Syyskuiset 2023

Tässä ensimmäinen plussa 26.12. ja sit tältä aamulta. On siinä jotain tapahtunut. Ehkä nyt vaan lopetan testailun, eipä se lopputulokseen vaikuta. Plääh, jotenkin tahmea olo tänään ja ihan kun vähän kuvottaisikin, kunhan nyt vaan ei ihan vielä alkaisi.

https://aijaa.com/lHxvO7

Mul on kokoajan semmonen vähän ällö ole, jotkut hajut tekee pahaa eikä tee mieli syödä mitään 🥴 ens viikon alulla pitäis sydämen alkaa lyödä, muistaakseni sillon oireet alkanu mennä yleensä pahempaan 🙈
 
Tässä ensimmäinen plussa 26.12. ja sit tältä aamulta. On siinä jotain tapahtunut. Ehkä nyt vaan lopetan testailun, eipä se lopputulokseen vaikuta. Plääh, jotenkin tahmea olo tänään ja ihan kun vähän kuvottaisikin, kunhan nyt vaan ei ihan vielä alkaisi.

https://aijaa.com/lHxvO7
Huh, ihanaa! Mäkin ihan hysteerisenä oon testannut, kun viimeksi viivat haaleni ja katosi ja km alkoi dpo 23..

Nyt oon stressannut kun ei ole tuntunut viivat tummuvan laisinkaan ja viimeksikin oli että dpo 14-18 oli samannäköisiä 😭 mutta tänään vihdoinkin näkyi jotain edistymistä! Tällä kertaa päästy taas askeleen pidemmälle 😀🤞



Ihanaa uutta vuotta kaikille! 🥰
 
  • Rakkaus
Reactions: helmikorvakoru
@J-Annika @jempppis musta teillä molemmilla näyttää viivat tosi tummilta jo!

Mä oon tuskaillut kun plussa tuli yllätyksenä, ja jotenkin kai tässä sulattelussa tarttis mieluusti jotain varmuutta siitä, mitä edes sulattelee. Oon sit kans testaillut aika paljon, digi näyttää tosiaan 1-2, PC testi on tummunut jonkin verran, mutta ei se mikään tasavahva oo vieläkään. Mä en siis yhtään edes tiedä mikä dpo on menossa, mikä on mun elämässä aika ennenkuulumatonta 😅 ajattelin sitä ultraa 13.1., mutta nyt tuntuu, että se noiden viivojen perusteella olisi liian aikaisin. Meen täällä meilläpäin (ei pk-alue) uktrattavaksi kätilöille, joiden laitteilla suositellaan tulevaksi vasta 7+ viikolla. Niin taitaa olla se 13.1. Liian aikainen. Kokeilen saanko aijaan toimimaan, niin laitan testikuvia tännekin
 
  • Tykkää
Reactions: J-Annika
Miten muilla meni uusivuosi, tuliko skumppa-tilanteita vastaan? 😄 ite jouduin tunnustamaan jo parille tutulle, että en juo koska plussasin. Koin helpommaksi kuin jatkuvan tarinoiden keksimisen.

Meillä oli muutoin aika rauhallinen uv lasten kanssa. Ajatuksiin on hiipinyt pientä pakokauhua kun tajusin, että syksyllä meillä olis 3 kpl alle kouluikäisiä. Millaisia fiiliksiä muilla? Iloa ja onnea varmasti kaikilla, mutta hiipiikö muille välillä paniikki voi olenko ainoa?
 
Miten muilla meni uusivuosi, tuliko skumppa-tilanteita vastaan? ite jouduin tunnustamaan jo parille tutulle, että en juo koska plussasin. Koin helpommaksi kuin jatkuvan tarinoiden keksimisen.

