Syyskuun Söpöliinit 2012 - MEIDÄN KUU!!

Hiljaiselta tosiaan vaikuttaa palstalla. Vaikka lukemassa olenkin käynyt, on aina muka jotenkin kaikkea muuta kuin aikaa kirjoittaa.

Täällä luultiin jo eilen, että tulisi lähtö ja vauva la:na syliin... just joo sanon minä. Suppareita kesti max tunnin eikä todellakaan edes kivuliaina. Viime kerralla vaan ne ekatkin säännöllisehköt olivat itse synnytyssuppareita ja voimistuivat, joten elättelimme jo toivoa että niin olisi käynyt nytkin. Takana siis vain huonosti nukutti ja odottavalla fiiliksellä mennyt yö. La on kohta ollut ja mennyt, tänään siis 40+0 että yliaikaiseksi menee jälleen. Jotenkin alkanut ärsyttämään jo ihmisten joko-kyselyt ja metrin pituinen *** otsassa myös :LOL: Raukat saavat osakseen varmaan aika tympeää palautetta kun erehtyvät kysymään mitään vauvan tulosta. No joo, toisaalta en uskonutkaan ennen aikojaan tulevaan vauvaan, mutta kunhan nyt edes lähipäivinä tulisi ja viikonloppu olisi hoitojärjestelyjenkin osalta parhain joten lasken toivoni ensi yöhön :whistle:

Muuten ei siis juuri mitään erityisoloja: kiukkua, hetkittäisiä järjestelyintopuuskia, "vatsasi näyttää laskeutuneelta" -kommentteja jne lukuunottamatta.

Siis ette kai te nyt kaikki jo ole synnyttämässä??? Herätys kanssaodottajat palstailemaan ;)
 
Heippa!

Fb-ryhmään liittymisen jälkeen on tullut käytyä täällä kovin harvoin. Tuo fb on usein auki muutenkin, niin samalla tulee seurattua meidän syyskuisten ryhmää. Siellä on hyvin vilkasta keskustelua koko ajan! :) En olisi uskonut, että tulen ryhmästä näinkin riippuvaiseksi..:D

Meille syntyi IHANA poika 3.9 (juuri laskettuna päivänä). :heart: Mitat 3440g ja 50 cm. Synnytys oli melko nopea ja siitä jäi hyvä mieli! :)

Tsemppiä kaikille synnytykseen ja suuret onnittelut vauvan jo saaneille!! :heart:

LS ja pikkuinen poika 5vrk
 
Täällä ollaan!! :wave:

Synnytystä odottelen minäkin, mutta ei mitään suurempia merkkejä ole ilmassa. Tosin ei niitä ollut edellisissäkään synnytyksissä. Vauvan pää on tiukasti kiinni lantiossa, ollut jo hyvän tovin. Koko alapää huutaa kipua ja pullottaa oudosti. Supistuksia on joka päivä useita ja yölläkin supistaa. Uusin hitti on se, että kun nousen yöllä vessaan niin pissat juoksee pitkin kinttuja :( Puuh... Ajatukset on ristiriitaiset. Toivon synnytyksen alkavan, mutta samalla toivon ettei tarvitsisi synnyttää. Joo'o, otapa minusta sitten selvää :LOL:

Kuopus oli jo näillä viikoilla viikon ikäinen. Siksi kait vähän turhauttaa odotella. Vauva on aika hiljainen ja se aiheuttaa huolta välillä.

Synnytyksiä kaikille toivoen!

Milla 38+6
 
Tuota fb:a minäkin olen epäillyt syylliseksi siihen, että täällä on jotenkin niin hiljaista. Enimmäkseen tulee seurailtua muiden pinoja, kun ne paljon "aktiivisempia" kuin tämä syyskuun pino :| Hieman hassua, kun alkujaan ajattelin, että tämä palstautuminen on mukavaa, kun löytyy muita kanssaodottajia ja sitten kaikki kirjoittelevatkin enimmäkseen siellä fb:ssa, jonne itse en näe enkä kuule... pöh pöh! Onneksi sentään täälläkin jotkut jaksavat vielä itsestään ilmoitella! :)

Onnea LittleStar pienestä pojasta!! :flower:

Täälläkin tuli tänään tekstiviesteillä oikein ropisemalla "joko??" -viestejä. Hah. Ihan niin kuin en olisi alkujaankin todennut, että ennen syyskuun puoltaväliä turha odotella uutisia.. Siitä puheen ollen tälle päivälle tuli jo41+0 täyteen! Vauvan meinaan ensi viikolla syliini saada tavalla tai toisella!! Jännittävää!!

