Syyskuiset 4

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minä :)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Minä :)

Vieras
Aloitan uuden ketjun kun tuli 100 viestiä täyteen tonne toiseen ketjuun...

Niin, muita jotka nukkuvat todella huonosti yöisin?

Mä heräsin aamulla klo 6.38 siien ku viereisen asunnon mummeli kolasi pihaa. Mutta hauskinta oli se, että lunta oli ehkä milli ja se kaapi niitä pihalaattoja lumikolalla. Ihana ääni herätä!!! No, sitten nukahdin ja heräsin klo 8 samaan ääneen!!! PERKELEEN MUMMELI!!!!
Tässä talossa ei kyllä ajatella muita! :(

Tänään meno lääkärille... saa nähdä mikä on tuomio. Verinen tuhruvuoto jatkuu jo neljättä päivää, tosin on pysynyt niukanlaisena koko ajan. Toivottavasti on vaan hormonien aiheuttama oikku.

Muutoin olo ollut normaali; eli päiväunet ovat tarpeen, etoo ja kahvikaan ei enää maistu =) Eilen tuli otettua kahdet tirsat ja yöt tahtovat olla levottomia. Jatkuvaa veskissä ravaamista...

Kiva, kun on saatu mukaan uusia odottajia. Hyviä vointeja kaikille!

Enhän minä voi tietää koska mummeli kaipaa jotain tekemistä. Ja keksiikin sitten kaapia sitä jäätä meidän ikkunan alta..prkl :(

Muutenkin nukun huonosti kiitos vessassa ramppaamisen :(

Hups, täällähän olikin jo uusi ketju eli siirrän tekstini tänne:

Terveiset ultrasta! Kaikki oli hyvin ja pikkuinen uiskenteli masussa tyytyväisenä heilutellen pieniä käsiä ja jalkojaan! Sydän sykki myös vinhasti. Suunnaton onnentunne tästä tuli ja itku silmään. Ihanaa, että kaikki on hyvin!

Laskettu aikani aikaistui ja se on nyt 14.9. eli lääkärin mukaan ollaan nyt menossa rv 7+6 sen itse laskemani 7+4:n sijaan. Päivitin tähän listaankin.

Mulla on myös vaikeuksia nukkua, mutta kaikki ruoka uppoaa eikä pahaa oloa ole ollut kuin n. joka toinen viikko iltaisin. Rinnat ovat älyttömän kipeät ja nauratti kun joku täällä kertoi joutuvansa ""keräämään"" rintojaan aina sängystä noustessa. Sama juttu mullakin! :)

Mielenkiinnolla odotan frissen uutisia tämänpäiväisestä ultrasta! Tervetuloa emmalle ja syvät pahoittelut esikoisen kohtalosta, todella surullista. Saako kysyä mitä tapahtui? Rutkasti onnea matkaan uuden tulokkaan kanssa!

02.9. Jennu79, 26v, Esikoinen
03.9. Outi, Toinen lapsi
07.9. Kaza, 28v, Esikoinen
07.9. Malin, 25v, Esikoinen, TYKS
07.9. Anneli, 24v, Esikoinen
08.9. Tepa, 27v, Esikoinen
09.9. Rizzu, 28v, Esikoinen, KOS/NKL
12.9. Minä:), 22v, Toinen lapsi
13.9. Hanne, 29v, Esikoinen
14.9. Pirita, Esikoinen, TYKS
14.9. Kassu, 29v, Esikoinen, TAYS
14.9. Manna66, 39v, Toinen lapsi, KOS/NKL
15.9. Lumikki, 29v, Esikoinen, TAYS
15.9. Piitsu, 33v, Esikoinen, NKL
16.9. Tuire
17.9. Frisse, 29v, Esikoinen, OYS
17.9. mamero72
17.9. Nelli, 27v, Esikoinen
18.9. Jonna_85, OYS
18.9. Myy, 27v, Esikoinen
20.9. babe82, 23v, Esikoinen, KOS
20.9. KukkisM, 29v, esikoinen, TAYS
20.9. Vivi, 25v, Esikoinen
20.9. mamma78
24.9. Ninni75, Toinen lapsi, LPKS
24.9. Fern, 30v, Esikoinen
25.9. Snoopy, 23v, Toinen lapsi, KOS
25.9. kesä, 23v, Toinen lapsi, KOS
27.9. Lotta, esikoinen, TAYS
28.9. Helen
29.9. Syysmasu, Toinen lapsi
?.? Inana, 21v, esikoinen
29.9. Hanna, ikä?, esikoinen?, NKL/KOS

