Syyskuun söpöläiset 2016

Tervetuloa kaikki!
Ja kyllä saa kaikki liittyä FB ryhmään :) mulle vaan viestiä tulemaan.

Mulla taas samanlainen päivä ollut eli päänsärky ja pahoinvointi ollut tosi voimakasta. Yritin nukkua myös päikkärit tänään mutta esikoinen oli eri mieltä.
 
Pahoittelut täältä kaikille kyytiläisensä menettäneille, tosi surku juttuja :(

Tämänaamuinen clearblue näytti "raskaana 2-3", pitääköhän noi miten paikkaansa teidän kokemuksen mukaan?

Eilen olin jostain syystä tosi down, kaikki tuntui menevän persiilleen ja oli sellainen tunne, että ei tämä raskausjuttukaan ole totta. Tämä aamu jo valoisampi, nyt ei kun vain ootellaan :)

Tässä mun tietoja: 28v, 1. lapsi, 20.9. OYS

Korjaan ton arvion LA:sta jos tässä päästään pidemmälle.
 
Moikka,
Oon teiän ketjua seuraillu jo jonkun aikaa ja toivonut olevani itsekin raskaana. Testiä en oo vielä tehnyt kun menkkojen pitäisi huomenna tulla. Toivottavasti jäävät pois

Oireita (kuviteltuja..?) on ollu nyt noin viikon verran; etovaa oloa ja iltaa kohti voimistuvaa pahaa oloa, sekä heikotusta. Nännit on myös TOSI kipeät, ei oo ennen ollu. Ilmavaivoja on myös ilmaantunut sekä ruokahaluni kasvanut huomattavasti! Eilen yöllä olin varma menkkojen alusta, mutta ei tullut mitään (y)

Tulin kuitenkin lähinnä puhumaan jonnekin, kun ikää vasta 19 vuotta. Ainoa joka toiveistani tietää on poikaystävä, myös 19. No, jos lapsi tulee niin sen varmasti pidän ja rakastan sitä todella paljon:love:

Jos huomiset menkat jäävät pois, teen raskaustestin. Mitä halpaa testiä suosittelisitte mikä antaisi varmimmin oikean tuloksen? Mieluiten siis apteekista/tavarakaupoista sillä en malta odottaa netistä tilatun saapumista :censored:
 
ts1996, minä tein ekan testin sillä apteekin testillä (olin pari päivää myöhässä), joka antaa jo alussa varmuuden. Se näytti heti plussaa. Seuraavana päivänä tein päivällä kaupan testin niillä liuskoilla ja sama tulos, yli 10 euron hintaerolla.
 
M.Aili
Mä käytin omaan testaamiseen PregCheck:n testiä (liuska), minkä saa kaupasta. Antoi 2 päivää aikaisemmin plussan kuin rfsu:n vastaava liusketesti. Apteekin testeihin en koskaan pistänyt rahaa.
 
ts1996 mäkin käytin ihan vaan apteekin omaa testiä. Viimestään kun on tarpeeks hormoneita veressä niin pitäs tietty näkyy testissä kun testissä :)

Täällä kärsittiin viikkojen poksumisen kunniaksi (5+0:love:) ekaa kertaa oikein perinteisestä aamupahoinvoinnista. Aamupala tuli ylös :sick: onneks se kesti vaan n. tunnin ja alko helpottamaan sitten. Toivottavasti ei tulis sellasta ihan ympärivuorokautista pahoinvointia..
 
Hui, mua pelottaa noi pahoinvoinnit.. Vielä ei ole ollut kuin pientä etomista, mutta toistaalta tää on niin alussa. Ensikertalaisena ihan kaikki vaan jännittää. Ja toisaalta, jos ei mitään oireita olis, pelottaisi sekin :LOL:

Eilen meinasin saada hermoromahduksen kun mies oli turmellut yhden meidän huonekasveista ja koiran kynsi oli vioittunut, tuntuu että kaikki kaatuu päälle eikä mistään tuu mitään. Mutta, ehkä muilla on suurempiakin murheita olemassa...
 
meici, täälläkin on ollu vaikka mitä kummia tuntemuksia ja jotkut asiat tuntuu ihan ylitsepääsemättömän vaikeilta välillä. :LOL: onneks välillä myös helpottaa. Kaipa tällainen elämänmuutos aiheuttaa kunnon tunteiden vuoristoradan :)

Huomasin tänään, että ihan istuessa oli yhtäkkiä leposyke 100-110. Inha tunne kun sydän tykyttää!!:eek: aiemmin päiväöllä oli normaali. Viime yönäkin tuntu syke olevan jotenkin erityisen korkeella, 80-90 nukkuessa. Voiko tää olla alkuraskauteen liittyvää? Jos verimäärä nyt jo lisääntyy tai jotain. Vai pitäskö huolestua :unsure:
 
Mites ts1996 testailut? :)

Miten Tekliksellä meni ultrassa?

Meici, ajattele sitä pahoinvointia niin, että jos on huono olo niin usein se vaan tarkottaa, että elämä kehittyy ja vauvalla kaikki hyvin! Tää ajatus ainakin auttaa minua jaksamaan :giggle:

Violett, sykkeestä en osaa sanoa, neuvola osaisi varmaan neuvoa. Kyllähän tää raskaus tekee ihmeellisiä oireita!

