Syyskuun söpöläiset 2016

Moih..

Uskaltaisikohan sitä itsekkin iloita jo raskaudesta..jos on niin se olisi neljäs!
Vilunväristyksiä ja ruumiinlämmöt yli 37 asteen kun normaalisti on 35-36väliin.
Päätäsärkee. Alamahassa pientä kutittelua ja nippailua. Menkat olisi pitänyt alkaa viim.tänään eikä mitään. Yleensä menkat antanut vihiä ed.päivänä virallista alkamista.
Edellisissä raskauksissa kärsinyt rajuista pahonvoinneista mutta nyt ei vielä mitään..
Huomenna täytyy ostaa testi jos ei menkat ala..
 
Eea
Tervetuloa kaikki uudet! :)

Tsemppiä kaikille vuotojen kanssa kärsiville! Toivottavasti olisivat vain harmitonta tuhruttelua. :love:

Täällä olo on suht normaali. iltaisin väsyttää ja palelee. Lisäksi ihmeellinen nuha iski. En tiedä onko vain nuha, vai liittyykö jotenkin raskauteen. Kenelläkään muulla perheenjäsenellä ei ole mitään flunssan oiretta.

Ei tätä oikein voi vielä käsittää. Jännittää aivan mahdottomasti.

Eea 5+0
 
Mites lennis ja trianna jakselee?

Mä sain äsken soitettua sinne neuvolaan ja mulla ois jo ens viikolla nla aika!:eek: siis nyt jo!! ei siinä, kivahan sinne on mennä ku saa kortit ja seuraavat ajat ja pitää alkaa soitteleen nt-ultraa ja ja ja...:love:

pp & rusina 5+2
 
JeniJRiver, lisäsin sinut listalle! Tervetuloa myös Tipsa! Miltäs testi näyttää? :p

Eea, eikös alkuraskaudessa tuo nuha voi olla just yks oire? Vai voi sitä flunssaakin olla liikkeellä, toivottavasti helpottaa pian!

Pikkupossu, onpa neuvola ajoissa! Itsellä menee vk 8+3. Tosin en halunnut aikasemmin mennä, ennen ku ultra takana. Viimeeksi kun kävin "turhaan".
Ymmärrän kyllä, että neuvola haluaa varhaisen kontaktin, mutta toisaalta mikä järki kun ei näistä alkuraskauksista aina tiedä.

On: vuotoa ei ole tullut eilisen jälkeen. Tosin en tässä kauan ole ollut vielä pystyasennossa. Muoks. alkoikin ruskea vuoto taas :poop:
Aamulla sai juosta taas pöntölle yökkimään, yli ei kuitenkaan tule mitään. Mahaa nyt nippailee, mutta uutena vuotenakin oli aika massiiviset kivut, sellasta kourimista oikeen, joten nyt tää on ihan inhimillistä.

Kamalan pitkä aika odottaa sitä ultraa! Pelottaa mitä siellä näkyy.
 
Mulla on neuvola vasta 2.2., rv 9+4. Voi tietty olla siks sen verran myöhemmin kun on toinen lapsi kyseessä.

Itsellä on jotenkin tosi epäuskonen olo vieläkin, kun tätä on niin kauan odotettu. Kai sen viimeistään np-ultrassa tajuaa sit
 
Pahoinvointi on onneks helpottanut, pientä väsymystä muttei ylitsepääsemätöntä :) Mä en oo vieläkään neuvolaan soitellut, pitäisi varmaan alkaa soittelemaan :) tosin eipä tässä vielä kiire ole kun eka käynti on täällä päin rv7-9.
Ainoa mikä ahdistaa on painon nousu.. viime raskaudessa sitä tuli noin 22kg enkä halua että tässä raskaudessa nyt nousee niin paljon. Yritän siis katsoa vähän mitä suuhun tulee laitettua ja kuinka usein. Herkuttelut jätän ihan minimiin.
Viime raskaudesta on vielä noin 10kg jäljellä :/

Emböy ja Mini 5+1 (oviksesta 5+3)
 
Onneks sulla on Lennis kuitenkin sitä pahoinvointia, eiks se oo ihan hyvä merkki?

