Syyskuiset 2020

vierailija
Mietityttääkö muita tuo tällä hetkellä leviävä Korona-virus raskauden kannalta? Itse otan tavallisesti hyvinkin rauhallisesti nuo kiertävät kausitaudit/influennssan ym, mutta tämän asian kanssa olen onnistunut saamaan ajoittain itseni jopa jonkin asteiseen paniikkiin. Pitäisi ehkä lopettaa uutisten lukeminen netistä. :D Muuten ei varmasti mietityttäisi, mutta sikiön kannalta kyllä, erityisesti mahdollisen sairastumisen lääkitysmahdollisuudet ja miten sairastuminen/lääkkeet vaikuttavat sikiöön sillä hetkellä tai tulevaisuudessa. Virusta kuitenkin ehditty tutkia tähän mennessä aika vähän.
 
Mietityttääkö muita tuo tällä hetkellä leviävä Korona-virus raskauden kannalta? Itse otan tavallisesti hyvinkin rauhallisesti nuo kiertävät kausitaudit/influennssan ym, mutta tämän asian kanssa olen onnistunut saamaan ajoittain itseni jopa jonkin asteiseen paniikkiin. Pitäisi ehkä lopettaa uutisten lukeminen netistä. Muuten ei varmasti mietityttäisi, mutta sikiön kannalta kyllä, erityisesti mahdollisen sairastumisen lääkitysmahdollisuudet ja miten sairastuminen/lääkkeet vaikuttavat sikiöön sillä hetkellä tai tulevaisuudessa. Virusta kuitenkin ehditty tutkia tähän mennessä aika vähän.
Kyllä se kieltämättä hieman mietityttää juuri tämän raskauden kannalta. Tänään juuri googletin "koronavirus ja raskaus" saamatta mitään järkeviä osumia. Kai se on vaan pidettävä huolta hyvästä käsihygieniasta ja vältettävä suurissa väkijoukoissa liikkumista, mikäli virus alkaa levitä nopeasti. Mä oon tietoisesti yrittänyt olla lukematta uutisia, mutta tänään uteliaisuus vei voiton ja oli pakko tsekata missä mennään:rolleyes:
 
Moikka!

Nyt uskaltaudun ilmoittautumaan mukaan kun np-ultrassa oli viimein kaikki hyvin. Odotan neljättä lastani viikoilla 11+4. Lapsi on nykyisen mieheni esikoinen. Vanhemmat lapseni ovat 9v, 8v ja kohta 5v.
Itsellä ikää 35v.

Listaan voi siis laittaa
Caisha / 35v/ neljäs lapsi / E-KKS/ 24.9.

Meillä on ollut rankka alku, lapsi sai alkunsa letrozol-kuurin avustuksella. Testi näytti plussaa jo rv 3+2. Oli heti alussa tunne kaksosista. Viikolla 6 alkoi yllättäen alavatsakivut. Munasarjassa ollut kysta oli vuotanut. Seuraanvan kahden viikon aikana kivut vain pahenivat ja lopulta hb romahti yön aikana 80:een. Olin mennyt sinä yönä sairaalaan ambulanssilla, koska oksensin kivusta enkä kyennyt liikkumaan.
Minut leikattiin sitten kiireellisesti raskaudesta huolimatta. Vasemmassa munatorvessa oli toinen alkio hänet leikattiin pois, kun ei siellä voinut kasvaa ja samalla meni munatorvi. Olin aika kipeä leikkauksen jälkeen.

Mutta nyt kaikki on ok. Toinen vauvoista jatkoi kasvua ja on oikeassa paikassa. Np-ultrassa oli kaikki ok, mulla on vahva tyttö oli. Uskomatonta, että alkio voi selviytyä tuollaisesta. Mulla oli siis sisäistä verenvuotoa miltei litra ja kivut todella kovat. Kaikki tämä tapahtui viikoilla 6-8.

Olisin kiinnostunut liittymään Facebook-ryhmään, kun olen huono kirjoittelemaan näille foorumeille. Facebookissa tulee ikävä kyllä käytyä ihan liikaa

Tsemppiä kaikille kanssa odottajille ❤
 
Moikka!