Vitsi kun jännittää! Kahden tunnin päästä se ultra! Sitten selviää missä mennään ja ollaanko edes raskaana. Viime kerralla ultra oli jäätävä pettymys tuulimunan takia, joten jännittää senkin takia enemmän. Onneksi mies on mukana, korvaamaton tuki :love:

Eilen ajattelin et onpa tää oksentaminen rauhoittunut. Pitikin... :confused: Olin sitten ämpärin kanssa suihkussa, kun lensi vaan yli :sick:

Lennis ja Pirkka 6+6
 
Oi, tuu sitte Lennis antaan heti meille tilannepäivitystä!! Ja kaikki on takuulla hyvin!:love:

Violet, kyllähän se verimäärä alkaa jo nyt lisääntyä, mutta kannattaa mainita tosta sykkeestä neuvolassa(y)

Ja tervetuloa kaikki uudet!

).( piti just käyä laittaa eka aamupala viemäriverkostoon :sick: mutta ihana että se oksu sentään lensi ku ei oo montaa kertaa vielä lentäny mutta heti helpotti oloa ku oksensi! Muuten on ollu kyllä pitkin päivää niin huono olo että....:alien: saa nähä paljonko tässä kiloja kertyy ku kokoajan pitäs syyä jotaki o_O
 
Huomenta 
Täälläkin sai aamukahvit kyytiä. Huono olo yllätti ja siitä sitten ylen anto.  Ja eilen olin kyllä niin flunssainen että. Jos tämän päivän jaksaisi töissä ahertaa niin viikonloppuna saisi huilattua. Nenä täynnä räkää, ja kurkku hieman kipeä. Katselin meidän lääkekaapin flunssalääke tarjontaa, niin mitään ei saanut ottaa  Töiden jälkeen pitäisi varmaan apteekkiin taapertaa 
Muuten ei mitään erityistä. Mies tokaisi että tissit ovat paisuneet, ja kyllähän ne on, mutta eivät ole kipeät 
 
Eea
Täällä ei ole vieläkään pahoinvointia havaittavissa. Olen kyllä miettinyt, että voisko viime raskauden pahoinvointi liittyä siihen, että imetin silloin vielä meidän kaksosia.... Aiemmissa raskauksissa sitä nimittäis ei ole ollut...

Ehkä en ole huolissani, sillä muita oireita kuitenkin on. Aion kyllä neuvolassa mainita kevyistä oireista, että josko siinä olisi yksi lisäsyy päästä ultraan.

Eilen ystäväni kävi meillä kylässä ja sanoi, että jos ei tietäisi minun olevan raskaana, niin epäilisi sitä kyllä. Turvotus on sen verran mahtava. :D Paino ei onneksi ole vielä noussut ollenkaan, mutta alavatsan seudulle tahtoo tuo turvotus kertyä.

Tervetuloa kaikki uudet!

Eea&Nyyti 6+3
 
Eea, turvotusta myös täällä. Tuntuu ettei toppahousut mene kiinni!? Samoin rinnat on kasvanu yhden koon, apua...

Varasin varhaisultran ajan yksityiselle 24.1., ihan siksi että haluan tietää missä mennään, jos mennään. Kamalasti pelottaa kaikki tuulimunat ym.

samaa kyselen, mites ts1996:n testailut?:)
 
Menkat ei tosiaan ainakaan vielä alkanu, kivut kylläkin on jo :confused: testin meen tänään ostamaan ellei nyt vuoto ala ja teen huomenna aamulla!

Ihana kun on joku minne voi tuntemuksiaan kirjottaa! On meinaan ollu aika tunteitten vuoristorataa tää viiminen viikko. Eilen olin jalkapalloa pelaamassa ja outoja vihlaisuja vasemmalla alamahassa o_O voiko ne tarkoittaa jotain?!
 
ts1996, oletko kuinka paljon myöhässä? Mulla se predictor early näytti illallakin heti plussaa, kun hätiköiden tein :) Alavatsavihlaisut voi olla viitteitä raskaudesta. Mulla oli viikon verran noita tuntemuksia vatsassa ja siksi ihmettelinkin, kun menkkoja ei kuulunut.
 
Moi kaikille!

Liittyisin myös mukaan tähän keskusteluun, seurannut tätä olen kyllä jo pidempään.

Ensimmäinen lapsi täällä on nyt ilmoittanut tulostaan ja tänään varasin ekan neuvola-ajankin, jonka sain 11.2. Nyt olis menossa rv 4+6, eli oloja odotellessa. Lähinnä tällä hetkellä itkettää ja pelottaa :D "Eihän tää voi olla totta, ei tää kuitenkaan kestä, kun niin moni menee kesken tai on tuulimuna..." ja sitten taas toisaalta "miksi tää ei kestäisi? kyllähän ihmiset saa koko ajan lapsia, ja kaikilla niilläkin raskaus kestää ihan alusta loppuun?"

Jännittääkö ketään muuta? :)

Ja tietysti jännityksellä odottelen myös miltä ultrassa näytti, Lennis!

ja tässä vielä tiedot

Marily/30v./1.lapsi/JS LA17.9.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Oubou
Meici : tänään vasta pitäisikin alkaa pisimmän kierron mukaan, aina ollut melko tasainen kierto ja nyt ollaan siis kp 30/28 :giggle:. Ehkä mäkin käyn ostamassa pari testiä ja testailen jo tänään ekaa kertaa! Nyt alko jännittää kauheesti!!! :confused:
 

Yhteistyössä