Nyt vasta ekoja päiviä koko raskausaikana, kun noita harjoitussupistuksia (vatsan kovettumista) on alkanut levossa tuntumaan! Mutta eipä ne mihinkään riitä |O

Tällä hetkellä päällimmäisenä tunteena on jostain syystä se haikeus. Ja ikävä. Pah, olen varmaan ihan hassu, mutta tuntuu niin vaikealta ajatella, että esikoinen jää mahdollisesti jopa viikoksi tai pidemmäksi aikaa isänsä kanssa kotiin ilman minua! Tähän asti ollaan niin tiiviisti vietetty aikaa esikoisen kanssa kotosalla, että pelottaa miten tulee suhtautumaan, kun olen sairaalassa. Tai siihen, kun tulen kotiin vauvan kanssa!! Toisaalta ajatukset rupeaa olemaan myös tässä tulevassa vauvassa ja tuntuu haikealta ajatella, että tuosta 2-vuotiaasta "vauvasta" tulee yhdessä hetkessä jo "iso poika"... Toisaalta odotan kaikkea tätä innolla, mutta pieni pelko takaraivossa jyllää!!

Kauheeta, kun sitä unohtaa mitä piti itsekullekin kommentoida, kun ei tästä samalla näe edellistä sivua...

Jokatapauksessa ihanaa viikonvaihteen jatkoa ja eiköhän taas ensi viikolla saada muutama syyskuun vauvakin maailmaan!!

Bastet rv 41+0
 
Täälläkin ollaan yhdessä kasassa vielä. Ensi viikolla on sitten se suunniteltu sektio, se on tosi hurjaa, ja sen takia täällä varmaan vielä valvoskelen. Tavallaan on helppoa, kun tietää Sen Päivän, mutta toisaalta, sitä sitten jännittää ihan eri tavalla. Ja lisäksi perheessä on flunssapöpö liikenteessä ja vähän mietityttää, että siirtävätkö sektiota, jos olen flunssassa. Maanantaina on esikäynti, siellä se varmaan selviää. Veikeää on, kun pitää ottaa tuo parivuotias kullanmuru esikäynnille mukaan. Mitenköhän hän suhtautuuu äidin hoitojuttuihin, mm. vartti kiinni sykekäyrässä ja verikokeet? Muutenkin Bastetin ajatukset esikoisen suhteen kuulostaa tosi tutulta. Kullannuppu on kuitenkin vielä niin pieni, ja kun sektion jälkeen niitä erossaolopäiviä tulee ainakin neljä. Ja jos meillä on silloinkin flunssaa, niin en tiedä, saako flunssaista lasta tuoda osastolle. Uskoiisn, että ei. Voi olla aika veikeä kotiinpaluu vauvan kanssa...

Nyt muuten tuli ensimmäiset maitotipat rinnoista, paitaan ilmestyi pieni läntti. Tähän saakin tottua, ainakin edellisellä kerralla välillä heräsi yöllä niin, että huomasi valuvansa ihan solkeanaan. Yöpaitojen kulutus kasvoi huimasti!

Vauveli lähettää vissiin kanssa-vauveleille terveisiä, kun rupesi tuossa noin muljumaan. Pitänee lähteä keittelemään jotain lämmintä, joskos sitten vaikka uni tulisi.

Viikonloppuja kaikille, niin hoikentuneille kuin meille pulleroille!
 
