Syyskuiset 2021

Huomenia, tulen kurkkimaan tänne hiukan kun eilinen testi näytti niin selkeää plussaa, että en usko tästä muuksi muuttuvan. Yllätys on suuri kun vasta aloitimme yrityksen joulukuussa. :love:

Homma on alkutekijöissään, mutta vilkaisin, että la olisi 16.9. Ultraa en oo varannut vielä, katsellaapa tässä nyt viikko eteenpäin miten pysyy matkassa.

Mulla siis ikää reilusti ja lapsiakin useita, mutta hyvin päässyt unohtumaan kaikki raskauden ilot. Hiukan tuli mieleen kaikkea tuossa kuukautisia odotellessa kun mietin, että parina päivänä oli todella oksettava olo, rinnat olivat painavat ja herkät, ja erityisesti päivittäiset repäisykivut herättivät huomiota. Sellaisia ei ole koskaan muulloin.

Joko muut on aloittaneet tarkat ruokavaliot? Itselle tulee olemaan niin ihanaa kun pääsee sitten herkuttelemaan taas graavilohella ja pehmeillä juustoilla kun paketti on perillä.
 
Mulla alkoi raskauspahoinvointi 1. raskaudessa 5+1, muistan sen siitä kun Finduksen pyttipannu tuli ylös, enkä sen koommin ole sitä pystynyt syömään! Tokassa pahoinvointi oli lievempää, ekassa elin viili + paahtoleipä yhdistelmällä monta viikkoa... Molemmat olleet tyttöjä, että onneksi pahoinvointi voi lieventyä näköjään seuraavassa raskaudessa, vaikka ekassa oli hyperemeesiä, eikä mulla ainakaan ennustanut sukupuolta, vaikka sanotaan tyttöraskauksissa olevan enemmän pahoinvointia... Saas nähdä miten nyt. Ekassa olisin varmaan voinut olla saikullakin, mut sinnittelin jotenkin ja onneksi alkoi olot lievittyä selvästi 13 viikolta, kokonaan mulla loppui vasta 24 viikolla, jonka jälkeen alkoi närästys! Mutta siihen on onneksi olemassa sallitut lääkkeet! Olen noudattanut ruokavaliota, mut supertarkka en enää ole, ekassa olin tiukin. Oon syönyt esim fetaa, jos on kotimaista ja pastöroitua. Meetvursti on yleensä kans hyvää, mutta nyt ei haluta yhtään! Kahvia oon vähentänyt, ei oikeen kahvihammasta kolota. Maailman parhaat kahvit oon juonut aina sairaalan sängyssä, synnytyksen ja suihkun jälkeen, toivottavasti pääsee vielä sen kokemaan <3 Vielä viikko olis ultraan...

Jaksaisko joku koota meistä listan? Siitä olis kiva kattoo esim mistä päin ollaan ja monesko on tulossa ym? Sillain miten elokuisissa?
 
  • Vau!
Reactions: Huuma40+
Mulla alkoi raskauspahoinvointi 1. raskaudessa 5+1, muistan sen siitä kun Finduksen pyttipannu tuli ylös, enkä sen koommin ole sitä pystynyt syömään! Tokassa pahoinvointi oli lievempää, ekassa elin viili + paahtoleipä yhdistelmällä monta viikkoa... Molemmat olleet tyttöjä, että onneksi pahoinvointi voi lieventyä näköjään seuraavassa raskaudessa, vaikka ekassa oli hyperemeesiä, eikä mulla ainakaan ennustanut sukupuolta, vaikka sanotaan tyttöraskauksissa olevan enemmän pahoinvointia... Saas nähdä miten nyt. Ekassa olisin varmaan voinut olla saikullakin, mut sinnittelin jotenkin ja onneksi alkoi olot lievittyä selvästi 13 viikolta, kokonaan mulla loppui vasta 24 viikolla, jonka jälkeen alkoi närästys! Mutta siihen on onneksi olemassa sallitut lääkkeet! Olen noudattanut ruokavaliota, mut supertarkka en enää ole, ekassa olin tiukin. Oon syönyt esim fetaa, jos on kotimaista ja pastöroitua. Meetvursti on yleensä kans hyvää, mutta nyt ei haluta yhtään! Kahvia oon vähentänyt, ei oikeen kahvihammasta kolota. Maailman parhaat kahvit oon juonut aina sairaalan sängyssä, synnytyksen ja suihkun jälkeen, toivottavasti pääsee vielä sen kokemaan <3 Vielä viikko olis ultraan...

