Hienoa Milla, että "pääsit piinasta", ja vielä nopeasti!:flower:
En tiedä onko meidän vauva ottanut mallia sinusta ja villaruususta, mutta aamusta alkaen on supistellut. En ole välejä mittaillut jatkuvasti, mutta vartin välein oli aamulla. Nyt herättyäni äsken päikkäreiltä hirvittävään selkäjomotukseen (jonka tulkitsin supistuksista johtuvaksi toiveikkaasti!), on suppareita tullut reilun viiden minuutin välein. Samoin jotain nestemmäistä valuu hyvin vähän. Mutta ei tässä kuitenkaan mitään tapahdu, johtuu vaan "rankasta päivästä".
Olin aamupäivällä neuvolassa sijaisen käsittelyssä. Sijainen oli just sitä mitä pelkäsinkin. Valitin kaikki vaivat, ja se ihmetteli että miten voi olla niin kipee ettei pysty kävelemään kunnolla joka päivä. Sf-mitta oli 39 ja vauva kiinnittynyt - kunnes hän ei löytänyt sydänääniä ja haki toisen terkkarin avuksi. En ollut kyllä itse huolissani, koska liikeitä tuntui koko ajan.
Toinen terkkari löysi sydänäänet, ja ilmoitti että ei kyllä ole kiinnittynyttä nähnytkään, vaan on tosi korkealla. (Sanoinkin sille ekalle, että ei ne äänet kuulu noin alhaalta... Samoin ihmettelin, että kumman sujuvasti tuo tyyppi vaihtaa puolta ollakseen kiinnittynyt.) Se kokeneempi arvioi painoksi 4 kg.
Sain vinkin mennä ihan pienestäkin synnärille, koska heillä ei ollut varsinaisesti perusteita lähettää vielä, mutta huomasin, että kovasti koittivat semmoista löytää. Ottivat todesta huoleni siitäkin, että kaikki on valmista, ja kun kalvot puhkeavat, tulee vesi ja lapsi peräkkäin, niinkuin kakkonen tuli - ja jos spontaanisti menee vesi, niin kotiinhan se syntyy.
Ihmettelivät myös sitä, etteivät käskeneet maanantaina synnärille näytille, kun oli sen verran kovat kivut.
Tänään on pystynyt kävelemään! Olin jopa ruokakaupassa!
Ihmisen pienet ilot...!
Saunaan ajattelin vielä mennä, ja sitten aika nopeella tahdilla kohti Jorviin näytille, jos näitä suppareita jaksaa vielä muutaman tunnin tulla.
Ja jos ei "tartte" tänäänkään sinne lähteä, huomenna soitto ja yliaikaiskontrollin sopiminen - maanantaille, niinkuin alunperin olin itse laskenutkin.
Klo 2.30: EI TARVINNUT LÄHTEÄ, maaginen sauna teki taas tehtävänsä, ja supistukset harvenivat ja loppuivat ihan niinkuin lauantainakin.