Syyskuiset 2024

Varasin myös varhaisultran vähän viikolle 7, nyt mennään ajassa 5+4. Jännittävää on, kun on ensimmäinen kyseessä ja tiedä onko edes ketään mukana, vai pelkkä pussi ja onko kiinnittyminen oikeassa paikassa!

Mutta ehkäpä sitä voi minutkin syyskuisten listalle laittaa, ikä 34, ensimmäinen kyseessä, mutta synnytyssairaala vielä hieman auki :)
 
  • Tykkää
Reactions: Frid
Täällä yritetty kovasti ajatella muuta ja välttää täälläkin käyntiä, ettei ahdistaisi niin paljoa huominen varhaisultra.
Pari viikkoa sitten oli uudemman kerran veristä vuotoa, testi kuitenkin edelleen positiivinen ja pahoinvointi alkoi viikko sitten, tällä hetkellä oksennus lentääkin tasaisesti pitkin päivää, eli vähän alkanut luottaa, että eiköhän raskaus ole jatkunut🤞

Huomenna vihdoin päästään ultraan ja tarkastamaan, että kaikki on hyvin. Tietenkin päivä ennen sitä koostuu tärkeistä palavereista joissa tullaan tekemään suunnitelmia, joihin en tule edes osallistumaan mikäli kaikki menee hyvin😅 Saattaa hieman olla vaikeaa keskittyä.
 
Lisäsin oman lasketun ajan listaan. Tällä viikolla kävin äitipolilla, viikot ultran mukaan olivat odotetusti pienemmät kuin kuukautisista laskemalla, laskettu aika ultran mukaan 23.9. En siis olettanutkaan, että oma pitkä kierto sopisi mitenkään siihen perus 28 päivän kiertoon, mutta jostain syystä tykkäävät sitä käyttää.

Omat lääkitykset piti muuttaa raskauden takia, niiden kanssa on nyt ollut opettelemista. Väsyttää ja on huono olo jatkuvasti. Ristiriitaisa oloa, toisaalta haluaisi julistaa koko maailmalle, että meille tulee vauva, mutta samalla pelottaa hirveästi keskenmeno, eikä sitä haluaisi käsitellä kenenkään kanssa.
 
Täällä tosi surkeissa tunnelmissa. Keskiviikkona ja tänään on tullut pyyhkiessä verta, ja vaikka kuinka tiedän että se voi olla myös ihan normaalia, niin mulla ei ole ikinä tullut verta yhtään missään muissa kuin kesken menneissä raskauksissa. Tiistaina sentään jo ultra.

Muutenkin olo on tosi kehno. Verenpaineet on matalalla, jatkuva päänsärky ja välillä jopa istuminen pyörryttää. En jaksaisi tehdä yhtään mitään kuopuksen kanssa tai muutenkaan. Työtkään ei etene ollenkaan. Vaikka en ole oksentanut kertaakaan, niin ihan koko ajan pitäisi olla syömässä, ja olenkin lihonut kaksi kiloa kahdessa viikossa. Mulla ei nimittäin auta mikään pieni viinirypäle tai suolatikku, vaan pitää syödä tyyliin tunnin välein vähintään voileipä. Ei paljon mielialaa nosta tuo turpoaminenkaan.
 
Voi kurja @Lara83, onneks on sit tiistaina jo ultra, jos auttais mielenrauhaan. 🥺
Tääl on kans tosi kurja olo ja tuntuu et oireet on nyt pahentunu kunnolla kun viikko 6 alkaa olee pitkällä.. huono olo, ruoka ei maistu mut kokoajan nälkä ja sit tulee taas oksettava olo. Viluttaa ja väsyttää. Hieman alkaa ajatuksena jännittää jo se loppuraskaus, kun tää alkukin on aika työlästä ollu nyt, ja kun on esikoinenkin härväämässä.
 