Nyt uskaltaudun ilmoittautumaan mukaan kun np-ultrassa oli viimein kaikki hyvin. Odotan neljättä lastani viikoilla 11+4. Lapsi on nykyisen mieheni esikoinen. Vanhemmat lapseni ovat 9v, 8v ja kohta 5v.
Itsellä ikää 35v.

Listaan voi siis laittaa
Caisha / 35v/ neljäs lapsi / E-KKS/ 24.9.

Meillä on ollut rankka alku, lapsi sai alkunsa letrozol-kuurin avustuksella. Testi näytti plussaa jo rv 3+2. Oli heti alussa tunne kaksosista. Viikolla 6 alkoi yllättäen alavatsakivut. Munasarjassa ollut kysta oli vuotanut. Seuraanvan kahden viikon aikana kivut vain pahenivat ja lopulta hb romahti yön aikana 80:een. Olin mennyt sinä yönä sairaalaan ambulanssilla, koska oksensin kivusta enkä kyennyt liikkumaan.
Minut leikattiin sitten kiireellisesti raskaudesta huolimatta. Vasemmassa munatorvessa oli toinen alkio hänet leikattiin pois, kun ei siellä voinut kasvaa ja samalla meni munatorvi. Olin aika kipeä leikkauksen jälkeen.

Mutta nyt kaikki on ok. Toinen vauvoista jatkoi kasvua ja on oikeassa paikassa. Np-ultrassa oli kaikki ok, mulla on vahva tyttö oli. Uskomatonta, että alkio voi selviytyä tuollaisesta. Mulla oli siis sisäistä verenvuotoa miltei litra ja kivut todella kovat. Kaikki tämä tapahtui viikoilla 6-8.

Olisin kiinnostunut liittymään Facebook-ryhmään, kun olen huono kirjoittelemaan näille foorumeille. Facebookissa tulee ikävä kyllä käytyä ihan liikaa

Tsemppiä kaikille kanssa odottajille
Hurja alku toden totta.

Laita minulle linkki facebook profiliisi yksityisviestillä , niin voin lisätä kaveriksi hetkeksi ja mukaan ryhmään.
 
  • Tykkää
Reactions: Caisha
Hei! Olen seuraillut keskustelua jo tammikuusta alkaen, mutta vasta nyt kirjauduin, kun nt-ultrassa käyty ja siellä kaikki hyvin toki vielä trisomiaseulan vastaukset saamatta. Esikoista siis odottelen ja synnytyssairaalana TYKS, la 18.9.

Olisin kiinnostunut fb-ryhmästä, laitanko siis @NassuRessu :lle viestiä?
 
Hei! Olen seuraillut keskustelua jo tammikuusta alkaen, mutta vasta nyt kirjauduin, kun nt-ultrassa käyty ja siellä kaikki hyvin toki vielä trisomiaseulan vastaukset saamatta. Esikoista siis odottelen ja synnytyssairaalana TYKS, la 18.9.

Olisin kiinnostunut fb-ryhmästä, laitanko siis @NassuRessu :lle viestiä?
Kyllä vain. Helpoiten onnistuu ku laitat suoraan facebook profiilin mulle viestillä.
 
Jee kaikki sokeri arvot oli priimaa 4 hujakoilla.
Sitten vielä vkolla 24 uudestaan kaikille tehtävään rasitukseen
Huippua!
mulla heitti kaikki arvot häränpyllyä
Nyt mittailen 3x viikossa tsiljoona kertaa päivässä ja ensi viikolla ä.polille kuulemaan tuomio
Arvot olleet hyviä nyt että en usko että tarvii inskaa tms. Mut katsotaan.

mä ootan vain niitä pikku potkuja❤ Ihan ku oisin jotain pientä jo tuntenu... lääkäri sanoi että kuuntelehan kehoasi että voit jo tuntea ja tiedät mitä odottaa

koulua puserran loppuun.. enää vajaa 3 viikkoa niin paperit kourassa

K ja sintti 14+ 4❤
 
BJ
Mä oon kans parhaillaan rasituksessa. 45 min takana, väsyttää :sleep: otin eväät mukaan, että voi syödä heti kun on ohi... Pitää liitää tästä kun pääsee jo heti seuraavaan paikkaan palaveriin, pelottaa että tulee kamala päänsärky ja sit ei oo kyllä yhtään hauskaa yrittää keskittyä siellä.

