Syyskuun Söpöliinit 2012 *Kesäkuussa*

Olipa pienoinen pettymys perjantainen äippäpolikäynti. Lääkäri oli puolitoista tuntia myöhässä aikataulusta ja kun oltiin tunnin verran istuttu, niin kätilö tuli sanomaan, että pitäis ottaa vielä vartin verran ktg-käyrää. Kun viimeinkin päästiin lääkärille, niin siihen visiittiin meni ehkä 10 minuuttia, vaikka oli puolen tunnin lääkäriaika varattuna. Lääkäri oli tosi vähäsanainen ja kutsui heti toisen lääkärin paikalle, kun ei osannut itse katsoa vauvan sydäntä. Onneksi se vanhempi lääkäri oli mukavampi ja kertoi sitten että extralyönnit on niitä normaaleja sydämen kehitykseen kuuluvia ja häviävät aikanaan, kun sydän on kehittyneempi. Nopeesti otti vauvasta painoarvion ja sen mukaan menee keskikäyrällä. Isosta sf-mitasta vaan totesi, että kohtu nyt kasvaa nopeesti ja sekin on normaalia. Pääasia, että kaikki on hyvin ja vauva voi hyvin, mutta jäi jotenkin huono fiilis koko käynnistä.

Ostin viikonloppuna parit puolipotkuhousut ja bodyt. On ne suloisen pikkusia vaatteita ja aina sen vaan unohtaa, että miten pieniä ne vastasyntyneet on.

Täällä muuten sama vika, että herkut maistuu. Varmaan päivittäin tulee sellanen olo, että tekee mieli jotain makeeta. Pitäis yrittää vähän skarpata sen suhteen, ettei joka päivä söis makeita. Täytyy yrittää nyt kesäaikaan syödä ennemmin noita hedelmiä ja marjoja, kunhan niitä kotimaisia mansikoitakin alkaa saamaan.

Mulla on myös selkä vähän vaivannut ja nyt onkin tukivyö käytössä, jos se yhtään auttaa. Päänsärkyjä tuntuu edelleen myös olevan. Perjantaina on taas neuvola, niin pitää katsoa, että mitä siellä sanotaan. Töitäkin olis vielä kuusi viikkoa ennen lomaa.

Aurinkoista viikonalkua!

Billabee 24+5
 
Työpäivä loppui lyhyeen, kun olo oli toosi tukala ja alkoi supistelemaan niin että tuntu jo vähän kipeeltä! Pienoista vihlontaa ja menkkajomotusta joka säteilee myös selän puolelle..Soittelin sitten neuvolaan ja terkka kirjotti pari päivää saikkua ja sit ois vielä 2 vapaata..Jospa nyt lepäilis ja tää olo rauhottuis :( Meillä on tiistaisin lääkäripäivä, mutta huominen niin täysi, että ei ollut aikoja..Ens tiistaina on oma aika vasta. Mutta toivottavasti nämä ei nyt aiheuta mitään muutoksia alapäässä.. Perjantaina pitäis sit töihin mennä ja viikonloppu jaksaa..
Tänään vaan olen enkä tee mitään..tyttö on hoidossa joten saan tosiaan levätä.

Parempaa päivän jatkoa muille pallomahoille :D
 
Poksupäivä 26+0
Vapaapäivä, jos sitä vaikka koittais saada noita rikkaruohoja nypittyä kukkapenkeistä.

Mulla loma pidetty ja neljä päivää on oltu töissä sen jälkeen. Iski kyllä ihan mahdottoman turvotuksen jalkoihin :( Kuinkas muilla, onko turvotuksia ollut? Saa nähä, mitä huomenna lääkärissä tuumaa.

Hauska on ollut katsella työkavereiden ja varsinkin asiakkaiden ilmeitä, kun on niitä nähnyt kuukauden tauon jälkeen. Muutamalta on meinannu silmät tippua päästä...
 
Viimeksi muokattu:
No voi hemmetin hemmetti!! Just vein aamulla vuorokausivirtsa keräyksen labraan,se oli äippäpolin laittama. Kerkesin kotiin niin soittaavat munuaispolilta että pitäs tehä vuorokausivirtsan keräys! Just kun yhen sain tehtyä niin teeppä toinen! Eikun takas labraan purkkeja hakemaan ja alota taas keräys. Samalla sain sinne munuaispolille sen ajan,viime äippäpoli käynnillä laittovat sinne lähetettä ja nyt sit pitäs maanantaina mennä sinne ja sitten ois jo torstaina äippäpoli! Hirveesti tulee eestaas ajelua ja välimatkakin on kivat 100 kilsaa sivu!
Mutta ei kai se auta,kulettava on...