Ihan niinkuin Bastet kirjoitti. On hieman haikeaakin, kun vauva syntyy ja joutuu sitten antamaan huomiota kahdelle lapselle. Nyt kun tytön kanssa oltu niin tiiviisti kotona yhdessä niin voi olla hänelle kova paikka kun tulee vauva! Mutta uskon, että kyllä se siitä ajan kanssa. Vauva on kovin odotettu ja tuntuu,että sitten meidän perhe on "täydellinen"

Pari viikkoa sitten olo oli kovin malttamaton, mutta nyt on tullut hieman rauhallisempi fiilis ja jaksaa odotella synnytyksen alkamista. Jotenkin ihanaa vaan olla ja odotella rauhassa...Ei nyt kovin kiire ole vielä synnyttämään..sitten lasketun ajan mentyä voi olla eri ääni kellossa :D

Mulla on usein aamuisin menkkajomottelua. Ja se alapään tuikkiminen on ihan kauheeta! usein lenkillä tulee kova tuikkaus (niinkuin oikeesti sukkapuikolla tökkäis reikään!) Muistelen, että seikoisen aikaan oli ihan samanmoisia tuntemuksia jo viikkoja ennen synnytystä...

Juu koitetaan pitää pinoa pystyssä ja kirjoitella aina kuulumisia :) kiva olisi myös siirtyä sitten tuonne vauvapuolelle höpöttelemään, kunhan sinne asti päästään ;)
 
Onnea vauvan saaneille

Itsel ollut tänä aamuna outoja särkyjä vasemmalla puolella alamahassa. Yhdessä osassa
täällä vielä ollaan. Tiistaina olis lääkärineuvola. Eilen illalla tuli ihan yks kaks pitkä itkukohtaus.
Ihan ilman syytä ja sen jälkeen sit aikapian nukahdinkin.
Itse en sinne fb:n ryhmään ole liittynyt. Pelkästeen täällä kirjoittelen.

37+5
 
Pikainen päivitys, tänään lorahti klo 9:30 vihertävää lapsivettä ja nyt ollaan synnytyssalissa odottelemassa loppuhuipennusta :D Mullakin oli toi strep. B positiivinen (pari viikkoa sitten otettu näyte), kuulema antibioottia luvassa. Muuten vähän sekainen ja pelottava olo, mitenköhän tässä käy. Kovin paljon ei supistele tms. Eipä tässä voi kun katsoa miten homma etenee :D Kääk, en mä näin ajatellut tämän alkavan!
 
  • Tykkää
Reactions: Mantu82 ja Menhit
Onnea viinikalle ja muille vauvansa saaneille ja tsemppiä Bastet sinne synnytyssaliin!

Minä aamulla muka jo kirjoittelin tänne, mutta teksti hävisikin jonnekin bittiavaruuteen, enkä jaksanut heti kirjoittaa uudestaan.

Täällä ollaan vähitellen toipumassa flunssasta, vaikka vielä tuleekin välillä ikäviä yskänkohtauksia. Mutta jospa se siitä vähitellen. Tänä aamuna on alkanut tulla limatulppaa, ja on herännyt toivo, että tämä saattaisi jopa syntyä lähiaikoina. Lisäksi on supistellut muutaman tunnin ajan noin vartin välein. Ei vielä kovin kipeästi, mutta niin että alkaa jo tuntua. Että jospa tästä joskus synnärille päästäis ja saatais vaavi syliin ja nähtäis kuka siellä mahassa on majaillut :)

asjam 39+4
 
Moi!

Onnea vauvan saaneille! :flower:

Mulla on nyt vajaa kolme vuorokautta siitä kun limatulppa lähti tulemaan. Edelleen vähäsen tulee, mutta hiipumaan päin. Merkkejä synnytyksestä ei ole. Supistelee jo siis viidettä päivää, ei kipeitä mutta tosi kiristäviä suppareita. Eilen huomasin että oli housut kastunu kun unohdin laittaa pikkuhousunsuojan, ei haissu oikein millekkään ja oli ihan kirkasta. En ainakaan tunnistanu sitä pissaksi. Ajattelin jos oisi lapsivettä, oon nyt tarkkaillu joko side kastuis mutta ei oo suurempia vuotoja ollu. Voisko olla ihan juoksevaa valkovuotoa tai sitä limatulppaa? Soittelen kyllä synnärille tässä jos tuntuu että valuu vaan. Oishan se hyvä varmistaa. No keskiviikkoon enää kolme päivää ja oon valmistautunu siihen että vauva syntyis sillon. Sanon kyllä että enää en lähe sairaalasta ilman vauvaa! :D

oon ekaa kertaa näin pitkällä raskaana kun esikoinen synty viikoilla 38+5. Huomenna jo rv 39. :)

Jaksamista vielä kaikille loppuajaksi!

