Syyskuun söpöläiset 2014 <3 *maaliskuussa*

Heippa syyskuiset masuasukkien kasvattajat. :wave: Jospa minäkin uskaltaudun jo listoille. Oon seurannut ketjua alusta lähtien taustalla. Nt-ultra on takana ja kaikki onneksi tähän asti kunnossa. Täytyy myöntää että se jännitti kyllä paljon. Sydänääniä on kuulunut jo muutamana päivänä kotidopplerillakin. Ja ehkä jotain pieni liikkeitä, mutta en ole ihan varma.. Ihanaa. =)

Elikkä listoille voisi päivittää: Sniff -34v -1.- 11.9.2014 HUS

Kaikki pahoinvoivat tsemppiä, täällä yksi lisää. Alusta asti kärsinyt ilta- ja yöpahoinvoinnista ja edelleen jatkuu..

Liittyisin mielellään faceen myös, mutta hieman askarruttaa että jos siellä onkin tuttuja,haluisin kuitenkin vielä pitää tän töissä salaisuutena...

Iloista päivää kaikille,

Sniff ja masuasukki 14+4
 
Ilokarpalo, minä kyllä arvelen etteivät nuo kipusi ole endokipuja vaan samoissa kohti vartaloasi tuntuvia kohdun kasvusta ja elinten uudelleenjärjestäytymisestä johtuvia vaarattomia kipuja. Koska endo-ongelmathan liittyvät aina kuukautishormoneihin, joita sinulla ei nyt pitäisi kiertää elimistössä. Tai ainakin minulla on itselläni ollut tosi ärhäkkä endometrioosi (olin kahdesti avoleikkauksessa sen takia ja toisella kerralla poistettiin toinen täysin endon tuhoama munasarja) mutta kaikki endoon liittyvät kivut katosivat iäksi (toivon) kun tulin raskaaksi ja sain kaksoset. Ei ole endo tullut takaisin, pysynyt poissa jo yli 10 vuotta :) Eikä yhdellä munasarjalla luomusti raskaaksi tuleminenkaan ole ollut vaikeaa. Tämmöinen piristysyritys nyt tähän :)

- Bhumi ja Lootus 13+4
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Aniko
Ilokarpalo, täällä toinen kipuilija ja ihan samoja ajatuksia olen pohdiskellut. Mulla tod.näk. iso endokysta möllöttää vasemmassa munasarjassa ja ajoittain pistelee ja viiltelee ihan urakalla juuri siitä kohdasta. Keltarauhanen on/oli oikealla joten se ei ole syypää. Ja kipu on juuri tuollaista kun kuvailit :/ Itsekin olen täällä pohtinut, voiko kipu olla vain noita kasvukipuja tai sitten kystan mielenosoituksia uudesta sijainnistaan. Onneksi yleensä lepo ja makuuasento on auttanut kipuihin. Tule ihmeessä kertomaan mitä mieltä Bruno on :)

-Napsi 12+4-
 
Viimeksi muokattu:
POKS 15+0 ! Aika rientää kauheeta vauhtia. Muutoin ei oo ihmeempää päiviteltävää. Olot on pysyneet hyvänä ja maha puskee hiljalleen etiäpäin :)

Hankintoja so far on tehty zero. Ehkä sitten kk päästä rakenneultran jälkeen voin reipastua silläkin saralla.

Nyt odotellaan vaan että tää kylmyys tästä katoaa ja se jo alkanut kevät palaa takaisin ilmoittamaan et kohti kesää mennään :)

Terkuin, Simppu ja pikkumuru 15+0
 
Fyi
Täälläkin yksi kipuilija lisää!

Päivittäin tuntemuksia vatsassa, ollut oikeastaan aluta asti. Pistelee, viiltelee ja ihan vaan jomottelee aina silloin tällöin. Yleensä asennon vaihtaminen ja/tai venytys auttaa. Itseänkin mietityttää, mutta ovat kaiketi venymisestä ja kasvamisesta johtuvia. Endoepäily mulla oli lievänä. Minuakin kiinnostaa mitä Bruno asiaan on mieltä. :)

Liikkeitä en ole (kai) vielä tuntenut. Maha ei ole vielä pulpahtanut esiin, mutta normihousut eivät enää mene kiinni, sen verran alavatsa on ilmeisesti kasvanut. Painoa on tullut lisää 2-3 kiloa alkupainoon. Huonovointisuus ja väsymys vaivaa edelleen.