Turvotusta ei oo onnes vielä ollu. Saas nähä kunhan ilmat lämpenee tuleeko sitten tai no varmasti tulee.
Makeeta ei oo tehny mieli,ei oikeestaan koko aikana. Alussa oli suolasen himo mutta onnes se on nyt hävinny.

Tuli taas valivali viesti...:ashamed:

kaktuspiikki 27+2
 
Tervehdys kaikille!

Mulla on nyt menossa vuorokauden ajan sokeritarkkailu. Keskiviikkona soittaa sit Kysin äippäpolin diabeteshoitaja tuloksia ja syömisiä. Arvot on kyllä ollu ihan reilusti alle raja-arvojen, joten eiköhän ruokavaliolla mene tämä homma. Ainoo mikä tässä vähän on hankalaa, on se että syödä pitäs päivässä paljon enemmän kun mitä mä oon tottunu syömään :) En mä voi syödä esim. kahta lämmintä ruokaa päivässä, enkä mä oo tottunu syömään iltapalaakaan, joten niistä varmaan tulee sanomista hoitajalta : /

Kaktuspiikillä on aika hurja matka polilla käynteihin. Varmaan mieluummin haluis noi käynnit tosiaan samalle päivälle...

Turvotuksia ei oo vielä pahemmin ollu, sormissa vähän, mutta supisteluja sen sijaan on jonkun verran ollu. Kävelin tänään postilaatikolle parisataa metriä ja takas niin johan taas alko supistelee. Täytyy varmaan uskoo, ettei taida olla viisasta enää mennä töihin. Saapahan niitä töitä tavallaan tehdä kotoakin käsin kun melkein joka päivä saa puhelimitse neuvoa useampaan otteeseen tuuraajaa :) Nyt sitä alkaa tajuta miten paljon on ollu itellä töissä ollessa hommia, jotka on ollu itelle ihan itsestään selviä, mutta toiselle ne ei sit olekaan niin helppoja hoitaa... Varmaan saa kesken synnytyksenkin neuvoo puhelimessa työhommia :D

Koski ja Jäppinen 26+1
 
Joo kyllä rupee pikku hiljaa väsyttämään nämä polimatkat! Onnes äippäpoli ja diabetespoli käynnit on YLEENSÄ samana päivänä,mutta ei niitäkään aina saa järjestettyä. Nyt tämä munuaispoli tuli "ylimääräsenä" niin se tietenkin sitten eri päivälle. Ei siinä muuten mitään,KYSsillä on ihan kiva käydä,osaavat lääkärit jne,mutta kun mies ei sitten saa joka käynnille töistä vapaata niin aina olla kyytiä vailla kun itellä ei korttia. Onnes sillä alkaa ensi viikolla kesäloma niin ei haittaa sitten vaikka parin viikon välein alkaa olemaan nuita käyntejä.

Paineet nousi jostain syystä vaikka huilalin sohvalla ja mittasin uudestaan. Päähänkin jomottaa,toivottavasti menee ohi eikä tämä nyt tarkota että se myrkytys ois tulollaan. Turvotusta ei kyllä ole eikä ylävatsakipua,mutta eipä ne kaikki välttämättä tulekkaan kerralla. Torstaina kaikki oli kyllä hyvin äippäpolilla,mutta äkkiäkös se olotila muuttuu,varsinkin kun sitä valkuaista on koko ajan pissassa.
Taidanpa jatkaa huilailua,eiköhän se siitä.
 
Ihanaa lueskella täällä kun kaikki about samoilla viikoilla, ja huomaa samoja asioita :heart: Paljon on pesänrakennusta menossa, äitiyspakkauksen vaatteiden hypistelyä ja niin edelleen. Pitäis jaksaa ens viikolla mennä Ikeaan hakemaan lipasto ja pinnasänky niin sais laittaa kaikki vaatteet sitten paikoilleen, ihanaa!! Ja mennään myös ostamaan vaunut ja turvakaukalon. Menis viikko nopeasti.. Sukkia oon taas vaihteeks neulonu, oon tosi surkea koska en harrasta käsitöitä mutta nyt oon alkanut harjottelemaan!