Riikka&Niisku 38+6
 
JEjjjj syyskuuta elellään ja monta vauvaa tullut jo maailmaa,ONNEA hirmuisesti!

Itse en ryhmäänne enää kuulu,mutta väkistekkin tuon vanhan lasketunajan muistaa ja se lähenee. Kävin hihkumassa teille uutta onneani taannoin ja ei sinne tammikuuhunkaan enää pitkä matka ole :D ihania vauva-aikoja teille kaikille.

:heart::heart::heart::heart:

Terkuin Ranskis ja Poika :heart:
 
Heip!!
Kiitos noista strepto-B-kokemuksistanne. Se siis taitaa olla aika yleistä, eikä näköjään kannata jännittää suotta.

Millaisia ulkovaatteita teillä on vauvalle? Mietin, että millaisiin vaatteisiin vauva pitäis pukea syksyllä... Mulla on semmonen kappahlin neulehaalari, jossa ajattelin, että vauva kotiutuu, mut sitten jatkossa, pitäsköhän olla joku fleecehaalari tmv? Vai voisiko sitä äitiyspakkauksen kirahvihaalaria käyttää.. se on kyllä ihan valtavan kokoinen...Tänään kiertelin lindexin, hm:t ym. ja löysinkin semmosia fleecepukuja, mutta sitten en kuitenkaan osannut ajatella, että minkä kokoinen kannattaa ostaa... Tosta vauvan pukemisesta tulee varmasti tosi haasteellista, ku miettii et onko nyt liikaa vai liian vähän. :O

Muuten täällä ei merkkiäkään siitä, et synnytys lähenisi. Välillä unohdan koko raskauden ja en sitä huomaisi, jossei olisi mahaa. Jotain satunnaista kuukautiskipua on öisin(sekin vähentynyt nyt viime päivinä), ja muutama semmoinen reisissä saakka tuntuva supistus ollu, mutta siihen ne sitten jää.

Toisaalta haikea olo, kun oon tykänny tästä raskausajasta ja vatsasta tosi paljon ja kohta tämä on ohi :O Toisaalta se synnytys jännittää niiin paljon, et toivois sen vaan jo alkavan. Ja voi sitä tunnetta kun saa pikkuisen syliin. Itku tulee kun sitä hetkeä miettii <3

Elvina 39+4
 
Hei!

Kerkeempä nyt tännekkin :)

Eli meille syntyi pieni poika 31.8 49cm 3210g

Poika syntyi suunnitelmallisella sektiolla, nyt olla oltu kohta viikko kotona ja hyvin on alkanut menemään ja veljet nauttii myös pikkuveikan seurasta :)
Mulla on sektiohaava vähän tulehtunut ja huomenissa pitänee mennä näyttämään sitä lekurille, harmi jos saan antibiootit, kun niistä sitten helposti kipeytyy vauvalla vatsa :(
Vauvalla nousi kotiutumisen jälkeen bilirubiini arvot ja saimme sinivalon kotiin vuorokaudeksi. Huomenna mennään vielä ottamaan labroja ja toivotaan, ettei ne ole enää noussut.

Onnittelut kaikille synnyttäneille ja tsemppiä synnyttämään meniöille :)

Adoralleonnea loppu odotukseen <3

Minttura + poika 9päivää
 
Meille syntyi 4.9 suloinen poikavauva viikoilla 39+1 :heart: Kotona ollaan kolme päivää oltu ja pikku hiljaa alkavat rutiinit sujua. Onnesta ollaan ymmyrkäisiä :)

Mitat olivat 4020g ja 51cm, joten ei mikään ihan höyhensarjalainen. Painoarvio oli 3.3kg...

