Syyskuun lapsettomuushoidot

Hei!
Olen hiukan pitänyt taukoa näistä asioista ja huilaillut. Huomasin että syyskuulle ei näytä vielä olevan pinoa. Itse odottelen tätiä kylään elokuun loppupuolelle ja toiveena on että silloin päästäisi aloittamaan uusi IVF/ICSI hoito. Silloin se ajoittuisi syyskuulle. Menkkoja ei ole vielä kuulunut kesäisen km:n jälkeen. Meilläö on lääkärille aika 23.8 ja pääsemme tekemään suunnitelman. Katsotaan suostuuko hän aloittaa uuden hoidon heti seuraavasta kierrosta. Toivotaan niin, se venyisi muuten niin kauhean pitkälle.

haluaisin vielä muistuttaa kaikkia jotka ovat saaneet km, että olkaa tarkkoja että kaikki tulee ulos. Itselläni jäi osa sisään ja tilanne olisi voinut olla tosi vaarallinen. Alkio oli kiinnittynyt munanajohtimeen ja koteloitui sinne. Onneksi niin ettei hajonnut. Johdin jouduttiin poistamaan. Kipeä en ollut yhtään vaikka aina sanotaan että jos on kohdunulkopuolinen raskaus niin tulee tosi kipeäksi....

Voinko ilmoittautua?
Tosin meillä on vasta ensimmäinen polikäynti, jolloin ilmeisesti katotaan mitä aletaan tehdä... :ashamed:

Taidanpa tähän poppooseen kuulua minäkin! =)
Tänään oli lääkärikäynti ja sain reseptit kaikista lääkkeistä ja tänään alotin Synarelan oton.Eka IVF on siis alkamassa ja kovasti jännittää ja odotukset tietysti korkealla mutta mahdollisimman realistiset...

Tarkotus siis olis Synarelaa sumutella parisen viikkoa. 30.8 olis lääkäriaika ja pistosopetus ja sitten alan pistämään Puregonia. Jos kaikki menee suunnitelmien mukaisesti niin punktio ja siirto ajoittuu viikolle 37!
=) =)

Kipinä
Syyskuulle mennään, olen ollut palstalla mukana kevättalvisesta ivf:stä lähtien. Kesän ajan on odotettu pakastesiirtoon pääsyä luonnolliseen kiertoon, mutta ovuloimattomuuden takia olemme jääneet rannalle. Nyt tehdään lääkkeellinen kierto, kun menkat alkaa. Eilen oli sellaiset pms-raivot, että kyllä kohta alkaa, ihan ajallaan.

Hei,

Meillä on sumuttelut aloitettu tällä viikolla, pistokset suunniteltu aloitettavaksi 30.8. ja punktio viikolla 37!

Ensimmäistä kertaa IVF-hoidoissa ja olen yrittänyt olla ajattelematta koko asiaa. Täällä palstalla vaan on tullut kuitenkin kummasti pyörittyä aina töiden lomassa...

MMharmaana
:wave:
Menkat alko eli laastarin lätkintä siinä samalla elikkä sit syyskuun alussa PAS...Ihme ja kumma, kierto olikin VAIN 28pv ku viimeks se oli 55pv.. :/ Sitä tää PCO teettää..

Tännepä kai minäkin ilmottaudun..
Syyskuussa ollaan menossa "ensikäynnille" (lainausmerkeissä siksi, koska yksi hoitorumba ollaan tuloksellisesti käyty läpi 2004). Siitä sitten lähdetään suoraan IVF:n, meillä ei raskautuminen ole mahdollista luomusti, sillä minulta on poistettu munanjohtimet sekä toinen munasarja.

Toiveissa siis täällä olisi, että ivf saataisiin pikaisesti käyntiin ja pikkukakkonen aluille! =)

Tsemppiä kaikille hoitoihin!

Helouskis kaikille!
Hyppään elokuusta myös tähän pinoon. Pas on suunnitteilla syyskuulle, odottelen tässä punaisia lähtöjä viikon päästä. Luultavasti mennään vielä tämän kerran luonnolliseen kiertoon, odottelen vielä lääkäriltä kirjettä. Kaksi edellistä yritystä olisi osunut sunnuntaille, jolloin ei siirtoa siis tehty.. Joten pidetään peukkuja. =)

Kipinä
Jokohan uskaltautuisin "irtisanoa" itseni täältä... Näyttäisi siltä, että olen luomusti raskautunut PAS:ia odotellessa, eilen tehty plussatesti! :D
Nyt vasta viides raskausviikko, joten pitäisi vielä malttaa mieltä...

Kipinälle hirmuisesti onnea! :D :D

Mä olen täällä sumutellu nyt hieman yli viikon verran ja oon ihan ihmeissäni että missä kaikki oireet on??Jokainenhan on yksilöllinen mut jotenkin mä oletin että musta tulee kauhia hormoonihirviö mut ei ainakaan toistaiseksi.Oonkohan sitten ees ottanu sitä Synarelaa oikein?Ei kai sitä väärinkään voi ottaa... :LOL:

30.8 tosiaan olis sitten pistosten alotus ja sillon varmaan alkaa ne oireetkin.Viimesiä kesälomapäiviä tässä vietetään ens viikolla töihin!