Jaksaisko joku koota meistä listan? Siitä olis kiva kattoo esim mistä päin ollaan ja monesko on tulossa ym? Sillain miten elokuisissa?
Voi että noi sun olot. Tossa on kyllä kestämistä, jos se etova olo ja yökkäily kestää kauan.

Mulla se on kestänyt vaan max viikolle 12 aiemmin ja tyttöraskaus on ollu pahempi kuin poikaraskaus ton suhteen. Nytpä alan tältä pohjalta analysoimaankin kumpi sieltä tulossa.
 
Mäkin aloitin tarkan ruokavalion, kahvin kanssa teki tiukkaa. Normisti juon sen 1,5 litraa päivässä, ehkä aikakin vähentää :D Viikon verran ehdin korvata osan kofeiinittomalla kahvilla, mutta tänään yökötti pelkkä ajatus kahvista.. Kuvottava olo koko ajan, syömisen jälkeen mukava olo kestää sen tunnin verran. Mutta en sentään oksenna :) Viikkoja 6+0
 
  • Tykkää
Reactions: 5xÄiti ja Huuma40+
Mulla positiivinen testi (haamu) tehty 25.12. Tein testin kun tuli samanlaisia tuntemuksia kun esikoinen alkoitti liikkeet mahassa. Oli viinilasi edessä ja ajattelin että kai se on parempi tarkistaa. No, nuo tuntemukset oli tietty mitä sattuu ilmavaivoja koska haamu vahvistui seuraavina päivinä kunnon plussaksi ja 1.1 sain jo yhtä vahvat leffaviivat. Viinilasi jäi juomatta. Toivotaan että nimimerkki ei ole enne. Mulla siis esikoinen syntyi 11/-19. Sitä ennen yksi keskeytynyt keskenmeno ja tuulimuna. Tämä plussa olikin aika ylläri kun esikoista tehtiin 3 vuotta.
 
Mulla positiivinen testi (haamu) tehty 25.12. Tein testin kun tuli samanlaisia tuntemuksia kun esikoinen alkoitti liikkeet mahassa. Oli viinilasi edessä ja ajattelin että kai se on parempi tarkistaa. No, nuo tuntemukset oli tietty mitä sattuu ilmavaivoja koska haamu vahvistui seuraavina päivinä kunnon plussaksi ja 1.1 sain jo yhtä vahvat leffaviivat. Viinilasi jäi juomatta. Toivotaan että nimimerkki ei ole enne. Mulla siis esikoinen syntyi 11/-19. Sitä ennen yksi keskeytynyt keskenmeno ja tuulimuna. Tämä plussa olikin aika ylläri kun esikoista tehtiin 3 vuotta.
Ja laskettu aika 5.9.
 
Voihan pahoinvoivat, ei käy kateeksi.

Meille tulossa siis kuudes, enkä yhdessäkään raskaudessa oo voinu pahoin. Edellisessä oli sillon tällöin syömisen jälkeen öklö olo, mutta ei mitään vakavampaa.
Toivottavasti selviän nytkin ilman oloja. :D

Tänään testailin taas vähän vahvemmat viivat, joten uskallan liittyä jo teidän joukkoon. Ostin kyllä vielä muutaman Pregcheckit :D

Just viime yönä tavasin ravitsemussuosituksia ja samalla tajusin, että olin iltapalaksi vedelly meetvurstileivät. Täytyy nyt sisäistää ehkä paremmin tää raskaus, ja kattoa vähän mitä pupeltaa.

Yritys aikana söin vahvaa B-vitamiinia ja E-vitamiinia, ajattelin syödä noi purkit loppuun ja ostaa sitten raskausajalle tarkoitettua monivitamiinia. Foolihappoa menee 5mg jo elokuusta asti, ylipainon takia.
 
Onnea plussanneille! ❤

Varovaisesti ilmoittaudun mukaan syyskuisten odotukseen. Tein tänään päivällä testin ja niin se hailakka plussa tuli. Viikonloppuna teen vielä aamupussasta ja sitten vasta varailen neuvolaan aikaa.
Kuukautisten mukaan la 13.9 ja meidän toinen lapsi olisi tulossa. Meillä 05/19 syntynyt poika.
Fb ryhmä kiinnostaisi kanssa jos vielä mahtuu mukaan
 
Kiva ajatus kun joku ehdotti taustatietoja meistä. Face kiinnostaa vähän myöhemmin. Oma arvio: la 9.9. :giggle: Pari herkkua on kielletty, onneks joulupöytä jo tuhottu (y) Vitamiineja syöny koko pitkän yrityksen ajan. Vuorotyö mietityttää ja muutenkin uusi elämäntilanne.
 
