Syyskuun Söpöliinit 2012 *Heinäkuussa*

Riikalle tsempit sinne osastolle!

Enpä ole minäkään ikinä kuullut, että kätilöt sheivais alapään karvat :D Siis minkä takia niitä pitäis leikata? Itse oon hieman siistiny mutta kun näkyvyys on huono enkä oo peilin kans ruennu pelleilee ni olkoot..No lähempänä laskettua vois sitten laittaa miehen asialle ;)

Tänään olin lääkärissä ja saikulla olen nyt äitiysloman alkuun, eli 3 viikkoa. Hieman oli paikat pehmennyt, mutta kohdunkaulaa vielä hyvin jäljellä..Sanoi, että hyvin tyypillistä uudelleen synnyttäjille. Lekurin jälkeen onkin sitten supistellu, varmaan se ronkkiminen vähän ärsytti.. Koko arvioo vauvalle sitten 36viikolla :)

kaktuspiikki ja muut yksinäiset/tylsistyneet..tiedän tunteen! Esikkoa odottaessa olin 29 viikolta saikulla ja aina viikot itekseen kun mies oli reissuhommissa. Oli päiviä,e ttä vaan itkeskelin kotona kun oli niin tylsää ja yksinäistä. Mitään kummempaa ei pystynyt tekemään niin sitä vaan möllötti kotona.
Nyt varmaan sama juttu, että aika käy pitkäksi. Nyt tosin mies illat kotona ja ihana uhmaikäinen tyttöni ilahduttamassa :D Voihan se hermojakin koetella loppumetreillä..
Mutta koitetaan jaksaa..palkinto on ihanin :heart:

Huomenna poksuu 32+0 :)

Biba ja tytsky 31+6
 
onhan tämä kyllä melkosta ympäriinsä kävelyä ja sohvalla makoilu sit kun ei kärsi enää kävellä! :) Omituista miten noi nilkat kipeentyy kun ne turpoo!

Minä kun oon ollu saikulla toukokuun lopusta asti,olikohan sillon viikkoja jotain 24+ ja maanantaina alkas virallisesti äippäloma niin kyllä tässä aika on pitkäksi käynyt1 Onnes miehellä oli 4 viikkoa lomaa niin ei ihan yksin ole koko kesä menny! Ja tekemistäkin oli,tapetointia,vauvan vaatteiden ostelua ja pesua. Nyt loppu tekeminen kun kaikki on valmista,eikä kyllä jaksaskaan tehä paljo mitään,heti menee jalat ihan tukkoon. Kyllä sitä onkin huono kunto,mitenkähän siitä synnytyksestä toipuu... : /

Viikon päästä äippäpoli,minä niiiin toivon että ne jo vilauttas mahollista käynnistys/sektio päivää,oispahan mitä odottaa! Rupee tympimään nämä joka viikkoset neuvola ja äippäpolit,mitään uutta ei niissä kuule,samat pissi ja verikokeet vaan! Näkee onnes poitsun 2 viikon välein,se on sentäs iso plussa!
Ja mistä tämäkin jatkuva ruuan mieliteko tulee!! Just nyt kun pitäs tarkkailla syömisiä ettei poika kasva liikaa niin tuntuu että tunnin välein oon jääkaapilla! Maha on sentään ruennu toiminaan ihmeen hyvin! :)

Poitsu onnes liikkuu ja myllää aktiivisesti,hikkakin tuntuu vaivaavan päivittäin eli hengitystä kovasti treenaa :heart:

Noooh,eihän tässä enää montaa viikkoa ole ja tosiaan,palkonto on mitä ihanin! :heart:
 
Neuvola kuulumisia rv 33+6
RR 146/101,valk.pissassa++,sokerit++,sf-mitta 32,lapsivettä paljon kätilön mielestä(käsikopelolla tunnusteli),viikko sitte ä-polin ultrassa kuiteskin normimäärä,poitsun syke 130.
Oli todella outo kätilö tällä kertaa,joku sijainen. Sydänääniä kuunteli tooosi pitkään vaikka hyvin löytyvät ja hyvin kuuluvat,mahaa silitteli ja hankasi niin paljo että ällötti,sanoi että aika iso alkaa jo olla ja tuumasi että diabeetikoillahan sitä lapsivettä on runsaasti yleensä. En sitten tiijä että veikkasko se että sitä vettä on paljon kun olen diabeetikko,vai käsikopelollako se tiesi. Ultrassa kuiteskin aina ollu normaali määrä! Onhan se tietty voinu lisiä. Kyseli tunnenko liikkeet hyvin kun hän ei tuntenut ollenkaan poitsun liikkeitä mahan päältä,jankutti vaan että kun vettä on niin paljon!! Mies kuiteskin eilen illalla tunsi liikkeet hyvin. Ihme täti...
Verenpaineesta oli kovin huolissaan ja korkeethan nuo nyt olikin. Sain kuiteskin mittarin kotiin (oman vei sisko joka kuulema tarvii enempi.) ja kotona paineet oli 128/83,eli ihan hyvät.
Uuden ajan sain taas 2 viikon päähän,tämä täti kyllä epäili etten ole sillon enää tulossa...