Fyi 15+3
 
Tervetuloa Sniff ja muut uudet ja sinne vaan faceen. Kaikki varmasti ymmärtää, että se on täysin luottamuksellinen foorumi. En mäkään oo vielä töissä kertonu enkä vielä hetkeen aiokaan, mutta silti ollu facessa nt-ultrasta lähtien.

Mä en uskalla vieläkään luopua rannekkeista. Oon pari kertaa koittanu lyhyitä ajanjaksoja, mut joko mä kuvittelen tai en tiiä mikä mut muutaman tunnin päästä on ollu vähän paha olo. Ei nyt enää semmosta alkuaikojen ällöoloa, mut jos ne saa sen pienenkin huonon olon pysymään poissa niin mieluummin käytän...

Ja lohduttavaa myös kuulla, että muillakin on ollu iltapahoinvointia. Mua on pidetty ihan outona kun ne ketkä tietää on kyselly onko ollu aamupahoinvointia ja kaikille oon sanonu et eikun ilta. Aamut meni aina heittämällä, mut iltapäivästä alko pahoinvointi ja voimistu vaan iltaa kohti.

Vielä reilu kuukaus rakenneultraan. Ei millään jaksais odottaa... :)

Aniko & pomppi 14+4
 
Hei vaan taas tuolta Lokakuisten puolelta :wave:

Tulin vähän kyselemään, josko kellään teillä olisi ollut samanmoisia "oireita".
Itsellä siis nyt 11+6 ja np-ultra ensi viikon tiistaina.

Sunnuntaina alkoi siis hyvin niukka ruskea tuhruvuoto, jota pelästyin ihan hirveästi! Kipuja ei kuitenkaan ollut. Soitin silloin heti kättärille, että voisinko päästä näytille kun olen ihan varma että nyt menee kesken. Sieltä käskivät vaan ottamaan rauhallisesti, koska sydänäänet oli juuri viimeviikolla neuvolassa kuulunut ja jos vuoto yltyisi menkkamaiseksi, niin sitten vasta sinne.

No tuhrua on tosiaan kokoajan tullut niukasti, ihan vähän jäänyt pikkuhousunsuojaan ja juurikin pyyhkiessä vain huomannut. Sunnuntai päivän vaan köllöttelin sohvalla ja tällöin vuoto pysyi poissa. Illalla kävin koiran kanssa lenkillä ja sen jälkeen tuli hieman tuhrua.

Maanantaina soitin neuvolaan ja sain ajan päästä kuuntelemaan sydänääniä. Yöllä ei ollut tullut tuhrua yhtään, mutta taas koiran kanssa aamulenkin heitettyäni tuli sitä niukasti. Samaisella lenkillä huomasin, että reipas kävely ei tunnu yhtään hyvälle. Vatsaa alkaa "särkeä" tuosta navan takaa ja tuntuu että koko vatsa kovettuu ihan pinkeäksi. Ja monta kertaa tuli tunne, että vatsa "räjähtää", vaikka aamupalastakin oli jo aikaa. Pakko oli kävellä lenkki ihan hiljaksellaan.

Neuvolassa ei osattu ottaa kantaa mistä tuhru olisi mahdollisesti tullut (torstai iltana tuli kyllä harrastettua seksiä, perjantaina kannoin painavia ovia ja lauantaina siivosin koko kämpän lattiasta kattoon), mutta sydänäänet kuuluivat taas hienosti. Neuvolatäti ohjeisti olla harrastamatta seksiä ultraan asti ja myös lenkit tulisi jättää siihen asti.

Tänään aamulla kävelin töihin mielestäni aika rauhallisella vauhdilla, mutta taas koko vatsa meni aivan pinkeeks ja tuntui että se räjähtää ihan just! Töissä helpotti heti kun pääsin istumaan. Edelleen tulee vuotoa, mutta se on enemmänkin valkovuotoa tai jotain toooodella vaalean ruskeaa, ei lähelläkään enää sunnuntain tumman ruskeeta.