Mä odotan kans niitä potkuja saa nähdä milloin tällä kertaa ekat tuntuu. Nyt on 13+3. Voihan noihin helposti mennä vielä useampi viikkokin, mut jospa ei.
 
  • Tykkää
Reactions: Jonsku88
Täällä juuri tultu nt-ultrasta ja riskit ääriäämäisen pienet! Huh, helpotus! Pieni oli ensin rauhassa, ehkä uneksi, ja saatiin hyvin mitattua kaikki. Kaikki näkyi mitä pitikin ja laskettu aika pysyy ennallaan myös mittauksien perusteella, 22.9. Sitten alkoikin rumba kun oli tarpeeksi tökitty ja toinen veti hirveää härdelliä ympäri ämpäri ja heilutteli käsiä ja jalkoja :D oli mukava nähdä että voi hyvin ja jaksaa pyöriä, meinasin jo aluksi huolestua kun oli niin paikallaan xD

Nyt sitä varmaan uskaltaisi liittyä face-ryhmäänkin, voisin tänään pistää @NassuRessu viestiä.

Onko muut muuttaneet muuten elämäänsä nyt koronan takia? Itsellä pitäisi lähteä viikonloppuna lomailemaan ja sen vuoksi junalla matkustaa Suomessa, ja pohdin nyt onko raskuden takia turvallista?!

Muoks: näkyi myös, ettäbistukka etuseinämässä, joten se harmillista, voi olla että tuntee vauvan liikkeet huonosti ja myöhään :(
 
  • Tykkää
Reactions: BJ
BJ
Mitä arvoja teillä nuo pappa mom ja hcg mom on olleet? Mulla on pappa 3,34 ja hcg 1,75. Riskit kromosomipoikkeuksille minimaaliset (1:19161 ja 1:100000), mut miks noi on noin korkeet jos 1 on normaali :unsure: viimeksi olleet molemmat arvot puolet pienemmät, riskisuhteet lähes samat.

Ei kai noilla oo mitään väliä mut aina on pakko hermoilla jostain :ROFLMAO:.

Muokkaus vielä: soittivat jo rasitustulokset, joista paasto 5,4, eli mittaamaan sitten vaan taas :cautious:.
 
Viimeksi muokattu:
@hemuliina90 Meillä oli kans bebbe nt-ultrassa tosi rauhallinen, ei hyörinyt ja pyörinyt vaan möllötti vaan, pakotettuna jaksoi juuri vähän kylkeä kääntää :D Mutta eiköhän se oo ihan ok :)

Ja kyllä tietty välillä mietityttää että miten käy jos tuo korona-epidemia tuosta pahenee, pystyykö tartunnalta enää jossain vaiheessa välttymään? Luin että tartunta ei raskausaikana pitäisi kai mennä sikiöön mutta esimerkiksi synnytyksessä voi tietysti sitten tarttua.

Mulla ei vielä maha ole alkanut juuri kasvaa, normaalitilassa esimerkiksi aamuisin ei näy vielä mitään, mutta ei tässä vaiheessa tietysti ekaa odottaessa monella näykkään ^-^ Liikkeiden tuntumista täällä kovasti odotellaan mutta niitäkin saa varmasti vielä monta viikkoa odottaa! Tänään 13+3 ❤
 
@BJ minä en saanut edes noita arvoja tietää, eikä ainakaan vielä näy omakannassakaan. Heitettiin tiedoksi saman tien vain riskiluvut, jotka oli 1:50000 ja 1:100000 eli tosi pieni riski. En sitten jaksanut sen tiedon saatuani edes niin kysellä labra-arvojen perään :D
 