Että semmosta,kaikin puolin ok reissu,oudosta neuvolatädistä huolimatta!

kaktuspiikki 33+6
 
Ensimmäisen mammalomapäivän kunniaksi tulin poksumaan, 35+0, POKS POKS! :) Varasin äsken vyöhyketerapian parin viikon päähän, viikoille 37+3. Siitä se synnytykseen valmistautuminen sitten alkaa, mikäli nyt ei tule mitään yllättävää ens viikon kasvukontrolli-ultrassa. :)

Tekemisen puutteesta ja yksinäisyydestä: Täällä myös ihan samoja fiiliksiä kuin Wasabilla ja muilla. Ei oo tekemistä, kaikki mahdollinen on jo tehty (levätty, luettu, katottu elokuvia, pesty ja silitetty vaatteita, ulkoiltu, käyty shoppailemassa, yms) ja kaikki kaverit nähty. Onneks miehellä on loma tän ja ens viikon, niin ei oo ihan niin pitkiä päiviä yksin vietettävänä, mutta heti sit on taas paluu arkeen ja odottelu jatkuu. Vinkkejä tylsyyden karistamiseen siis kaivataan täälläkin!!

Syömiset: Miullakin on koko ajan nälkä ja voisin koko ajan syödä. Varsinkin mansikkahimo on huima ja herkkujakin voisi syödä vaikka koko ajan. Mutta pakko on yritellä ajatella painoa, koska paino on noussut jo nyt ihan tarpeeksi, että ei tarviis enää nousta. Oon miettinyt monta kertaa, että onko vauvan kannalta parempi olla syömättä, ettei paino nouse, vai syödä kun on oikeesti nälkä koko ajan?? Kertokaa te viisaammat :)

Sit vähän valitusta täältäkin: Hermot meni jo heti aamulla KELA:n kanssa, kun eivät ole hoitaneet hommiansa ja mulla ei edelleenkään ole äitiyspäivärahapäätöstä... Ekan kerran kun kävin viemässä hakemuksen, niin piti riittää pelkkien palkkatodistusten, seuraavan kerran soittelivat toukokuussa, että ei riitä pelkät todistukset, mutta että hankkiivat KELAlta suoraan tarvittavat lomakkeet työnantajilta, no tänään sit soittivat, että eivät oo saaneet lomakkeita, vaikka olevinaan ovat yrittäneet kysellä työnantajilta niitä. No soittelin sit aamulla paniikissa kaikki sata paikkaa läpi (oon siis tehnyt sijaisuuksia eri paikoissa keväällä), ja ei ollut mitään ongelmaa kenelläkään, vaan kaikki lupasivat toimittaa ne heti tänään tai huomenna KELAlle. Yhteen paikkaan en saanut yhteyttä, koska heillä kesäloma meneillään, joten se viivästyy pahimmillaan jopa elokuun puoleen väliin asti. Mua niin ärsyttää KELAn toiminta, kun mikään ei toimi!!! Oisin ihan hyvin voinut hankkia ite ne lomakkeet AJOISSA, kun on tässä ollut aikaa vaikka miten paljon, kun kotona on yksin tylsistynyt, mutta KELA sanoi hoitavansa asian itse, mutta nyt sit tämmönen kiva ylläri tähän ekalle äitiyslomapäivälle. ÄRSYTTÄÄ!! Toinen ärsyttävä juttu on, että neuvola-aikakin siirrettiin taas jo toisen kerran, ja vasta ensi viikolle, koska toinen terkkari lomalla ja toinen kipeänä. Nyt mulle tuli tähän sit neljän viikon tauko väliin. Toivottavasti ei oo mikään pielessä, että ei nyt tuu tästä pitkästä tauosta haittaa. :/

Toivottavasti tämä kaikki palkitaan lopussa kun saa oman rakkaan pienen syliin. <3

Oliviaa ja pikku-ukko 35+0

P.s. Ainiin, pitääkö miun olla huolissani, kun tää vauva ei oo potkinut kylkiluihin kipeästi, vaikka niin monet siitä valittaa? Liikkeitä ja möyrimisiä tuntuu tosi paljon, ja potkujakin, mutta potkut tuntuu alempana kuin kylkiluissa.
 