Mitenkäs muilla on sujunut?

Heippa kaikille! Minä varovaisesti ilmottaudun mukaan.Menkkoja odotan alkaviksi ensi viikolla,tosin viime kierrossakin odotin niitä niin kovin alkaviksi että ne alkoivat yli viikon myöhässä.Sitten kierto päivillä 3-5 pitäisi saada aika lääkäriin ja ensi kuussa sitten eka inseminaatio edessä.Toivottavasti ainakin,riippuu osuuko ovulaatio arkipäivälle... =) :whistle:

Mäkin taidan hypätä tuolta elokuun listalta syyskuulle. Mulla siis tulossa PAS, josta ultra nyt tulevana maanantaina. Progynovia olen suuhuni syytänyt reilun viikon...Pakasteessa värjöttelee 9 alkiota - kunpa kaikki onnistuisi!

TKK
Kipinälle suuronnittelut :hug:

Mulla alkoi eilen piikitykset ja ei se nyt ollutkaan ihan niin kamalaa kuin piikkikammoisena pelkäsin. Vaan ei se nyt tietenkään kivaakaan ole. Kykenen onneksi suoriutumaan hommasta itse, kun olin valmistellut miehen jo siihen, että joutuu hoitamaan piikitykset. No, nyt ei tarvitsekaan...

Synarelasta tuli ainakin mulle sivuoireita: kuumia aaltoja, väsymystä ja välillä pinna kireellä. Nyt piikityksen alettua annos puolittui ja oireet jo nyt vähäisemmät. Ei nuo sivuoireet nyt mitään kovin pahoja olleet siihen verrattuna mitä odotin. Inhottavinta on lääkkeen valuminen nieluun hetki sumutuksen jälkeen :/

Peukkuja ja jaksamista kaikille!

Tietämättömyyttäni kyselen että täytyykö olla jokin tietty kp kun aloitetaan Puregon?Tää kun on meidän ensimmäinen IVF niin ei ole asiat tuttuja...Tuli vaan mieleen että se hoitaja sano et soita jos kuukautiset ei ole alkaneet mut se ei puhunu kiertopäivistä mitään...Kuukautiset oli meinaan viime viikolla.

Vai onko vaan tarkotus et se tyhjennysvuoto tulee ennenkuin aletaan pistelemään?Et kietopäivällä ei niin väliä?

Huomenna on kylläkin lääkäriaika ja tarkotus olis alottaa ne pistokset.Katotaan miten käy...<br><br>

TKK
Juu, tarkoitus on ainoastaan, että kuukautiset on alkaneet ennen sitä lääkärikäyntiä, jottei tule turhaa käyntiä. Lääkäri sitten sanoo minä päivänä piikitys aloitetaan.

Hei! Syyskuun hoitoihin olisin minäkin kuulunut, mutta viime perjantain uä.ssä löytyikin kysta. Eli nyt odotellaan että kysta häviää.. Lisäksi kärsin onglmasta kaikkien mahdollisten #&%?$!* arvojen kanssa. fsh koholla ja kilpirauhasen vajaatoiminta heikentää entisestään mahdollisuuksia. toivon, että seuraava ultra olisi ok ja varsinaisiin hommiin päästäisi syyskuussa kuitenkin, tästä takapakista huolimatta..
Onnea kaikille syyskuun hoitoihin.

neeta
heips,
mulla ois kanssa syyskuussa hoito, suunnitteilla inssi clomeilla. Saas nähdä riittääkö miehen siittiötilanne siihen. Aikasemmin on tehty ICSIkin, mutta sen jälkeen (josta tulikin 2 lasta :), olin luomustikin raskaana (tosin päätyi keskenmenoon se). Ultra ois kahden viikon päästä.
Tsemppiä vaan itse kullekin!

polle80
Reilun viikon olen pistelly puregonia ja toisessa ultrassa kävin eilen, josta tuloksena 3x9mm ja 4x11mm ja 2x6mm, yhteensä siis 9. Puregonit jatkuu(annostaki vähä lisättiin) ja perjantaina viimenen ultra. Toivotaan että kasvu jatkuu ainaki noilla 9 ja 11 mm:llä, että päästään ens vkolla punktioon/siirtoon. Helpotus.

Tänään oli lääkäri ja kaikki oli alakerrassa niin kuin pitääkin.Huomenna alotan Puregonilla piikityksen ja 4.9. on verikokeet ja 8.9 ultra, jossa sit arvioidaan koska olis mahdollinen punktio ja siirto.

Mukavaa kun päästään eteenpäin tässä asiassa!Toivottavasti se kauan kaivattu lapsi tällä saataisiin perheeseemme. :)

Onko muilla hoidot menossa missä vaiheessa?

Yhteistyössä