Meillä oli muutoin aika rauhallinen uv lasten kanssa. Ajatuksiin on hiipinyt pientä pakokauhua kun tajusin, että syksyllä meillä olis 3 kpl alle kouluikäisiä. Millaisia fiiliksiä muilla? Iloa ja onnea varmasti kaikilla, mutta hiipiikö muille välillä paniikki voi olenko ainoa?
Mä jättäydyin suosiolla pois uudenvuoden kemuista tekosyyn varjolla, ja menin esikoisen kanssa omille vanhemmille yöksi. Esikoinen oli sinne siis menossa koko ajan. Vanhemmilleni jouduin kertomaan melkein heti plussan jälkeen, koska kieltäydyin viinistä. Muut eivät sitten tiedäkään, eikä ajateltu kertoa kuin aikaisintaan lähempänä ekan kolmanneksen loppua. Tai fiiliksen mukaan, katellaan. :giggle:
Ja et oo ainoa jolla on paniikkituntemuksia. Oon tosi onnellinen tästä raskaudesta, mutta erilaiset huolet ja stressit puskee joka suunnasta ja mietityttää milloin mikäkin. En tiedä johtuuko hormooneista, mut ollut myös jotenkin itkuinen ja masentava olo nyt pari päivää ilman mitään järkevää syytä.😓🙄
 
Miten muilla meni uusivuosi, tuliko skumppa-tilanteita vastaan? ite jouduin tunnustamaan jo parille tutulle, että en juo koska plussasin. Koin helpommaksi kuin jatkuvan tarinoiden keksimisen.

Meillä oli muutoin aika rauhallinen uv lasten kanssa. Ajatuksiin on hiipinyt pientä pakokauhua kun tajusin, että syksyllä meillä olis 3 kpl alle kouluikäisiä. Millaisia fiiliksiä muilla? Iloa ja onnea varmasti kaikilla, mutta hiipiikö muille välillä paniikki voi olenko ainoa?
Itse en juo laisinkaan, joten ei onneksi tule mitään tilanteita + sairastan crohnin tautia, joten tutut tottunut että kieltäydyn vaikka ja mistä, jos olo kehno 😅

Itse odotan suurimmaksi osaksi innolla! Meillä tulee 10v ikäeroa tämän ja tällä hetkellä nuorimmaisen välillä ja ajattelinkin vuosia nuorimmaisen synnyttyä, ettei enää ikinä vauvaa meille, mutta viimeiset pari vuotta olen kuumeillut iltatähteä, kun lapset alkaa olla jo niin isoja 😁Tietenkin tulee olemaan iso muutos, kun olen tottunut jo tietynlaiseen itsenäisyyteen ja sitä ei sitten tule olemaan seuraaviin vuosiin, mutta toisaalta - ihana taas kokea vauva-aika ja kasvattaa pientä ihmistä ihan alusta 🤔 Eniten siis se oman ajan menetys pelottaa… mutta toisaalta - vietän melkein kaikki vapaahetket muutenkin kotona, joten 😅
 
Miten muilla meni uusivuosi, tuliko skumppa-tilanteita vastaan? ite jouduin tunnustamaan jo parille tutulle, että en juo koska plussasin. Koin helpommaksi kuin jatkuvan tarinoiden keksimisen.

Meillä oli muutoin aika rauhallinen uv lasten kanssa. Ajatuksiin on hiipinyt pientä pakokauhua kun tajusin, että syksyllä meillä olis 3 kpl alle kouluikäisiä. Millaisia fiiliksiä muilla? Iloa ja onnea varmasti kaikilla, mutta hiipiikö muille välillä paniikki voi olenko ainoa?
Mun ei oo tarvinnut jouluna eikä uutena vuotena satuilla tekosyitä koska korona (ei meillä) sotkenut suunnitelmat ja ollaan vaan omalla porukalla oltu 🤦‍♀️ en kyllä muutenkaan käytä alkoholia juurikaan😁 meillä oli oikein rauhallista, ei edes lähdetty ulos kun satoi vettä, laitettiin lapset kasin jälkeen nukkumaan, ainoastaan esikoinen jäi hetkeksi hereille katselemaan raketteja sängystä kun jätettiin verhot auki mut ennen ysiä sieltäkin kuorsaus kuului🙈 meidän keskimmäinen on tosi aistiyliherkkä niin olisi muutenkin ollut hänelle turhan kuormittavaa lähteä ulos😏

Mä yritän vielä ajatella tän vaan solumöykkynä ja yritän olla suunnittelematta tulevaisuutta kun niin epävarmaa kaikki, jos ei sitten niin koville ottais jos menee kesken.... Mut kyl arki neljän alle kouluikäsen kanssa aika villiltä kuulostaa, mies on yrittäjä niin aika pitkälti jää min hoidettavaksi lapset ja kotityöt viikolla 🥴 mies osallistuu kyllä paljon silloin kun on kotona mut viikot on pitkiä....
 