Viimeksi muokattu:
oliviaa enpä usko että tarvii olla huolissaan jos vauva ei potki kylkiluihin,ei potki mullakaan,onnes! ei kuulosta niin kivalta! meidän poitsulla on jalat tossa mun tissien alla koukussa ja jytkää siihen,ei kylkiin. Nyrkillä takoo sitten tonne alemmas,mutta enempi se on sitä möyrimistä mitä tuntuu.
Mites päin teidän poitsu on? jos hän ei vielä ole kääntynyt pää alaspäin,niin sillonhan potkii myös alas. Meidän poitsu on jo kuukauden päivät pöllötelly pääalaspäin.
No tuliko sekava sepustus niin tuli! :)
Onpas KELA möhliny kunnolla! Tympuu kyllä varmasti kun kerta olivat luvanneet hoitaa asian!

syömisestä minä kyllä oon syöny sillon kun on ollu nälkä,kattonu vähän mitä suuhuni pistän kuiteskin. Nyt on tosiaan ollu kauhee cocopopsien himo,eivät kyllä ole mitään parasta ravinotoa! :ashamed: Pitää itekkin yrittää hillitä näitä syömishimoja,poitsu tuntuu muutenkin kasvavan liian nopeasti...
 
Pikainen utelu kaikille toista tai kolmatta jne. odottaville; miten ihmeessä jaksatte tämän loppuraskauden?!? Täällä niin armoton väsymys 24/7, että ihan tosissani mietin miten tästä ikinä selvitään kun vauvakin syntyy? Esikoinen 2v2kk ihme energiapakkaus, lisäksi kova uhma alkanut ja päivät yhtä jatkuvaa taistelua.. Kaikki asioinnit kodin ulkopuolella ihan kamalaa, kun tämä villikko ei tottele ja jos ei saa juosta koko ajan, vetää itkupotkuraivareita. Ja nämä raivarit kestää ja kestää, huokaus. Itsellä ihan zombieolo, kuin jossain sumussa pää ja torkahtelen nykyään nopeasti kun alan esim. lukemaan esikoiselle sohvalla kirjaa. Lisäksi huono omatunto kun nykyään muumeja katsotaan 2h/vrk, kun muuten en saa mitään tehtyä/huilattua. Siksipä mietin, olenko jotenkin poikkeuksellisen avuton tai laiska vai miten ihmeessä te muut jaksatte??

Tekemisen puutetta ei täällä siis samalla tavalla ole kuin esikoisen odotusaikana viimemetreillä :D Pelottaa, etten saa kaikkea edes valmiiksi mitä olin ajatellut...
Mietin vaan, kun pääsis jo synnyttämään ja sairaalaan pariksi päiväksi "huilimaan" hah.

Extraväsynyt Bastet ja (mahd.toinen ikiliikkuja) tyyppi rv 34+5

Ainiin, jotain positiivistakin; Kelan äp raha päätökset tulivat ja onneksi ihan kivalla summalla. Ihmettelen vaan, kun viimeksi sen ekan 3-4kk jälkeen summa selväst pieneni/kk, mutta nyt näyttäisin saavan suurinpiirtein saman verran koko vanhempainvapaakauden ajan... Kai se ihan oikein on? :)
 
Viimeksi muokattu:
Pitkästä aikaa täytyy tulla kirjottelee. Oon kyllä melkein päivittäin käynyt lukemassa, mutta en ole saanut aikaseksi kirjoittaa. Olin tossa pari viikkoa saikulla ja nyt sitten kesälomalla josta suoraan äitiyslomalle. Nyt on tullut sitten lomailtua perheen kesken ja oltiin vähän reissussakin.

Raskaus on edennyt mukavasti. Tuntuu kyllä, että oon viikoissa paljon muita jäljessä, kun toisilla täällä jo niin isoja viikkoja menossa. No perässä tullaan. Viikko sitten olin neuvolassa ja siellä oli kaikki oikein mallillaan ja seuraava neuvola on taas viikon päästä. Ainoa ihmetyksen aihe on, kun kukaan ei tunnu tietävän miten päin tämä jätkä täällä mahassa on. Terkka ei osannut erottaa kumpi pää on peppu ja kumpi pää, eli voi olla perätarjonnassa ja tod.näk. onkin, kun suurin osa liikkeistä tuntuu navan alapuolella. Jospa se ens viikolla sitten selviäis.

Mulla on vielä vähän urakkaa jäljellä noitten vauvan vaatteiden ja tavaroitten kanssa. En ole vielä pahemmin niitä ehtinyt järjestää, mutta nyt tulevina viikkoina on tartuttava toimeen. Sitten on varmaan myös hyvä aika alkaa miettimään sairaalakassiakin. Sain sentään tällä viikolla ostettua tuplavaunut, että ne on nyt valmiina hankittuna.

Ruoka ja herkut on maistunut täälläkin, mutta onneksi paino on pysynyt hyvissä lukemissa. Viime viikkoina on tullut syötyä aika paljon marjoja ja hedelmiä, kun niitä saa nyt niin hyvin. Kävin jopa keräämässä mustikoita, vaikka ei se ihan helppoa ollut tällä ruumiinrakenteella. :)

Hyvää vointia mammat! Kohta alkaa loppusuora!

Billabee 31+0 (POKS!)
 
