Heissan!
En oo aikoihin täällä käynykään, mutta lupaan yrittää parantaa tapani :ashamed:
Mukana siis edelleen olen ja vointi jatkuvaa flunssaa lukuunottamatta mainio! Eka kolmannes meni ihan hirveessä väsymyksessä ja arki oli selviytymistä töiden, kodin ja lasten hoidon kannalta. Aamulla herätessä oli eka ajatus, et millon pääsen nukkumaan
Liikkua en jaksanu yhtään enkä kyllä pystynytkään, sillä hengästyin jo siitä, että kävelin ulko-ovelta autolle. No sitten ku riskiviikot alko olla täynnä ja oltiin turvallisemmilla vesillä ni väsymys kaikkosi ja jaksoin alkaa liikkumaan!! Nyt onki menny semmoset kahdeksan viikkoa niin, etten aina edes muista olevani raskaana. Vain peilin ohi kulkevan kasvaneen vatsanseudun näkeminen saa heräämään todellisuuteen
Liikkeitä tuntuu päivittäin ja useitakin kertoja. Mies on myös päässyt kokemaan tönäisyt ja potkut päälle päin :heart:
Painosta oli ainaki jotain puhetta ollu jossain vaiheessa... Itse kuulun myös niihin, jotka kauhulla painon nousua seuraa. Sain syksyllä tiputettua painoa niin, että se oli muutaman kilon alempana kuin esikoista alkaessani odottamaan. Turvallisesti siis normaalipainon puolella. Esikoisesta sain kerättyä raskauskiloja 25kg, sillä viimein elin niin, etten ollu se ikuinen laihduttaja. Toista alkaessa odottamaan painoin parisen kiloa enemmän kuin esikoisen alkuun ja peruskuntoki oli huonompi. No paino nousi samoihin lukemiin. Tällä kertaa olen vakaasti päättäny, etten anna painon nousta samoihin lukemiin, joten puntarilla tulee käytyä ja valitettavasti kuulun siihen kastiin, jolla paino humpsahtaa heti ja nopeestikin, kun vilkaseekin vain jtn. herkkuja. Ja herkut, ne on niitä raskauden kompastuskiviä. Onneksi uppoaa myös kaikki hedelmätki! Tän raskauden aikana paino on päässy nousemaan eka neuvolasta kolmisen kiloa ja ennen ekaa neuvolaa sain kerättyä hyvät turvotuskilot joulun ja alkuraskauden syömisillä ja liikkumattomuudella.
Liikuntaa yritän harrastaa parhaani mukaan ja vointiani kuulostellen. Reippaalla kävelylenkillä pyrin käymään 3-4krt/vko ja kotijumppaa pyrin tekemään 1-2krt/vko. Nyt tosin tämä flunssa on se, mikä estää jonkin verran tehokasta tekemistä. Sain jopa muutama viikko sitten elämäni ensimmäisen poskiontelotulehduksen ja siihen sit lääkekuuri ja lekuri sano, et kaveriksi panadolia (3 x 1g /vrk). Nenäsuihkeena oon käyttäny jotain tukkoisuutta helpottavaa merivesi-suihketta, mikä on sallittu raskaanaoleville (ei sisällä lääkeaineita tms.).
Rattaita on kovasti mietitty myös... Käytettynä oon arka ostamaan tuntemattomilta, koska ei voi tietää säilytystä ja huoltoa : / Kovin paljoo ei kyllä meinata maksaa rattaista ja siks emmitäänki, et laitetaanko käytetyt vai ostetaanko uudet. Kokeillu oon Firkonin yhdistelmiä ja työntää oli hyvät ja ihan keposetki. Kovin kallliitkaan ne ei olis, joten saas nähä tilaanko semmoset. Jos ottais kovalla kopalla, kun siskolta saadaan puolikovakoppa käyttöön (siskolla siis Firkonit). Hintaskaala uusista oiski varmaan n.400e. Samaan hintaan en kyllä käytettyjä raaski ostaa, vaikka ois kuinka Emmaljungat tms. merkkivaunut.
Muita
hankintoja on mm. kaukalo, mut seki saatiin siskolta. Sit on jotain toppapukua ja pientä vaatetta vähän (nämäkin saatuja). Pakkaus meinataan kuiteski ottaa, sillä sen tutkiminen tulevien sisarusten kans on oma ja tärkeä lukunsa ja sitä lapsetki odottaa kovasti :heart: ja tykkään käyttää sit sitä laatikkoa ensi sänkynä pinniksessä.
Mut jos tässä ois kuulumisia tarpeeksi tällä kertaa
Titiu 21+0