03.9. Outi, Toinen lapsi
16.9. Tuire
17.9. mamero72
18.9. Jonna_85, OYS
20.9. mamma78
28.9. Helen

EKKS= Etelä-Karjalan keskussairaala
HYS= Hyvinkään aluesairaala
JS= Jorvin sairaala
K-HKS= Kanta-Hämeen keskussairaala
K-SKS= Keski-Suomen keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
KOKS= Kymenlaakson sairaala
KPKS= Keski-Pohjanmaan keskussairaala
KYS= Kuopion yliopistollinen sairaala
KOS= Kätilöopisto
KOS/H= Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS= Loimaan aluesairaala
LKS= Lapin keskussairaala
LPKS= Länsi-Pohjan keskussairaala
LUS= Länsi-Uudenmaan aluesairaala (Tammisaari)
LS= Lohjan sairaala
MKS= Mikkelin keskussairaala
NKL= Naistenklinikka
OKS tai OAS= Oulaisten keskussairaala
OYS= Oulun yliopistollinen sairaala
PHKS= Päijät-Hämeen keskussairaala
PKKS= Pohjois-Karjalan keskussairaala
PS= Porvoon sairaala
RAS= Raahen aluesairaala
SATKS= Satakunnan keskussairaala
SEKS= Seinäjoen keskussairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
TAYS= Tampereen yliopistollinen sairaala
TYKS= Turun yliopistollinen sairaala
VAS= Vammalan aluesairaala
VKS= Vaasan keskussairaala

LA:T

03.9. Outi, Toinen lapsi
16.9. Tuire
17.9. mamero72
18.9. Jonna_85, OYS
20.9. mamma78
28.9. Helen
29.9. Hanna, 26, esikoinen, NKL/KOS

JS= Jorvin sairaala
KOS= Kätilöopisto
LS= Lohjan sairaala
NKL= Naistenklinikka
PS= Porvoon sairaala
RAS= Raahen aluesairaala

Heippa!

Täällä sama ongelma et ruoka ei maistu ja jotain olis pakko syödä ettei tule huono olo. Minulla on eka neuvola vajaa kahden viikon päästä enkä aio mennä mihinkään varhaisultraan. Koska vaikka nyt menis ultraan ja kaikki olisi kunnossa niin onhan aina pieni mahdollisuus et menee kesken ennen sitä rv12: sta. En uskalla nauttia raskaudesta ennen kuin toi rajapyykki on ohitettu. Samoin oli esikoisen kaa. Kavereille ja sukulaisille kerrottiin vasta kun oli rv13 täynnä ja nyt ajattelin tehdä samanlailla.

Olen kovin pahoillani emma tapahtuneesta ja toivotaan et nyt menee kaikki hyvin.

Näin unta viime yönä et vaavi potki ja näin sen jalan muodon kun se yritti työntää sitä mahan läpi =) Se oli kovin pikkuinen vielä=)

03.9. Outi, Toinen lapsi
16.9. Tuire
17.9. mamero72
18.9. Jonna_85, OYS
20.9. mamma78
26.9. emma, 24v, Esikoinen, LUS
28.9. Helen

JS= Jorvin sairaala
KOS= Kätilöopisto
LS= Lohjan sairaala
NKL= Naistenklinikka
PS= Porvoon sairaala
RAS= Raahen aluesairaala

hoi!eipäs ole tullut pitkään aikaan kirjoiteltua, mutta siihen on ollut hyvä syy: kokoajan niin karmea olo, että rupeaa kiinnostus koko elossa oloa kohtaan hiipua...eilen tuli voihkittua, että mää en halua olla raskaana jos se on tämmöstä...ei yksinkertaisesti pysty tekeen mitään ja päivät tuntuu liian pitkiltä tätä kestäessä!

synkkää on. uusinta uutta on se, että kun ei pysty syömään paljoo mitään, just jotai porkkanoita ja hedelmiä ja ruisleipää- joskus jotenkuten, niin kun maha ei oo tottunu tollaseen raakaravintoon, niin mulla on tosi paha närästys.eilenki itkin itteni uneen ku korvens mahaa niin julmetusti..

ihmeellistä ja mukavaa kuulla kun täällä on niin valosa meininki. pärjäätte onneks vähän paremmin kuin minä.

Jotenkin lohdullista tietää että muillakin on huono olo. On muuten aika hankala yhtälö kun pitäis syödä mut melkeen minkä tahansa ruuan ajatteleminenkin saa ryntäämään vessaan :) Oon jopa nähny unta pahoinvoinnista. Elättelen toivoa et tätä pahinta vaihetta ei kestäis kovin kauan.