Hei vaan

Miullakin jäänyt kirjoittelut kesän myötä, jospa nyt loppua kohti jaksais täällä aktivoitua. Tuntui vaan tuossa välillä ettei mitään tapahdu raskauteen liittyen niin en jaksanut sitten kirjoitella kuulumisia.

Lomalla oon koko kesän ollut kesäkuun puolivälistä lähtien, silloin oli siis viimeinen tentti (opiskelija kun olen). Mieskin ollut heinäkuun alusta lähtien lomalla ja onkin tällä kertaa saatu kovasti aikaiseksi kaikkea, kun ollaan yleensä aika laiskoja. Viime viikko meni lomalla Helsingissä. Ja nyt tällä viikolla on kerätty mustikoita reilut 13 litraa, käsin siis, meillä ei oo poimuria.

Tänään olikin taas neuvola, täällä on tosi usein neuvola vaikka toista odottelen, rv 26 lähtien oon käynyt kahden viikon välein, eikä siis oo mitään erikoista ollut raskaudessa. Meillä on myös neuvolassa ultra niin melkein joka kerta on sillä katseltu, tänäänkin varmisti vauvan asennon ja mittasi pään läpimitan, joka vastasikin rv36, mutta ei tuo terkka yhtään huolissaan ollut. Sanoi, että sirolta vaikuttaa muuten, ettei usko kovin isoa vauvaa olevan tulossa kuitenkaan. Ensi kerralla onkin sitten lääkärikäynti samassa ja se kuulema mittailee vielä tarkemmin vauvan kokoa ja tarkistaa kohdunsuun tilanteen. Sf-mitta oli ensin 28 cm, mutta sitten vauva muutti asentoa (nousi ylemmäksi) niin mitattiin vielä uudestaan ja oli 30 cm. Sain myös liiketarkkailu ohjeet mukaan, mites ootteko muut vielä saanu niitä?

Oliviaa: Ei täälläkään vauva potki kylkiluihin vaan niitten alapuolelle, eikä potkinut esikoinenkaan aikoinaan kylkiluihin. Ihan hyvä vaan minusta, oon kuullut että jollakin ois jopa kylkiluu murtunut vauvan kovista potkuista, tiedä sitten onko vaan legendaa vai ihan totta.

Miullakin on vielä kaikki vauvan vaatteet pesemättä ja järjestelemättä kaappiin, jotenki vaan tuntuu että onhan tässä vielä aikaa. Samoin meillä on pinnasänky kokoamatta ja turvakaukalo ostamatta...vielä kerkee... Vauvalle en oo juuri vaatteita ostanut, kun otettiin äitiyspakkaus ja sitten esikoiselta on ihan riittävästi jäänyt neutraalin värisiä vaatteita (ei siis tiedetä vauvan sukupuolta). Puuttuu kaikki muukin pikkusälä (rasvat, tutit, rintapumppuun tarviisiin yhden osan, imetystyyny, imetysliivit, mitä näitä on). Odottelen tässä äitiysrahoja, kun oon ihan tuloton ollut koko kesän ja mies on maksanut kaikein meidän elämisen niin en oo viittynyt sitten vielä tuommosiin rahaa pyytää, kun osaa noista mies pitää turhana ja osan kerkee kyllä ostaa myöhemminkin. Ens kuun vika päivä tulee ekat rahat, niin varmaan ens kuussa ostelen loput tarvittavat tavarat. Siis tuo turvakaukalo käydään kyllä miehen kanssa yhessä ostaa ei se sitä turhana pidä, mutta noita imetystyynyjä yms.!

Paino miulla on noussut 53 kg --> 61,6 kg, eli ihan ok, samalla tavalla tuli suunnilleen esikoisestakin ja muutamassa viikossa laski jo 56 kiloon, viimeiset kilot lähti sitten hitaammin.

Bastet: Miulla oli aikasemmassa vaiheessa tuo, että tuntui ettei mitään jaksa esikoisen kanssa ja hermot meni tytön kiukutteluun hetkessä. Mutta nyt oon taas jaksanut ihmeen hyvin. Onko sulla hemoglobiini millon viimeksi katsottu? Miulla ainakin oli silloin tosi alhainen ja nyt oon syönyt koko ajan rautaa ja on auttanut väsymykseen. Ja hemoglobiini nousi 104:stä tuonne 117.

Täällä on ollut ihanan lämpimiä ja aurinkoisia päiviä nyt muutama peräkkäin ja käytiinkin pitkästä aikaa tänään uimassa ja vesikin tuntui tosi lämpimältä ( tai tyttö ui ja minä seisoskelin vieressä, ettei mee liian syvälle).

Mutta nyt lähen ulos, kun on noin nätti sää vielä.

