FB-ryhmästä. Eli täällä on käynyt kova kuhina ko. ryhmän tiimoilta. Olemme yhdessä ryhmäläisten kanssa sopineet, että
jossain vaiheessa suljemme ryhmän, mutta tod. näk. vasta rakenneultran tiimoilla, ihan vaan sillä ajatuksella, että siellä kun ihmiset tulee toisilleen tutuiksi, niin hämmentää soppaa jos ihan loppu metreillä mukaan tulee täysin uusia ihmisiä..
Ja ryhmä on
salainen siksi, että olemme yhdessä sopineet pidettäväksi sen salaisena, koska moni ei vielä halua avoimesti kailottaa fb:ssä raskaudestaan, ja moni haluaa puhua ja avautua ryhmässä henk. koht. asioistakin, joten tästä syystä ryhmä näkyy vain ja ainoastaan jäsenille, luottamuksen ylläpitämiseksi,
ja
varmasti kaikille painottamattakin selvää, että suljetussa ryhmässä noudatetaan ehdotonta vaitioloa ryhmäläisten asioista, eikä raportoida jollekkin kissan koiran kaimalle että kuka siellä kirjoittelee ja mitäkin..
Olemme puhuneet myös, että
jossain vaiheessa laitamme mahd. rajan jäsenmäärälle, pitääksemme ryhmän suht. intiiminä, jotta kaikki tulisivat toisilleen jotakuinkin tutuiksi, eikä aina tarvitsisi hämmästellä että kuka kukin on, kuten esim 200hlön ryhmissä helposti käy. Ja monet ovat olleet sitä mieltä, että pidemmän päälle satapäisissä ryhmissä tulee väistämättä eripuraa, jakautumisia ymsyms kränää, niin että lopulta ihmisiä poistuu "ovet paukkuen", samalla sortaen ryhmähenkeä ja luottamusta..
Mitään takarajaa jäsenmäärälle ei ole vielä sovittu, ja ryhmässä on kyllä hyvin tilaa, ja tietenkin kaikki on sovittavissa, jos esim. vielä "rajapyykin" jälkeen yksi hlö olisi halukas tulemaan ryhmään, niin emme toki sulje häntä ulkopuolelle.
Maalaisjärkeä hyvät naiset, ei sillä fb-ryhmällä ketään syrjitä, itse vaan kun käyn enimmäkseen puhelimella netissä, niin fb:ssä on helpompi pistäytyä kuin esim täällä, mutta toki ainakin minä käyn täälläkin useasti päivässä kurkkimassa kuulumisia ja päivittelen tärkeimpiä omia juttujanikin..
Ja
korostan nyt vielä, että varmasti tästä kun aikaa kuluu, ja alamme kaikki olla niillä "varmemmilla viikoilla", niin sinne facebuukkiinkin tulee useampi ryhmä, osa vamasti on avoimia kaikille ilman mitään sääntöjä ja rajoja.. Nämä "pelisäännöt vaan alustavasti sovittu, ryhmähengen ja "ruodun" ylläpitämiseksi.
FB-ryhmään haluavat,silloin kun siltä tuntuu niin laittakaa minulle yksityisviestiä, ei avointa viestiä profiilisivulleni, koska sellaisiin viesteihin en pääse vastaamaan. Yksityisviestillä minulle nimenne ja mahd. tuntomerkit profiilikuvastanne, jos sattuu olemaan useampi samanniminen.
KapuH & Jiri n.10+0 Poks Poks Pooooks Eka kymmenluku rikki!!!