Tsemppiä kaikille!

Heips,

Täällä näyttää olevan yllättävän paljon meitä pahoinvoivia. Tuossa oli juuri 2pv niin ettei mikään pysynyt sisällä, tänään onneksi olen säästynyt oksentamiselta. Huono olo lähes koko ajan, mutten valita. Lääkärikin sanoi eilen, että tämä mun pahoinvointi on vain hyvä merkki ja käski tulla uudelleen jos ei yhtään helpota maanantaihin mennessä. Sain siis 5pv saikkua jotta saisi tän olo paremmaksi ja edes jonkin ruoan pysymään sisällä, eilen kun edes mehu ei pysynyt.

Toivottavasti olo paranee viikonlopuksi, olisi su synttärit, tulis tuo 26v täyteen ja mies on varannut kai paikat ravintolaan lauantaiksi

Nyt takas tuoijottamaan telkkuu, en ole tänään muuta tehnytkään.. noh, käytin tuossa kyllä koiran ulkona=)

Semmoista tänne.

Syysmasu oli sittenkin menossa ultraan, onnea matkaan! Minä olin menkoista laskettuna rv 6+6 siellä ja saimme esiin pienen kaivelun jälkeen 6,8 mm pitkän ""möykyn"", joka vastasi rv 6+4:ää, aivan kuten pitikin (koska ovis oli kp 16). Ja kun lääkäri aikansa suurensi kuvaa, saimme sykkeenkin esiin, ruudulla pomppi pienesti: jumps-jumps-jumps. Sen sijaan ääniä ei lääkäri laittanut päälle, eivät olisi kenties vielä kuuluneetkaan.

Mukavaa torstai-iltaa. Tulee Everwood ja se uusi sarja Lost, pitää ""linnoittautua"" telkkarin ääreen ;)

Terkuin Rizzu & Untamo rv 8+5

Tässä vielä ohjeita, miten saa päivitettyä listan:

Maalaa hiiren vas. näppäin pohjassa viimeisin lista, paina sitten maalatun alueen päällä hiiren oikeanpuoleista näppäintä, josta tulee esiin pieni valikko, valitse valikosta (vas. näppäimellä) kopioi/copy.

Valitse sitten sivustosta normaalisti ""vastaa""-toiminto ja mene hiirellä tekstikentän päälle (siis tämä sama kenttä, johon normaalisti kirjoitat viestisi). Napsauta jälleen hiiren oikeanpuoleista näppäintä ja valitse valikosta liitä/paste. Lista ilmestyy tekstikenttään.

Sitten voitkin korjata/lisätä sitä mielesi mukaan, ihan kuin olisit itse kirjoittanut koko listan alusta loppuun.

Muista siis aina kopioida viimeisin lista, niin ei mene päivitykset sekaisin!

Mä jo laitoin tuonne vanhaan ketjuun, että hyvin oli meilläkin kaikki ja pieni sydän sykki ihanasti. Kyynel tirahti itsellänikin silmään...=)
Lekuri sanoi että olisi 8+1 menossa kun oma laskuni on ollut 7+4. Sanoi että varma ikä selviää seuraavasta ultrasta viikolla 11-12.
Mies oli mukana ja oli aivan hämmästyksissään nähdessään meidän pienen lapsukaisen...

Moi!
Mä olen nukkunut huonosti siitä saakka kun plussasin, eli heräilen joka yö vessaan ja valvon sitten.. Olen nyt tasaillut sitä niin, että olen mennyt aikaisemmin nukkumaan, kun aamulla on se herätys jo kuudelta. Ja töiden jälkeen nukun puolen tunnin päikkärit.
Nyt täytyy varmaan sitten lähteä unten maille taasen... Öitä!

03.9. Outi, Toinen lapsi
12.9. Minä:), 22v, Toinen lapsi, SATKS
16.9. Tuire
17.9. mamero72
18.9. Jonna_85, OYS
20.9. mamma78
26.9. emma, 24v, Esikoinen, LUS
28.9. Helen

JS= Jorvin sairaala
KOS= Kätilöopisto
LS= Lohjan sairaala
NKL= Naistenklinikka
PS= Porvoon sairaala
RAS= Raahen aluesairaala

Hei vaan!