Teeu 34+3
 
Bastet Hyvin samanmoisia tuntemuksia kyllä ollut täälläkin. Ei vaan aina jaksa touhuta ja tapella esikoisen kanssa. Täälläkin uhmisikäinen (2v9kk) ja kyllä saa välillä vääntää asiasta kuin asiasta :D Mies on nyt ollut 4 viikkoo lomalla ja siinä mielessä ollu helpompaa, mutta nyt jäädään tytön kans kaksin ..saas nähdä miten jaksaa! Hitto ku tuo tyttö ei useinkaan nuku edes päikkäreitä...No jospa syksymmällä kun ilmat viilenee ym niin malttais nukkua, nyt vaan haluaa olla AINA ulkona..

Tosiaan osa menee jo 35+ viikoilla! Hurjaa! Mut varmaan muutaman viikon päästä saattaa alkaa kuulumaan vauvauutisia..voi mahoton! Vastahan sitä plussattiin! Ihanaa, että ollaan näin pitkällä...Odotan jo niin pimeneviä iltoja, kynttilöitä, alkavia tv ohjelmia ja vauvaa :heart:

Biba ja tytsky 32+0
 
Paineet pomppas taas vaikka ihan levossa oon ollu koko illan ja päähän koskee ja jos oikein kovasti mietin niin taitaa kutittaa jalkapohjiakin...aamulla soitto äippäpolille,katotaan mitä ne tuumaa. Tympee jos vasten viikonloppua sinne joutuu,eihän siellä mtn tapahu kuiteskaan! Mutta parempihan se siellä valvonnassa kun kotona. Matkaa kuiteskin reilu sata KYSsille niin ei ihan viime tipassakaan kehtaa sinne lähtee ajelemaan ja mistä sitä tietää millonka se "viime tipassa" on.

hohhoijjaa.... : /
 
Mulla taas ei ole ollut Kelan kanssa mitään ongelmia, mutta ekassa raskaudessa työnantaja ei lähettänytkään lappusia eteenpäin ja meinasi äitiyspakkaus jäädä saamatta. Onneksi tajusin kysyä Kelasta, että onko hakemukset tullu perille. Ne sanoi, että ei, ja huomiseen asti on aikaa toimittaa. Kun se lukee laissa, että koska sitä pakkausta/avustusta pitää anoa, niin siitä on kuulemma hankala joustaa. Tuli vähän kiire, mutta onneksi on netti...
Meillä on eka koneellinen vauvanvaatteita pesty. Toinen koneellinen odottaa kauniimpaa säätä, sisällä on vähän hidasta kuivattaa.
Supistelu ja selkäsärky ovat vähentyneet, kiitos miehen lomallaolon. Ei tarvi niin paljoa nostella lasta, se on tosi kiva.
Iho kutisee, määräsivät maksakokeet ja nyt sitten odotellaan tuloksia. Saapi nähdä.
Nyt nukkumaan. Mukavaa viikonloppua kaikille!
Santra ja masuvauva
 
Riikalle tsempit osastolle! täällä ei myöskään aika käy pitkäksi,kun tuon 3 veen perässä juoksee.Meillä mies myöskin ollut lomalla ja ma menee töihin niin sit oon kahestaan pojan kanssa.
Vauva oli vielä ti neuvolassa pt.ssa.Tänään tuli kutsu ultraan ja mahdolliseen kääntämiseen.Toivon et olis nyt tajunnut kääntyä pääalaspäin ettei kääntämistä tarttis tehä,mut aika näyttää.Suppareita on ollut nyt viikon ajan joka päivä.Eilen perkasin kaks 5l laatikkoa mansikkaa ja kyllä olin illalla uupunu.Miehelle sanoin et taitaa viinimarjat jäädä puskiin,kun niitä en ala noukkiin.
Vauvan vaatteet oon saanu pestyä,mut pinnis oottaa vielä kokoamista.Kaukalokin on vielä mun vanhempien luona.
Huomenna poksutaan taas rv33+6
 
Voi vitsi, mulla on tylsää! Tekemistä olis, mutta en saa mitään tehdyksi. On niin paljon epävarmuustekijöitä. Alanko pakkaamaan muuttolaatikoita vaiko en.. Kokoanko pinniksen, mitä teen.. Keskeneräisiä käsitöitä olis paljon, mutta en vaan jaksa tehdä niitä tässä olotilassa, istuminen alkaa nopeesti ahdistamaan.. Äääh. Noh, ruokaa sain sentäs laitettua, viikko mennytkin aika heikolla ruualla.. Ei vaan tee mieli syödäkään mitään. Nytki ku söin annoksen keittoa, ni on niin ähkypuhki olo, et ihan oksettaa.

