Syyskuun söpöläiset 2016

Voih! Juurikin pari viikkoa takaperin olin ihmeissäni, kun ei ollut raskaus oireita lähes tulkoon ollenkaan. Nyt sitten kärsitään tissien vihlomisesta, aamu oksenteluista ja etova olo aalloista ja päänsäryistä pitkin päivää. Onnea uusille odottajille minunkin puolestani. Ensiviikolla olis eka neuvola :LOL:
Tänään taidetaan olla rv 7+3 kaiketi (n)
Viitsisinköhän varata ajan varhaisultraan. Niin tahtoisin jo nähdä onko siellä ketään kotona :ROFLMAO:
 
Haavelapsi: Mä tein viimeraskaudessa dpo12 ekan digitestin (raskaana 1-2 tuloksena) toisen rv4+4 (2-3) ja kolmannen rv5+4 (3+). Meni just niinkuin nappiin :D Nyt en oo vielä ostanut, mutta meinasin ehkä kahen pakkauksen ostaa vielä... :D
 
Haavelapsi, täsmennän itsekin tota LA:ta, kun käydään ultrassa, jos tarvetta on :) Oon vähän ihmeissäni tosta hedelmöittymisajankohdasta mitä tämä digi tarjoaa, ehkäpä ollaan viisaampia sitten ultran jälkeen.
Pieni pessimisti minussa kuitenkin kuistkailee, että ehkä tämä nyt ei vaan täällä kehity...
 
Meici, me miehen kanssa mietittiin että ehkä parempi olla vielä vähän pessimisti, koska tunnetusti pessimisti ei pety :D

Ja jos nyt kävisi niin, että tämä ei pysy mukana niin tiedetään ainakin, että ei olla hedelmättömiä! Hävettää siis ihan myöntää, että meillä tärppäsi heti ensimmäisestä yrityksestä ja senkin takia suuri epäusko vielä tämän kestämiseen.:ninja:

Niin ja varasin sen ar-ultran Mehiläisestä, aika olis 2.2. eli silloin olis rv 7+3. :)

Ja Sissiko, kivaa että täällä on toinenkin odottaja samoilta suunnilta!
 
marily, meillä sama homma. Tätä ei edes odotettu, niin on ehkä helpompaa tssä tilanteessa suhtautua siihen, jos putoaakin kyydistä. Ja tulipahan todistetuksi se, ettei hedelmällisyydestä ole ongelmaa *kopkop*. Aiemmin kun jätin juuri sen takia pillerit pois, että kroppa saa tasoittua ja normalisoitua. Samoin puhuin, että voidaanhan alkaa hyvissä ajoin yrittämään kun siinä voi mennä vuosikin... No, nyt kävi näin ja täytyy pysyä nöyränä.
 
veikkaan muuten myös, että jos tätä oltais oikein yrittämällä yritetty ja odotettu, niin siinä olisi varmasti kestänyt pidempään. Olen itse niin hössö luonteeltani ja stressaan helposti, niin varmasti olisi plussa odotuttanut... Hyvä näin :)
 
  • Tykkää
Reactions: marily
Tervetuloa uusille ja tupla onnittelut Star_of_lifelle!:love:

Mulla on nyt alkanu tuleen oikeesti pahaa oloa ja oksentelua, yöks! Ja kaikki ällöttää..:( mutta kävin mä eilen kattoo meijän pientä ja oikeesta paikasta löytyi hän ja sykekkin siellä näky väpättelevän!:love: Mies on nyt aivan onnensa kukkuloilla, haluais huutaa jo koko maailmalle asiasta! Ihana hössöttäjä:love: sain mä onneksi sitä sen verran piäteltyä ettei se lapsille kertonu kuiteskaa :LOL: meillä esikoinen on semmonen pikku papupata että senhän tietäs sitte hetkessä kaikki!:rolleyes::ROFLMAO:

pp & rusina 7+3
 
Minä sain ajan varhaisultraan julkiselle puolelle ja se on ensi viikon perjantaina.

Minustakin tuntuu hassulta, että tulin muka heti pillereitten jälkeen raskaaksi, jotenki sitä tuntuu vaa että tässä nyt käy köpelösti, että ei voi olla näin hyvä onni, että se heti tärppäsi.
Aegh, miksei sitä voi vaan olla onnellinen ja luottaa että kaikki on kunnossa... Tosi raivostuttavaa olla tämmöinen näin kovin pessimisti!

Meillä on kaverin valmistujaiset lauantaina, hankala keksiä syytä miksi en voi juoda. Haluan miehen lisäksi kertoa lähimmillekin kavereille vasta ehkä riskiviikkojen jälkeen..Vaikka tekis mieli sanoa ja hehkuttaa jo kaikille :D

Oletteko te kertoneet miehen lisäksi muille?
 
Mä kerroin yhdelle kaverille, mutta hänen kanssa puhutaan kaikesta, kerrotaan keskenmenoista ja yrityksestä jne. Muuten ei kerrota kun vasta alkuraskauden ultran jälkeen lähimmille ja sitten nt-ultran jälkeen vähän laajemmin.
 
