Hei pitkästä aikaa kaikille! Täällä todella laiska Samppis koittaa aktivoitua, väsymys on todella ollut ennen kokematonta. Lisäksi omaan aimo annoksen yltiörealismia, ja kun tässä välillä tuntui, että kaikki oireet hävisivät kuin tuhka tuuleen, olin melko varma, että minua odottaa eloton kohtu nt-ultrassa.
Minulla tuo ultra käynti oli viime viikon torstaina, ja melko rauhallisin mielin menin sinne. Mielenkiintoista oli kuitenkin huomata, miten vuosien takaiset tapahtumat vyöryivät päälle kun asettauduin laverille. Juuri nt-ultrassa sain silloin tietää odottavani kaksosia, ja tuolloin huomattiin, että tytöt ovat samalla istukalla samassa sikiökalvopussissa. Ja vaikka nyt tiesinkin, että nämä kaksi oli jo nähty omissa yksiöissään omilla istukoilla, muistot nostattivat vedet silmiin.
Näissä tilanteissa onkin sitten todella lystikästä kun on mt-diagnoosi ja lääkitys, niin kyynel silmässä saa aikaan kuulustelun, että onko jotain murheita, mitä murheita ja oletko nyt varma ettei ole jotain murheita? Väitän minä, että ihan "tavallisetkin" ihmiset voivat liikuttua näillä spekseillä, ilman sen enempää ihmettelyä.
Erikoislääkärin turvallisissa hoteissa olo oli kuitenkin tyyni, ja kun lääkäri sanoi, että molemmat sykkeet näkyy, olo oli helpottunut. Siellä bebet köllöttivät vieretysten ja kaikki nyt nähtävissä olevat "osaset" läytyivät paikoiltaan. Verikokeet ja niskaturvotukset (1,1 ja 1,2) ynnättiin taulukoihin, ja tuloksena oli ikään nähden äärimmäisen matalat riskilukemat. Hyvin vastasivat viikkoja ja laskettu aika vahvistettiin päivämäärälle 6.9.
Raskaus ei näy ulospäin, olen sen mallinen, että hyvin pysyy piilossa, toivottavasti vielä tovin. Viikonloppuna juhlittiin toiseksi vanhimman lapseni 18-vuotispäiviä, jotka Äitini halusi järjestää. Oli ihanaa saada kaikki lapset ympärille, ja tietysti koko muukin Suku, ja vaikka vähän jännitti, että kysyykö esim. oma äitini jotain, niin vielä sai huokaista helpotuksesta.
Mutta eihän tässä nyt sitten muuta kuin ollaan ja ihmetellään. Seuraava käynti on n. 3 viikon päästä tuolla samalla lääkärillä. Pitävät kuulemma tarkemmassa syynissä näitä lapsosia ja äiteetä kanssa.
Hankintoja oli täällä mietitty, ja itse en ole uhrannut oikeastaan ajatustakaan, mutta näin äkkiseltään tiedän, että jonkinlaiset tuplakärryt on keksittävä, niin ja toinen kaukalo. Varastosta löytyy sisarusten vaatteita jonkin verran, ja iso pinnasänky, jota voi alkuun käyttää molemmilla. Pakkauksen olen ottanut aiemmin kaikille seitsemälle, mutta täytyy katsoa jahka uusi ilmestyy, mitä sieltä olisi tulossa ja päättää sitten.
Ehkä on syytä nyt armahtaa teidätkin ja kirjoitella myöhemmin lisää.
Shampanjapäärynä + lesBebes 14+1