Neuvolassa kävin tosiaan eilen, ja paino pudonnut viimeviikosta 200g. Ei mua haittaa. Sf mittakin oli pienentynyt puolisenttiä, mut oli kesälomatuuraaja mittaamas, ni tollanen heitto menee ihan sen piikkiin. Rr oli 98/64 ja hemppa laskenu viikossa 110 -> 103. Tänään kävin verikokeita ja pissanäytteitä antamas labras, en sit muista mitä tutkimuksia musta nyt otetaan, mut ainakin kilpirauhasarvot ihan sen vuoksi, et tää väsymys on järkyttävä. Ja siihen streptokokin tutkimiseen ei kuulemma silti oo riittäviä perusteita näin aikasilla viikoilla. Kuulemma sit myöhemminkin kerkiää hyvin, ja sehän otetaan kaikilta.. Lähetteen terkka teki sit taysiin ja sieltä tulee sit aika, jos näkevät tarpeelliseksi. Oman mielenrauhan takia olis kyllä ihan mukava sielä käydä, mut siellä lienee melkosta ruuhkaa, joten eivät varmaan herkästä sinne ota.

Menkkamaista vihlontaa alapäässä ja alaselässä nyt öisin ollut, ei hullun kipeetä, mut silleen et nukkumista häirinnyt. Kivuttomia supistuksia tulee edelleen jatkuvasti kävellessä ja maatessakin ihan tarpeeksi. Ja sellasia ihme vihlasuja, ku joku puukolla tökkis tonne alapäähän.

Tota aukeamista mietin, et voiko lääkäri tulkita sen jotenkin väärin? Kun jotenkin epäilen, että olenkohan siltikään sormelle auki, kun se oli kandi, joka mut tutki. Hah, tekis mieli niin välillä lähtee kunnon lenkille tai rehasta vähäse, mut en uskalla, ku terkkaki sano, et ei mitää ylimääräsiä. Heti ku tulee kielto lenkkeilyyn ja siivoiluun, ni johan tekis mieli rehasta! Uskomaton tää naisen mieli.

Mitäs Kaktuspiikki sulle kuuluu?

Tos mopotytöt ja pojat pörrää ikkunan alla jatkuvasti, ihan raivoksi pistää. Varsinkin yöllä, kun niiden pitää sitä viritettyä menopeliä huudattaa kolmeen asti. Poliisille ilmotus tehtiin, mut eihän niillä ole resursseja tollaseen puuttua. Mieskin silmät ristissä aamulla töihiin lähti ja pitkä päivä tiedos. Voi että ku on taas valituspäivä! :D

Mutta kirjotelkaahan ahkerasti tänne ni saan ajanvietettä. Tuntuu ettei mikään muu kiinnosta nyt tässä tilanteessa, ku lukea toisten samassa tilanteessa olevien mietteitä. Onneks on parhaalla kaverilla sama tilanne ku ittellä, mut niillä niin vähän aikaa laskettuun päivään, et ei enää viitti soitella päivittäin, pitää se rauhottuminen ja synnytykseen valmistuminen heille suoda. Kirjottaako täällä joku blogia? Olis kiva lukee jotain raskausaiheista blogia. Itse meinasin sellaisen tehdä, mut en sit viittinyt/ saanut aikaseksi.
 
Eilen kotiduttu osastolta, ihana tunne päästä kotiin. :) Nyt seuraavat viikottain noita arvoja ja äitiyspolilla pitää käydä myös joka viikko.

Joo meillä siis poika oli kiepsahtanu perätilaan, mitkähän mahikset on vielä kääntyä takasin? Oon jo niin kyllästyny tähän että äinä joku menee ns pieleen. Vaikka olenkin aika sinut sen kanssa että sektio tulisi toisen kerran ja sen jälkeenhän jos lapsia tulee niin ei tarviikkaan enää synnytystapaa miettiä ikinä. Onko kellään muulla lapsi perätilassa toista kertaa tai jostain muusta syystä tulossa toinen sektio? Kyllähän se vähän harmittaa jos ei tuota alatiesynnytystä pääse edes kokeilemaan, mutta toivuin kyllä esikoisen jälkeen tosi äkkiä leikkauksesta ja täytyy myöntää että onhan se ihan kiva kun alapää on pysyny ihan normaalina. Vaikka en tosiaan ajattele että sektio olisi sen takia parempi.

Ja tietääkö joku jotain kotikonsteja millä vois kokeilla saaha vauvaa kääntymään? Vai onko vielä liian aikaset viikot? Moni on kyllä sanonu että on vielä tilaa kääntyä moneen kertaan.. Tiiä sitten. :)

Vielä ois huominen ja maanantai töitä ja sitten äitiyslomalle!

Riikka&Niisku 32+4
 
Huomenia!

Ihan nyvää kuuluu,oireet helpotti joten en ole soitellu mihinkään. Viime yö oli tosin ihan kauhee,koske alamahaan ja ylämähään,jalat oli ihan turtana,meni ähkiessä ja pyöriessä koko yö.
Nyt ei ole muuta kun nilkat turvoksissa. paineita seurailen tiuhaan,ihan ok arvoja ollu nyt.
Kunhan vaan pääsisi viikonlopun yli että sais kotona olla,tympee osastolla olla kun ei siellä viikonloppuna mitään edes tapahu.
Jos oireet pahenee niin tietysti sitten soittoa äpolille. Ensi torstaina on taas siellä käynti muutenkin,voi olla paljo mahollista että sillon myös sinne jäännkin kun kerron oireista... Mutta eipä tuo haittaa,ihan oisin valmis!