  • Tykkää
Reactions: Sillisalaatti
SYYSKUISET :love:
Laskettu aika / Nimimerkki / Monesko lapsi / Synnytyssairaala


1.9. / nobelius / 3. /
1.9. / geomur / 1. /
1.9. / tinttinen87/ 1. /
1.9. / soffia29 / 1. /
2.9. / laura* / 3. /
2.9. / mandariini88/ 3. /
3.9. / suprise / 8. /
3.9. / naaski /
3.9. / kipster86 / 2. /
4.9. / eleonoora111 / 1. /
4.9. /elm123 /
4.9. / usva123/ 3. /
5.9. / tuulimuna / 2. /
6.9. / puhnalle / 5. /
7.9. / ilonjaonnen / 2. /
8.9. / tupsuli / 3. /
8.9. / kipsutin / 1. /
9.9. / mustikka89 / 1. /
9.9. / puuhattu /
9.9. / polkkatukka /
10.9. / johasd /
11.9. / ripau /
11.9. / myyttynen / 4. /
12.9. / vihreähuone /
13.9. / rust / 2. /
13.9. / kaisakm / 3. /
13.9. / villimarja / 1. /
13.9. / vaniljainen85 / 2. /
16.9. / huuma40+ /
17/18.9. / ruu123 / 2. /

Tässä tämä toivottu lista. Jos siellä on jotain väärin tai haluatte pois listalta tms. niin laittakaa vaikka yksityisviesti niin korjaan sitä mukaa (ei täyty foorumi ihan näistä jutuista vaan). Ja sitten jatkossa vaan kuka haluaa mukaan niin pistäkää vaan foorumille tai yksityisviestillä niin päivitän listaan :) :love:
 
Mulla alkoi raskauspahoinvointi 1. raskaudessa 5+1, muistan sen siitä kun Finduksen pyttipannu tuli ylös, enkä sen koommin ole sitä pystynyt syömään! Tokassa pahoinvointi oli lievempää, ekassa elin viili + paahtoleipä yhdistelmällä monta viikkoa... Molemmat olleet tyttöjä, että onneksi pahoinvointi voi lieventyä näköjään seuraavassa raskaudessa, vaikka ekassa oli hyperemeesiä, eikä mulla ainakaan ennustanut sukupuolta, vaikka sanotaan tyttöraskauksissa olevan enemmän pahoinvointia... Saas nähdä miten nyt. Ekassa olisin varmaan voinut olla saikullakin, mut sinnittelin jotenkin ja onneksi alkoi olot lievittyä selvästi 13 viikolta, kokonaan mulla loppui vasta 24 viikolla, jonka jälkeen alkoi närästys! Mutta siihen on onneksi olemassa sallitut lääkkeet! Olen noudattanut ruokavaliota, mut supertarkka en enää ole, ekassa olin tiukin. Oon syönyt esim fetaa, jos on kotimaista ja pastöroitua. Meetvursti on yleensä kans hyvää, mutta nyt ei haluta yhtään! Kahvia oon vähentänyt, ei oikeen kahvihammasta kolota. Maailman parhaat kahvit oon juonut aina sairaalan sängyssä, synnytyksen ja suihkun jälkeen, toivottavasti pääsee vielä sen kokemaan <3 Vielä viikko olis ultraan...

Jaksaisko joku koota meistä listan? Siitä olis kiva kattoo esim mistä päin ollaan ja monesko on tulossa ym? Sillain miten elokuisissa?
Mä olin esikoisen raskaudessa 2.5 kk sairaslomalla ku oksupoksu tuli ihan vaan jos nousi ylös makuuasennosta tai jos vaikka sanoi miehelle jotain. Kahdesti sain tiputuksen kautta nesteitä, kolmaskin kerta olis ollu tarpeen mut typerä omalääkäri ei vielä lähettänyt sairaalaan (tämä oli siis Tanskassa). Hyperemeesiä oli viikot 6-16. Esikoinen on myös tyttö, mut mun sisko ja äiti on kärsineet hyperemeesistä molemmat kolme kertaa oli vauva tyttö tai poika, joten en usko et se olis mulle mitenkään erilaista, valitettavasti. ☺ Elin tuon 2.5 kk kreikkalaisella jogurtilla ja kasvissosekeitolla. Ja hassusti kuulin jälkeenpäin et ihan samoja ruokia sisko ja äitikin oli syöneet hyperemeesin aikana

Tänään kuvottaa taas pikkasen enemmän kuin eilen, mutta aika lievää vieläkin.