Kiitos tänne kuuluu ihan hyvää, tänään jo rauhallisimmin mielin. Vatsalihaksen on kipiät, muuten ei masu satu. Nippailua ja aaltoilua on kyllä. Tänään oli pakko tehä vielä toinen digitaalinen ja viikot on noussu <3 www.aijaa.com/AtvTm9. Varasin äsken ensimmäisen neuvolan, se on varhaisultran jälkeen vkolla 8+1 :)
 
Täälläkin tuli viikonloppuna plussa testiin :) Nyt menossa rv5+0 :) pari kemiallista raskautta oli jo tänä vuonna, mutta nyt toivotaan parasta.. Tänään viikkojen poksumisen kunniaksi alkoi ällöolot.. Oksua ootellessa. Yritän tässä lueskella tätä ketjua enemmin ajatuksella :)
 
Trianna, todellakin on pahoinvointia. Mut en luota siihenkään, koska oireilin tuulimunassa ja vaikka ois keskeytynyt keskenmeno niin raskausoireet voi jatkua tyhjennyksenkin jälkeen :confused:

Kuitenkaan ei tuu vuotoa holona, täytyy yrittää vaan mennä päivä kerrallaan, koska muuten tuun hulluksi ennen kahden viikon päästä olevaa ultraa. :ninja:
 
Miulla on neuvola 29.1. ja sillon on rv 8+3. Niin ja tosiaan toinen lapsi on tulossa :) Yritän myös päästä kunnalliselle ar-ultraan, mutta saa nähdä..
pikkupossulla tosiaan aika aikaisin neuvola..
Emböy täälläkin on edellisestä raskaudesta vielä ylimäärästä, ni ei tosiaan tarviis hirveesti painon nousta..
 
No nyt minäkin sain neuvolan varattua, monen puhelinsoiton ja oikean numeron metsästämisen jälkeen, olisi 27.1 eka neuvola. Silloin olisin jo viikolla 8. Selvisi myös neuvolantädin kanssa jutustelun jälkeen, että eilen alkoi rv.5 vaikka olin itse laskeskellut että olisi vasta 4+5 tai jotain sinne päin :p. No ehkä ne tietää paremmin:ROFLMAO:. Itselläni hävis nyt kaikki oireet tyystin, ei juilimisia, ei tissikipua, ei mitään :alien:? No ehkäpä ne sieltä kohta tulee takas :D
 
Mulla on myös ylimääräistä, ainakin kymmenen kiloa sais lähteä. No ne haaveet saavat nyt jäädä. Hieman jännittää mennä neuvolaan, tuleeko painosta sanomista. BMI siis 32, tosin takana on urheilutaustaa, joten lihastakin on osa ruhostani :LOL:

Eea, täällä! Mun äiti vaan toitottaa koko ajan ettei saa stressata ni tää jääkiekko ei välttämättä oo paras tapa välttää stressiä :D
 
  • Tykkää
Reactions: Eea
Täällä ainaski jännitetää jääkiekkoa,  saas nähdä teenkö samanlaista rinkiä kuin ruotsi pelissä, eli sohvalta keittiöön ja sieltä kuikoillen telkkaria ja takas sohvalle ja takas nurkan taakse :D ja hyvä et selvis tämäkin asia rv juttujen suhteen. :)
 
Hipetin, miullakin edellisessä raskaudessa neuvolassa laskivat plus pari päivää lisää viikkoihin jostain syystä. Se vaan sano et heidän laskurit on tämmösiä, en tajunnu jujua :LOL:

Täällä on ihan kamalaa etomista. Ainoastaan kylmiä mandariineja voi syödä. Ja entinen herkku suklaa, ei uppoa todellakaan. Ja jos suklaa ei uppoa, on todella huono olo! :D
 
Mä kovasti koitin kattoo lätkää niin taisin nukahtaa toisen erän alussa ja se siitä:whistle: hieman väsymystä jo ilmassa ja ei se tästä ainakaan muutamaan viikkoon helpota o_O
Itellä on vähä toistepäin ton painon kans.. nyt oon normipainonen mutta kuopuksen jälkeen sitä painoa oli aivan liian vähän ja voin kertoo että se painon hankkiminen tasasesti on myös vaikeeta! En siis halua samanlaista raskautta:confused: mutta se tulee mitä on tullakseen, tärkeintä että rusinalla on kaikki ookoo!:love:
 
Eea
Miulla on lähtöpainoa aivan liikaa. :unsure: Eli nyt pitää olla kyllä tarkkana tuon painonnousun kanssa.

Haluaisin kauheasti innostua tästä raskaudesta, mutta ei vaan vielä uskalla. Niin monta pettymystä on koettu, että näköjään se saa varomaan innostumasta. Tahtoisin alkaa neuloa vauvalle jotain, mutta ehkä odottelen ensimmäiseen ultraan.