Täällä myös sellainen etova olo jälleen, ihan nyt vakioksi tullut. Edellisessä raskaudessa oksensin ensikertaa viikoilla 7+2, ja sitten sitä kestikin kymmenen viikkoa, mutta nyt en ole oksentanut vielä. Pitää syödä säännöllisesti, aamulla kaurapuuroa, ja mandariinien eteerinen tuoksu auttaa vähän. Kohta alkaa varmasti se vaihe, kun kotona haisee niin hirveästi, että ulkoa tullessa ryntää suoraan vessaan, ja kaupoissa haisee ja saunassa haisee...siihen ei auta mikään, ja ne tuntemukset jää muistiin, ainakin minulle jäi, vieläkin kaupan eteinen ja sauna haisevat raskauspahoinvoinnille :( Mutta se on sitä, se...

Väsymys on myös iskenyt. Koko ajan väsyttää, mutta nukkumaan ei pääse - ei saa unta tai sitten esikoinen valvoo. Ja meillähän imetään vielä 2-3 kertaa yössä. Kohta alkaa se vessassajuoksu kolmesti yössä, ihme kun ei ole alkanut vielä. Viime raskaudessa se alkoi aikaisin. Ei ole oikeasti vuoteen nukkunut ainuttakaan yötä ilman ainakin kolmea herätystä :) No, eihän kukaan vauvanhoitoa helpoksi kuvittele, ja kohta näitä on kaksi...silti antaisin aika paljon yhdestä kokonaisesta yöstä, ainakin nyt. Että varautukaa :)

Minä en ole vieläkään soittanut neuvolaan, soitan ensi viikolla, vaikka maanantaina. Sitä koska kerrotaan sukulaislle, en tiedä. Jotenkin...ei nyt hävetä, mutta pelottaa, kun tuo esikoinen on niin pieni...kaikki eivät varmasti suhtaudu kovin positiivisesti. Mutta hällä väliä! :)

Joku kirjoitti selkävaivoista. Itselläni ei ole niitä vielä, mutta aika alussa alkoivat viimeksi. Hankin suht pian sellaisen raskausvyön, Anitan, aika arvokas se oli, mutta auttaa oikeasti todella hyvin! Ja nythän se on valmiina täällä odottamssa. Suosittelen, jos selkä oireilee.

Minä en ole ajatellut mennä muihin ultriin, kuin siihen rakenneultraan viikolla 18-19. Täällä Helsingissähän saisi myös tuon np-ultran, mutta siihen en halunnut viimeksikään, enkä mene nytkään. En halua ruveta stressaamaan, ja ajattelen niin, että jos siellä jotain ""vikaa"" olisi, niin en kuitenkaan tekisi keskeytystä, joten mitä sinne turhaan menemään. Ja raskaus on hyvin epävarma asia. Keskenmeno voi tulla vielä pitkään, ja muutenkin varhainen synnytys, tai synntyksessä voi vammautua tai peräti kuolla - ei mikään täällä maailmassa ole täysin varmaa...ei kannata ottaa stressiä tai murhetta liiaksi. Ihan vain rohkaisuksi ajattelin näin sanoa, mutta jokainenhan toki tekee tavallaan, ja kunnioitan sitä. :)

Eipä tässä muuta. Nyt taidan syödä jotain...
Hyvää jatkoa kaikille!

joo noi hajut!!YÖKS! Minulla tekee pahaa kun esikoisen kakkavaippa haisee ja kyllä se on vaan pakko vaihtaa vaiks sen jälkeen joutuu puuskuttamaan oksennusta vastaan =)
Sit jauhelihan paisto on jotain aivan kamalaa. Ja miehen hiki!

Minulla alkoi jo ne vessassa juoksut. Kaksi kertaa yössä joudun jo juoksemaan, mut se ei ole mitään siihen et loppuraskaudessa viimeks juoksin tunnin välein ja joka kerta oli pakko ottaa huikka vettä kun suuta kuivasi niin kovin. Nenä kun on aivan tukossa niin joutuu hengittelemään tai oikeesti huohottamaan suun kautta. Mitäs siitä sit seuras kun sen huikan vettä otti? no tietenkin uusi vessareissu tunnin päästä!

Kahvia pystyn ihme kyllä vieläkin juomaan!? Sen huomasin ekassa raskaudessa et piimä auttaa minulla ainakin tähän huonoon oloon. Juon heti aamusta lasin rasvatonta piimää ennen mitään muuta. Jossain vaiheessa senkin hajuun meinaa sit yökätä.