Onko siis kellään ollut samanmoista? Mä olen täällä ihan paniikissa, että mitä mun vatsassa tapahtuu ja mistä toi vuoto on alunperin tullut ja miksi mua sattuu?
Esikoisen raskaudessa ei mitään tämmöisiä ollut.

dolly 11+6
 
Tervetuloa Sniff ja muut uudet ja sinne vaan faceen. Kaikki varmasti ymmärtää, että se on täysin luottamuksellinen foorumi. En mäkään oo vielä töissä kertonu enkä vielä hetkeen aiokaan, mutta silti ollu facessa nt-ultrasta lähtien.

Mä en uskalla vieläkään luopua rannekkeista. Oon pari kertaa koittanu lyhyitä ajanjaksoja, mut joko mä kuvittelen tai en tiiä mikä mut muutaman tunnin päästä on ollu vähän paha olo. Ei nyt enää semmosta alkuaikojen ällöoloa, mut jos ne saa sen pienenkin huonon olon pysymään poissa niin mieluummin käytän...

Ja lohduttavaa myös kuulla, että muillakin on ollu iltapahoinvointia. Mua on pidetty ihan outona kun ne ketkä tietää on kyselly onko ollu aamupahoinvointia ja kaikille oon sanonu et eikun ilta. Aamut meni aina heittämällä, mut iltapäivästä alko pahoinvointi ja voimistu vaan iltaa kohti.

Vielä reilu kuukaus rakenneultraan. Ei millään jaksais odottaa... :)

Aniko & pomppi 14+4
Sulla taitaa olla sama LA kun mulla. :) Mulla on myös noi rannekkeet ja otan ne pois vain suihkun/saunan ajaks. Eilen illalla unohdin ne laittaa suihkun jälkeen takaisin ja seurauksena niin karsee yrjö olo että nukuin viime yönä vaan vajaa 3 tuntia. Aamulla tietenkin töihin. Mulla pahoinvointi ajoittuu klo 18 - 6 välille ja kaks ekaa kk:tta nukuin 2-5 tuntia yössä riippuen pahoinvoinnista ja yöllä pissalle heräämisistä. Elin tuon ajan lähestulkoon kaakaolla ja vaaleella leivällä kaikki muu oksetti. Olin välillä saikullakin. Rannekeet auttaa vähän mutta ei poista pahoinvointia kokonaan ilman en uskalla olla kyllä. Loppuun asti joudun varmaan ne kädessä kulkemaan..

Raskaudessa yllättänyt oikeesti se että melkein mikään mistä ennen tykkäsin ei maistu enää. Liha oksettaa eniten, en oo pysty sitä enää syömään pariin kk:een. Onko muilla ollut tällaista? Lisäks 1,5 kk kärsin myös työmatkat pahoinvoinnista vaikka ajoin itse autoa. Onneks se on jäänyt pois. Auton kyydissä tulee edelleen iltaisin paha olo. En siis oo koskaan ennen voinut pahoin autossa.

Mutta kestän mitä vaan kun pikku paketti voi vaan hyvin. <3

Täytyy laittaa KapuH viestiä facesta.
 
Joiku, Napsi, Fyi: No niin, Femedassa Brunolla käyty. Tsekkasi ja oikealla puolella jokin pienehkö kysta. Säryt enemmän vas.puolella, missä ei nyt näkynyt mitään ylimääräistä. Sanoi, että endokiinnikkeet saattavat kohdun kasvaessa särkeä. Ei ole vaarallista ja menee aina ohi. Levätä voi, jos tuntuu siltä.

Tää siis ehkä todennäköisin tilanne muillakin endo-kohtalotovereilla, mutta tietenkään ei voi mun käynnin perusteella 100% varmuudella sitä sanoa.

Samalla gyne katsoi, että pikkuisella kaikki hyvin. Syke näkyi ja lepäili puoli-istuvassa sikiöasennossa mahallaan. Bruno sanoi, että katso, se istuu siinä virtsarakon päällä. Vähänkö huvitti, tyyppi nököttää tyytyväisenä mun virtsarakon päällä (siis tietty kohdussa ja lapsivedessä, mutta niiden ulkopuolella heti rakko) :D

Helpotti, ettei särystä oo haittaa sikiölle, eikä kyse ollut mistään huolestuttavammasta.

