siitepölyille,oli ihan lääkitys kevät aikaan,mutta se meni parissa vuodessa ohi,kissalle ja koiralle olen edelleen,mutta omat elukat ei oo tehny mitään. Nyt oon taas huomannu herkistyväni raskausaikana,sillon tällön pamahtaa mojova allergiapatti huuleen tai ylipäänsä pään alueelle. Muita oireita ei ole. Luinkin jostain että raskausaika herkistää allergioille.

Tervetuloa uusille!! :wave: kiva että vielä tulee lisää uusia! elkee kaikki karatko sinne faceen,yksinhän tänne jää..

kaktuspiikki ja poikanen 22+6
 
Facebook-ryhmästä eli siis jokainen joka sielä ryhmässä on voi lisäillä sinne porukkaa jos tahtoo mutta nyt kun ei kukaan oo sitä "hommaa" ottanut käytäntöön niin mut voi laittaa tuohon ilmoitukseen jotta mä sitten lisäilen niitä halukkaita sinne elikkäs kaikki halukkaat laittakaa mulle viestiä!!! ja vielä sen verran sanon jotta kattokaa jotta teidän asetukset fb:ssä on niin jotta teirät löytää sieltä!


(.) Eilen kävin etsimässä kaverin pojalle ristiääslahjaa ja tarttuihan sieltä mukaan meiränkin tulevalle pojalle vähän vaatetta :D Mukaan tarttui "täällä määrään minä"- pipo, ihana kirahvi body-potkari-ruokalappo setti ja tiikeri swetari :) aaaww nyt on taas se tunne jotta voi kun syksy olis jo ja sais noi kaikki ihanat vaatteet käyttöön <3

Niin ja nyt on iskeny sitte kova hinku laittamaan kaikki vauvan tavarat paikoolleen, äääh vielä pitääs malttaa kummiski.....

Kakaa ja Toukka 22+2
 
.
Mulle tuli jo eilen vähän huono omatunto kun kirjoittelin anopista niin kärkkäästi! :(
En tiedä miten pärjättäisi ilman häntä, ja puhumattakaan kun vauva syntyy. Joten edellisen kirjoitukseni voi suurimmaksi osaksi laittaa hormonimyrskyn piikkiin. Myös minun äitini on kuollut, ja isäni asuu 600km päässä, että heistä ei apua täällä ole.
Ja näinhän se taitaa olla että jokaisessa perheessä ja suvussa tehdään omalla tavalla, tämä on minulle vaan vierasta.

Vauva potkii niin paljon ettei nukkumisesta tule mitään, etukenossa istuessa se jyskää niin paljon että taju meinaa lähteä. Huh. Rankka lapsi <3
Joku oli kirjottanut nivuskivuista , minua kanssa repii toisinaan nivusista niin kipeesti!
Miten te muut jaksatte kävellä? Millasia matkoja?
Mulla suuressa marketissa kiertely ottaa jo selkään ja jalkoihin. Ei puhettakaan että kovin kauas voisin kävellä :/ Harmittaa!
 
kävelystä no ei ole vauhti enää kovin kova! Eilen just käytiin citymarketissa ja tuntu etten millään pysy miehen perässä! mahaan alkaa ärsyttävästi jomotella ja jalat on sitten illalla kipeet,erityisesti nilkat,jos enempi kävelee. Iskias kans alkaa heti vaivaamaan.
Mulla kans vauva alkaa potkia rakkoa kohti kun istun ja ne nukkumaanmenot..huh huh! eilenkin valvotti pari tuntia kun sellanen jyske kävi,ihan hytkähän itekkin välillä! Mieskin jo tuumas että koitahhan poika jo rauhottua,äitis tarttee unta! :heart:
mutta ihanaa se silti on! tiettää että toinen siellä vaan touhuilee! :D
Ei kyllä haittaa jos kääntys perätarjonnasta toistepäin..
 
Viimeksi muokattu:
Kakaa tää tyhmä kyselee et miten voin laittaa sulle yv:tä et voin liittyä facebookiin???