Tääläkin alkas maanantaina äippäloma! Eipä tuo hirveesti arkee muuta kun toukokuusta asti ollu saikulla,mutta voipipahan kehua olevansa äippälomalla! :)

Hyvä että riikka pääsi kotia! Toivotaan että poika kääntyisi vielä,onhan se mahollista.

Nyt siivoilemaan,katotaan mitä se saa aikaan!

kaktuspiikki 34+1! =)
 
Hyvää iltaa kaikille mammoille :)
Turvottaa, 20 kg tullut jo painoa!!!!!!!! MÄ EN KESTÄ. Synnytystapa arvio kutsua ei ole vieläkään tullut... Nyt on rattaat, kaukalo, vaatetta pikkuiselle, sänky laitettu valmiiksi.. HUOH.. Pitäisi saada se THE DAY tietoon että sitä voisi odotella :)

Pipsa pikkuinen 35+0 :heart:
(Alkaisithan syntyä jo kohta puolin...??)
 
NevaNeavlla jo hyvin viikkoja..eihän sitä tiedä jos pikkuinen muutaman viikon päästä päättääkin syntyä. Malttia ja jaksamista..kuin myös kaikille! Odottavan aika on välillä TOSI pitkä :D

Me käytiin yks yö reissussa ja tänään asuntomessuilla...helle ja koko päivä kävelyä niin teki tehtävänsä. Olen ihan poikki ja selkä ja jalat oli kovilla :( Huh..näyttihän tuolla muutama muukin taapertavan ison masun kanssa :)

Helteitä on lupailtu elokuulle..toivottavasti ei nyt ihan kauheen tukalaa tulis. Huomaa heti, että jalat turpoo ja olo on tukala kun on lämmin...

Mukavia vointeja kaikille paksukaisille ;)

Biba ja tytsky 32+2
 
Samat fiilikdet kun nevanevalla,haluis jo tietää SEN päivän!! Noh,josko torstaina...mutta jos sittenkään eivät osaa sanoa niin kyllä petyn ja kovasti!
Alkaa jo kypsyttää tämä pääkipu ja huimaus! Paineet on kuiteskin ok,vähensin jopa lääkitystä kun alapaine meinas mennä liiankin alas(lääkärin lupa oli).Silti huippaa kun sängyssä kääntää kylkee ja muutenkin pää tuntuu ihan hötteröltä. Väsyttää koko ajan,vois vaan makoilla sängyssä. Mikään ei oikein innosta. Tympee olo siis kertakaikkiaan.
Äpolille ei kehtaa soittaa kun periaatteessa mua vaan huimaa ja koskee päähän,ei siis mitään sen kummempaa. Paineet pysyy lääkityksellä hyvänä,välillä kutittaa kyllä,mutta eihän sekään vielä tarkota mitään. :confused:
Se vasta tympiikin jos osastolle joutuu makoilemaan.

Leppoisaa sunnuntaita!
 
Enpä ole pitkään aikaan täällä käynyt, mutta synnytyksen lähestyessä meinasin aktivoitua. Toinen syy on se, että isommat ovat kolmatta päivää mummon ja papan kanssa reissussa, niin alkaa vähän tympiä :) Kroppa ei kestä seisomista koko päivää, joten siivoilen ja touhuan sitten tämän surffailun lomassa.

Minulla on hankaluuksia sairaalan valinnassa. Kättärillä käytiin tutustumassa, mutta eipä siitä käynnistä saanut mitään irti, kun ei ollut vapaana yhtään salia. Aikaisemmat syntyneet Hyvinkäällä, mutta en haluaisi sinne. Lisämietintää aiheuttaa se, että tämä vauva on perätilassa ja en todellakaan ala perätilavauvaa synnyttämään tai anna yrittää kääntää. Toivon siis, että vielä itsekseen kääntyy, tosin myös luottovyöhyketerapeutti saa yrittää auttaa.

Kaksi aikaisempaa raskautta on päätynyt käynnistykseen hepatoosin vuoksi ja jos se tulee nytkin ja/tai sitten tuo suunniteltu sektio, niin meillä olisi sitten kuukauden sisällä vauva talossa. En millään malttaisi odottaa. Rv:t nyt tasan 34.
 
