Syyskuiset 2021

Moi, liitympä minäkin muiden seuraan pelkän lukemisen sijaan. Onnea kaikille odotukseen!
Listalle voi lisätä: meillä la 8.9 ja neljäs lapsi minulle, puolisolleni toinen ja ikää nyt 32.
Öllötys nostaa päätään, tänään aloitin b6-vitamiinin kokeilun josko helpottais oloa.. lisäksi jatkuvasti palelee vaikka kotona on reilusti lämmintä. Ruokavaliota noudatan suunnilleen, mutta esim inkivääriä napsin välillä öllötykseen pienen palan ja metvurstia välillä palan ottanut..
 
Mulla kans palelee koko ajan ihan luita ja ytimiä myöten! Kaksi paksua vilttiä pitää olla jos meinaa päiväunia nukkua, villasukat ja pitkä neuletakki! Lisäksi pahoinvointi on ehkä tänään alkanut. Leikin 4-vuotiaan kans ja alkoi olla toista tuntia aamupalasta kun alkoi etoa, piti hakea banaani. Sitten ennen lounasta oli nälkä muttei tehny mieli syödä. Ja söin intialaista, jossa oli inkivääriä, jos en väärin muista niin inkivääriä ei ainakaan paljon suositella syömään? Tässä ruoassa oli aika vähän. Jälkeenpäin mietin olikohan raita pastöroituun jugurttiin tehty... Ekassa raskaudessa olisin ollut ihan hermona, nyt aattelen että riski on pieni, tietoisia riskejä en ota mut näitä mokia näköjään tulee, ennen kuin omaksuu taas suositukset! Pitäs oikeestaan lukea ne jälleen, luulin että on ”tuoreessa” muistissa viiden vuoden takaa! Mulla säikäytti eilen illalla pahanpäiväisesti kun tuli vuotoa ja oli alaselkä- ja menkkäkipujakin. Vuoto oli kumminkin niukkaa ja loppui lyhyeen. Menkkakivut oli samanlaisia kuin plussasta lähtien, ei kovia. Kyllä saa olla varpaillaan vielä ja vaikka mieli toivoo, haaveilee ja suunnittelee, niin nuo vuodot kyllä muistuttaa että alussa ollaan ja mitä vaan voi vielä sattua... kävin sitten ”tutulla” gynekologilla ultrassa, vuodon syytä ei löytynyt ja pieni ihmisen alku oli oikeassa paikassa. Sykettä ei vielä pystynyt näkemään 5+2, mutta gynekologi valoi positiivisuutta, että kaikki on tässä vaiheessa niinkuin pitää. Aika kuluu niin hitaaaaaasti..!
 
Moikka kaikille :)
Tänään tehty plussatesti ja heti teki tietty mieli etsiä samassa jamassa olevia. Menkkojen mukaan la olis 16.9. Meillä ennestään poika 11/18 ja itse olen 30v. Varhaisultraan aion kyllä mennä, mutta katselen nyt ainakin ensi viikkoon ennen kuin varailen aikaa. On tää jännää! Eniten jännittää mahdolliset huonot olot nyt alkuvaiheessa, töissä pitäis pystyä käymään enkä haluaisi heti kertoa tästä. Toistaiseksi ei ole juurikaan oireita, vähän ehkä rintoja aristaa ja mahaa turvottaa. Ja palelen koko ajan. Ekassa raskaudessa oli klassinen aamupahoinvointi, joka helpotti aina ennen töihin menoa :D Selviäispä taas yhtä helpolla.
 
