Syyskuiset 2024

vierailija
@karoliip, kiitos! On nää kyllä pitkät viikot tässä alussa. Jännä homma, että normaalisti kuukaudet vaan hujahtaa ohi, mutta raskaana ollessa aika matelee. Mulla on vielä 3 viikkoa ennen ultraa, kun myös halusin vasta sinne 7+ viikolle. Kerran olen saanut alkuraskauden ultrassa väärän hälytyksen tuulimunasta, kun viikkoja olikin pari vähemmän kuin luultiin. Ai että se oli kamalaa.

@Mandis, kiitos ja tsemppiä sullekin pahoinvointihommiin! Mulla on sentään oksentelut loppuneet aina puoliväliin mennessä, ja viime kerralla jo rv 15. Kuulostaa tosi raskaalta tuo jatkuva pahoinvointi.
 
Tänään 6+5 ja väsymys iskenyt päin naamaa. Nukkunut jo kahdet päiväunet ja voisin taas nukahtaa.. 😂 myöskin ruoka ottanut vastaan tänään, mutta nälkäisenä pahoinvointi yltyy niin pitkin hampain saanut jotain alas.
Neuvolan olis pitäny viime viikolla soittaa ja bookata eka käynti mutta eipähän ole kuulunut 🤪
 
Hei vaan, täällä tämän aamun plussailija . LAn heitin hieman hatusta, kun kierrossa on ollut jonkun verran heittoa. Helmikuun alkuun varasin (vasta!!) ultran, sittenpä tietää tarkemmin. …
Tervetuloa ja toivotaan että pieni pysyy matkassa ❤ Ja ai että ihan kamalaa tuollainen virheellinen tuulimuna-diagnoosi ultrassa 😧 Pitääpä itsekin malttaa ultran kanssa vielä. Täällä menossa nyt 6+0
 
  • Tykkää
Reactions: Lara83
Mulla on pari päivää tässä kummitellut että alkaako pahoinvointi ja tänä aamuna huomasin että syljen eritys lisääntyi etenkin kun puhuin 😬 Sylkeä siis alkoi nousta samalla tavalla kuin usein ennen oksennusta. Viimeksi mulla alkoi 6+2 pahoinvointi joka voimistui siitä vielä, eli jos samalla kaavalla mennään niin pahoinvoinnin alkuun on 2 päivää. Pelottaa ja jännittää, eniten ehkä et miten töiden kanssa sitä nyt toimis ens viikolla jos ei oo ihan 100% työkyvytön mut toisaalta on jo jonkin verran pahoinvointia 🫣
 
Mulla on pari päivää tässä kummitellut että alkaako pahoinvointi ja tänä aamuna huomasin että syljen eritys lisääntyi etenkin kun puhuin 😬 Sylkeä siis alkoi nousta samalla tavalla kuin usein ennen oksennusta. Viimeksi mulla alkoi 6+2 pahoinvointi joka voimistui siitä vielä, eli jos samalla kaavalla mennään niin pahoinvoinnin alkuun on 2 päivää. Pelottaa ja jännittää, eniten ehkä et miten töiden kanssa sitä nyt toimis ens viikolla jos ei oo ihan 100% työkyvytön mut toisaalta on jo jonkin verran pahoinvointia 🫣
Mua jännittää myös, että tuleekohan tässä raskaudessa pahoinvointia! Esikoisesta oli ekan kolmanneksen ajan aivan hirvee pahoinvointi ja oksentelin kauheesti. 🙈 Kuopuksesta oli vain huono olo, varsinkin jos kerkesi yhtään tuleen nälkä. 😅 Kuopuksesta en muistaakseni oksentanut kertaakaan. 🤨 Nyt on ollut semmoista ihan pientä orastavaa huonovointisuutta, mutta jännityksellä odotetaan yltyykö pahemmaksi. 😅
 
  • Tykkää
Reactions: Mandis
Mua jännittää myös, että tuleekohan tässä raskaudessa pahoinvointia! Esikoisesta oli ekan kolmanneksen ajan aivan hirvee pahoinvointi ja oksentelin kauheesti. Kuopuksesta oli vain huono olo, varsinkin jos kerkesi yhtään tuleen nälkä. Kuopuksesta en muistaakseni oksentanut kertaakaan. Nyt on ollut semmoista ihan pientä orastavaa huonovointisuutta, mutta jännityksellä odotetaan yltyykö pahemmaksi.
Toivotaan ettei pahoinvointi lisäänny ja onhan tossa toivoa jos kerran kuopuksesta et oksentanut kertaakaan 🤩 Vaikkei se huono olokaan toki mitään herkkua ole…

Tää epävarmuus pahoinvoinnista on tosi raastavaa 😬 Jos oisin vaan kotona niin ei tässä mitään mutta kun töissä ei just tiedä et mitä juttuja/projekteja tässä uskaltaa aloitella, kun jos pahoinvointia ei tulekaan niin ois hölmöä kieltäytyä tehtävistä mut toisaalta ei uskalla lupautua liian vaativiin juttuihin jos tässä on vaikka viikon sisällä jo ihan työkyvytön 🤷🏼‍♀️ Kai sitä toki aina voi keskenkin vetäytyä projekteista mut sit on enemmän ihmisiä keille joutuu selitellä
 
