Syyskuiset 2023

vierailija
Olin eilen sitä mieltä, että tämä posi testi on vaan jäänne keskenmenosta (vaikka kierto ehti palautua), mutta tänään päivän testi kyllä vahvistaa jotain tapahtuvan. :)
Oon saanut aina vaan haamuja enkä ikinä oo päräyttänyt tälläsiä viivoja vaikka takana yksi kaksosraskautenakin alkanut. Viimeks testasin kp36 ja olikin vasta 3+5 vaan eiköhän tää oo vähä pidemmällä. 😊 täytyy ens viikolla soitella aikaa varhaisultraan.

Oon aina ollut sitä mieltä että mulle osa raskausoireista on puhtaasti psyykkisiä, no jännä että eilen tuli plussa ja tänään järkyttävä väsymys ja alavatsakivut. 🤣

 
Tää päivä on kyllä ollu niin raskas 🥱 yö meni ihan vituralleen, taapero heräili yli 10 kertaa yöllä ja sai kait kauhukohtauksen? Kiljui 10min kurkkusuorana ja sit alkoi keskimmäinen huutaa että korviin sattuu ja sen jälkeen esikoinen ihan hädässä että auta pikkusiskoa🤦‍♀️ aamulla oli niin kamala olo että meinasin jo luovuttaa ja mennä halaamaan arabiaa mutta ei sit kuitenkaan, eipä siellä ois mitään mahassa ollutkaan 🥴
Koiralenkki kolmen kiukuttelevan lapsen kanssa kahta niistä samalla pulkassa kiskoen ei myöskään nostanut fiiliksiä mutta sain tarmon puuskan kun mies tuli töistä ja oli hetken ihan hyvä olo ja lähin kauppaan missä tietenkin pahoinvointi lävähti taas päälle ja ostin sieltä kaikkea mahdollista mitä vois kuvitella saavansa syötyä 😂 nyt on metripizzaa, pringlesejä, tucceja, cocista ja kirpeitä omenoita, marjapilttejä, nachoja ja salsaa 🙈
 
Moikka, pelottaa tännekään kertoa, mutta pakkohan tästä plussasta on jonkun kanssa jutella. 😅
Tänään dpo17, ja tein vielä aamulla yhden positiivisen raskaustestin, ensimmäinen haamu jo viikko sitten lauantaina ja sit panikoin tietty vahvistuuko viiva. Vahvistui se, enkä enää testaa. 😊

Tosi pelon sellaiset tunteet, nolla lasta, toissa vuonna 2 kkm ja viime vuoden aikana ei tärpännyt paitsi nyt tämä joulukuu. Molemmat kkm todettu ekassa ultrassa, toisen kohdalla käytiin varhaisultrassakin ja kaikki oli silloin hyvin.

Oli jotain oireita tällä viikolla aiemmin (etovaa oloa, pistelyä vatsassa, olevinaan hajuherkkyyttä, rinnat arat esim). Nyt kaikki oireet ollut pari päivää tiessään ja tietysti mä olen kauhuissani. 🙈

Mutta ihanaa kun ootte kaikki myös saaneet plussan! ❤
 
Moikka, pelottaa tännekään kertoa, mutta pakkohan tästä plussasta on jonkun kanssa jutella.
Tänään dpo17, ja tein vielä aamulla yhden positiivisen raskaustestin, ensimmäinen haamu jo viikko sitten lauantaina ja sit panikoin tietty vahvistuuko viiva. Vahvistui se, enkä enää testaa.

Tosi pelon sellaiset tunteet, nolla lasta, toissa vuonna 2 kkm ja viime vuoden aikana ei tärpännyt paitsi nyt tämä joulukuu. Molemmat kkm todettu ekassa ultrassa, toisen kohdalla käytiin varhaisultrassakin ja kaikki oli silloin hyvin.

Oli jotain oireita tällä viikolla aiemmin (etovaa oloa, pistelyä vatsassa, olevinaan hajuherkkyyttä, rinnat arat esim). Nyt kaikki oireet ollut pari päivää tiessään ja tietysti mä olen kauhuissani.