Tsemppiä kipujen kanssa kipuileville! <3

Ilokarpalo ja Pipana 15+6
 
Buumi: Ai niin piti vielä kommentoida, että joo samalla tavalla oon käsittänyt, että endo ei ok sinänsä aktiivinen raskaana. Raskaus on parhaita hoitokeinoja. Silti saattaa vaikuttaa, kun vanhat kiinnikkeet/mustat joutuu venymään/puristuksiin/järjestäytymään raskauden edetessä. Muillakaan ei tähän mennessä ollut endotyyppisiä kipuja, mistä oon ollut Todi tyytyväinen. Toiv. jatkossakin mahd. vähän ja raskauden jälkeen ei tarttis palata :p
 
Tervetuloa uusille. Nt-ultrassa käyty ja on hyvin tähän asti, ihanaa! Mikä helpotus, meinasi kauhistuttaa ja pala oli kurkussa aamusta, kun samoilla viikoilla viimekis lävikin huonosti. Ukkoki meinasi jänistää, mutta ei puhettakaan, että olis jääny tulematta mukaan :) ja innoissaanhan tuo oli, siellä kyseli kaikkea, mitä nyt näkyy ja miten päin pikkunen on :) Niskamittaa ei meinannu saaha mitattua, ku pikkunen heilu ja kääntyili miten sattuu ja sitte nukahti aivan hassuun asentoon. No saipahan katella toista pidemmän aikaa, piti koittaa yskiä ja heilua itekkin, että kääntyisi parempaan asentoon. :)

Ja mikä kivintä, serkkuni oottaa kans ja la:ssa on vaan pari viikkoa eroa!
 
  • Tykkää
Reactions: Emeli-
Moikka!

Viikot vierähtää, raskaudesta on alkanut pystyä nauttimaan kun pahoinvointi on alkanut rauhoittumaa.
On tämä vaan ihanaa olla raskaana niin monen hedelmöityshoidon jälkeen vaikka pelottaa kyllä!

Masua ei vielä erota jos ei tarkkaan katso, hyvin peittyy mekkojen ja tunikoiden alle! :) Turvotuksen tultua kyllä huomaa, odotan jo että tunnen potkut ja liikkeet :heart:

Liikuntaa yritän harrastaa monipuolisesti olon mukaan. Jos tekee reippaita liikkeitä joskua tuntuu repäisy kipua joten ihan rauhallisesti liikutaan.

Mutta voikaa hyvin! :)

Mirkku ja 15+3?
 
Kertokaahan nyt viisaammat, että jos tuolla ultrassa on ollut kaikki kunnossa, ei enää ole sillain pelkoa, että vauva olis väärin kehittynyt? Meinaan, kun siinähän katsottiin kaikki tarkkaan ja mitattiin se niskaturvotus (+ labrat ennen sitä). Saako niihin seulontoihin siis kutsun, JOS ultrassa on havaittu jotain? Vai pitääkö tässä nyt odottaa vielä kieli keskellä suuta rakenneultraan asti?

snif ryhmä on suljettu eikä siellä kirjoitetut jutut/siihen liittymiset näy muille :)
 
Viimeksi muokattu:
Dolly04, mulla on kaksi kokemusta tuhruvuodosta, toinen hyvä ja toinen paha. Eka oli tuhrua 9+1, samana päivänä ultrassa vilkas sikiö. 12+1 ultrassa eloton sikiö joka vastasi viikkoja 9+3, jouduin lääkkeelliseen tyhjennykseen. Toinen on tässä raskaudessa, tuhrua 5+4, 5+5, 6+4, 6+5, 7+1 ja juuri äsken virkeät sydänäänet kuuluivat dopplerista. Syytä vuodolle ei kummassakaan tapauksessa löytynyt, ehkä istukka vuoteli reunastaan, ehkä ei. Tällä kertaa ehkä kyydistä jäänyt kaksonen, ehkä ei. Ymmärrän huolesi täysin ja saat minulta täydet sympatiat, olin tulla hulluksi kun tuo tuhruilu alkoi taas :/ Toivon, että selviät säikähdyksellä niinkuin minäkin ilmeisesti tällä kertaa!

Np-ultrassa tutkitaan suurelta osin eri asioita kuin rakenneultrassa ja paljon voi mennä pieleen noiden ultrien välillä. Eivät varsinaisesti anna viitteitä toisistaan. Myöskään alkuraskauden seulat eivät kerro kaikkea mahdollisista rakennepoikkeavuuksista. Ei tässä touhussa auta kuin toivoa parasta ja pelätä pahinta. Itse meinaan huokaista kun vauva on elävänä sylissä.