[QUOTE="panikoija87, post: 31163068, member: 139:D
Mä jouduin kertomaan parille työkaverille olosuhteiden pakosta. Sitten parhaalle kaverille kerroin. Varmaan muille kerrotaan vasta sen viikon 12 jälkeen. Tekis kyllä mieli kertoa kaikille :-D
 
Täältä myös tupla onnittelut Star_of_lifelle!:) Me ollaan kerrottu joillekkin jo. ei jakseta olla hiljaa. Jos tulee keskenmeno niin ssitten se kerrotaan. Silloin vauva ei ollu valmis tähän maailmaan.:) vaikka vaikee se sitten on ajatella noin jos omalle kohdalle sattuu.
 
Sissikolla onkin sitten sama la kuin meillä, jee, joku loppukuinenkin mukana:)

Tein tänään sen viikkonäytöllisen ja näytti 2-3 viikkoa, eli aikas oikein. 4+0 pitäis ollakin. Phuuh, kun alkaa miettiä niin "enää" 36 viikkoa, hahaha.

Ekasta käytiin varhaisultrassa ja veikkaan että tästäkin kyllä mennään, kun pakkohan s eon saada ihan varmuusvarmuus, että siellä on joku ja oikeassa paikassa..

Heti kun olin ne ekat kaksi plussatestiä tehnyt peräjälkeen niin yhdelle ystävälle lähti niistä kuva, vaikka se oli just tulossa kyläänkin ja kahdelle muulle soitin:D Ne on niitä, jotka muutenkin on reaaliajassa tietoisia muistakin vaiheista. Sukulaisille kertomisen kanssa odotellaan varmaan se pari kuukautta vielä..

Jollain muullakin oli semmosia tunteita, että "hävettää" kun niin helposti? Meilllähän esikoinen sai alkunsa heti tokasta kierrosta, vaikkei edes mitenkään optimoitu tai oltu aktiivisia... Tästä toisesta kyllä laskelmoitiin ja ylipäätään annettiin tämmönen 4 kk mahdollisuus tärpätä ja heti tokasta tämäkin sitten.. Tuntuu melkein laittomalta? Että voiko näin helposti, voiko näin suunnitellusti.
 
Heippa kaikki :) Vieläkö tänne mahtuupi mukaan? Eilen plussailin ja varovasti liittyisin joukkoonne mukaan, jos kaikki menee hyvin, niin la olis 29.9 ja kolmas lapsi olisi tulossa. Onko kaikki jo liittynyt tonne faceryhmään? Itsekkin haluisin faceryhmään, mutta vielä en taida uskaltaa liittyä.. mieluummin vasta kun ollaan varmempia tilanteesta.
 
M.Aili
Täälläkin tärppäsi sen verran nopeasti, että sen varjolla sain julkiselle ajan varhaisultraan. Eli multa poistettiin 9.12 vasta kapselit kädestä ja näyttäs siltä että viikon sisällä siitä on sitten käynyt tärppi. Edellinen vuoto oli kuitenkin alkanut 7.12 ja plussan tein sen mukaan kp 20 ja digiin kp 26 2-3 viikkoa. Mäkin olin miehelle perustellu sitä, että tässä hommassa menee kuitenkin ihan älyttömän kauan ku ikä on piirua vaille 30 ja elämästä on hormonaalista ehkäsyä käyttänyt melkein puolet eliniästä. Ja niin sitä sitten tapanina tuli plussa ja välillä tuntuu, että ei sitä usko. ”Oireet” mitä tässä on ni vois ihan hyvin selittää jollain nuhalla/flunssalla, yms… onneks mitään vuotoja ei ole ollut ni sillee parempi fiilis.

Mulla huomenna ultra ja ei meinaa mitenkään sopia työkiireiden kanssa. Tänään iski töissä paniikki päälle, jota todennäkösesti panikoidaan loppuviikko. Harmittaa kans, ku aika on keskellä päivää, ni mies ei pääse mukaan. Mielelläni ottaisin jonkun mukaan, mutta kun ainoastaan tullut kerrottua hammaslääkärille (röntgenin takia) ja PT:lle (ruokavalion ja treenin takia), ni ei oo ketään ottaa mukaan.
 
  • Tykkää
Reactions: panikoija87
Uusia lisätty listalle! :) Ryhmä näyttää pienelle, kun osa on siirtynyt suoraan faceen, eikä ole halunnut listalle.
No, vielä mahtuu mukaan! :giggle:

Hieno juttu, että monella tärppäs nopeasti! Meillä ei ja yli vuoden odotus keskenmenoineen meinas aiheuttaa pään täyteen harmaita hiuksia.
Nyt kuitenkin odotettu tulossa, joten ei saa valittaa! :rolleyes: Pelottaa tietenkin km, mutta ei voi elää elämää aina entä jos-moodissa.:cautious:

M.aili, tsemppiä huomiseen ultraan! :giggle:

I--------I tämän verran parempi ilta pahoinvoinnin suhteen. Mustikkakiisseli jäähtymässä, just näitä mielihaluja :ROFLMAO:
 
Onko teillä ollut heittoja testien viivojen vahvuuksissa miten? Siis että onko tummempien viivojen jälkeen tullut haaleampaa kenties? Aamulla tein jälleen yhden liuskatestin, viivat oli samanvahvuisia ja tosi selviä, mutta hieman hailakoita. Yöllä tosin kävin vessassa mut silti oon nyt muka varma että hcg laskee... :cautious:

Tai siis se testiviiva oli kyllä ihan saman sävyinen kontrolli-indikaattorin kanssa, muulla ei liene väliä?