  • Tykkää
Reactions: BJ
Täälläki nt-ultra takana, riskiluvut priimaa ja turvotus pieni. Siellä köllötteli tyytyväinen kaveri :love: Voisin kans siirtyä fb kirjottelemaan jos sen on tarkoitus säilyä suht pienenä. Onko siellä puhuttu paljonko otetaan mukaan? Esikoisen fb-ryhmässä on reilu 60 ihmistä ja on ollu huippua kun kaikki kirjottelee kuulumisia ja tuntee jo toisensa :)
 
Täälläki nt-ultra takana, riskiluvut priimaa ja turvotus pieni. Siellä köllötteli tyytyväinen kaveri Voisin kans siirtyä fb kirjottelemaan jos sen on tarkoitus säilyä suht pienenä. Onko siellä puhuttu paljonko otetaan mukaan? Esikoisen fb-ryhmässä on reilu 60 ihmistä ja on ollu huippua kun kaikki kirjottelee kuulumisia ja tuntee jo toisensa
Siellä on nyt 35 jäsentä. Pidetään auki se nt ultrien yli. Eli juurikin varmaan tämän kuun loppuun- ensi kuun alkupuolelle. Sitten einoteta enää uusia. Eli suht pienenä varmaan pysyy. Ja voihan se olla, että matkan varrella osa tippuu pois epäaktiivisuuden takia
 
  • Tykkää
Reactions: hoo# ja Evelin27
vierailija
Onko muilla ollut viivettä HUS:n piirissä sikiöseulonnan tuloksissa? Viikossa luvattiin tulevan postitse, jos ei ole mitään poikkeavaa ja olen itse kohta 3 viikkoa odotellut tuloksia :eek:
 
Nt ultrassa sanottiin että jos tulokset eivät ole tulleet kahdessa viikossa täytyy soittaa neuvolaan. Mulla ne tuli kahdessa päivässä, tai siis se kirje, jossa kerrottiin ettei ole down riskiä. Ei siinä lukenut muuta, esim riskilukuja.
 
Koronasta.. mietityttää kovasti. Perheessä riskiryhmään kuuluva.
Nyt vielä uutisoitu siitä että lontoossa korona tarttunu vastasyntyneeseen.
Huhtikuun alkuun suunniteltu matkakin peruttiin
Kieltämättä vähän hirvittää mitä tuleman pitää...

Olossa ei kummempia. Ensiviikolla poliaika sokerien vuoksi.
eilen taas ostin vauvalle pari vaatetta

K ja Sintti 15+1❤
 
Täällä juuri tultu nt-ultrasta ja riskit ääriäämäisen pienet! Huh, helpotus! Pieni oli ensin rauhassa, ehkä uneksi, ja saatiin hyvin mitattua kaikki. Kaikki näkyi mitä pitikin ja laskettu aika pysyy ennallaan myös mittauksien perusteella, 22.9. Sitten alkoikin rumba kun oli tarpeeksi tökitty ja toinen veti hirveää härdelliä ympäri ämpäri ja heilutteli käsiä ja jalkoja oli mukava nähdä että voi hyvin ja jaksaa pyöriä, meinasin jo aluksi huolestua kun oli niin paikallaan xD

Nyt sitä varmaan uskaltaisi liittyä face-ryhmäänkin, voisin tänään pistää @NassuRessu viestiä.

Onko muut muuttaneet muuten elämäänsä nyt koronan takia? Itsellä pitäisi lähteä viikonloppuna lomailemaan ja sen vuoksi junalla matkustaa Suomessa, ja pohdin nyt onko raskuden takia turvallista?!

Muoks: näkyi myös, ettäbistukka etuseinämässä, joten se harmillista, voi olla että tuntee vauvan liikkeet huonosti ja myöhään
Mulla oli viime raskaudessa istukka eessä ja tunsin ekat kuplinnat rv14, eli ei välttis aina sitäkään tarkota :) potkut toki vasta vähän myöhemmin.
 
  • Tykkää
Reactions: hemuliina90

Yhteistyössä