Mutta ihanaa kun ootte kaikki myös saaneet plussan!
Jeeee!!! Ihana kuulla plussasta 🥰🥰

Täällä on dpo 24 ja silti vielä mittaan lämpöjä ja 3 päivän välein teen raskaustestin 😅 ehkä kohta jo osaisi luottaa että on oikeasti raskaana.. Joten en ihmettele sun kokemuksen jälkeen miksi on varovainen olo! 😊

Tervetuloa ❤
 
  • Rakkaus
Reactions: 1984
Jeeee!!! Ihana kuulla plussasta

Täällä on dpo 24 ja silti vielä mittaan lämpöjä ja 3 päivän välein teen raskaustestin ehkä kohta jo osaisi luottaa että on oikeasti raskaana.. Joten en ihmettele sun kokemuksen jälkeen miksi on varovainen olo!

Tervetuloa
Kiitos!
Puhuttiin myös miehen kanssa, että ei mennä ekaan neuvolaan vaan soitan sinne parin viikon päästä ja pyydän lähetteet labraan, varpaillaan neuvolaa sitten jos ultrassa on 8 viikon päästä kaikki hyvin. 😊
 
  • Tykkää
Reactions: J-Annika
Moikka, pelottaa tännekään kertoa, mutta pakkohan tästä plussasta on jonkun kanssa jutella. 😅
Tänään dpo17, ja tein vielä aamulla yhden positiivisen raskaustestin, ensimmäinen haamu jo viikko sitten lauantaina ja sit panikoin tietty vahvistuuko viiva. Vahvistui se, enkä enää testaa. 😊

Tosi pelon sellaiset tunteet, nolla lasta, toissa vuonna 2 kkm ja viime vuoden aikana ei tärpännyt paitsi nyt tämä joulukuu. Molemmat kkm todettu ekassa ultrassa, toisen kohdalla käytiin varhaisultrassakin ja kaikki oli silloin hyvin.

Oli jotain oireita tällä viikolla aiemmin (etovaa oloa, pistelyä vatsassa, olevinaan hajuherkkyyttä, rinnat arat esim). Nyt kaikki oireet ollut pari päivää tiessään ja tietysti mä olen kauhuissani. 🙈

Mutta ihanaa kun ootte kaikki myös saaneet plussan! ❤
Mulla 3. Lapsi ja yhä hermoilen oireettomuutta, vaikka hyvin tiedän, ettei kahdesta ekastakaan ollut vielä tässä kohtaa oireita 😄 oura mittaa lämmöt joka yö, kun en vielä uskalla laittaa raskaustilaa päälle. Lämmöt vähän koholla normaalisti, mutta ei suuria heittoja. Leposykkeen vuoksi oura kyllä kuvittelee minun olevan pahasti sairaana 😄

Mutta onnea plussasta ja tsemppiä näihin ekoihin viikkoihin - ihan kaikille 🙂 ei ole helppoja, oli oireita tai ei.
 
Millähän sitä oppis vähän chillaamaan näiden oireiden seurailun kanssa... Meinasin aamulla saada sydärin ku heräsin ja lamauttavaa pahoinvointi oli poissa, ei siis mitään vaikka kokeilin ihan availin jääkaappia ja astianpesukonetta. Ja sitten mittasin lämpöjä ja ne näytti 34,8 mikä ois mulle ihan normi aamulämpö ilman raskautta. Mittailin lämpöä pitkin aamua uudestaan joka kerta alemman lämmön ja lopuksi näytti 32,2 ja mittari hälytti että patteri melkein tyhjä että siitä johtu nää matalat lämmöt🤦‍♀️😂 ja ennen lounasta se pahoinvointi hyökkäsi takas tosi pahana.... Ois voinu ehkä nauttia tosta aamun hyvästä olosta eikä stressata mistä johtuu 🤦‍♀️
Vaikuttaakohan yöunet paljon pahoinvointiin? Tuntuu että ne yöt ku lapset herättelee paljon nii aamulla paljon pahempi olo🤔 viime yönä lapset anto armoa ja sain hyvin nukuttua nii oisko toi aamun pahoinvoimattomuus johtunu siitä 😏
 