Nirp joko mulla on ihan super huono kunto tai sit johtuu tästä raskaudesta mut mä en ainakaan jaksa kävellä juuri mitään. Tai sekin vähän riippuu päivästä. Jos aamusta lähtee ni jaksaa huomattavasti pidemmän matkan ku et jos illemmalla liikkuu ni sit ei jaksa juuri mitään. Mullaki käy selkään ja hengästyn heti.
Illalla mulla on selkä ja koko alapää ihan älyttömän kipeet. Ja jos teen paljon kotihommia tai kumartelen ton pikkusen kanssa ni selkä kipeytyy heti. Nytteki vaihdoin lakanat ja selkä on jo kipeenä. Onneks on tänään sadepäivä ni ei tarvii edes lähtee ulkoilemaan ja kävelemään. En mä kyllä pysty edes tossa kotipihalla seisomaan vaan istuttava se on. Mitenköhän sitä kesällä jaksaa kävellä ku lomalla ollaan?? Saati sitte ku pitää lähtee johonki huvipuistoon... huh huh!!! Ja mulla ku on toi iskias vaiva ni sehän alkaa vihottelee jo heti aamupäivästä ku jotain teen.
Oon silti yrittäny liikkua ku huonompi vaihtoehtohan se on et jäis vaan paikoilleen makoilemaan.

Ihanaa äitienpäivä viikonloppua kaikille jo oleville ja tuleville äideille!

Aksuliina 22+2
 
Kiitokset face-ohjeista ja Kakaalle kiitos lisäilyvastuun ottamisesta!

Kävellessä meillä on kans jo yli kuukausi sitten muuttunu paikat niin, että mies menee aina nopeemmin ja mä laahustan perässä. Ennen kävelin aina nopeesti ja mies valitti, että onks pakko mennä noin lujaa. Nyt on vähän tilanne muuttunu :p
Alkaa vattaan sattuun heti kun menee liian lujaa, vaavi ei vissiin tykkää kovasta vauhdista.

Anopista. Me ollaan siinä mielessä onnekkaita, että miehen vanhemmat on aivan ihania. Auttaa aina kun pyydetään ja tykkää hirveesti kun käydään. Eivät kuitenkaan tuputa ohjeita liikaa tai muutenkaan puutu asioihin "väärällä tavalla".
Onneksi näin koska oma äiti tosiaan on jo poissa ja iskä asuu kaukana.

Rafaelin enkeli & Pirpana 20+6
 
  • Tykkää
Reactions: Kakaa
Moi!

Onko täällä kukaan kattellu synnytysvideoita? Varsinkin ne joille on eka tulossa? Ite jään eka koukkuun että pitää kattoa lisää ja lisää ja sit iskee hirvee kauhu että auts. Mut sit kuitenkin tulee vielä jälkeenpäin hyvä olo että se synnytys on niin pientä koko odotukseen ja sen aikaseen valitukseen verrattuna.

Täällä on hirvee tunnevyöry päällä. Itkettää kaikki :/ mies eilen sano ihanasti että nuku hetki ni helpottaa. Eiköhän tämä tästä.

Kiitos muuten sille joka laitoit ton rokkibeibe äippäpakkauksen linkin tonne. Sehän on paljon järkevämpi kun kelan paketti. Paitsi et siinä ei tuu patjaa mutta ei oo iso hankinta. Mukavaa viikonloppua Teille kaikille! Täällä painetaan töitä koko viikonloppu mut sit ma ja ti on vapaata :)

Ai niin. Ens viikon ultra pelottaa jostain syystä ihan hirveesti :( entäs jos sieltä löytyykin jotain poikkeavaa :/

Kusma ja hattivatti 19+5
 
Syyskuussa taitaa tosiaan pojut jyrätä :)

kusma juu kyllä on tullu synnytysvideoita katottua ja näyttää kyllä ihan hirveeltä aina, että en tiedä miten tollasesta selviää, mut niinhän nuo vaan tuntuu selviävän...

tunteet heittelee täälläkin. Välillä itkettää joka asia ja hermot menee niiiin pienestä! Inhottaa olla tällanen äriskö. Ja sit kaikenlisäks edelleen pelkään kaikkea mahdollista, vaikka ultrassa kaikki siis hyvin, mut jotenki olen alkanu yhä enempi kytätä niitä supistuksia, tai siis että onko niitä, ja en ole tietoinen et olis ollu, mut sen oon huomannu et yhtään jos mahan kohdalta housut kiristää (mulla yhet normaalit ulkoiluhousut) niin tuntuu inhalta masussa. Onko se sitten supistus vai muuten vaan kiristää se vyötärönauha...Mutta pelkään siis sitä ennenaikaisuutta ja lasken vaan, et kuinka kauan vielä sinne lähemmäs 30-viikoille, että vauvalla olis mahikset selvitä. Kiva rasittaa itteään tällasilla ajatuksilla!!