Turvotukset, supistelut ja painonnousu: Turvotuksia ei oo ollu kyllä, ainakaan tietääkseni.. Itsekin odotan, että milloin rupee kertymään, pelkään kesän helteitä.. Painokaan ei oo mielestäni kauheesti noussu, tähän mennessä noin 4kg, katotaan mitä ens viikolla näyttää neuvolassa (kotona en oo jaksanu käydä puntarilla).. Supistelua on ollut kyllä ja eilen oli ihan ihmeellinen päivä kun pikkunen jyskytti 6h putkella mahan oikealle sivulle!! Hieman hurjan tuntusta, kun yleensä tuntuu muutaman kerran päivässä ehkä noin 10min kerrallaan.

Parina aamuna oon ollu tosi väsyny, yleensä oon heränny tosi aikasin ja ihan virkeenä vaikka saisikin nukkua. Päivisinkin väsyttää enemmän kuin aiemmin. Koko ajan sellanen tunne että joku asia on jääny tekemättä, mutta ei kai mulla pitäis mitään akuuttia olla kun ei töihinkään tarvi mennä :D

lemonade & mangusti 27+2
 
Varoitus, nyt tulee omaa napaa. Että voi hypätä yli, jos ei jaksa lukea. Ehdin kirjoittaa jo pitkän jutun, mutta kaikki hävis bittiavaruuteen ja tää kone heitti mut pihalle koko netistä...

Kävin eilen aamulla verikokeissa ja äitipolilla 28+1. Nyt on jo 28+2 kun vuorokausi ehti vaihtua. Pissassa oli sokerit kolmella plussalla. :ashamed: (Olin juonu aamulla lasin kotitekoista mehua ja syönyt vehnämurokkeiden kans vähän omatekoista mustikkahilloa, kaikessa tietty sokeria :x) Pitää noudattaa dieettiä jatkossa tiukasti, muistutti lääkäri. Hyvä, et arvot oli kuitenkin ruokavaliolla hyvät eikä tarvi mittailla verensokereita enää. Yks stressin aihe vähemmän. =)

Verenpaine oli 128/72. Vauvan painoarvio 1155g ja liikkui hyvin. Keskikäyrillä menee. Kohdunsuun katsoi ultralla mahan päältä. 4cm ja suljettu. Lääkäri huomasi heti ultratessaan, että huippuvirtaus (merkki vauvan anemisoitumiesta) meni hälytysrajan yli ja soitti paikalle osaston johtavan ylilääkärin, joka suoritti tutkimuksen loppuun. Toisen lääkärin mielestä vauvan vatsalaukussa oli nestettä ja toisen mielestä vain varjostumaa. Toivottavasti tämä selviää Hesassa onko siellä todella nestettä (anemisoitumisen merkki) Tämä johtava lääkäri puolestaan soitti Helsinkiin kertoen mikä on tilanne ja kysyi mitä nyt tehdään, kun viikkoja on näin vähän eikä Tampereella voida hoitaa. : / Helsingin päässä lääkäreillä oli meetinki tilanteesta ja lupasivat soittaa takas myöhemmin.

Pääsin sillä aikaa sydänkäyrille ja sain kortisonipiikin vauvan keuhkoja kypsyttämään. Aamulla haen vielä toisen pistoksen. Niiden pitäis alkaa vaikuttaa muutamassa päivässä ja vaikutus kestää n. 4 viikkoa. Pääsin jo melkein kotiin, kun TAYSista tuli soitto, että pitää tulla heti takas ja otetaan lisää verikokeita. Ottivat sitten 3 putkea lisää verta, kun aamulla oli otettu vain 4. Torstaina pitää olla aamulla Helsingissä Naistenklinkalla klo 9-10 välillä. Ottavat silloin vauvan hb:n ja tekevät ekan punasolusiirron sekä varautuvat hätäsektioon. Toimenpiteeseen kun liittyy omat riskinsä. Vauva huumataan, ettei liiku toimenpiteen aikana. On liikkumatta nelisen tuntia. Pikkuisella ei onneksi ei ole hengenhätää tällä hetkellä. Silti pelottaa ja jännittää tämä tilanne. Vaistoni oli jo viime viikolla oikeassa, kun vauva oli aiempaa vaisumpi ja liikkeet olivat muuttuneet hennommiksi. : / Nytkin nukkuu, vaikka normaalisti näihin aikoihin on potkinut. Nyt korkeintaan venyttelee. Edes lääkärit eivät tiedä syntyykö vauva Helsingissä vai Tampereella. Punasolusiirrot jatkossa voivat olla viikottain syntymään asti, riippuen tilanteesta.