@jempppis mäkin stressaan ja mittaan vieläkin lämpöjä, vaikka näyttäis pysyvän tasaisesti korkealla. Mietin, että jos en enää mittaisi huomenna, mutta katsotaan pystynkö siihen 🤔😅 Tein tänään vielä yhden testin ja sekin tummuu ihan hyvin, eli voisi jo luottaa että tämä ei ole kemiallinen ja jos tulee keskenmeno - sille ei voi tehdä mitään 😊



Pahoinvointiin - voisi kuvitella että huonosti nukuttu yö vaikuttaa aamupahoinvointiin, koska huomaan itsellä ihan ilman raskauttakin, että on etova olo, jos on univajetta..
 
  • Tykkää
Reactions: jempppis
vierailija
Yhtään en tiedä minkäkuinen on kyseessä, kun en muista milloin menkat olivat 🤣 Mutta veikkaan syyskuista.

Esikoinen ja en ole yhtään tutustunut mihinkään raskauteen liittyviin aiheisiin, neuvolaan soitin johon sain puhelinajan ensi viikolle, josta kai neuvotaan lisää? Sen verran tutkin, että ensimmäinen ultra ilmeisesti tehdään vasta viikolla 12, ellei halua erikseen yksityiselle moisesta maksella?

Testi tehty vajaa viikko sitten, pahoinvointi alkoi 5 päivää sitten. Pahoinvoinnistakin luin, että alkaisi viikolla 5-7? Eli sen puolesta veikkaisin jotain tuommoista viikko määrää.
 
Millähän sitä oppis vähän chillaamaan näiden oireiden seurailun kanssa... Meinasin aamulla saada sydärin ku heräsin ja lamauttavaa pahoinvointi oli poissa, ei siis mitään vaikka kokeilin ihan availin jääkaappia ja astianpesukonetta. Ja sitten mittasin lämpöjä ja ne näytti 34,8 mikä ois mulle ihan normi aamulämpö ilman raskautta. Mittailin lämpöä pitkin aamua uudestaan joka kerta alemman lämmön ja lopuksi näytti 32,2 ja mittari hälytti että patteri melkein tyhjä että siitä johtu nää matalat lämmöt ja ennen lounasta se pahoinvointi hyökkäsi takas tosi pahana.... Ois voinu ehkä nauttia tosta aamun hyvästä olosta eikä stressata mistä johtuu
Vaikuttaakohan yöunet paljon pahoinvointiin? Tuntuu että ne yöt ku lapset herättelee paljon nii aamulla paljon pahempi olo viime yönä lapset anto armoa ja sain hyvin nukuttua nii oisko toi aamun pahoinvoimattomuus johtunu siitä
Jeeeeppppp sitä on jotenkin ihan varma kaikki menee väärään suuntaan kun oireet katoaa. Pitäisi pitää pää kylmänä, mutta se on aika paljon helpommin sanottu kuin tehty. 😃
 
Yhtään en tiedä minkäkuinen on kyseessä, kun en muista milloin menkat olivat Mutta veikkaan syyskuista.

Esikoinen ja en ole yhtään tutustunut mihinkään raskauteen liittyviin aiheisiin, neuvolaan soitin johon sain puhelinajan ensi viikolle, josta kai neuvotaan lisää? Sen verran tutkin, että ensimmäinen ultra ilmeisesti tehdään vasta viikolla 12, ellei halua erikseen yksityiselle moisesta maksella?

Testi tehty vajaa viikko sitten, pahoinvointi alkoi 5 päivää sitten. Pahoinvoinnistakin luin, että alkaisi viikolla 5-7? Eli sen puolesta veikkaisin jotain tuommoista viikko määrää.
Heippa!
Neuvolasta saat tietoa ja lähetteen labraan, siellä tullaan kysymään edellisten kuukautisten ensimmäistä päivää. 😊

Sitten suunnilleen silloin rv 12-13 olisi ensimmäinen ultra jossa nähdään sikiön koko ja että kaikki on hyvin. Ja varmasti muutakin, en vain tiedä sen tarkemmin mitä siinä ultrassa seulotaan.