Kävelystä kävelen edelleen tosi paljon mutta erityisesti aamulla se tuntuu vähän ikävämmältä kuin myöhemmin, mut olen yhdistänyt sen siihen, että aamupalan jälkeen lähtee jotenki toi suolentoiminta liikkeelle, eli kama etenee siellä osastolla ja se jotenki sitten tuntuu vähän "painavalta" kun ne suoletkin on varmaan jo nyt jotenki litistyneet...spinnissä käyn kans ja sellasessa joogatyyppisessä jumpassa. Pumppiin en oo uskaltanu enää aikoihin..Mut kyllähän toi välillä painaa vaan enempi tonne ihan alalantioon tai jonnekin!

Mutta sellasta tällä kertaa!

Syrän ja poju 21+2
 
Moikka kaikille ja onnea ihanista ultra kuulumisista,erityisesti kaktuspiikille:hug:

pienisieni mulla on ollu myös samanlaisia tuntemuksia ja oonkin ollu nyt putkeen saikulla jo neljättä viikkoa :/ Neuvolantäti kyllä rauhotteli ja sano että saattaa vaan olla nyt tämmönen vaihe että niitä kipeitäkin supistuksia yms tulee mutta esim. muutaman viikon päästä häviävät kokonaan ja pysyvät loppu raskauden poissa.Suht rauhallisin mielin sitä kuitenkin on itekin jo osannut olla kun temmellys käy sen verta vilkkaana pitkin päivää :) Kun vaan mahollisimman rauhallisesti pystyis ottamaan mikä ei aina oo niin kauheen helppoa kun on ennestään kaks duracel pupua talossa :D

Anoppi asiasta sen verran että mulla ei oo koskaan ollu kunniaa saada tutustua anoppiini eikä näin ollen lapsetkaan oo koskaan saaneet toiseen mummuunsa tutustua.Paljon ihania asioita olen hänestä kuullut monesta eri suusta.Erityisesti lasten puolesta harmittaa mutta minkäs teet :/ onneks muita mummoja ja pappoja on senkin edestä.
Jos miehen kannalta asiaa aattelen niin mies on varmasti useamman kun kerran halunnut toivottaa anoppinsa huitsin nevadaan vaikka hyvin toimeen tulevatkin :D Mun äidillä nimittäin on todella taipumus esittää mielipiteitään melko kärkkäästi asioista jotka ei oikeestaan hänelle kuulu ja tottakai:hänen tapansa tehdä asioita on aina se oikea.Mutta toisaalta tiedän myös sen että mummi on aina olemassa meitä varten,tuli mikä tuli :)

ankka88 & Tirriäinen 22+5
 
Minun anoppi asuu reilun 600km:n päässä :) Nyt kun on lapsenlapsia tulossa niin soittelee aika usein ja kyselee kuulumisia. Aina tosin soittaa miehelle, ei koskaan mulle.
Mies lähtee kesäksi toiselle paikkakunnalle töihin niin tuskin kuulen anopista yhtään mitään ennen lapsien syntymää.
 
Perjantaita!

Täällä kärsitään selkäkivuista ja paineentunne alapäähän on tullut takas :( Siis tosi inhottavan tuntusta! Johtuiskohan rasituksesta?? Kun ollaan tässä pari päivää haravoitu (kovaa!) multaa ja kylvetty nurmikkoo selkä koukussa..Eilenkin meni puoleen yöhön, mutta nyt se on valmis ja vaan odotellaan että alkaa vihertää! :)

soittelin neuvolaan aikaa ja parin viikon päästä ois, sillon 23+ ja täytellään sit ne kelan laput ym..

Mulla vielä viikonloppu lomaa ja sit jatkuu työt!! Seuraavat kaksi viikkoo painetaankin sitten kahdella ykkösvapaalla..ahdistaa jo valmiíksi vaikka loman jälkeenhän pitäisi olla reuntoutunut ja työintoa täynnä..:ashamed:

Minä en tuonne fb ryhmään ole liittynyt vaikka siellä päivittäin käynkin. Jotenkin tykkään täällä kirjoitella nickin takana..Että elkää tosiaan kaikki sinne karatko tai jos karkaatte niin saa täällä silti tulla kertomaan kuulumisia ;)

Mukavaa viikonloppua. Mua tekis mieli hakee filmtownista irtokarkkeja..pelikin tulee tänään :p

Biba ja tyty 21+1
 
Hei!

Huij, oottepa rohkeita. Luin, että jotkut teistä on katselleet synnytysvideoitakin!