Tällä viikolla käyty ensikäynnillä 🥰 Ei kuunneltu vielä sydänääniä mutta onneks ultra on jo reilun kolmen viikon päästä 🤩 Pahoinvointi alko kiihtymään aika lailla mutta nyt flunssan aikana jäänyt melkein kokonaan pois, mielummin niin 🫣
 
Voi ei, @Lara83, pidetään peukkuja, että kaikki on hyvin ultrassa. 🧡 Kun aloin odottaa toista lastamme, minulla oli kahden keskenmenon jälkeen jälleen vuotoa ja lannistuneena menin varhaisultraan. Siellä kuitenkin näkyi pieni, elävä alkio sydän sykkien! Kohdussa näkyi myös toinen, pienempi kaiku ilman sykettä. Terveyskeskuksen ultralaite oli vanhanaikainen ja kuva huonolaatuinen, joten hieman epäselväksi jäi, oliko siellä kehittymisen lopettanut kaksonen vai jokin hematooma. Joka tapauksessa viikon kuluttua ultrattiin uudelleen ja siihen mennessä vuoto oli loppunut ja toinen kaiku kadonnut. Toivoa siis voi olla vuodosta huolimatta! 🙂
 
Meidän pieni löytyi❤❤❤

Torstaina pelot näytti käyvän toteen, kun neuvolassa kaksi hoitajaa totesi, ettei sikiötä löydy. Verikokeissa hcg vastasi kuitenkin viikkoja, joten viikonlopun odotin pelon sekaisissa tunteissa milloin munatorvi tms repeää, koska sikiön on pakko olla väärässä paikassa.

Tänään naistenpolilla erikoistuva lääkäri ja kätilö totesivat saman, kuin neuvolassa hoitajat, että ei löydy kohdusta sikiötä. Pyysivät gynen paikalle auttamaan tutkimaan munasarjat kohdunulkoisen takia. Gynekologi saapui ja muutamaa minuutti myöhemmin se totesi, että kyllähän täällä syke selkeästi lyö🥰🥰🥰 Sen verran hassun mallinen kohtu, että kaikki aiemmat oli laittaneet heti zoomausta, että varmasti pieni sikiö näkyy, niin se aiheutti sen vuoksi kohdun pääty rajautui pois näytöstä ja juuri sinnehän meidän pieni oli tarrannut itsensä😭❤
 
Meidänkin pieni nähtiin ultrassa ❤❤❤
Yllättäen hän ei ollutkaan niin pieni kuin olisin luullut: nyt jo 8+6 ja LA siirtyi 10 päivää aiemmaksi kuin olin itse kierron normaalin pituuden perusteella arvioinut. Sitä ihmeellisempää on että en ole vieläkään oksentanut. Eipä siinä, normaali raskaus kyllä kelpaisi, ja paha olo on aamusta iltaan että ei sinällään ole oireista pulaa - mutta vähän huolestuttaa kyllä. Joka tapauksessa kaikki näytti olevan niin hyvin kuin voi, joten hyvältä näyttää toistaiseksi 🙏
 
Ihanaa kuulla, että olette jo nähneet ultrassa pikkuisia :love: minullakin on ollut vähän rusehtavaa vuotoa ja tänä aamuna vähän punaistakin. Toivottavasti ei mitään sen kummempaa kyseessä, huomenna on aamulla eka neuvola :)
 
  • Tykkää
Reactions: Lara83
Heippa!

Täällä olisi (toivottavasti) kanssa syyskuinen tulossa 😍 ensimmäinen raskaus joten kaikki on uutta ja ihmeellistä. (Kuten myös tällänen foorumi keskustelu).

LA olisi kierron mukaan 27.9 mutta eilen tuli joku kumma fiilis ja pelottaa että olisi mennyt jotain pieleen kun rintojen kipeys lähti yhtäkkiä ja muutenkin parempi olo. Pari viikkoa on ollut niin huono olo ettei ole voinut edes töissä käydä tai tehdä ylipäätänsä mitään. Onko normaalia että olo noin vain paranee vai onko jotain pielessä?
 
  • Tykkää
Reactions: Frid ja Lara83
vierailija
Heippa!