Kiva kuulla muidenkin fiiliksiä 🙂 tottakai tää on ihana asia, mutta tosiaan tuo oman ajan menetys, niinkuin @J-Annika sanoi, hirvittää. En vielä meidän nuorimman osalta ollut kauheasti päässyt sellaiseen edes kiinni, koska vaativa ja reissuja teettävät työ ja nolla tukiverkkoa kotikunnassa 🙈 ja tottakai tässä kohtaa homma voi vielä päättyä miten vain, niin tunnen jopa syyllisyyttä siitä, että kehtaan panikoida, tuntuu pahan onnen manaamiselta.

Ihanat nää hormonit 😅 en ihan näin dramaattinen oo normaalisti 😄
 
Kiva kuulla muidenkin fiiliksiä tottakai tää on ihana asia, mutta tosiaan tuo oman ajan menetys, niinkuin @J-Annika sanoi, hirvittää. En vielä meidän nuorimman osalta ollut kauheasti päässyt sellaiseen edes kiinni, koska vaativa ja reissuja teettävät työ ja nolla tukiverkkoa kotikunnassa ja tottakai tässä kohtaa homma voi vielä päättyä miten vain, niin tunnen jopa syyllisyyttä siitä, että kehtaan panikoida, tuntuu pahan onnen manaamiselta.

Ihanat nää hormonit en ihan näin dramaattinen oo normaalisti
Ymmärrän hyvin. Itsellä ei ole laisinkaan sukua tai oikeastaan edes ystäviäkään, joten lapsien kanssa saanut olla ilman suurempaan apujoukkoa. Yksi isoin syy miksi en halunnut kolmatta vuosiin. Nyt on vain vahvistunut olo, että pärjään tämän kanssa ilman ketään (tietty mies). Toivotaan vain ettei tule mikään kauhean vaativa ja vaikea kaveri ja saisi jopa ”nauttia” ekoista vuosista 🤞 Tietenkin tässä voi käydä miten vain (sain just viime kierrossa km 5+2), mutta en jaksa ajatella että esim vaatteiden ostaminen toisi huonoa onnea tms. Minulla onkin jo hankittuna vaikka ja mitä 😅 aloitin heti kirppareilta bongailun, kun päätettiin alkaa yrittämään... Sitten jos ei vauvaa koskaan tulisikaan - myisin vain pois 😁
 
  • Rakkaus
Reactions: Effis
Ymmärrän hyvin. Itsellä ei ole laisinkaan sukua tai oikeastaan edes ystäviäkään, joten lapsien kanssa saanut olla ilman suurempaan apujoukkoa. Yksi isoin syy miksi en halunnut kolmatta vuosiin. Nyt on vain vahvistunut olo, että pärjään tämän kanssa ilman ketään (tietty mies). Toivotaan vain ettei tule mikään kauhean vaativa ja vaikea kaveri ja saisi jopa ”nauttia” ekoista vuosista 🤞 Tietenkin tässä voi käydä miten vain (sain just viime kierrossa km 5+2), mutta en jaksa ajatella että esim vaatteiden ostaminen toisi huonoa onnea tms. Minulla onkin jo hankittuna vaikka ja mitä 😅 aloitin heti kirppareilta bongailun, kun päätettiin alkaa yrittämään... Sitten jos ei vauvaa koskaan tulisikaan - myisin vain pois 😁
Hahhah hei mä aloin heti googlaamaan bugaboon donkeja, että pitääkö sitä sittenkin vaunukaupoille alkaa, vaikka vannoin, että mitään ei osteta 😄 No niiden kanssa kyllä odottelen, mutta kyllä musta voi olla vauvakuplassa just niin heti kun tahtoo 🥰
 