Pahoinvointi alkaa joillain jo ennen kuin kuukautiset on myöhässä ja joillain sitten myöhemmin. 😊

Onnea plussasta!
 
vierailija
Heippa!
Neuvolasta saat tietoa ja lähetteen labraan, siellä tullaan kysymään edellisten kuukautisten ensimmäistä päivää.

Sitten suunnilleen silloin rv 12-13 olisi ensimmäinen ultra jossa nähdään sikiön koko ja että kaikki on hyvin. Ja varmasti muutakin, en vain tiedä sen tarkemmin mitä siinä ultrassa seulotaan.

Pahoinvointi alkaa joillain jo ennen kuin kuukautiset on myöhässä ja joillain sitten myöhemmin.

Onnea plussasta!
Kiitos! ❤

Mitä siellä labrassa tutkitaan?

Sen kuukautisten alkamispäivän kyselivätkin jo aikaa varatessani ja kirjasivat ylös, ettei ole tarkempaa tietoa asiasta.

Laskettu aikakin sitten lienee varmistuu vasta siinä viikon 12-13 ultrassa, kun ei ole nyt tarkempaa tietoa kuin että kuukautiset olivat viimeksi ehkä marraskuun lopussa tai joulukuun alussa?

On tässä sulateltavaa ja huomioitavaa.

Aloitin myös jonkun monivitamiinin joka sisältää foolihappoa, kun sain ajanvarauksesta tiedon, että foolihappoa tulisi syödä, mutta se monivitamiini sai minut voimaan niin pahoin, että se oli lopetettava. Apteekissa ei pelkkää foolihappoa ollut saatavilla, ensi viikolla täytyy ilmeisesti sitä yrittää jostain saada.
 
Kiitos!

Mitä siellä labrassa tutkitaan?

Sen kuukautisten alkamispäivän kyselivätkin jo aikaa varatessani ja kirjasivat ylös, ettei ole tarkempaa tietoa asiasta.

Laskettu aikakin sitten lienee varmistuu vasta siinä viikon 12-13 ultrassa, kun ei ole nyt tarkempaa tietoa kuin että kuukautiset olivat viimeksi ehkä marraskuun lopussa tai joulukuun alussa?

On tässä sulateltavaa ja huomioitavaa.

Aloitin myös jonkun monivitamiinin joka sisältää foolihappoa, kun sain ajanvarauksesta tiedon, että foolihappoa tulisi syödä, mutta se monivitamiini sai minut voimaan niin pahoin, että se oli lopetettava. Apteekissa ei pelkkää foolihappoa ollut saatavilla, ensi viikolla täytyy ilmeisesti sitä yrittää jostain saada.


Onnea plussasta 🤗
Muistaakseni ekoissa labroissa katsottiin ainakin perusverenkuva, veriryhmä ja ne testit mitkä voi antaa osviittaa mahdollisista kromosomipoilleavuuksista mistä saa sitten sen riski ennusteen ekan ultran jälkeen 🤔 varmaan oli jotain muutakin niissä labroissa testattiin....

Mulla tulee paha olo vitamiineista jos syö aamulla tai tyhjään mahaan mutta ei jos syö sen ruoan yhteydessä. Toki sekin on nyt vähän vaikeaa kun ei meinaa mitään saada kurkusta alas 🤢
 
Onnea plussasta
Muistaakseni ekoissa labroissa katsottiin ainakin perusverenkuva, veriryhmä ja ne testit mitkä voi antaa osviittaa mahdollisista kromosomipoilleavuuksista mistä saa sitten sen riski ennusteen ekan ultran jälkeen varmaan oli jotain muutakin niissä labroissa testattiin....