Synnytys lähti käyntiin lapsivesien menolla, mutta supistuksien ollessa riittämättömiä synnytys käynnistettiin parin päivän päästä. Pitkää supistusjaksoa seurasi pitkähkö ponnistusvaihe ja usko meinasi loppua kesken kaiken. Onneksi oli ihana kätilö ja oma rakas mies mukana hommassa :heart: Pari tikkiä ommeltiin.

Tsemppiä ja jaksamista vielä odotteleville ja onnea muille jo vauvansa saaneille!

Mantu ja "Touho"
 
Täällä sitä taas kökötetään illan ja yön pimeinä tunteina, vaikka pitäisi olla nukkumassa. On niin outo olo, kun tietää, että parin päivän päästä on vauva sylissä, vaikka ei yhtään siltä tunnu. Ja samalla harmittaa hirmuisesti, kun tämä raskaus on ollut hankala, enkä ole oikeastaan koko vuonna voinut hyvin. Olin ajatellut, että olisin saanut nauttia yksilapsisen perheen arjesta vielä tänä vuonna ja nyt tuntuu, että se meni ihan ohi. Ja tämä toisen lapsen mukaantulo kuvioihin on kyllä tosi jännä paikka! Tajusin vielä, että meillä kun on tuota flunssaa liikenteessä, niin saakohan kaksivuotias tulla katsomaan äitiä osastolle flunssassa? Jos ei, niin voi olla ihan veikeää olla viikko pienestä erossa. Ja erityisen mielenkiintoista on sitten palata kotiin ja katsoa, millainen souvi siitä syntyy. Vielä, kun on kantokiellot ja kaikki... huh.
Aina kun tulee kipeä supistus niin vähän säikähtää, että nytkö se synnytys alkaa (niitä on tullut tätä viestiä kirjoittaessa kaksi). Sairaalaan pitäisi siinä tapauksessa osata lähteä oikealla hetkellä eli mahdollisimman nopeasti, että saavat kivasti sitten vauvelin leikattua.

Valkovuodosta mulla on ollut varmaan viikon tosi ohutta ja vetistä vuotoa, olen olettanut, että se on valkovuotoa eikä lapsivettä, mutta välillä sitä ihan lorahtelee housuihin. Mene ja tiedä.

Ulkovaatteista meillä vauvalle puetaan sairaalasta lähtiessä todennäköisesti body+potkupuku+myssy+kevytvanupuku. Mun mielestä noita ulkovaatteita ei kannata ostaa kovin pientä kokoa, koska se vauva ei kuitenkaan liiku ulkona, eikä häntä haittaa, vaikka hihat ja lahkeet olisi liian pitkät. Ja itse asiassa silloin kädet ja jalat pysyvät paremmin lämpimänä. Jatkossa vauva tullee käyttämään paljon turvakaukaloon kiinnitettävää pussia ja vaunuissa ollessa taas majailee äitiyspakkauksen pussissa, siihen alle villapuku. Jos minulla olisi äitiyspakkaus, mutta ei ulkovaatteita, käyttäisin varmaan niitä tuotteita siitä, siinähän on kevyempi ja paksumpi asu. No, nyt on "perinnöksi" saatu vanupuku kokoa 62, mutta se jää niin nopeasti pieneksi, että on ihan turha ainakaan taäydellä rahalla ostaa. Sen sijaan myssyjä olen pitänyt tärkeinä, vauvalla on muuhun kehoon suhteessa iso pää ja siitä haihtuu lämpöä helposti. Päätä siis pitää suojata!

Santra ja mini 38+3
 
Heippa!

Täältä tulisi mukaan vielä yksi!! :) Onnea kaikille joilla on jo nyytti sylissä!!!

Meillä la 26.9.2012 ja tyttöä odotetaan. Rv 37+4 nyt menossa. Tämä on toinen lapseni, ensimmäinen tuli neljä päivää ennen laskettua aikaa.

Sairaala on K-HKS.
 