  • Haha
Reactions: J-Annika
Hahhah hei mä aloin heti googlaamaan bugaboon donkeja, että pitääkö sitä sittenkin vaunukaupoille alkaa, vaikka vannoin, että mitään ei osteta No niiden kanssa kyllä odottelen, mutta kyllä musta voi olla vauvakuplassa just niin heti kun tahtoo
Mulla lähtee varmasti ihan lapsesta siinä vaiheessa ku ollaan paremmilla vesillä, eli varmaan sit jos nt- ultrassa kaikkien hyvin ja ku on tullu vastaukset sikiöseulonnoista 🙈 jos tulis poika nii sais taas uuden vaatteiden shoppailu harrastuksen ku annoin ja myin kaikki pois kun kolmas oli tyttö ja sen piti olla vika vauva😆 noi tyttöhepeneet on kaikki tallella mut varmaan vaihtoon lähtis osa kuitenki vauvahuuruissa🤣
 
  • Tykkää
Reactions: J-Annika
Mulla lähtee varmasti ihan lapsesta siinä vaiheessa ku ollaan paremmilla vesillä, eli varmaan sit jos nt- ultrassa kaikkien hyvin ja ku on tullu vastaukset sikiöseulonnoista jos tulis poika nii sais taas uuden vaatteiden shoppailu harrastuksen ku annoin ja myin kaikki pois kun kolmas oli tyttö ja sen piti olla vika vauva noi tyttöhepeneet on kaikki tallella mut varmaan vaihtoon lähtis osa kuitenki vauvahuuruissa
Mulla ei ole enää mitään!! 😅 niin hyvä syy shoppailla 😎
 
  • Haha
Reactions: jempppis
Heippa
Ehkä uskallan jo tänne kirjoitella. Perjantaina piti menkat flow mukaan alkaa, kun ei iltaan mennessä kuulunut päätin tehdä testin ja positiivinen tulos tuli.
Yllätys oli se, että olin n. 2h pidättänyt ja tulos kunnon leffaviivat (laitan kuvan)
Mulla lokakuussa tuli kemiallinen joka sotki kuukautiskierron aivan totaalisesti. Veikkaan siis, että olen pidemmällä, kuin mitä menkoista laskettaisiin. Varasin 17.1 varhaisultran niin viimeistään siellä sit tiedän, jos kaikki nyt hyvin menee. Ton kemiallisen jälkeen olo on kyllä aika jarrutteleva, et en uskalla enään luottaa suoraan et kaikki menee hyvin.
Tämä olis siis toinen lapsi meille. Esikoinen on syntynyt 7/21.

Olen yhdelle mamma kaverille kertonut joka tiesi tosta kemiallisesta ja suunniteltiin illanistujsisia tammikuulle ni kerroin sit hänelle
ettei nyt oikein sit pystykkään

Uv meni rauhallisissa tunnelmissa yövuorossa.
Kerromme varmaan kaikille sit nt-ultran jälkeen.
onko teille tullut mitään oireita? Mulla nännit on vähän arat ja sit repöisykipuja tulee jos aivastaa/yskäsee. Niistä melkein ensimmäisenä tajusin, et voisiko olla.

Laskettu aika siis menkoista olisi 8.9

 
Tervetuloa @Lintuliini95 ja onnittelut plussasta! ❤ Lisäile itsesi listalle kun kerkiät, se uusin versio löytyy tuolta ekalta sivulta.

Mulla toistaiseksi melko oireetonta. Vähän välillä alavatsa ja selkä jomottelee, ja hajuaisti ehkä herkistynyt. Oon myös aika tukossa, enkä tiedä onko tää joku flunssa nro 282517291 nyt peräjälkeen vai johtuuko raskaudesta. 😅 Kauhulla oottelen kovempia oireita, edellisessä raskaudessa tosiaan viikolta 7 eteenpäin oli melkosta tuskaa.
 