Mulla tulee paha olo vitamiineista jos syö aamulla tai tyhjään mahaan mutta ei jos syö sen ruoan yhteydessä. Toki sekin on nyt vähän vaikeaa kun ei meinaa mitään saada kurkusta alas
Huomasin kans aiemmassa raskaudessa, että aamulla jos tyhjään vatsaan otin sen vitamiinin niin tuli tosi huono olo enkö saanut syötyä, sama jos otin sen about samaan aikaan aamupalan kanssa.

Siitä oppineena aina vasta päivän mittaan se vitamiini 😊 Vaikka nyt on toistaiseksi lähes oireetonta, välillä etova olo joka ei liity syömättömyyteen vaan usein tulee hetki syömisen jälkeen. Rintojen arkuuskin on lähes olematonta, joskus vähän nippailee mahasta sentään.

Mua ei itseasiassa edes kamalasti väsytä, päin vastoin herään klo 6 mennessä joka aamu, vaikka kellon mukaan palautuminen on aivan olematonta. 🙈 Ja se on ihan tosi pelottavaa kun mulle oireet kertoo siitä, että kaikki olisi hyvin. Huoh. Tää on kyllä yhtä pelkäämistä oviksesta alkaen! 🤣
 
Hei! Luikahdin tänne seurailemaan. Meille on tulossa yllärivauva, laskettu aika 5.9. Perheessä on 2 teini-ikää lähestyvää lasta eli edellisistä raskaus-ja vauva-ajoista on pitkähkö aika.

Ajatukset on ristiriitaisia. Miten tämä kaikki menikään? Miten yli 10 vuotta vanhempina jaksamme kasvattaa pientä ihmistä? Jopa oma fyysinen toimintakyky epäilyttää esim. palautuminen raskaudesta. Ruuhkautunut sote ja yli äyräiden pursuavat päiväkodit eivät nekään kannusta.
 
Onnea kaikille "uusille" plussasta.

Mulla oli esikoisen raskaudessa tissit melkein heti, kun plussasin tosi kipeät melkein loppuun saakka. Siinä oikeastaan oli kaikki oireet.
Tässä raskaudesta tissit on ihan vähän vain kipeät, mutta toi nälkä on aivan jäätävä söin tänäänkin kaksi isoa aamupalaa ja silti tuntu ettei se riittänyt.😅
Myös ilmapallo tunne on mahassa ja hajuaisti on todella herkkä. Tuntuu tuntuu, että haistan kaikki 100 kertaa paremmin. Esikoinen on siis poika.

Varasin varhaisultran 17.1 heti plussattua, mutta vaihdoin sen eilen 25.1 niin varmasti oon tarpeeksi pitkällä.

Mites muuten ootteko miettinyt haluatteko tietää sukupuolta? Me viime raskaudessa haluttiin, mutta mies ehdotti et jos tässä raskaudessa ei kysytä. Olisi yllätys loppuun saakka
 
Kiva saada uusia mukaan! Onnea plussista ja tervetuloa. Voidaan yhdessä velloa ristiriitaisissa fiiliksissä ja stressata. 😅

Täällä nyt about 5+6 menossa, ja edelleen odottelen henkeä pidätellen pahoinvoinnin alkua. Eilen aamulla oli melko oksettava olo ennen kuin ehdin syödä, mutta hävisi siitä sitten nopeasti. Tänään ollut jotain tosi etäistä pientä etomista, mut en laskisi tätä pahoinvoinniksi. Syödä oon vielä pystynyt ihan normaalisti ja kahviakin juomaan. Saa nyt nähä mitä tuleman pitää. 🥴Väsymystäkään ei ole hirveästi ollut, kun esikoisesta muistan olleeni jo tässä kohtaa ihan kanveesissa.

Edelleen aika epäuskoinen olo tästä raskaudesta, enkä uskokaan sen kauheasti konkretisoituvan ennen varhaisultraa ellei iske yrjötykset kunnolla päälle..
 
vierailija
Hei! Luikahdin tänne seurailemaan. Meille on tulossa yllärivauva, laskettu aika 5.9. Perheessä on 2 teini-ikää lähestyvää lasta eli edellisistä raskaus-ja vauva-ajoista on pitkähkö aika.