  • Tykkää
Reactions: Menhit
Onnea kaikille vauvansa saaneille! :heart: ja tervetuloa joukkoon missS! :)

Täällä oli eilen yliaikaiskontrolli. Vauvalla oli kaikki hyvin, istukka toimi vielä normaalisti, ja vettäkin jäljellä tarpeeksi. Kohdunsuu oli 2 cm auki, mutta kanavaa vielä 2 cm jäljellä. Jotain edistystä kuitenkin oli siis tapahtunut edellisen neuvolalääkärikäynnin (37+4) jälkeen, jolloin kohdunsuu oli vain vähän pehmennyt ja kiinni, sekä kanavaa 3 cm. Lääkäri vähän pyöräytteli kalvoja (joka muuten tuntui tosi inhottavalta), josko se vähän edesauttaisi synnytyksen käynnistymisessä.

Loppupäivän supistelikin jo vähän kipeämmin, mutta iltaa kohti taas hiipuivat, ja yön nukuin todella hyvin ilman että tunsin yhtään supistusta. Taidan siis ihan suosiolla vaan ruveta odottamaan torstaita ja käynnistystä, ei tää täältä itsekseen lähde tulemaan..

äippä ja poika 41+4
 
Onnea kaikille vauvautuneille ja malttia omaansa odottaville!

Tulin vaan ilmoittamaan, että meille syntyi tyttö eilen 9.9 klo 3.11. Tytölle mitat 49 cm ja 3835 g, aikamoinen metsänpeikko :heart: Kotiuduttiin heti eilen 11h sairaalassaolon jälkeen, toisin sanoen ns.polikliininen synnytys onnistui. Kaikki meni hyvin, joskin synnytys oli kolmen päivän epäsäännöllisten supistusten jälkeen käynnistyttyään raju ja nopea.

Palaan asiaan myöhemmin ehtiessäni!
 
Kiitos Koski tiedoista! Helpotti :D

Onnea vauvansa syliin saaneille <3 Ja tervetuloa mukaan MissS

Olipas nyt mukavasti tullut tekstiä, olen monta kertaa harmitellut kun tämä ei ole mikään aktiivisin ketju, mut hyvä se on näinkin. :)

Meillä on tänään hääpäivä<3 Jospa pieni syntyisi hääpäivälahjaksi :) No kiireellä saisi synnytys alkaa, jos vielä tälle päivää ehtisi. Nyt kyllä supistelee, suht kivuttomasti kuitenkin. Mitä nyt pientä menkkajomotusta. Toivon oikeesti, ettei nyt tänään, kun mies kaukana työkeikalla ja sitten illalla voisi tehdä kaksin jotain muuta hääpäivän kunniaksi :)

Äippä_88 Toivottavasti sulla lähtee synnytys tosta käyntiin eikä käynnistelyjä tarvittaisi! :)

Ulkovaatteista Me ostettiin kokoa 56 fleecepussukka, jossa hihat ja jonka saa kaukaloonkin laitettua. Olihan se hullun kallis siihen ajatellen miten vähälle sen käyttö oikeesti jää, mut toiveissa on useampikin lapsi saada, niin onpahan sitten valmiiksi niille mahdollisesti muille tuleville vauvoille. Aika näyttää. Noita myssyjä minä olen haalinut, kun äitini neuvoi ihan kuin santrakin kertoi, että päästä lämpö haihtuu eniten.

Villaruusu ja pieni 38+6
 
Onnea taas vauvansa saaneille :heart:

Vauvan pukeutumisesta: Minä aattelin laittaa vauvalle kotiin tullessa sukkikset+housut, body+neuletakki, pipo+ tumput ja sit kevyt toppapussi joka sopii kaukaloon. Se ostettiin aikoinaan esikoiselle joka myös tuli siinä pussukassa kotiin (syntyi 7.10, et vuodenaika sama)

Santra: Mullakin tuo valkovuoto on välillä tosi vetistä. Sidettä oon joutunut pitämään jo viikkoja kun muuten housut kastuu ihan läpi. Kirkasta ja hajutonta joten uskoisin,että on vaan valkkaria ja kun tosiaan tullut jo piiitkään noin.

Päikkärit ois nyt kova sana, mutta turha toivo kun ei tuo esikko suostu nukkuu. Aamu siivoiltu ja oltiin toista tuntia ulkona niin nyt ramasee...