Mulla kans palelee koko ajan ihan luita ja ytimiä myöten! Kaksi paksua vilttiä pitää olla jos meinaa päiväunia nukkua, villasukat ja pitkä neuletakki! Lisäksi pahoinvointi on ehkä tänään alkanut. Leikin 4-vuotiaan kans ja alkoi olla toista tuntia aamupalasta kun alkoi etoa, piti hakea banaani. Sitten ennen lounasta oli nälkä muttei tehny mieli syödä. Ja söin intialaista, jossa oli inkivääriä, jos en väärin muista niin inkivääriä ei ainakaan paljon suositella syömään? Tässä ruoassa oli aika vähän. Jälkeenpäin mietin olikohan raita pastöroituun jugurttiin tehty... Ekassa raskaudessa olisin ollut ihan hermona, nyt aattelen että riski on pieni, tietoisia riskejä en ota mut näitä mokia näköjään tulee, ennen kuin omaksuu taas suositukset! Pitäs oikeestaan lukea ne jälleen, luulin että on ”tuoreessa” muistissa viiden vuoden takaa! Mulla säikäytti eilen illalla pahanpäiväisesti kun tuli vuotoa ja oli alaselkä- ja menkkäkipujakin. Vuoto oli kumminkin niukkaa ja loppui lyhyeen. Menkkakivut oli samanlaisia kuin plussasta lähtien, ei kovia. Kyllä saa olla varpaillaan vielä ja vaikka mieli toivoo, haaveilee ja suunnittelee, niin nuo vuodot kyllä muistuttaa että alussa ollaan ja mitä vaan voi vielä sattua... kävin sitten ”tutulla” gynekologilla ultrassa, vuodon syytä ei löytynyt ja pieni ihmisen alku oli oikeassa paikassa. Sykettä ei vielä pystynyt näkemään 5+2, mutta gynekologi valoi positiivisuutta, että kaikki on tässä vaiheessa niinkuin pitää. Aika kuluu niin hitaaaaaasti..!
Inkivääriä saa mausteena ja tuoreena ruoassa käyttää kohtuullisia määriä, mutta teet ja inkivääri ravintolisiä jne on syytä välttää. Eli ei hätää! :)
 
SYYSKUISET :love:
Laskettu aika / Nimimerkki / Monesko lapsi / Synnytyssairaala


1.9. / nobelius / 3. / KYS
1.9. / geomur / 1. /
1.9. / tinttinen87/ 1. /
1.9. / soffia29 / 1. /
2.9. / laura* / 3. /
2.9. / mandariini88/ 3. /
3.9. / suprise / 8. /
3.9. / naaski /
3.9. / kipster86 / 2. /
4.9. / eleonoora111 / 1. /
4.9. /elm123 /
4.9. / usva123/ 3. /
4.9. / quality / 5. /
5.9. / tuulimuna / 2. /
6.9. / puhnalle / 5. /
7.9. / ilonjaonnen / 2. /
8.9. / tupsuli / 3. / OYS
8.9. / kipsutin / 1. /
8.9. / viiruliina / 4. /
9.9. / mustikka89 / 1. / HUS
9.9. / puuhattu /
9.9. / polkkatukka /
10.9. / johasd /
11.9. / ripau /
11.9. / myyttynen / 4. /
12.9. / vihreähuone /
13.9. / rust / 2. /
13.9. / kaisakm / 3. /
13.9. / villimarja / 1. /
13.9. / vaniljainen85 / 2. /
16.9. / huuma40+ /
17/18.9. / ruu123 / 2. /

19.9. / 5xäiti /6. / K-HKS
 
Mulla epäusko, ei just tunnu vielä todelliselta. Täälläkin kolmivuorotyö mietityttää, saako kysyy minkälaista työtä te teette? Hyvää viikonloppua kaikille, pitää lähtee jääkaapille
Mulla oli myös kolmivuorotyö, mutta koronan takia sain loparit :( Nyt onkin pikkuinen miettiminen kun työnhaku on kesken, että mites tän kanssa nyt kannattaa edetä. En mä mielellään haastattelussa sanoisi että oon muuten sitten paksuna, mutta on se vähän inhottavaa myös jos tulen palkatuksi ja sitten ilmoitan ihan kättelyssä että jään äitiyslomalle
 
Heippa kaikille!