Viimeksi muokattu:
Ai niin, pakko on vielä mainostaa, jos joku on jättänyt kaukalon ostamiset viime tippaan :) Ollaan kierrelty aika tarkkaan Etelä-Suomen lastentarvikeliikkeitä läpi ja niissä asiakaspalvelu on ollut erittäin surkeaa. Tiedettiin täysin mitä haluttiin, joten vertasin sitten saksalaiseen verkkokauppaan kidsroom.de - für Babys gemacht - Weltweiter Versand von Babyausstattung ja saatiin koko paketti toimituskuluineenkin 200 euroa halvemmalla. Tai siis ei vielä ole saatu mitään, kun vasta toissapäivänä tilasin :) Mutta siis meille tulee Britaxin travel system ja saatiin tosiaan kaikki siihen kuuluvat osat samasta paikasta. Periaatteesta kyllä haluaisin kannattaa suomalaista työllisyyttä ja ostaa paikallisesta liikkeestä, mutta jos sinne astuessa tulee tunne, että häiritsee myyjien juoruhetkeä, niin antaa olla.
 
Viimeksi muokattu:
Ikpi: Mullakin vielä synnäri mietinnässä.Meillä esikoinen synty kättärillä.Vauva oli viel viime vkon poikittain et rv36 kattovat ultrassa asennon.Toivon minäkin et vauva olis jo kääntyny...Toivotaan et teidänki.
 
Täälä ollaan kohta viikolla 35.. huhhuh.

Tietääkö kukaan kokenu onko vauva laskeutunu/kiinnittyny jos sen pää tuntuu noin sormenmitan päästä kun alakautta kokeilee? kauhea painontunne ja pissalla ravataan jatkuvasti. kävely on ankkamaista ja tosi hidasta. viikonlopun oon ollu tosi kipeä, jotenki ei tee mieli istua kun painaa niin pahasti, suoletki niin tukossa välillä että sattuu. vaikka isommalla asialla ravataanki pari kertaa päivässä.. ja tuntuu että lapsivettä ois tihkuttanu jo jonkin aikaa, vaikea uskoa että se valkovuotoa ois vaikka sekin voi vetistä olla loppuvaiheessa, koska mulla valkovuoto on ihan normaalia vielä mutta lisäksi tulee semmosia vesilänttejä jotka menee alkkareista läpi. voi kun ois kokemusta jo raskaudesta niin tietäis missä mennää. :( ei jaksais taas neuvolaan soittaa kun ei viimeksikkää mitää apua ollu, sanoivat vaan että makoile ja ota rauhassa ettei ala syntyy, eipä ne rupea tutkimaan ja sörkkimään "turhaan".

Jospa joku osais sanoa mulle mitä tapahtuu niin sais mielenrauhaa..
 
keesha kuulostaa ainakin siltä että vauva ois laskeutunu. En kyllä osaa sanoa onko se valkkaria vai lapsivettä mitä tihkuu,ei ole mullakaan kokemusta olla raskaana näin pitkällä!
Sinuna kyllä soittasin silti sinne neuvolaan,sitä vartenhan ne siellä on! Tai voitko soittaa äitipolille ja kysyä sieltä? Inhottavaa olla tummosessa epätietoudessa!

Täällä vietetään ensimmäistä äippälomapäivää! Melko tokkuraisessa tunnelmissa,viime yö oli elämäni kauhein! Kuuma,hiostava,ällöttävä! En saanu edes kunnolla henkee ja liikkeellä piti olla koko ajan,kaikki ikkunat oli auki,mutta eipä tämmösellä seisovalla helteellä hirveesti auttanu! Ukkostakin koitti tehä,mutta eihän se tietenkään kunnolla päälle tullu että ois ilman raitistanu!
Ei tunnu tämäkään päivä sen raittiimpi olevan! :mad:

Tsemppiä kaikille,jotka ei tykkää helteistä!

kaktuspiikki ja tyyppi 34+3
 
Joo soittelin aamulla kun heräsin siihen että alkkarit oli ihan märät. Koko aamun sitte tiputteli niin soitin polille niin käskivät kysyä ensin omasta neuvolasta onko sielä niitä testitikkuja ja tarvittaessa tulla sielä käymään. Neuvolaan annettiin nyt aika huomis aamuksi että tutkivat tilanteen ja laittavat sitte synnärille menemään ainakin testaamaan sen lapsivesiasian jos niitten mielestä tarvetta on. Nyt tuntuu vaan vihlovan koko alapäätä, ties vaikka joku tulehus sielä..
 
Keesha: Hyvä jos testaavat tikulla niin saa selvyyden. Tsemppiä! Nyt vaan lepäilet!

Kaktuspiikki: Täällä yks joka ei tykkää tästä kuumuudesta. Vaikka vasta pari päivää kestänyt niin mulle jo riittäis! Ei muuten, mutta kun tää ilma on niin painostava että vie voimat ihan täysin :( Ja lapsi haluis olla vaan pihalla ja leikkiä..ei kiitos. Sain nyt onneks sisälle kattoo dvd:ltä lastenohjelmia ni saa hetken huilata..Kai se lupas jo vähän viileempää loppuviikolle..?

Biba ja tytsky 32+4
 

Yhteistyössä