Sunnuntaina käydään siellä varhaisultrassa, sittenpä sen näkee, mitä on ja missä, jos on.
 
Viimeksi muokattu:
Moi! Sivusta seuranneena nyt pari viikkoa uskallan vihdoin liittyä mukaan, kun näin pienen sydämen läpätyksen viime sunnuntaina ❤
Kolmatta odotan (poika -09 ja tyttö -12). Olin ihan varma että kolmatta en tee, mutta mies sai vihdoin taivuteltua . Viime heinäkuussa poistettiin kierukka ja menkkoja ei kuulunut, olinkin pamahtanut paksuksi samantien. Se raskaus meni kesken 7+ viikolla ja kierto oli ihan sekaisin tähän plussaan saakka.

Uudenvuoden aattona mies sanoi saunassa, että mitäköhän kivaa ensi vuonna tapahtuu, jos tulis vaikka vauva?! Siitä kommentista tuli mieleen, että milloinkahan mulla on ollu viimeksi kuukautiset. Eikun ostamaan testiä ja vahva plussahan sieltä tuli.

Kävin sit varhaisultrassa viime viikonloppuna ja laskettu aika sen mukaan 10.9. Helsingissä asutaan ja aiemmat syntyneet Naistenklinikalla, niin varmaan tämäkin. 31v olen.
 
PikkuneMyy: Jee, kiva, LA-kaima :) Mä kävin myös ostamassa diginäytölliset, mutta teen vasta parin päivän päästä että ihan satavarmasti näyttää 2-3 :D
Mullakin on välillä sellaista tunnetta että "hävettää" kun tämä kävi niin helposti. Esikoista yritettiin 7kk ja tämä alkoi "vahingossa" (tai ei se nyt vahinko ollut, mutta ei yritetty aktiivisesti ja ovis tuli aiemmin kun odotin). Ja jännittää mitä oma sisko sanoo kun olen ihan varma että he ovat yrittäneet esikoistaan jo pidempään :( No, iloksi se varmasti nopeasti muuttuu kaikilla.
*muoks. Ja siis ihan superonnellisia olemme tästä, tätä toivoimme ja kuumeilimme salaa. Ja toivoin koko ajan raskautta vaikka ei tietoisesti yritetty.

Onnea sandys! En oo liittynyt vielä fb-ryhmään. Liityin esikoisestakin vasta sitten loppuraskaudessa... Ei ikinä tiiä onko tuttuja, joten en liity ennen kun ollaan lähimmille kerrottu :D

Onnea M.Ailille ultraan!

meici: Mulla vaihtelee viivat testien mukaan, ja sen mukaan koska teen. Esim. onestep ihan hailuraa kun taas pregcheck tummaa viivaa. Mitä testejä käytät? Ja hormonitasohan nousee 48h välein suunnilleen :)

Tervetuloa Jebujee! Ja onnea!
 
Meici: Mää oon varmistellut aamutestejä päiväsaikaan ja tuntuu et päivällä on hitusen tummemmat, oon testaillut pregcheckeillä, sit oli pari one steppiä, mihin sain tosi hailut verrattunu tohon pc:n testiin, aattelin ens viikolla ostaa viikkonäytöllisen, sillä vielä varmistelen, joo taidan olla himotestaaja :D

Jebujee: Kiva kun teillekkin tulossa kolmas :) jännääkö? Mää olin jo toisen kohdalla, että kuinkahan sujuu arki, mut hyvin lähti heti arki rullaan, nyt sit kolmannen kohdalla samat mietteet :D

Sissiko: Mulla sama, esikoisesta liityin loppuraskaudesta, toiset sielä olivat jo niin hyvin tutustuneet ja "omat jutut" etten päässyt oikeen porukkaan enää mukaan, poistuin sieltä ryhmästä sitten, toisen kohdalla meillä oli/on edelleen kiva alle 10 henkilön faceryhmä, se on ihan huippu, kun ei oo paljoo väkee, kun pysyy paremmin mukana jutuissa. Me ollaan aina kerrottu raskaudesta vasta np-ultran jälkeen, joten en kans viitsi liittyä ennenkuin tietää, että kaikki menee hyvin :)
 
sandys: Niin totta, onhan siinä toikin puoli. Meidän ed.ryhmässä suurin osa liittyi vasta tosi myöhään niin ei ehtinyt tutustua paremmin sitä ennen. Mulla 4+1 ja aattelin viikon päästä varata neuvolan :)

4+1
 

Yhteistyössä