Tässäpä kai tuli tärkeimmät. Oon käyny koko päivän ihan ylikierroksilla ja touhunnu hulluna. Lenkittäny koirat, puuhaillu lasten kanssa ja puunannu kotia. Nyt on sitten supistellut jatkuvasti, kun en ole yhtään malttanu levätä. Mutta ovat sentään ihan näitä kivuttomia ja harmittomia, harkkareita. Onneksi on keksitty tukivyö ja tukisukat. :D

Yeppee ja poika 28+2
 
Viimeksi muokattu:
Yeppee: Apuva!! :( Kylläpä sulla on nyt kaikkee.. En oo jotenkin ajatellu, että vois tässä vaiheessa olla tollasia.. Itekin alkaa panikoimaan, että mitähän tässä vielä tulee vastaan.. Ainakin on selvät suunnitelmat mitä tehdään jne, joten se hyvä. Toivottavasti ei kuitenkaan hätäsektiota jouduta vielä tekemään!! Ja toivotan nyt jo tsemppiä torstaille, jos en muista kirjotella ennen sitä tänne!! :hug: Koita nyt malttaa vähän hengähtää ja levätä.

kaktuspiikki: Helpottiko olo eilen? Mulla on välillä tullut yhtäkkiä kova päänsärky, mutta onneks paineet ollu ok. sain kaverilta verenpainemittarin lainaan.

Mulla jatkunut tämä väsymys, kolmas yö oli kun viimeisen kerran heräsin vessaan klo.3 maissa ja sen jälkeen nukkunut hyvin kunnes mies lähtenyt töihin. Jostain syystä itekin oon sit noussut ylös vaikka olis vielä voinu jatkaa unia. Sitten olis kyllä tullu kauhee nälkä, joten ihan hyvä kun vaan nousin ja laitoin pyykkikoneen päälle :D Suunnitelmissa vaan olla ja illalla yritän jaksaa vähän jumppailla.. Mä en vaan millään jaksa odottaa että ens viikolla pääsis ostaan vauvatavaraa!!!!!!! Ihan mahotonta!!!! :kieh:
 
  • Tykkää
Reactions: Yeppee
Heippa! Tulen lähes uutena tähän pinoon, jonkin verran kirjottelin sillon alkuaikoina, mutta sitten kirjottelu jäi kiireiden vuoksi. Lukemassa olen kyllä käynyt lähes päivittäin ja olen kärryillä teidän jutuissa :) Nut tuli vain sen verran itelläkin huolia ja murheita, joita haluaisi jakaa ja olla osallinen myös teidän tuntemuksista :)

Mulla oli eilen keskiraskauden lääkärineuvola (rv27+3). Lääkäri ultras ja tunnusteli kohdunkaulan tilanteen ja totesi, että paikat on pehmenneet, mutta onneksi vielä kiinni. Kaulaa oli jäljellä ymmärtääkseni 3 cm, ja jotakin oli vielä merkinnyt lisätietoihin että 30mm jotakin (?). Vauvalla kuitenkin kaikki hyvin ja painoarvio 960gr. Lekuri kirjoitti vastaväitteistäni huolimatta mulle saikkua kesälomani alkuun asti (23.7.) ja uhkasi vuodelevolla osastolla, jos en nyt lepää kotona. Kuulemma liian kypsyneet paikat näille viikoille. Ja oireinahan mulla on ollut vain täysin kivuttomat supistukset. Olen pitänyt niitä vaarattomina ja asiaan kuuluvina, kuten joku teistäkin tässä totesi. Mutta kuinkas kävikään, mulla ne kivuttomat "harjotussupparit" onkin tehnyt tuhojaan alakerrassa ja nyt pitäis kuulemma heti heittäytyä pitkäkseen, jos supistelee. Mutta kun en aina edes huomaa, että supistelee. :( No, nyt ei auta ku levätä vain.. tulikin yhtäkkiä koko kesä lomaa, mutta iisisti pitänee silti ottaa :) Ja vaikuttaahan tähän myös se, että verenpaineeni on tipahtanut minulle normaaleista arvoista tosi alas. Koko ajan jotain 85-95/50-60 paikkeilla, kun normaalisti on jotain 120/65. Väsyttää vaan pirusti, huippaa, näkyy tähtiä ja mihinkään ei ole energiaa. Sinnillä olen töissä käynyt, kun olen kuitenkin päivistä joten kuten selvinnyt, mutta nytpä saa sitten huilia tuota väsymystäkin, vaikka ei se lepäämällä helpotakkaan :)

Painonnoususta ja turvotuksesta: Mulla paino on noussu yhteensä n. 4kg. Ja ruokahalu on järkyttävä. Voisin syödä koko ajan jotakin. :kieh:

Yeppeelle tsemppiä koitokseen, ja toivotaan, että kaikki menis parhain päin! Sullahan saattaa pian olla pinon ensimmäinen syntynyt :) Onneksi viikot on kuitenkin jo aika hyvät meillä kaikilla, mutta tarkoittaahan se silti pitkää osastohoitoa, jos vauva syntyy.