Ajatukset on ristiriitaisia. Miten tämä kaikki menikään? Miten yli 10 vuotta vanhempina jaksamme kasvattaa pientä ihmistä? Jopa oma fyysinen toimintakyky epäilyttää esim. palautuminen raskaudesta. Ruuhkautunut sote ja yli äyräiden pursuavat päiväkodit eivät nekään kannusta.
Minä täällä vielä seurailen. Suurinpiirtein samoihin aikoihin LA kuin sulla. Ja tosiaan esikoinen on 14-vuotias. Samoja asioita miettinyt. Toisaalta aika menee hurjaa vauhtia ja pikkuvauva-aika on vaan yks hujaus.
 
  • Tykkää
Reactions: J-Annika ja Giraffi
Täällä tänään 6+1, 6 päivää varhaisultraan🥳
Mua alkaa kyllä oikeesti pelottaa että tuolla kasvaa enemmän ku yksi, nää oireet on niin paljon voimakkaammat ku yhdessäkään edellisessä raskaudessa...
Olo on ihan kamala, ei tuu oksennus vieläkään mut ympäri vuorokauden hirveen paha olo 🤢 nukuin toissa yönä hyvin mut silti illalla nukahdin ku aloitettiin leffaa kattoo ja nukuin sohvalla 1,5h, yritin sen jälkeen syödä iltapalaa erittäin huonolla menestyksellä ja raahauduin omaan sänkyyn ja heräsin aamulla kymmeneltä ja aivan kuoleman väsynyt olin edelleen... 🤨taapero kyllä herätteli monta kertaa mutta kuitenki 🙄
Tänään jos mahdollista vielä huonompi olo, mitään järkevää saanut koko päivänä syötyä... Onneks näistä oloista voi saada sen maailman parhaan palkinnon nii kestää ❤

Ja me halutaan ehdottomasti sukupuoli tietää että pääsee fiilistelemään vaatteita kunnolla, en tiedä kerrotaanko sitä muille ennen syntymää 🙈 näillä oloilla kyllä vahva poikafiilis 😁
 
  • Tykkää
Reactions: J-Annika
Täällä tänään 6+1, 6 päivää varhaisultraan🥳
Mua alkaa kyllä oikeesti pelottaa että tuolla kasvaa enemmän ku yksi, nää oireet on niin paljon voimakkaammat ku yhdessäkään edellisessä raskaudessa...
Olo on ihan kamala, ei tuu oksennus vieläkään mut ympäri vuorokauden hirveen paha olo 🤢 nukuin toissa yönä hyvin mut silti illalla nukahdin ku aloitettiin leffaa kattoo ja nukuin sohvalla 1,5h, yritin sen jälkeen syödä iltapalaa erittäin huonolla menestyksellä ja raahauduin omaan sänkyyn ja heräsin aamulla kymmeneltä ja aivan kuoleman väsynyt olin edelleen... 🤨taapero kyllä herätteli monta kertaa mutta kuitenki 🙄
Tänään jos mahdollista vielä huonompi olo, mitään järkevää saanut koko päivänä syötyä... Onneks näistä oloista voi saada sen maailman parhaan palkinnon nii kestää ❤

Ja me halutaan ehdottomasti sukupuoli tietää että pääsee fiilistelemään vaatteita kunnolla, en tiedä kerrotaanko sitä muille ennen syntymää 🙈 näillä oloilla kyllä vahva poikafiilis 😁
Tervetuloa uusille ja onnea plussista ❤ Täällä myös ehdottomasti selvitetään yllärikolmosen sukupuoli, jos vain mahdollista 😄

Mulla myös poikaolo, mutta lähinnä oireettomuuden vuoksi 😜 mulla lkoi edellinen raskaus kaksosraskautena, silloin oli ihan hirveät oireet alussa.
 
  • Tykkää
Reactions: J-Annika
Tervetuloa uusille ja onnea plussista Täällä myös ehdottomasti selvitetään yllärikolmosen sukupuoli, jos vain mahdollista

Mulla myös poikaolo, mutta lähinnä oireettomuuden vuoksi mulla lkoi edellinen raskaus kaksosraskautena, silloin oli ihan hirveät oireet alussa.