Täällä olisi (toivottavasti) kanssa syyskuinen tulossa ensimmäinen raskaus joten kaikki on uutta ja ihmeellistä. (Kuten myös tällänen foorumi keskustelu).

LA olisi kierron mukaan 27.9 mutta eilen tuli joku kumma fiilis ja pelottaa että olisi mennyt jotain pieleen kun rintojen kipeys lähti yhtäkkiä ja muutenkin parempi olo. Pari viikkoa on ollut niin huono olo ettei ole voinut edes töissä käydä tai tehdä ylipäätänsä mitään. Onko normaalia että olo noin vain paranee vai onko jotain pielessä?
Minulla raskausoireet vaihtelivat paljon. Välillä muutama päivä saattoi olla ihan oireetonta, jonka jälkeen huono olo palasi kahta kauheampana.
 
Kävin tänään neuvolassa, oli tosi ihana terveydenhoitaja ja mielellään menen hänelle jatkossakin. Ajattelin huomenna varailla aikoja labroihin, ultraan yms, niin ovat sitten valmiina kalenterissa :) myös määräsi minulle sokerirasitustestin, kun suvussa on diabetesta. Olen kovasti miettinyt myös sitä, missä vaiheessa kertoa raskaudesta muille, esim. vanhemmille, kavereille ja työkavereille. Miten muut olette yleensä tehneet, kerroitteko heti vai odotatteko vielä pidemmälle?
 
Miten muut olette yleensä tehneet, kerroitteko heti vai odotatteko vielä pidemmälle?
Mulla kun on ollut hyperemeesit, niin joutunut yleensä kertomaan jo 6.-7. viikolla kun olo on ollut niin huono että on joutunut vuodepotilaaksi. Nyt ei olla vielä kerrottu paljon kenellekään.

Pomolle kerroin töissä varhaisultran jälleen kun oli kehityskeskustelu: oon meidän tiimin lähiesihenkilö ja mun mahdollinen pois jäänti ja (jos oksentaminen vielä alkaa) saikut vaikuttaa niin moneen ihmiseen ja suunnitelmaan että koin reiluksi varoittaa häntä. Ja yhdelle kaverille kerroin myös, kun hän niin innoissaan innovoi meille lähiviikoille kaikkia tekemisiä, niin en viitsinyt valehdella mitään tekosyitä miksi en lähde 😅

Mutta jos pysyn työkunnossa, niin sitten ehkä kerrotaan laajemmin vasta np-ultran jälkeen eli rv12+
 
  • Tykkää
Reactions: uutamo
Täällä koko viikko eletty ilman pahoinvointia ja kerkesin jo miettiä että mitä jos jotain käynyt kunnes matkustaja ilmoitti läsnäolostaan tutulla yökkimisellä hampaita pesiessä 😂 meillä päin ei ole lähellä varhaisultraa nii pakko odottaa sinne vko12 🥲
Miehen perhe sai jo kuulla uutiset parisen viikkoa sitten kun eivät asu suomessa. Odottelen ultraa että päästään kertomaan kuvan kanssa täällä asuville läheisille ja kavereille. Jännittää niin kertoa asiasta!
 
  • Tykkää
Reactions: Sitruunapiirakka
Harmittaa, kun täällä näytti olevan niin tiukassa ultra-ajat, että sain ajan vasta viikolle 13+2 :( pitää varmaan tutkailla, jos tulisi jotain peruutusaikoja tarjolle jo vaikka edelliselle viikolle. Väsyttää ihan kauheasti ja toimistolle ei kyllä olisi kannattanut tulla, tuntuu että olen niin pahalla tuulella koko ajan ja töihin on vaikea keskittyä. Haluaisin vaan, että viikot menisi nopeasti, että voisi kertoa kaikille, mutta toisaalta saatan joutua yhden tulevan työprojektin suunnittelun takia kertomaan jo tällä viikolla esihenkilölle, jos vaatimukset projektin vastuuhenkilölle on kovin tarkat, eikä sitä voi kesken projektia vaihtaa... katsotaan miten käy.
 

Yhteistyössä