Mulla meinaa edellisestä raskaudesta tutuksi tullut vieras kyläillä. Eli munuaisaltaan laajentuma. Pirun kipeä ja siihen ei oikeen mitään ole tehtävissä kun popsia särkylääkettä tai kärsiä.

Hankinnoista olitte myös puhuneet. Meillä on vaunut hankittuna, pinnis odottaa varastossa ja viime vkl käytiin lipasto hakemassa Ikeasta vaavin vaatteille. Turvakaukalo odottaa vielä meitä jossain, se siis hankkimatta :) Vaateinventaariota en ole vielä tehnyt, mutta nythän tässä siunaantui siihenkin aikaa.

Mulla on vieläkin tosi epäuskoinen olo, että olen kohta kahden lapsen äiti. Vaikka vauva onkin kovin konkreettinen nyt, kun muksii ja potkii tomerasti pitkin päivää. Silti tuntuu jotenkin tosi kaukaiselta se aika, kun se syntyy. Jotenkin ajattelee, että ei tässä ole vielä mitään kiirettä, ehtii valmistautua hyvin. Mutta loppupeleissä aikaa ei enää niin kauaa olekkaan.. varmaan tulee yllätyksenä koko synnytys ja vauva kun ei ole ehtinyt valmistautua näinä 9 kuukautena :D

Mutta nyt pitäis lähtä kiikuttamaan sairaslomalappua pomolle. Ja viettämään vapaa päivää miehen kanssa :)

Tsemppiä teille kaikille!

seedla (rv 27+3)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Yeppee
Huomenta!
Paineet laski illalla mulle normaaliin 127/76,mutta päähän koski koko illan,onnes on helpottanu yön aikana!

yeppee tsemppiä sinne,jännät paikat tiijossa. jospa ei tartteis ihan vielä sektiota tehä ja vauvvalla menis kaikki hyvin! Kuulostaa kyllä se huumaus aika hurjalta! Käyn muutes tänään siellä postissa ;)

Kohta taas labraan...vuorokausivirtsan keräyksestä jää kyllä tunti nyt uupumaan siitä vuorokaudesta kun meidän labra ei oo auki niin kauan,mutta mitäs soittivat niin myöhään niistä kokeista! Tympii kun ei saa syödä 10 tuntiin mitään ja ukko tuolla vetää kahvia ja eilen leipomaani raparperipiirakkaa! Ja mulla on kauhee nälkä!! :kieh:

Minä oisin jo ihan valmis poitsun tuloon,en millään jaksa oottaa enää! Vaikka ei meijän tarvii oottaa syyskuuhun asti,korkeintaan elokuun puoleen väliin,tuntuu silti ettei millään jaksas enää! Olossa ei siis mitään valittamista,ihanaa olla raskaana,mutta nämä jatkuvat polikäynnit ja labrassa juoksemiset alkaa jo tympiä! Ja on jo aika ikävä poitsua... :heart:

No,nyt sinne labraan siis,taas kerran! :wave: Tsemppiä ja vointeja kaikille!!

kaktuspiikki ja tyyppi 27+3
 
  • Tykkää
Reactions: Yeppee
yeppee Kuulostaapa tosiaan hurjalta tuo vauvan huumaaminen ym. Saa sitä olla kiitollinen että itsellä mennyt kaikki hyvin tähän mennessä, mutta eihän sitä koskaan tiiä. Toivottavasti teillä menee nyt kaikki hyvin ja vauva saisi vielä vähän kasvaa masussa..Hyviä vointeja sinne!!

seedla Itselläkin on nyt supistellut mutta välillä jo kipeesti ja sehän se arveluttaakin jos alkaakin paikat pehmenemään. kyllähän ne tavallisetkin harjoitussupistuksetkin voi tehdä tuhojaan joten itseään täytyy kuunnella! Itellä on jo huono omatunto kun pari päivää olen nyt saikulla, mutta ei oikeesti pitäis. Kerkee niitä töitä tehdä vielä piiitkään! :)

Laittelin tossa äsken esikoisen vauvavaatteita järjestykseen..pienimmät otin esille ja 62cm ylöspäin laitoin vielä laatikkoon. EI noita vaatteita ihan kauheasti olekkaan kun osan vaatteista olen vienyt joko punaiselle ristille tai kirppikselle..pääseepähän shoppailee..Pitäis tehdä ihan listaa mitä tarvii vielä ostaa..Pieniä vaatteita, harsoja ja vaunut. Siinä tärkeimmät!