Ilokarpalon diagnoosi kuulostaa loogiselta ja uskoisin sen sopivan omaankin tilanteeseeni! Kiitos lääkärivierailusta :)

-Napsi 12+4-
 
nuorallatanssija: seulonta on np-ultra + veriseula ja niistä laskettu riskiluku. Lisätutkimuksiin (eli istukka- tai lapsivesipunktio) saa halutessaan osallistua jos seulonnassa riskiluku on suuri.

Rakenneultrassa voi tietenkin vielä paljastua jotain muuta, mikä ei seulonnassa hälyttänyt. Eli nimensä mukaisesti siellä katsotaan tarkemmin rakenteet, joita ei np-ultrassa vielä kunnolla näy: aivojen tarkempi rakenne, sydän, munuaiset jne.

Kaikkihan on mahdollista, mutta isoimmat poikkeamat usein nähdään siinä ekassa ultrassa ja jotain pienempiä rakennepoikkeavuuksia voi vielä paljastua myöhemmin (esim. sydänvikoja tms.).
 
Eilen 15+0!
Mulla alkoi maanantaina työkokeilu päiväkodin pientenryhmässä, silloin oli jo vähän kurkku käheänä, ja nyt tänään sitten jouduttiin esikoisen kanssa jäämään kotiin kun kummallakin ääni ihan lähtenyt, yskittää ja keuhkoputkesta irtoaa limaa.. Meillä tuolla pientenryhmässä nyt liikkeellä mm. noroa, silmätulehdusta ja jotain virusta, jes jes, juuri oltu tytön kanssa 3vkoa kotona niin yhtään ei uudet pöpöt houkuttelis!

Onko muilla aamuraskauden etomisesta kärsineillä alkanut jo kahvi maittamaan? Täällä nyt n. viikon verran pystynyt juomaan 1/4 osan kahvikupillisesta ja kylläpä taas maittaa :D

Entä onko muilla mitään outoja raskaushimoja? "Kukkahattutädit" nyt silmät kiinni, *ällövaroitus*, täällä on iskenyt ihan järkky himo mälliin!!!!:whistle: Uskomatonta mutta totta.. Ukko vaan naureskelee näille mun oudoille himoille, esikoista odottaessa himoitsin ihan vesi kielellä keltaista (koiranpissaista) lunta, ikinä en kyllä mennyt maistelemaan mutta tiukkaa teki.........:LOL:

Olenko mä ainut joka ei juurikaan ole vielä tehnyt hankintoja masulaiselle? Kirpulta yhdet tossut ja bodyn bongannut, muuten en ole vielä mitään ostellut.. Tosin me ollaan saatu säkkikaupalla poikien vaatteita & tytön vaatteita meillä on entuudestaan esikoisen jäljiltä tallessa + suurin osa kaikista hoitotarvikkeista löytyy myös esikon jäljiltä.. :)

KapuH & jirppa 15+1
 
  • Tykkää
Reactions: Emeli-
Täällä pahoinvointi ja oksentelu jatkuu. Nyt on sellainen vaihe menossa, että joka aamu oksennan ensimmäisen aamupalan pois. Sit vaan heti perään uus yritys, se yleensä pysyy sisällä. Ja sit pitkin päivää oksentelen vaihtelevasti päivästä riippuen. En uskalla toivoa muuta kuin että olot helpottais viimestään viikolla 20. Mutta olis ihan kiva jos se tapahtuis vähän aikasemminki. :D

Mieliteoista, maksamakkarahimo iski tossa viikko sit. Uskalsinkin sitä muutaman päivän leivän päälle laittaa, mutta sit aloin pelkäämään, että siitä oliski jotain haittaa, vaikka sitä kohtuudella saakin syödä. No, en oo sen kummemmin sitä sit syöny, himoinnu kylläkin. :p

Täällä ei oo vielä tehty mitään hankintoja, anoppi oli tehny villasukat ja semmoset on jo valmiina odottamassa. :) En jotenkin osaa hankkia yhtään mitään. Hypistelen vaatteita kaupassa, enkä ikinä osta mitään. Tuntuu niin oudolta ostella, ku ei mahakaan ole vielä kasvanut. No, toivottavasi hankinnat silti tulis tehtyä ennen vauvan syntymää. :D

12+6
 
Täälläkään ei oksentelu ole loppunut. Siitä on vaan tullut iltapainotteista eli kärsin pikemminkin ilta- kuin aamupahoinvoinnista. Ei ole epätavallista että yrjöän mahani tyhjäksi juuri ennen nukkumaanmenoa!