4+5
 
Mä myös tarkistin heti plussan jälkeen ruokavaliosuositukset ja noudatan niitä nyt tarkasti. Viimeksi oon ollu raskaana 9v sitten niin suositukset on ehtineet sinä aikana muuttua. Lakritsi on kokonaan kielletty, se on ainut jota kaipaan jo nyt.
Mullekin tuli yllätyksenä se, miksi lakritsia tai salmiakkia ei pidä syödä. Söin viime raskauksissa pieniä määriä pahoinvoinnin lievittämiseen. Luulin ongelman olevan vain verenpaineen nousussa ja sen suhteen mulla ei ole huolia. Mutta nyt en varmuuden vuoksi syö ollenkaan. Silliä söin vahingossa, en jotenkin tajunnut ollenkaan :D
 
SYYSKUISET
Laskettu aika / Nimimerkki / Monesko lapsi / Synnytyssairaala


1.9. / nobelius / 3. /
1.9. / geomur / 1. /
1.9. / tinttinen87/ 1. /
1.9. / soffia29 / 1. /
2.9. / laura* / 3. /
2.9. / mandariini88/ 3. /
3.9. / suprise / 8. /
3.9. / naaski /
3.9. / kipster86 / 2. /
4.9. / eleonoora111 / 1. /
4.9. /elm123 /
4.9. / usva123/ 3. /
5.9. / tuulimuna / 2. /
6.9. / puhnalle / 5. /
7.9. / ilonjaonnen / 2. /
8.9. / tupsuli / 3. /
8.9. / kipsutin / 1. /
9.9. / mustikka89 / 1. /
9.9. / puuhattu /
9.9. / polkkatukka /
10.9. / johasd /
11.9. / ripau /
11.9. / myyttynen / 4. /
12.9. / vihreähuone /
13.9. / rust / 2. /
13.9. / kaisakm / 3. /
13.9. / villimarja / 1. /
13.9. / vaniljainen85 / 2. /
16.9. / huuma40+ /
17/18.9. / ruu123 / 2. /

Tässä tämä toivottu lista. Jos siellä on jotain väärin tai haluatte pois listalta tms. niin laittakaa vaikka yksityisviesti niin korjaan sitä mukaa (ei täyty foorumi ihan näistä jutuista vaan). Ja sitten jatkossa vaan kuka haluaa mukaan niin pistäkää vaan foorumille tai yksityisviestillä niin päivitän listaan
Mut voi lisätä listoille. La 19.9. kuudes lapsi ja sairaala K-HKS :)
 
  • Tykkää
Reactions: Mustikka89
Mä olin esikoisen raskaudessa 2.5 kk sairaslomalla ku oksupoksu tuli ihan vaan jos nousi ylös makuuasennosta tai jos vaikka sanoi miehelle jotain. Kahdesti sain tiputuksen kautta nesteitä, kolmaskin kerta olis ollu tarpeen mut typerä omalääkäri ei vielä lähettänyt sairaalaan (tämä oli siis Tanskassa). Hyperemeesiä oli viikot 6-16. Esikoinen on myös tyttö, mut mun sisko ja äiti on kärsineet hyperemeesistä molemmat kolme kertaa oli vauva tyttö tai poika, joten en usko et se olis mulle mitenkään erilaista, valitettavasti. Elin tuon 2.5 kk kreikkalaisella jogurtilla ja kasvissosekeitolla. Ja hassusti kuulin jälkeenpäin et ihan samoja ruokia sisko ja äitikin oli syöneet hyperemeesin aikana

Tänään kuvottaa taas pikkasen enemmän kuin eilen, mutta aika lievää vieläkin.

4+5
Toi on tosi rankkaa, uskon. Itselle jo se etova olo muutaman viikon verran ollut tuskaa.

Aloitin muuten tän aamun kreikkalaisella jugurtilla ja puolukoilla! ;)
 
  • Tykkää
Reactions: rust ja Tupsuli

Yhteistyössä