Biba ja tyttö 25+5
 
  • Tykkää
Reactions: Yeppee
Voi että millasia uutisia täällä oli oottamassa :O
Yeppeelle kovasti tsemppiä! Kuullostaa hurjalta..
Kaktuspiikille kans toivotaan olon parantumisia.. Muistan kun itse jouduin ramppaamaan äippäpolilla ekasta loppuajan kahden päivän välein, meillä tosin matkaa "vain" n.35km/suunta mutta rasitti se silti..
Biba ja seedla koittavat nyt ottaa iisisti ja huilaa!
Ja kurja että billabeen polikäynti jäi harmittamaan :( Ei ne lääkärit aina tajua että jokaiselle odottajalle se käynti on iso asia, vaikka heille varmastikkin rutiinia vain kun useita hoitavat. Välillä voisivat hypätä potilaan sukkiin ja miettii miten tahtoisivat itse hoidettavan jos siinä paikalla makaisivat...

Täällä iski päänsärky seuraavana päivänä kun olin innolla kasaillut ja siivoillut likkojen huoneet kuntoon joten otin vähän rauhallisemmin yhden päivän. Eilen sitte tuli hoideltua taas kotia ja asioita välipäivän jälkeen..ja pakko sanoa että voi kiesus mihin kuntoon neidit jo huoneensa sai, vaikka niin näteiks ja siisteiks ne laitoin :(

Nyt tarttis lähtee ostamaan nuoremmalle neidille uikkareita, on se reissuun lähtö jo torstaina...iiks, vähä jännittää! :D Mun äiti nyt lupas että hän lähtee sinne meidän mukaan, ettei yksin tartte lasten kanssa mennä..ehkä ihan hyvä niin.
Kovasti harmittaa ettei isäntä pääse mukaan, mutta töitä on vaan yksinkertasesti ihan liikaa! On nyt muutamana yönä nukkunu taas n.4h/yö (keskimääränen taitaa olla n.6-7h)...voitte vaan kuvitella miten zombielta raukka näyttää! :(
Heitti kyllä tossa vitsillä yks päivä että jos mä menisin hoitaan sen hommat ja se jäis viikoks kotiin "lomalle"...arvatkaas suostuinko..?! ;)
No suostuisin kyllä ihan ilomielin, jos ne työt oikeesti vaan osaisin hoitaa...voi sitte kertoa vuorostaan millasta lomailua tää kotonaolo uhmakkaiden lasten kanssa on...!

Mutta juupa juu..josko sitte lähtis taas hommiin :)
Kylläpä jäppinen taas mulaa masus..heiluu koko pömppis :D
Pakko muuten sen vert viel sanoo, et nyt mulla on ekaa kertaa omast mielest sellanen kiva odotusmaha, minkä kans voi pitää kireempiäkin paitoja ja silti on söpö kumpare. Noista neideistä oon vissiin levinny joka suuntaan ja nyt vaan eteenpäin joten makkarat sivuistakin kiristyny :LOL:

Tinttis poksuu 27+0 :D
 
  • Tykkää
Reactions: Yeppee
HipHei! Soittelin kelalle joutessaan ja kysäsin äippärahahakemuksen edistystä,kuulema ihan kohta päätös tehty! Yllättävän nopeeta toimintaa,vaikka otin sillä viimesen 6kk perusteella,enkä ole vielä edes kesä enkä heinäkuun palkkaa saanu,mutta kun saikulla oon niin tulot pysyy samana!

Labrassakin käyty,7 putkee verta luovutettu. :x Käytiin sitten kaupassa sen jälkeen ja eihän se reikä umpeutunu vaan vuoti kauheesti,se tuppo ja ne teipitkin irtos kun kastuvat! :O Äkkiä kotiin ja paperia painamaan siihen,onnes rauhottu aika pian. Ikinä ei oo nuin käyny,aina oon pelänny sitä! huh,jospa ei ihan heti tarvii mennä uuvestaan!

Koitetaan jaksaa näitten olojemme kanssa! Ja koitetaan myös muistaa huilia tarpeeksi!
Ite lähdenkin tästä päikkereille! :D

Ja peeäs yeppee en sinne postiin tänään päässy,kiitos tuon vuotavan reiän,mutta huomenna koitan uudestaan! :D
 
Viimeksi muokattu:
Olin eilen sokerirasitustestissä ja tänään soittelin tuloksia. Hyvältä näytti jälleen :) Aiemmin siis jouduin jo alkuraskaudessa, mutta aina on kaikki arvot olleet kohillaan.