Väsymys sen sijaan näyttäisi pikkuisen jo taittuneen ja itse kiitän tästä rautalääkettä, jota rupesin vetelemään! Voihan se tietysti olla ihan sitäkin että ollaan jo noin pitkällä mutta jos kerran samat hormonit aiheuttavat sekä pahoinvointia että alkuvaiheen väsymystä, ja pahoinvointi on yhä päällä, niin uskon nyt enemmänkin raudan tehoon.

Ostimme eilen ihanan värikkään rintarepun kirppikseltä :) Eka ostos vauvalle!

- Bhumi ja Lootus 13+5
 
Eh, juu on tehty eka hankinta vauvalle. Tumppubodien lisäksi kätkythälytin. Jotenkin kuvaava kapistus näille hermoilijoille. Ainut mikä harmittaa, on se, ettei tullut tuota esikoisen kohdalla hankittua. Olisi varmaan jokunen tunti tullut nukuttua enemmän :p Ja itkuhäly tuli eilen kirpparilla vastaan kohtuullisella kympin hinnalla, nappasin heti matkaan. Oiskohan sillä pienellä nyt tarpeeksi hälyttimiä :confused:

-Napsi 12+5-
 
Viimeksi muokattu:
Onpahan vierähtäny tovi viime kirjoituksesta. :ashamed:

Meille on annettu poikalupaus :heart: Sen saisi siis päivittää.

Tervetuloa uusille taasen! :wave:

Liikkeitä tuntuu, on jo tuntunut tovi. Ei tosin mitään isoja ja kovia mut tuntuu silti.

Hankinnoista ollu puhetta. Facebooin kirppisryhmästä ostin juuri kaksi bodya. Siinäpä kaikki. Ehtiihän tuota.

Matkapahoinvointia ilmassa. Vaikka ajaisin autoa itse niin huono olo iskee. :x

KapuH YÖÖÖÖÖÖKS! :LOL:

Väsymys on ehkä vähän väistymässä. Ehkä. En iloitse vielä, kun se juksas jo kerran aiemminki.

Tine ja Eemeli 16+2 ( siis oikeesti jo näin pitkällä :eek: )
 
Tine, ootteko käyneet yksityisellä jossain ultrassa vai miten nyt jo annettu poikalupaus? :) Mutta siis onnittelut pienestä poika-masuilijasta!

Ja jep, itseänikin ällöttää omat himot mutta mikäs teet, *slurps* vesi kielellä silti kun edes ajattelee moista..:LOL:
 
nuorallatanssija: seulonta on np-ultra + veriseula ja niistä laskettu riskiluku. Lisätutkimuksiin (eli istukka- tai lapsivesipunktio) saa halutessaan osallistua jos seulonnassa riskiluku on suuri.
--Kaikkihan on mahdollista, mutta isoimmat poikkeamat usein nähdään siinä ekassa ultrassa ja jotain pienempiä rakennepoikkeavuuksia voi vielä paljastua myöhemmin (esim. sydänvikoja tms.).
Kiitos kattavasta vastauksesta! Näin ajattelinkin, että riskilukujen puolelta mennään. Eli jos riskiluku on suuri, "joudutaan" sinne seulontoihin. Eli niihin ei tavallaan tarvitse mennä, jos rakenteessakin on kaikki kunnossa. Eli vielä odotellaan rauhassa rakenneultraa ja sitten tuudittaudutaan siihen, että kaikki tosiaan on kunnossa :)

Tänään ollut ihan loistava olo, ei valittamista :)
 
KapuH Käytiin joo. Viikkoja oli 14+2 (vastas 14+4) ja niin se täti meinas, et poika siellä on. Kuulemma niin loistava näkyvyys, et näky selvästi. Sukuelimet on kuulemma hyvinkin samanlaiset tuossa vaiheessa mut sano, et voi erottaa jos näkyvyys hyvä. Innolla odotamme saammeko varmistusta rakenneultrassa. :)
 
  • Tykkää
Reactions: KapuH

Yhteistyössä