  • Tykkää
Reactions: karoliip ja Mandis
Mulla on pari päivää tässä kummitellut että alkaako pahoinvointi ja tänä aamuna huomasin että syljen eritys lisääntyi etenkin kun puhuin Sylkeä siis alkoi nousta samalla tavalla kuin usein ennen oksennusta. Viimeksi mulla alkoi 6+2 pahoinvointi joka voimistui siitä vielä, eli jos samalla kaavalla mennään niin pahoinvoinnin alkuun on 2 päivää. Pelottaa ja jännittää, eniten ehkä et miten töiden kanssa sitä nyt toimis ens viikolla jos ei oo ihan 100% työkyvytön mut toisaalta on jo jonkin verran pahoinvointia 🫣
Samat fiilikset tuon pahoinvoinnin suhteen täälläkin. Suorastaan kauhulla odotan, että tänäänkö alkaa vai huomenna vai milloin😖 Alkanut etova olo jo nostaa ajoittain päätään, niin näyttää siltä että tuskin selviä ainakaan täysin ilman huonoja oloja.
Toivotaan, että pahoinvointi pysyy jotenkin hallinnassa, että arki ei mene sen takia ihan sekaisin!
 
Hei, minäkin liityn tähän ketjuun! Kaipaan vertaistukea erityisesti siksi, että tämä on minulle ensimmäinen raskaus . Viikkoja on nyt 5+2. Testin tehtyäni vietin unettoman yön, kun jännitti niin, mutta nyt alan olla enemmän innoissani vauvasta<3 Olo on onneksi ollut tähän asti hyvä, väsyttää vain kamalasti ja pientä alavatsakipua on. Taidan joutua myös rintaliiviostoksille, rupesivat kaikki tuntumaan ahtailta :D Pahoinvointi kyllä pelottaa, toivottavasti siltä säästyttäisiin kaikki!
 
Samat fiilikset tuon pahoinvoinnin suhteen täälläkin. Suorastaan kauhulla odotan, että tänäänkö alkaa vai huomenna vai milloin Alkanut etova olo jo nostaa ajoittain päätään, niin näyttää siltä että tuskin selviä ainakaan täysin ilman huonoja oloja.
Toivotaan, että pahoinvointi pysyy jotenkin hallinnassa, että arki ei mene sen takia ihan sekaisin!
Toivotaan näin 🙏🏻
 
Hei, minäkin liityn tähän ketjuun! Kaipaan vertaistukea erityisesti siksi, että tämä on minulle ensimmäinen raskaus . Viikkoja on nyt 5+2. Testin tehtyäni vietin unettoman yön, kun jännitti niin, mutta nyt alan olla enemmän innoissani vauvasta<3 Olo on onneksi ollut tähän asti hyvä, väsyttää vain kamalasti ja pientä alavatsakipua on. Taidan joutua myös rintaliiviostoksille, rupesivat kaikki tuntumaan ahtailta Pahoinvointi kyllä pelottaa, toivottavasti siltä säästyttäisiin kaikki!
Tervetuloa 🤗 Muistelen että itse pärjäsin viimeksi vanhojen rintaliivien kanssa ostamalla sellaisen pitkän jatkopalan jonka sai kerran etupuoleltakin ympäri. Liivit eivät istuneet ihan 100% mutta toimi. Itselläni on melko pienet rinnat ja turvotus ja rintojen kasvu oli siis hyvin maltillista. Lisäksi ostin jo hyvissä ajoin parit kevyet imetysliivit, jotka oli ihanat kotikäytössä. Ne oli sitten jo valmiina imetystä varten kun lapsi syntyi 😊
 
Toivotaan ettei pahoinvointi lisäänny ja onhan tossa toivoa jos kerran kuopuksesta et oksentanut kertaakaan Vaikkei se huono olokaan toki mitään herkkua ole…

Tää epävarmuus pahoinvoinnista on tosi raastavaa Jos oisin vaan kotona niin ei tässä mitään mutta kun töissä ei just tiedä et mitä juttuja/projekteja tässä uskaltaa aloitella, kun jos pahoinvointia ei tulekaan niin ois hölmöä kieltäytyä tehtävistä mut toisaalta ei uskalla lupautua liian vaativiin juttuihin jos tässä on vaikka viikon sisällä jo ihan työkyvytön Kai sitä toki aina voi keskenkin vetäytyä projekteista mut sit on enemmän ihmisiä keille joutuu selitellä

Tässä juuri tänään toin töihin jo elovenan välipalakekseja ja suolakeksejä, jos sattuu että alkaisi kauheasti etomaan.😅
 
Hei, uskaltaisinko mä liittyä tänne. Toisen lapsen yritystä takana vuosi ja vuoden vaihteessa olin ihan varma, että nyt on tärpännyt, no hirveä pettymys, kun menkat alkoikin sitten 5.1.