Paastoarvo oli 4.4, 1h arvo 5.6 ja 2h arvo 5.6 eli kaukana noista raja-arvoista kaikki jälleen eli ei huolta noista sokereista. Saapa nähdä keksiikö ne nyt jonkun muun syyn miksi mun kohtu on muka jo liian korkeella, ärsyttää nuo lääkärit kun huolestuttavat jutuillaan, ehkäpä saan ylimääräisen ultran.. en pistäis sitä pahitteeksi muutenkaan sillä voisin päästä sinne jalkoväliin vihdoin vilkaisemaan :D tää mamma on ihan kateellinen teille, jotka sukupuolen tietää jo.. thih ja siitä on kuitenkin jo 2kk kun on viimeksi tyypin nähnyt :)
 
  • Tykkää
Reactions: Yeppee ja lemonade
Tuli vaan mieleen kun pidin tuota vaateinventarioo,että mistä löytäs niitä harsoja/puklurättejä?! Pakkauksessa tuli muutama,mutta nehä taitaa olla semmosia että niitä menee ja paljon!
Onko tietoo kellään mistä niitä löytys?!
 
kaktuspiikki: Harsoja löytyy lastentarvikeliikkeistä ja taitaa olla isommissa marketeissakin esim prisma ja cittari :) Ite ostin myös todella edullisesti lidlistä harsoja ja ihan hyvän tuntuisiakin oli :) Tosin lidlissähän vaihtuu tavara, että ei ei varmaan enää niitä sieltä saa..
 
Minä en kyllä oo nähny prismassa enkä cittarissa,mutta pitää viikonloppuna katella tarkemmin! kiitti vinkistä!
Netissä oli jossain puljussa värillisiä,mutta olivat tosi kalliita ja vaan 3kpl siinä paketissa!

Kauhee nälkä mukamas koko ajan! Tai ei kai tämä nälkää ole,tekee vaan mieli syömistä,vähä väliä pitää jääkaapilla ravata kahtomassa josko sinne ilmestyny jotain syömistä! :LOL:
Mahtaa neuvolassa torstaina puntari vinkua! :ashamed:
 
Hui, pikaisesti merkkailen ja kommentoin nyt vain Yeppeelle, että tsemppiä ja peukkuja! Hurjalta kuulostaa, mutta hyvässä seurannassa olette vauvan kanssa! Toivottavasti kaikki sujuu mallikkaasti, eikä ainakaan vielä saada syyskuun vauvoja maailmaan! Tosin, jos näin kävisi, onneksi noita viikkoja on sentään tämänkin verran kasassa!

Muitakin "vaivaisia" paikalla oli, jaksamista ja peukkuja itsekullekin!

Niin ja muuten harsoja olen ostanut mm. Ikeasta ja Name It- liikkeistä aiemmin ja niitä perinteisiä Pikku-Piia - tms. merkkisiä löytänyt tosiaan cittareista ja prismoista!

Omanapaa: viime viikolla lääkärineuvolassa kaikki hyvin, paikat entisellään eli tiukasti kiinni. Ja 4d-ultrassa painoarvio oli viimeviikolla 1,2kg eli keskikäyrillä mennään. Ei supistuksia tms. mulla ollenkaan. Niin kuin aikaisemmin olen todennut, taidan omistaa ns. laiskan kohdun (ei supistuksia viime synnytyksessäkään tai edes synnytyksen jälkeen, niin ja silloin lääkkeillä käynnistys rv 42) ja mietityttää paljon miten tämä vauva aikoo tuolta kohdusta tiensä maailmaan raivata... Nyt köllöttelee jotenkin poikittain enimmäkseen ja ärsyttävästi alavatsa on ns. tyhjää täynnä ja ylhäällä kauhea pallo. Tuo tyhjyys tuolla alavatsalla on jotenkin hämmentävän tuntuista, kauhea säkki :) No eipähän ainakaan sektioarpi kiristä, heh!