  • Tykkää
Reactions: J-Annika
Tervetuloa @Lintuliini95 😊😊

Täällä on suht oireetonta. Tissit vähän arat ja silloin tällöin pientä menkkajomotusta. Eipä oikeastaan muuta. Ehkä väsyttää enemmän? Toivotaan ettei muuta tule 🤞 ainakaan kahdessa edellisessä ollut mitään raskausoireita paitsi kasvava maha 😅
 
Heippa
Ehkä uskallan jo tänne kirjoitella. Perjantaina piti menkat flow mukaan alkaa, kun ei iltaan mennessä kuulunut päätin tehdä testin ja positiivinen tulos tuli.
Yllätys oli se, että olin n. 2h pidättänyt ja tulos kunnon leffaviivat (laitan kuvan)
Mulla lokakuussa tuli kemiallinen joka sotki kuukautiskierron aivan totaalisesti. Veikkaan siis, että olen pidemmällä, kuin mitä menkoista laskettaisiin. Varasin 17.1 varhaisultran niin viimeistään siellä sit tiedän, jos kaikki nyt hyvin menee. Ton kemiallisen jälkeen olo on kyllä aika jarrutteleva, et en uskalla enään luottaa suoraan et kaikki menee hyvin.
Tämä olis siis toinen lapsi meille. Esikoinen on syntynyt 7/21.

Olen yhdelle mamma kaverille kertonut joka tiesi tosta kemiallisesta ja suunniteltiin illanistujsisia tammikuulle ni kerroin sit hänelle
ettei nyt oikein sit pystykkään

Uv meni rauhallisissa tunnelmissa yövuorossa.
Kerromme varmaan kaikille sit nt-ultran jälkeen.
onko teille tullut mitään oireita? Mulla nännit on vähän arat ja sit repöisykipuja tulee jos aivastaa/yskäsee. Niistä melkein ensimmäisenä tajusin, et voisiko olla.

Laskettu aika siis menkoista olisi 8.9


Tervetuloa 🤗

Eikä täälläkään kummoisia oireita, nyt viime päivät ollut ruokahaluttomuutta, vaikea keksiä ruokaa mikä maistuisi vaikka ei vielä varsinaista pahoinvointia ole😏 väsymys ja unettomuus vuorottelee. Lapset on toki sekoillu ihan huolella öisin et voi väsymys siitäkin olla, viime yönäkin oli yli 15 heräämistä 🥱

Varasin nyt ekan neuvolan vaikka suunnittelin että oisin vasta varhaisultran jälkeen mut täällä Espoossa on tosi ruuhkasia neuvolat yleensä, ainakin lasten neuvolat että varasin nyt varmuuden vuoksi, oli vielä ilta aikojakin tarjolla niin ei tarvii lapsia ottaa mukaan kun en niille halua vielä kertoa ja tommonen melkein 6v kyllä tajuais mistä on kyse 😅

Sain ajan tammikuun loppuun 😁
 
Tervetuloa

Eikä täälläkään kummoisia oireita, nyt viime päivät ollut ruokahaluttomuutta, vaikea keksiä ruokaa mikä maistuisi vaikka ei vielä varsinaista pahoinvointia ole väsymys ja unettomuus vuorottelee. Lapset on toki sekoillu ihan huolella öisin et voi väsymys siitäkin olla, viime yönäkin oli yli 15 heräämistä 🥱

Varasin nyt ekan neuvolan vaikka suunnittelin että oisin vasta varhaisultran jälkeen mut täällä Espoossa on tosi ruuhkasia neuvolat yleensä, ainakin lasten neuvolat että varasin nyt varmuuden vuoksi, oli vielä ilta aikojakin tarjolla niin ei tarvii lapsia ottaa mukaan kun en niille halua vielä kertoa ja tommonen melkein 6v kyllä tajuais mistä on kyse

Sain ajan tammikuun loppuun
Ai teillä on ihan ilta-aikoja 😯 Aika kiva!