Meillä alkoi tämä uusi vuosi mahtavasti, kun tein 1.1 positiivisen testin. ❤ Tänään tein varmuudeksi vielä toisen testin ja tuli tosi vahvat viivat. Multa poistettiin kierukka joulukuussa ja näköjään heti tärppäsi! Laskettu aika on 11.9 ja tämä on meidän kolmas lapsi. Ennestään meillä on kaksi poikaa, 9/-17 ja 12/-18 syntyneet. Mulla on oireina ollut pääasiassa vain mahan turvotus ja aivan kauhea väsymys.

Mukavaa päästä mukaan juttelemaan raskausjutuista! Mut saa lisätä listaan ja oon kiinnostunut face-ryhmästä.

Ihanaa viikonloppua kaikille!
 
  • Rakkaus
Reactions: Mustikka89
Mulla kans kolmivuorotyö, vielä ei ole mitään ongelmaa ollu ja nyt jäin lomalle just. Väsymys on aivan jäätävää nyt, loma tuli tarpeeseen ettei tarvii esittää pirteää. Heti kun yöunilta herää niin jo heti väsyttää ja minä oon eniten innoissaan päiväunista, lapset ei niinkään...
 

Tässä tämän päivän testi. Aiemmin testailin 10 vahvusilla, ja tämä nyt 25 eli hormonit lisääntynyt, kun tämäkin näyttää jo näin vahvaa viivaa. Vielä on yksi testi kaapissa, täytyy se testata alkuviikosta. :p

Mä teen hoitoalalla pelkkää yövuoroa. Saa nähdä jaksaako loppuun asti, vai pitääkö vaihtaa 2-vuoroon, vaikka yöt on kyllä fyysisesti helpompia
 
Moi! Liikun pikkuhiljaa tätä ryhmää kohti :) toivottavasti fb ryhmään sopii liittyä hieman myöhemmin? Siis vaikka viikon-kahden päästä?

Sain joulukuussa varhaisen keskenmenon, nyt testit näyttää taas plussaa. Menkat pitäisi alkaa tiistaina, jos ne lasketaan km:n ensimmäisestä vuotopäivästä. Eli pientä epävarmuutta on aikataulussa. Mutta luultavasti nyt kp 27/28. Pari päivää näyttänyt epämääräisiä plussia, eilen tuli päiväpissasta kohtalaisen hyvä viiva herkkään testiin. Nyt aamulla pc:n tavalliseen testiin ihan kohtalaisen näkyvä haamu. Jopa rfsun herkällä sain testiajalla haalean haamun, vaikka nää on mulle näyttänyt mitä sattuu.

Laskettu aika mahdollisesti 21.9. mutta voi muuttua vielä. Pakko mennä varhaisultraan varmistamaan ettei ole suurta heittoa päivissä.

Parin päivän päästä varmaan vielä testailen ja katson että viivat lähtevät vahvistumaan.

Mut voi kai silti jo lisätä listoille, eli la 21.9. ja 2.lapsi :)
 
SYYSKUISET :love:
Laskettu aika / Nimimerkki / Monesko lapsi / Synnytyssairaala


1.9. / nobelius / 3. / KYS
1.9. / geomur / 1. /
1.9. / tinttinen87/ 1. /
1.9. / soffia29 / 1. /
2.9. / laura* / 3. /
2.9. / mandariini88/ 3. /
3.9. / suprise / 8. /
3.9. / naaski /
3.9. / kipster86 / 2. /
4.9. / eleonoora111 / 1. /
4.9. /elm123 /
4.9. / usva123/ 3. /
4.9. / quality / 5. /
5.9. / tuulimuna / 2. /
6.9. / puhnalle / 5. /
7.9. / ilonjaonnen / 2. /
8.9. / tupsuli / 3. / OYS
8.9. / kipsutin / 1. /
8.9. / viiruliina / 4. /
9.9. / mustikka89 / 1. / HUS
9.9. / puuhattu /
9.9. / polkkatukka /
10.9. / johasd /
11.9. / myyttynen / 4. /
11.9. / innih / 3. /
12.9. / vihreähuone /
13.9. / rust / 2. /
13.9. / kaisakm / 3. /
13.9. / villimarja / 1. /
13.9. / vaniljainen85 / 2. /
16.9. / huuma40+ /
17/18.9. / ruu123 / 2. /
19.9. / 5xäiti / 6. / K-HKS
21.9. / huumis / 2. /
 
Aspasia
Onnea kaikille syyskuisista aarteista!