Joo kyllä sitä jotenkin pelkää koko raskausajan et onko kaikki hyvin ja sit kun lapsi kasvaa niin saa pelätä koko ajan kans. Et ei se huoli koskaan lopu! Minua pelotti viimeks loppuvaiheessa kun Vauva liikkui aika vähän niin yritin heilutella ja hytkyttää mahaa et se heräis. Mies sit laitto korvan kii mahaan ja yritti kuunnella kuuluuko siellä mitään ja se kuuli vaavin sydänäänet. Sen jälkeen mieheni halusi joka ilta painaa päänsä mahaani kii ja kuunnella pienen sydämen sykettä. Se rauhoitti minuakin...

Nyt äkkiä vähäks aikaa pötköttämään kun esikoinen vielä nukkuu.
Hyvää viikonloppua kaikille!!

Perjantaita!

Särkylääkkeen voimalla raahauduin töihin. Onneksi on taas edessä pari vapaapäivää. Tänä aamuna ennen aamiaista tuli sitten halattua sitä wc-pönttöä oikein kunnolla, varmaan 5 minuuttia kakoin siinä, mutta eihän tyhjästä mahasta mitään tule. Heti kun sain edes jotain suuhuni (appelsiinimehua), olo parani. Mulla on täällä töissä piltti/bona-hedelmäsoseita, ne on hyviä eväitä. Myös Paussi-välipalapatukoita on tullu hankittua. Ja Muumi-keksejä.

Alkaa varmaan pomo arvailla, miksi viettelen joka viikko sairaslomaa päivän, pari. Pitäis varmaan mennä hakemaan oikeaa sairaslomaa meidän ah, niin ihanalta työterveyslääkäriltä!

Onnittelut frisselle hyvistä uutisista! Vaihtuiko sulla nyt laskettu aika? Mikä oli vesselin pääperämitta? Meillä oli 14 mm ja vastasi viikkoja 7+6. Vaikuttaa isolta kun esim. Rizzun Untamo oli reilu viikkoa nuorempana 6,8 mm. Tapahtuuko sitä kasvua tosiaan noin hurjasti reilussa viikossa?? Todennäköisesti.

Johan on tosiaan aika paljon teitä yökkääjiä joukossamme. Minä en tiedä yökkäämisestä ainakaan vielä mitään, en kyllä tiennyt esikoisenkaan kanssa. Molemmissa raskauksissa on ollut vain harvoin etomista ja sekin korjaantuu yleensä syömällä. No, sitähän mä harrastankin säännöllisesti mutta painoa ei ole onneks tullut vielä lisää kuin n. 1 kg. Eikä tarttis tulla liikoja niin ois vähemmän pudotettavaa!

Joku ihmetteli jossain välissä miksei niitä suolakurkkuja muka sais syödä. Eihän ne käsittääkseni kiellettyjä olekaan jos ei ole verenpaine koholla. Sama juttu salmiakin ja lakun kanssa, mä olen jonkun verran niitä syönyt, mutta mulla onkin alhainen verenpaine. Kohtuu kaikessa on varmaankin paras keino, mutta eihän se aina onnistu!

Aurinkoista viikonloppua syysmammoille!

Pääperämitta oli 17,1 mm. Ei se lääkäri alkanut laskettuja aikoja muuttelemaan, sanoi vielä olevan turhan aikaista tehdä lopullista laskua. Mutta jos hänen laskuihin on uskomista niin laskettu aikahan aikaistuisi kolmella päivällä, eli 14.9.
Mullakaan ei ole ollut yökkäilyä, huonoa oloa kyllä senkin edestä. Aluksi greipit olivat todella tehokkaita ja hyviä ja niitä piti ostaa kassikaupaalla ja nyt en saata edes ajatella syöväni niitä...hukkaan meni nekin hedelmät, tai meneehän ne esteettisinä esineinä hedelmäkorissa...=)

Heippa!
Minä se vaan syön ja syön.. Tehtiin juuri hampurilaisia ja join alkoholittoman oluen, nam! Löysin uuden merkin "" Clausthaler"", joka kutkutti ainakin minun makuhermojani.
Olenkohan yksin sellaisen vaivan kanssa, kun pissalla käydessä alavatsaan, tai vielä sitäkin hiukan alemmas kivistää kummasti. Ihan kuin siellä kiristäisi jokin... Tai sitten olen stressannut töissä vatsallani liikaa, kun on ollut melkoista kiirettä. En tiedä, kaikenlaista pikku-vaivaa tuntuu löytyvän ;)
Nyt taidan lähteä saunaan lämmittelemään. Hauskaa viikonloppua!

Yhteistyössä