Joo tuntuu olevan kyllä yleisempää että tytöistä on pahemmat olot 🙈 mulla tyttöraskauksissa ei ollut pahoinvointia juuri ollenkaan mutta pojasta lensi laatta puol väliin asti 🤷‍♀️
Kaksoset olis kyllä kamalaa tässä tilanteessa 🤦‍♀️ meijän kaikki vauvavuodet on ollu yhtä helvettiä.... Kaikki mahdolliset allergiat, refleksit, lonkkaluksaatiot, imetysdieetit, vuoden koliikki oli yhdellä. Tätä varmasti luvassa tälläkin kertaa niin sitä en todellakaan tuplana haluis kokea 🤢 muutenki 5 alle koulu ikäistä kuulostais aika kamalalta 🤣
 
  • Tykkää
Reactions: J-Annika
Joo tuntuu olevan kyllä yleisempää että tytöistä on pahemmat olot 🙈 mulla tyttöraskauksissa ei ollut pahoinvointia juuri ollenkaan mutta pojasta lensi laatta puol väliin asti 🤷‍♀️
Kaksoset olis kyllä kamalaa tässä tilanteessa 🤦‍♀️ meijän kaikki vauvavuodet on ollu yhtä helvettiä.... Kaikki mahdolliset allergiat, refleksit, lonkkaluksaatiot, imetysdieetit, vuoden koliikki oli yhdellä. Tätä varmasti luvassa tälläkin kertaa niin sitä en todellakaan tuplana haluis kokea 🤢 muutenki 5 alle koulu ikäistä kuulostais aika kamalalta 🤣
Hei mä ymmärrän 10000%, oon ite kauhistellut jo vähän sitä, että meillä on syksyllä 3 alle kouluikäistä. Viis ois jo melkoinen setti 😄 kuulostaapa armottomilta nuo vauvavuodet.. Meillä ekalla oli koliikki, joka loppui 6kk kohdalla, ja senkin kanssa oli vaikeuksia jaksamisessa. Muuten olleet siis perusvauvoja meillä.

Voi kun tästä tulisi sellainen iisi pikku pampula ❤ tänään muuten tein nyt virallisesti vikan testin, kun digi näytti 3+. Veikkaisin siis, että laskettu tulee siirtymään minulla sinne 9.9. Myöhemmin ultrassa.

Mietin, että 2 viikkoa pitäisi vielä odotella ennen varhaisultraa, pitkiä on nämä ekat viikot kun päässä on ruuhkaa asian sulattelun kanssa, mutta myös turhaa murehtii tulevaa. 🙂
 
Kiva saada uusia mukaan! Onnea plussista ja tervetuloa. Voidaan yhdessä velloa ristiriitaisissa fiiliksissä ja stressata.

Täällä nyt about 5+6 menossa, ja edelleen odottelen henkeä pidätellen pahoinvoinnin alkua. Eilen aamulla oli melko oksettava olo ennen kuin ehdin syödä, mutta hävisi siitä sitten nopeasti. Tänään ollut jotain tosi etäistä pientä etomista, mut en laskisi tätä pahoinvoinniksi. Syödä oon vielä pystynyt ihan normaalisti ja kahviakin juomaan. Saa nyt nähä mitä tuleman pitää. Väsymystäkään ei ole hirveästi ollut, kun esikoisesta muistan olleeni jo tässä kohtaa ihan kanveesissa.

Edelleen aika epäuskoinen olo tästä raskaudesta, enkä uskokaan sen kauheasti konkretisoituvan ennen varhaisultraa ellei iske yrjötykset kunnolla päälle..
Mulla on kans vähän hankaluuksia uskoa tän raskauden kestoon, ei oikeastaan oireita. 😅 Kahdessa edellisessäkin oli enemmän oireita tässä vaiheessa ja molemmat kkm, joten valtaosan ajasta ihan varma, että kesken menee tämäkin. Vaikka mikä mittari oireet edes on.. 😃
 

Yhteistyössä