Tein viikonloppuna positiivisen testin ja laskettu aika olis 25.9. Testin tekeminen ei ollut kovin jännittävää, koska oireet oli jo voimakkaat, vaikka testasin dpo 7. Pitäkää vaan kylähulluna, mutta totta se on.

Täällä on muutama muukin kertonut synkästä pahoinvointihistoriasta ja itse kuulun samaan porukkaan. Meillä on entuudestaan yksi lapsi ja siinä raskaudessa paino putosi ekalla puolikkaalla 10 % ja pahimpina päivinä laatta lensi kymmeniä kertoja. Toivoin lopulta keskenmenoa ja vaikka ne nyt oli vaan sairaan ihmisen ajatuksia, mulla on niistä edelleen tosi syyllinen olo. Tämä toinen lapsi on erittäin toivottu ja tervetullut, mutta oon suoraan sanottuna kauhuissani, mitä tässä on taas edessä.

Tsempit muille oksentelijoille ja kaikille iloa ja jaksamista ekaan kolmannekseen.
 
Onnea kaikille syyskuisista aarteista!

Tein viikonloppuna positiivisen testin ja laskettu aika olis 25.9. Testin tekeminen ei ollut kovin jännittävää, koska oireet oli jo voimakkaat, vaikka testasin dpo 7. Pitäkää vaan kylähulluna, mutta totta se on.

Täällä on muutama muukin kertonut synkästä pahoinvointihistoriasta ja itse kuulun samaan porukkaan. Meillä on entuudestaan yksi lapsi ja siinä raskaudessa paino putosi ekalla puolikkaalla 10 % ja pahimpina päivinä laatta lensi kymmeniä kertoja. Toivoin lopulta keskenmenoa ja vaikka ne nyt oli vaan sairaan ihmisen ajatuksia, mulla on niistä edelleen tosi syyllinen olo. Tämä toinen lapsi on erittäin toivottu ja tervetullut, mutta oon suoraan sanottuna kauhuissani, mitä tässä on taas edessä.

Tsempit muille oksentelijoille ja kaikille iloa ja jaksamista ekaan kolmannekseen.
Onnea plussasta ja tsemppiä sinullekin! Toivottavasti pääset tällä kertaa helpommalla.
Mun olo alkoi helpottaa ku sain toisella kolmanneksella käyttöön Ondansetron-lääkkeen. Se vei kuin taikaiskusta pahoinvoinnin pois siksi aikaa, että pystyi syömään. Ja koska ruoka alkoi pysyä alhaalla, alkoi vointikin parantua.

Edelleenkin vain kuvotusta täällä, eikä sitäkään edes joka päivä. Se ”hyvä” puoli tuossa oksentamisessa oli, että ainakin tiesi että vauva on edelleen matkassa ja voi hyvin. Mitä sairaampi äiti sen terveempi vauva. Nyt tuntuu että onkohan tuolla mahassa enää mitään ku ei oikein ole oireita. Maha kyl tuntuu välillä painavalta ja jotain vihlontaa on. Muuten vaan on nälkä koko ajan ja palelee.
 