Mäkin varasin tänään ja sain 1.2. 😊 siellä vaihtui la 3.9., mutta uskon että on 6.9., kun tiedän tarkat ajat ovikselle sun muulle 🤔

tuntui olevan närkästynyt kun en ollut käynyt km:n jälkeen missään tutkittavana tai hoidettavana. Miksi Ihmeessä olisi pitänyt? Vuoto alkoi, vuoto loppui ja ovis tuli melko ajallaan. Ei kai siinä olisi tarvinnut terveydenhuoltoa kuormittaa yhtään sen enempää? 😯😯
 
Ai teillä on ihan ilta-aikoja Aika kiva!

Mäkin varasin tänään ja sain 1.2. siellä vaihtui la 3.9., mutta uskon että on 6.9., kun tiedän tarkat ajat ovikselle sun muulle

tuntui olevan närkästynyt kun en ollut käynyt km:n jälkeen missään tutkittavana tai hoidettavana. Miksi Ihmeessä olisi pitänyt? Vuoto alkoi, vuoto loppui ja ovis tuli melko ajallaan. Ei kai siinä olisi tarvinnut terveydenhuoltoa kuormittaa yhtään sen enempää?
No outoa että tuosta marisi, yleensähän nimenomaan tiuskitaan että ole kuule kotona vaan, ei me sille keskenmenolle mitään voida. Teit mitä teit niin aina menee metsään🙄

Mulla eka neuvola 25.1., varasin samalle terkkarille joka oli esikoisen raskaudessa ja ollut nyt edelleen esikoisella. Niin ei tartte jännittää ainakaan sitä, et minkä hapannaaman kanssa joutuu asioimaan.😅
 
  • Tykkää
Reactions: J-Annika
No outoa että tuosta marisi, yleensähän nimenomaan tiuskitaan että ole kuule kotona vaan, ei me sille keskenmenolle mitään voida. Teit mitä teit niin aina menee metsään

Mulla eka neuvola 25.1., varasin samalle terkkarille joka oli esikoisen raskaudessa ja ollut nyt edelleen esikoisella. Niin ei tartte jännittää ainakaan sitä, et minkä hapannaaman kanssa joutuu asioimaan.
No sitä ihmettelin! Yleensä km:t ei kiinnosta ketään, ellei nyt ole ihan kunnon raskausviikoilla 😯 Viimeksi vaikutti puhelimessa mukavammalta, mutta laitetaan tää alkuvuoden kiireisiin 😁

Kiva, kun kaikilla on suht samaan aikaan käynnit 😊

Kysymys teille jotka olette saaneet lapsia lähivuosina: terkka höpisi jostain tutkimuksesta joka pitää tehdä että downin syndrooma suljettaisiin pois? Puhui kun tietäisin mistä on kyse.. Onko se joku uusi juttu, ikään liittyvä vai mikä häh? 😁 ei sellaista tehty 10v sitten. En jaksanut sitten kysellä kun tuntui olevan kiire.
 
No sitä ihmettelin! Yleensä km:t ei kiinnosta ketään, ellei nyt ole ihan kunnon raskausviikoilla Viimeksi vaikutti puhelimessa mukavammalta, mutta laitetaan tää alkuvuoden kiireisiin

Kiva, kun kaikilla on suht samaan aikaan käynnit

Kysymys teille jotka olette saaneet lapsia lähivuosina: terkka höpisi jostain tutkimuksesta joka pitää tehdä että downin syndrooma suljettaisiin pois? Puhui kun tietäisin mistä on kyse.. Onko se joku uusi juttu, ikään liittyvä vai mikä häh? ei sellaista tehty 10v sitten. En jaksanut sitten kysellä kun tuntui olevan kiire.

Varmaan tarkoitti ihan niitä vapaehtoisia sikiö seulontoja, kun otetaan verikoe tietyllä aikavälillä ja nt ultra ja niiden perusteella tulee kirje kotiin missä on riskiluvut niille trisomioille🤔 eikö niitä muka ollut 10 vuotta sitten 🧐
 

Yhteistyössä