Täällä tänään 38+4. Ei mitään kummempia oireita tai limoja :D Eiköhä tää mene yli la:n ainakin. Kuhan vaan itsestään alkaisi syntymään, ettei tarvitsisi käynnistellä. Sinne vyöhyketerapeutille varaan ajan kun on 40+0 täynnä :)
 
Onnea viinika, Minttura, Mantu82 ja krumeluu ihanista nyyteistänne ja onnelista vauva-arkea! :flower:

Äippä_88 tsempit viimeisiin päiviin, ihan pian on vauva sylissä!

Tänne ei mitään erityistä kuulu. Yritän edelleen ottaa "ilon irti" näistä viimeisistä viikoista ja nauttia olosta parhaani mukaan. Oon tehnyt käsitöitä ja katellut leffoja ja ulkoillut jne. Kuopuksen hoitaminen on hetkittäin pikkusen raskasta, kun sitä joutuu nostelee ja sen perässä juoksee, mutta ihan kivasti nää päivät menee. Torstaina on taas seuraava neuvola, mutta siellä varmaan taas sitä samaa, että odotellaan ja kypsytellään.

Billabee 37+4
 
Paljon onnea kaikille vauvansa jo saaneille :flower:

Itse täällä vielä odottelen milloin lähtö tulisi. Jotenkin on ruennut tuntumaan, että ehkä sitä lähtöä ei edes tule :O Kuopus syntyi 38+0 niin jotenkin sitä oletti, että kyllä tämäkin osais tulla ulos hyvissä ajoin. Eihän nytkään ole viikkoja hirveästi (39+1), mutta silti turhauttaa.

Jos soitan jollekin niin aina vastataan puhelimeen, että joko se syntyy!! No ei synny ei! Katsojia on tulossa vauvaa katsomaan vaikkei toinen ole edes syntynyt. "Nyt kun synnytät sen viimestään torstaina niin pääsen katsomaan heti sairaalaan". "Nyt ei kannata synnyttää, koska....". "Etkö sinä osaa yhtä lasta työntää pihalle". "Oletko sinä edes oikeasti raskaanakaan?" "Mikä homma se tämmöinen on, että et synnytäkään sitä lasta". PUUH :stick:
Ei kai tässä vielä ole edes aika syntyä kun ei ole kerta syntynyt. Kaikki vaan olettaa (niin kuin itsekin tein) että se vauva syntyy reippaasti ennen LA päivää kun muutkin on syntyneet ja nytkin on supistellut pitkin raskautta. Ihan kuin olis minusta kinni tämä synnytyksen käynnistyminen. Itse ajattelen, että kunhan syntyy itsestään ettei tarvitse käynnistellä.

Meillä on vauvalle sellainen fleecepuku joka on kokoa 62. Ostin sen esikoiselle ja tulee nyt taas tarpeeseen. Siinä on kunnon vuori ja kaikkee niin menee varmaan myöhään syksyyn saakka, jos vaan mahtuu päälle.

Aamulla supisti tosi kovaa ja piiiiitkään. Tuntu ettei se kipu lopu koskaan, mutta loppuhan se lopulta. Sitten tuli vielä toinenkin kipee supistus muutaman tunnin päästä. Sit on supistellu, mut ei niin kipeesti. Jospa nämä edes vähä paikkoja pehmentäis. Tekis hirveesti mieli tietää kohdunsuun tilanne, mutta pitäis mennä yksityiselle että sais sen tietoonsa ja sinne en tosiaan nyt rahojani lähde tämän takia tuhlaamaan : /

Huomenna onkin neuvola. Eipä siellä mitään ihmeitä varmaan ole, mutta onhan sekin jotain ohjelmaa tämän arjen keskelle :LOL: Nyt olen kovasti yrittänyt popsia rautaa, että saisin hb nousemaan. Se oli alimmillaan alle sata ja nyt olen saanut sen nousemaan jo huimaan 102! :) Saas nähdä vieläkö se on noussu viime kerrasta.

Nyt pitää lähteä hakemaan halkoja uuniin niin ei tule kylmä tämän mahan kanssa :LOL: Ja sitten tekis mieli jotain herkkuja, nam! Mitähän sitä keksis :popcorn:

Milla 39+1
 

Yhteistyössä