Itse olen sen verran pelkuri, etten uskalla niitä katsella etukäteen, koska synnytys jännittää muutenkin melko paljon. Pelkään, että omalla innokkaalla "tiedonhaullani" tekisin vaan hallaa itselleni ja pahentaisin synnytyspelkoani. Kuitenkin onnistuisin juuri valitsemaan ne kamalimmat synntysvideot, jossa nainen huuta tuskissaan tai tulee jotain isompia komplikaatioita. Yritän mielummin ajatella positiivisesti ja nauttia jopa siitä tuntemattomasta matkasta. Perhevalmennuksen synnytyskerrasta uskon saavana sellaista aidosti rohkaisevaa, mutta asiallista tietoa synnytyksestä - toisin kuin keskustelupalstoilta tai videoilta. Tai ainakin niin, että oletan ensin sen perhevalmennuksen kerran neutraloivan pelkojani ensin järjellisempiin mittakaavoihin ennenkuin uskallan tarkemmin aiheeseen tutustua omin päin... :D Tietenkin jotkut ihan neuvolasta saadut oppat lasten saamiseen ja synntykseen on hyvää ja kannustavaa luettavaa jo tässä vaiheessa.. tarpeeksi neutraalia tietoa :)

Wasabi 24+1
 
Kylläpä täällä on vilkas kaveri masussa..ja perätilassa tuntuis potkuista päätellen olevan kokoajan, vielä yhtään potkua en ylös oo tuntenu.. No, edellisestä onkin jo tuttua tuo..hänhän maailmaankin tuli sitte jalka edellä leikkausreiästä.. En tiedä toivonko kääntymistä vai en...viimeks kun toivuin leikkauksesta niin helposti, mut toki nyt jännittää tuo kotona oleva 2,5vee..

Täällä kiusaa edelleen tauti, ei lähe helpottamaan viel vaikka kolmas päivä antibioottei menos.. Ja esikolla karsee yskä! Ja aamulla säikähdin et mikä ihme meidän nuorempaa vaivaa..huusi vaan ja repi iteltään vaatteita päältä, oli joteski tosi tuskasen olonen! Onneks rupes supolla helpottaan..mietin et oisko myöskin kärsiny päänsärystä kun on vähän räkänen myös. Korvat käytiin näyttämäs, punotusta kuulemma oli mutta seurataan nyt pari päivää..

Onko muilla joilla aiempia raskauksia takana ollu kaikki raskaudet erilaisia? Ite huomaan olevani todella kärttynen välillä, toisinaan itkupilli ja mielialojen heittelevän ihan kamalasti! Oikein hävettää..ompa hyvä että päästiin sieltä kerrostalosta pois! Viime kerralla oli alusta asti todella kamalat nivuskivut mutta nyt oon säästyny niiltä, vain kyljellään hetken ollessa huomaan että lantio menee joteski lukkoon. Mietinki et varaisinko ajan sinne fysioterapian yksityiskäynnille jos keksis siellä jonku apukeinon, ei muuten mutta jos nukkuminen alkaa nyt jo oleen hankalaa niin mitä se mahtaakaan n.10vkon päästä olla?!

Appivanhemmista oli puhetta...meillä he asuvat nyt n.0,5km:n päässä (ei suoraa näköyhteyttä pihaan) ja kovasti heistä on apua. Tottakai on hetkiä kun jotkin asiat heissä ärsyttää, mutta paljon ollaan tekemisissä anopin kanssa..lähes päivittäin tulee ainaki jotain asiaa soitettua. Miehellä on neljä siskoa ja tällä hetkellä on yhteensä 13 lastenlasta joten kiireinenhän tuo mummi on (ja erittäin suosittu kun tooosi harvoin komentaa ja muutenki antaa periks kaikes..mikä itteä ottaa välillä aivoon) kun kaikki asuvat tässä muutaman kilometrin säteellä. Iloinen kyllä olen miten hyviä ystäviä ite oon saanu miehen siskoistakin, löytyy juttuseuraa ja apua aina kun sitä kaipaa (ja vertaistukea, kun saman ikäisiä lapsia heillä). On heistä paljon apua kun mies paljon poissa.
Oma äitini asuu n. 15km:n päässä ja päivittäin soitellaan. Teini-iän riitojen jälkeen ollaan oltu todella läheisiä. :heart:

Nyt tarttis lähtee miehen siskolle avustamaan (ohjeistamaan vierestä) kakun kuorruttamisessa, huomen pääsee sit herkutteleen :p
 
Täälläkin poksuttiin eilen vähän turvallisemmille viikoille! :) 25. viikko alkakoon.