Nämä ensimmäiset viikot matelee...(n)

Täällä on 26 astetta pakkasta, joten saadaan hyvällä omallatunnolla viettää lasten kanssa sisäpäivä. Ei paljon tee mieli mennä ulos.

Eea 5+1
 
Eea, vähän samat fiilikset. Ois niin ihana jo alkaa touhuta pesänrakennushommia ja vauvalle kaikkea, mutta järki päässä sanoo ettei vielä.

Painosta-ylipainoa ei ole, mutta jos tästä raskaudesta syntyy lapsi meille ja kaikki menee hyvin, kannan mielellään vaikka 100 kiloa ylimääräistä :LOL:

Tää pahoinvointi alkaa tuntua melko todelliselle. Otin eilen pahoinvointirannekkeet esiin ja laitoin ranteisiin. Et kyllä täs raskaana taidetaan olla ku joka välissä pitää yökkiä. Heti jo aamusta.
Tissit tai pikemmin nännit on niin kipeet ettei kohta voi olla ilman liivejä kun paita sattuu.
Oireet on vahvat ja silti vielä epäilen toisinaan raskautta. Työt pitäs alottaa taas huomenna ja pelottaa jo miten selviän jos yökityttää. :confused:

Näin viime yönä unta, et oltiin ekassa ultrassa. Ja siellä näkyi pieni sydän :love: Hyvä uni! Tuli hyvä fiilis.

Lennis ja Pirkka 5+4
 
Ihanaa unta lennis nähny! Enneuni selkeesti (y);) mä just muistin että mä näin joskus viime syksynä unta että teen positiivisen raskaustestin ja sen vauvan "nimi" oli heti bob. Tulee suoraan kätyreistä ku se on noiden lasten lempileffa tällä hetkellä ja unessa se oli koodikieltä, Baby On Board..:LOL: jospa seki oli enneuni :rolleyes:

JeniJRiverillä on hyvänä päivänä neuvola, miun synttäripäivä :D

pp& rusina 5+3
 
  • Tykkää
Reactions: Eea
Hän ilmoittautuu varovaisesti mukaan :)

10.9/kolmas/28v(ens kuussa)/OAS

Mulla sellainen tilanne että molemmat 1 & 2, syntyneet 37 viikoilla joten en tiedä kummassa palloilisin :D

Minulla esikoinen 7/2006, ja sekundäärinen lapsettomuus ja kakkonen 10/2014 ja nyt plussa kolmanteen. Imetin ja imetän yhtä, eli varmasti vaikuttanut tähän kolmanteen vaikka menkat alkoivatkin kk synnytyksestä, ja siitä asti tulleet.
 
Mua taas väsyttää ja esikoinen oli hereillä yöllä reilu tunnin.

Mulla on ruvennut ala vatsassa tuntuu hauskaa kuplimista :D

Hyi kun ulkona on kylmä!!! Onneksi ei tartte kauheesti siellä oleskella kun koiraakin palelee.

Emböy ja Mini 5+4
 
Moikka!

Aika on kulunut siivillä ja teitäkin on tullut niin paljon lisää! :)

Tänään on tasan 6+0. oireita tullut runsaasti, mielialat hyppelee eestaas, kahvin haju tai kahvin näkeminen aiheuttaa oksennuksen, aamuisin olen käynyt nyt parina päivänä oksentamassa.. Ja outo olo päivittäin.

Kuulin eilen töiden loppumisesta, maaliskuun alkuun asti, jonka jälkeen määräaikaiset irtisanotaan.. Vähän tässät on nyt ''pasmat'' vielä sekaisin, juuri sain käsiteltyä tämän raskaus asian itseni kanssa.

Painoa on ihan liikaa, tällä hetkellä pelkään mitä tapahtuu ja onko se vauvalle haitaksi, itsellä on siis runsaasti ylipainoa. Olen nyt yrittänyt laittaa ruokavalioa kuntoon ja jos vaikka jonkunlainen liikunta motivoisi kun on pikkuisesa kyse.

Eipä muuta.. pailaillaan ja tsemppejä kaikille!

Venla 6+0
 
  • Tykkää
Reactions: Arabitar
Heippa (y)
Hyppään mukaan syyskuisten matkaan :) Testasin haamun 27.12. ja sen jälkeen en oo testaillutkaan. Menossa nyt kp43/28 joten uskon, että raskaana ollaan ;) Nyt siis 6+0 :pKertoilen myöhemmin lisää..
Arabitar 38v 3.lapsi LA 1.9. TAYS
 

Yhteistyössä