Bastet ja tyyppi rv 28+
 
  • Tykkää
Reactions: Yeppee
Yeppeelle kovasti tsempityksiä :hug: Mutta niinkuin joku tuolla aikasemminkin totesi, onneksi ollaan jo kuitenkin hyvillä viikoilla :)

Harsoista: En tiiä kannattaako niitä etukäteen kauheesti hamstrata? Saahan niitä vielä vauvan syntymän jälkeenkin :) Mä en meinaan esikon kanssa käyttäny kertaakaan ja kuopuksenkin pakkausharsoista on vielä täysin käyttämättömiä.. Niitä meni niin vähän, et ehtisin aina entisen peseen, ku ei tarvinnu useampaa päivän aikana käyttään. Yks meni meillä monta päivää. Mulla tytöt ei kumpikaan oikeestaan oo mitään puklaillu. Tietty jos on kova puklaileen, niin sithän niitä tarttee, mut senhän näkee vasta kun pieni siinä on :)

Vitsi ku ei tuu telkkarista tällee kesäaikana yhtään mitään! Vaikka muuten oon täysin kesäihminen, tää on pieni miinus :D Vinkatkaapa jos jotain hyviä sarjoja ym. =)

Nyt ompulle, hammaspesulle ja nukkuun, Ihanaa viikkoa teille kaikille!
 
  • Tykkää
Reactions: Yeppee
Samaa mieltä että telkkarista ei tuu yhtään mitään!! Nyt kun päivät yksin möllötän,niin alkaa jo mennä hermo kun ei mitään tekemistä eikä telkkaristakaan tuu yhtään mitään! Mutta hyvä vain ettei tuu istuttua sohvalla koko päivää :D Minusta paras sarja tällä hetkellä on moderni perhe,se alkaakin ihan kohta. sille tulee yksin hörähdeltyä! Greyn anatomia on ihan huippu kans! onkohan niitä muita mitä tulee töllötettyä joka viikko...No miehen kans pitää kattoo aina rekkakuskit jäällä ja metsien miehet :LOL:

Minusta ne harsot on aika monikäyttösiä,muuhunkin kun puklailuun,esim pyllypesun jälkeen pyyhkeenä,ruokaliinana,alusena vaipan vaihossa kylässä ja vaunuissa/kaukalossa suojana. Mutta jokaisella tapansa miten käyttää! :)
 
No toi on kyllä ihan totta, et jos noita harsoja tykkää noin monipuolisesti käyttää, niin sittenhän niitä varmasti on hyvä ollakin :) Ite en tosiaan niitä käyttäny ku siihen puklailuun ja muuten sit ihan pyyhkeitä ym.

En sit päässykään nukkuun, ku mieheke katsoo jalkapalloo ja mä en tiiä mikä siin on et must toi selostusääni on niin ärsyttävä, etten saa kunnol nukuttuu.. Eilenkin oli uni ihan levotonta ja heräilin koko ajan, kunnes telkku meni kiinni. Jalkapallo on kyl muutenkin niin syvältä, lähestulkoon kaikki muu urheilu viel jotenkin menee, mut toi on kyl kertakaikkiaan sellanen laji, et oksat pois. Maalejakin tulee vaan joskus ja joulusin ja hitto et isot miehet jaksaa filmata jotain saamarin kaatumisia ym. ja sit sattuu hetken muka niin lujaa. Tosi ärsyttävää. No niin, tulipahan purkauduttua :p

Tulipahan muuten yhtäkkii mieleen, et missä kakaa? :wave: Alkuun kirjottelit niin paljon ja sun juttui oli tosi hauska lueskella, ihanan aitoja ja just kakaan näkösiä viestejä :)

Tää näppäimistö jotenkin prakaa, saa tosissaan hakata tai muuten jää puolet kirjaimista pois, kuopus taas vähän säätäny vissiin..

Noh, josko nyt koittaan sitä unta =)
 
Huomenta kaikille.

Ihmeen hyvin pääsin ylös näin aikasin. Katsoo miten pojan kanssa käy. Tarviis kohta lähteä sinne labraa pariks tunniks istuskeleen. Toivottavasti poika viihtyy sen ajan siel. Ens viikolla sit neuvolassa kuulen tulokset.
Eilen oli koko päivän varmaan jotain supistuksia vihloi ja pisti puuskuttamaan aina välillä viakka olinkin makuullaan. Tuota teki myös vaikka seisoin tai istuin.

25+1
 
Mulla meni pari viikkoa ja paketti oli postissa! Eilen soitin sitten siitä äitiyspäivärahasta niin senkin ovat kohta käsitelleet! ihmeen nopeeta!
Kelan sivuilla on ne ajat paljon pitäs mennä käsittelyihin ja äitiysavustuksessa lupailivat sen kaksi viikkoa mikä mulla kesti.

Onnes ei oo ikinä tarvinnu tehä sitä sokerirasitusta! Kuulostaa tosi rankalta!

Vein tuossa äsken lakanoita narulle kuivumaan,matkaa ei siis ole kun muutama metri niin johan alko supistella :| Varmaan ne painavat,märät lakanat ja se urkkiminen sinne narulle teki.
 

Yhteistyössä