Toissa päivänä käytiin uimassa ja sielä tuli vaan niin hassu tunne, että oli pakko tehdä testi ja sieltä tulikin vahva plussa😭 Viikkonäyttö antoi 2-3, eli kyllä se edellisestä kierrosta on, mutta nyt jännitellään vielä, että onko mennyt kesken tai ulkoinen vai mistä tuo vuoto johtui, kun kiinnittymisvuodoksi oli todella runsas ja kesti kuitenkin 5pv. Vasta 1.2 pääsee ultraan, eli pitkiä päiviä elellään. Mun sisko on kätilö ja se on koittanut tsempata, että kaikki voi myös olla ihan kunnossa, mutta tottakai itse pelkää pahinta.

Mahdollisesti olisi siis 5+3 menossa🤞
 
Viimeksi muokattu:
epävarmuus pahoinvoinnista on tosi raastavaa Jos oisin vaan kotona niin ei tässä mitään mutta kun töissä ei just tiedä et mitä juttuja/projekteja tässä uskaltaa aloitella, kun jos pahoinvointia ei tulekaan niin ois hölmöä kieltäytyä tehtävistä mut toisaalta ei uskalla lupautua liian vaativiin juttuihin jos tässä on vaikka viikon sisällä jo ihan työkyvytön Kai sitä toki aina voi keskenkin vetäytyä projekteista mut sit on enemmän ihmisiä keille joutuu selitellä
No todellakin! Mulla on esimerkiksi luento kansainvälisessä konferenssissa maaliskuun vaiheessa ja jos vanhat merkit paikkansa pitää, niin en todellakaan ole siellä ulkomailla luennoimassa vaan kotona saikulla, pää pöntössä. Mutta en mä voi sitä nyt vielä perua kun ei tästä raskaudesta voi mitään kertoa. 🤷🏻‍♀️

Ja just jaettiin tiimissä kotimaan työmatkoja ja pakko oli niitäkin lupautua ottamaan, vaikka tuntui ihan kauhealta, kun tietää että tekee varmaan oharit. Ja siis ihan joka päivä tulee jotain uutta mitä on pakko luvata tehdä helmi-maaliskuussa. Kehityskeskustelun sentään sain siirrettyä varhaisultran jälkeiselle päivälle, kerron sitten pomolle jos siellä on kaikki ok.

Minä siis joudun toivomaan pahoinvointia, niin hirveetä kuin se onkin. Kaikista 3 lapsesta ollut tosi paha, kun taas kummastakaan kesken menneistä raskaudesta ei ollut paljon yhtään pahoinvointia tai muitakaan oireita. Että jos ei oireita ala tulla, niin se ei mulla ole hyvä merkki.
 
Heippa! Liityn mukaan. Tein tänä aamuna positiivisen raskaustestin. Maanantaina testi oli vielä negatiivinen

Pitkään on ollut toivetta toisesta lapsesta, oon niin kovin onnellinen, että nyt tärppäsi. Samalla iski kauhu, että onhan kaikki hyvin ja jatkuuhan tää raskaus.

En oo ihan varma lasketusta ajasta. Tiedän vikat kuukautiset kyllä, mutta kun oma ovulaatio on seikkaillut jossain 20-22 kp:n tienoilla. Hedelmöitys on kyllä tarkka päivä. Mutta kaikki antaa sitten eri tuloksia ja osa laskureista keskenäänkin eri lukuja. 20-21.9.2024?
 
Helou! Liityn kanssa mukaan. Viikko sitten tehty positiivinen testi. Ihan epätodellinen olo.

Nyt pitäis olla 5+1, mutta epäsäännöllinen kierto, tiiä sitten kuinka paikkaansa pitävä on.


Edellisestä raskaudesta 9vuotta, joten tää on huomattavasti ressaavampaa edelliseen verrattuna. Pienetkin krampit alamahas saa yliajatteleen..
Ja se iso muutos edelliseen odotukseen on, että oon saman kokonen turvotusten kanssa tässä vaiheessa, mitä olin esikoisesta viimesellä kolmanneksella.
 
Jaaniin ja mulle olis toinen lapsi ja laskettu aika laskurilla menis johonkin 25.9. paikkeille. Hieman kans ollu jo etovaa oloa vailla tosi alussa ollaan, en muista et näin aikasin ois viime raskaudessa tullu huonovointisuutta.
 
@Lara83 Kuulostaa hyvältä suunnitelmalta et kertoo töissä sit varhaisultran jälkeen 😊 Tosi paljon tsemppiä! Samat fiilikset itsellä tosiaan töissä kun epäilen et jään kohta pakosta saikulle.

Mä kävin nyt vkl varhaisultrassa siltä varalta et tartten töissä saikkua tai apuja isovanhemmilta esikoisen kanssa. Löytyi pieni 6+1 alkio ja syke ❤ On turvallisempi mieli kertoa raskaudesta kun tietää et kaikki on hyvin eikä oo väärä hälytys 😊
 

Yhteistyössä