Heippa!
Torstaina Illalla plussasin haaleasti ja pari testiä piti tehdä lisää vko loppuna, kivasti viivat vahvistuu tänään aamulla tein vielä ovistestin ihan vain huvinvuoksi kun sattui kaapissa olemaan, tuli räikeä positiivinen! Ehkä pikkuhiljaa uskallan uskoa että meille oikeasti tulee viides muru syyskuussa. La suunnilleen 20.9 mutta kierto on ollut pitkä ja epäsäännöllinen kun imetän vielä meidän 1v9kk poitsua niin saattaa vielä muuttua.

synnäri LPKS ja tosiaan 5. Lapsi. On tämä vaan vieläkin niin jännää vaikka jo useampi lapsi kotona onkin
Oireina on ollut alaselkäkipu, iltanärästys, nälkä, jatkuva pissahätä, jännä fiilis alavatsalla niinkun siellä olis jotakin ylimäärästä. Vihlasut äkkinäisissä liikkeissä esim viimeyönä ihan järkky viilto alavatsalta nivusta kohti kylkeä kääntäessä
 
Mukava kun saadaan lisää porukkaa tänne! Tervetuloa ja onnittelut!

Joko olette soitelleet neuvolaan tai varanneet ar-ultria? Itsellä tässä menossa joku viikon varoaika. Aiemmissa raskauksissa en oo ollut tälleen epäuskoinen, mut kaipa toi nopea plussaus yhdistettynä ikään nyt tässä haastavat. Pakko kai alkaa uskomaan tätä todeksi viimeistään tämän viikon lopussa. :)

Oireet toki pysyvät. Repäisykivut edelleen voimakkaat ja ne aaltomaiset menkkatyyppiset (mutta lievemmät) kivut jatkuvat. Etovat olot on pysyneet nyt poissa. Jospa se oliskin poika, heh! ;)

Mitäs sukupuolta omasta veikkaatte?
 
Täällä kans yksi joka kärsinyt aiemmissa raskauksissa kauheasta pitkään jatkuvasta pahoinvoinnista. Viime raskaudessa en juuri oksentanut, mutta empä alkuun juuri syönyt ja juonutkaan kun ne huonon olon aiheutti ja tietäähän sen miten siinä käy. Saikkua jatkuvasti ja lopulta tiputukseen. Ennen tätä raskautta olen tankannut vuoden verran rautaa ja varmaan vaikuttaa jonkin verran pahoinvointiinkin, koska nyt kun rautavarastot ei ole tyhjät ei pahoinvointikaan ole vielä niin paha kuin viimeksi jo alussa. Olen myös b6 vitamiinia syönyt, tiedä sitten auttaako.. kauhulla kyllä odotan sitä pahinta oloa mikä varmasti on edessä päin, nyt kun on vielä tuo taapero jonka perässä saa juosta..
 
Mukava kun saadaan lisää porukkaa tänne! Tervetuloa ja onnittelut!

Joko olette soitelleet neuvolaan tai varanneet ar-ultria? Itsellä tässä menossa joku viikon varoaika. Aiemmissa raskauksissa en oo ollut tälleen epäuskoinen, mut kaipa toi nopea plussaus yhdistettynä ikään nyt tässä haastavat. Pakko kai alkaa uskomaan tätä todeksi viimeistään tämän viikon lopussa.

Oireet toki pysyvät. Repäisykivut edelleen voimakkaat ja ne aaltomaiset menkkatyyppiset (mutta lievemmät) kivut jatkuvat. Etovat olot on pysyneet nyt poissa. Jospa se oliskin poika, heh!

Mitäs sukupuolta omasta veikkaatte?
Mä soitin heti neuvolaan kun mies pakotti :D Me saatiin tosi myöhäinen aika neuvolaan, vasta 5.2 jolloin on 9+1. Varhaisulta meillä on tasan viikon päästä ja sitä nyt jännätään kovasti! Tosin teen vielä varmuudeksi raskaustestin torstaina neuvolan käskystä, kun mulla oli viime viikon alussa epämääräistä punertavaa vuotoa. Toivottavasti sulla Huuma40+ sujuu myös kaikki hyvin, epäuskosta ja iästä huolimatta ;)
 
  • Tykkää
Reactions: 5xÄiti ja Huuma40+

Yhteistyössä