Kävely tekee täälläkin kipeää. Päivästä riippuen vaihtelee 15 minuutista 45 minuuttiin milloin rupeaa lenkillä vihlomaan. Miulla kipu on "repivää" ja sellasta kun puukolla vääntäis sisuskaluja. Ilmeisesti liitoskipuja? Ja ne loppuu vain kun pysähtyy, ei edes hitaasti kävely auta. Joten ei paljoa lenkkeily houkuttele, silti yritän muutaman kerran viikossa käydä kävelemässä että saisi hengitellä raikasta ilmaa ja kevään tuoksuja. :)

Äitienpäivä on saanut mieleen pohdintoja siitä, milloin äitiys alkaa. Esikoista odottavat, joko ajattelette olevanne äitejä?

Oliviaa 24+1
 
Täyttelettekö siis neuvolassa ne kelan laput? Meillä ne vaan annettiin käteen ja kotona pitää täytellä!
Onnes helpottaa tuo työhomma,mulla on hyvät mahikset saaha vakkarivirka ja äippäloman sijainen!! pomo soitti tännään ja kysy että saako hän laittaa valtuustoon sellasen hakemuksen minusta,hihkasin vaan että ilman muuta! Kuulema melkein läpihuuto juttu,oon niin kauan ollu näissä pätkähommissa!
Ois kyllä mahtavaa,ei tarttis miettiä että mitä äippäloman jälkeen!

Meille onkin tämä ihanuus eli anoppi kohta tulossa kylään,saahan nähä mitä tällä kertaa. onnes tulee miehen siskon kans,luulis vähä hillitsevän sitä.
Mukavaa,että teillä muilla on hyvät välit anopin kans ja apuakin sieltä saatte! Mulla onnes omat vanhemmat asuu n.800m päässä,jotta kunhan vaavi kasvaa niin hoitopaikka kyllä on,jos nyt raskitaan missään kahelleen käydä! :D
Enkä usko että muuten lastenhoitoapua tarvitaankaan kovin usein,hyvinhän ne vauvat mukana kulkee kaupoilla ym. Baari ihmisiä ei olla ollenkaan,ehkä joskus vois jonkun hotellireissun tehä kahelleen. Tämä on tietty mun sinisilmänen mielipide,katotaan sit kuinka sitä apua tarvii todellisuudessa :LOL:
Että ei harmita yhtään noi anopin huonot välit,ainakaan lastenhoitoa ajatellen! :)

Kyllä tääläkin on sitä paineen tunnetta kun jotakin puuhailee tai liikkuu paljon. meiläkin pihamaan remontti käynnissä,puskia on siirrelty ja nurmee laiteltu ja kyllä sen huomaakin! Ultrassa kaikki oli ok,kohdunkaulakin ihan kiinni ja pitkä,että ei ollu supistukset siihen vaikuttanu.

Jos alkas keittämään kahvit valmiiksi niin pääsis vieraista eroon nopeemmin! :LOL:
 
Mistä te löydätte synnytysvideoita? En haluis youtubesta katsoa, ei tiedä mitä hirvittävää sieltä löytyy. Itse katsoin kaikkia synnytyssairaalasarjoja eka odotuksessa, nyt niitä ei taida olla? Voisko joku ihana ihminen kertoa jos nyt pyörii joku synnytyssairaalasarja, ne on huippuja :) Ja itsellä ainakin lievensi pelkoja viimeksi.

Saikku ei jatkunut ja olo on nyt ihan ok. Veriselle vuodolle ei löytynyt selitystä, mikä on outoa mielestäni. Kaikki oli kuitenkin ok, ultrattiin ja tehtiin sisätutkimus. Kipuja mullakin edelleen kävellessä, mutta se oli lääkärin mukaan täysin normaalia.

Mietin tässä että jos sittenkin aloittaisin varhennettuna äitiysloman eli jo 19.7. Tyhmä kysymys: Milloin eka äitiysloman raha maksetaan, jos aloittaisin tuolloin ä-loman? Jo heinäkuussa vai vasta elokuussa? En saa siis palkkaa ekoja kuukausia. Milloin ne rahat muutenkin maksetaan, mä en muista yhtään? Osaisko joku auttaa? Pähkäilyssä siis rahajutut, ärsyttävää että pitää olla huolissaan rahasta, mutta minkäs teet...

pienisieni 21+6 (huomenna poksuu!!)
 

Yhteistyössä