Syyskuiset 2019

Ihania ultrakuulumisia täällä! :love: @Beibihaaveilija Ihanaa että kaikki oli hyvin ja pikkuinen matkassa mukana! <3

Mulla olis ultra ens viikon torstaina. Tekisi mieli aikaistaa sitä, mutta en uskalla jos viikkoja onkin vähemmän kuin olen laskenut. (n)

Täällä ei mitään uutta. Rinnat on yhä turvoksissa ja älyttömän kipeät, mahassa nippailee ja kuvottaa, jos maha on tyhjänä. Huomaan, että stressaa ja pelottaa vaan enemmän mitä lähempänä ultra on.
 
Ihania ultrakuulumisia täällä! :love: @Beibihaaveilija Ihanaa että kaikki oli hyvin ja pikkuinen matkassa mukana! <3

Mulla olis ultra ens viikon torstaina. Tekisi mieli aikaistaa sitä, mutta en uskalla jos viikkoja onkin vähemmän kuin olen laskenut. (n)

Täällä ei mitään uutta. Rinnat on yhä turvoksissa ja älyttömän kipeät, mahassa nippailee ja kuvottaa, jos maha on tyhjänä. Huomaan, että stressaa ja pelottaa vaan enemmän mitä lähempänä ultra on.
Tuttuja tunteita Olivia_, täällä ultra tiistaina ja jännittää jo valmiiksi. Samat oireetki melkein, rinnat on välillä ihan ok mutta esim yöllä taas heräsin siihen että peitto paino ikävästi. Eilen olin todella väsynyt ja huono vointinen koko illan. Ihan sama mitä söin. Aamuisin etoo koko ajan. Vaikka yritän syödä. Sama homma tuon tyhjän vatsan kanssa.. Lisäksi kärsin ummetuksesta, vaikka aiemmin on nimenomaan ollut ongelmaa löysän vatsan kanssa :poop:
 
Mulla tais olla kemiallinen tai taas varhainen km.. meille ei vieläkään tullut toista lasta. :cry: Erosin jo fb-ryhmästä ja siellä oon uusi ylläpitäjä. Joku teistä joka on täällä ja fb saa ottaa vastaa sähköpostilla uusia jäseniä jotka haluaa fb-ryhmään.

Hitto elämä on epäreilua.
 
Onnea kaikilla ultrassa hyviä uutisia saaneille :love::love: Mulla ultra perjantaina, miten voi pari päivää tuntua niin tuskastuttavan pitkiltä.

@jjjessma pahoittelut, toivottavasti tosiaan joku muu voi lisäillä vielä fb-ryhmään.

@Beibihaaveilija Rauhoittuiko vuoto yön aikana?

Eilen ehdin päivällä miettiä, että noinkohan pahoinvointi helpotti, mutta illalla tuli taas päivällinen ja iltapala ylös. Yölläkin piti käydä oksentelemassa sappinesteitä kun en ehtinyt tarpeeksi nopeasti heittää suuhun mitään oksennettavaa. Aamulla taas hiukan siedettävämpi olo.

Mua vaivaa koko ajan valtaisa vilu, ei siihen taida oikein mikään auttaa. Vaikka vaatteita pukee kuinka ja miten niin töissä on ainakin koko ajan kylmä eikä illallakaan meinaa millään lämmetä. Saunakielto on vuodon takia, joten sekään ei oikein auta.
 
@Unetonna täällä myös etoo varsinkin aamuisin, ei oo tarvinnut oksentaa mutta pari kertaa tuntunut että nytkö vessaan. Myös päivällä tulee äkkinälkä kohtauksua, ensin tuntuu että oon täynnä eikä tee mieli paljon ruokaa ja sit onki saatava kohta heti jotain suuhun kun heikottaa.

Muuten tuntuu että oireet puuttuu... mietin välillä että onko ees raskaana. Pakko varmaan tehdä vielä digi ennen sitä ens viikon neuvolaa :ROFLMAO:

Kirjottiko joku terveellisistä himoists vai oliko tuolla ”toisella” puolella kun mulla vähän samaa että tekee mieli syödä jotain tuoretta ja hedelmiä mielummin kuin ahtaa mättöjä naamaan.

Tsemppiä kaikille tilanteisiin! (y)
 
@jjjessma voi ei :cry: onpa :poop: Toivottavasti tärppäisi pian uudelleen! Saako udella millainen tausta teillä on? Onko km ollut aiemmin?
Jaksamista!
Maaliskuussa jätin pillerit pois ja varsinaisesti huhtikuussa aloitettiin yrittämään tätä toista. Yhtäkään plussaa ei tullut kunnes joulukuun alussa plussasin. Viivat oli silloinkin tosi haaleita kokoajan kunnes rv5+ alko vuoto ja kävin silloin pari kertaa mittauttamassa hcg eli kesken meni. Heti seuraavasta tärppäsi tämä taas ja luulin että nyt olis voinut pysyäkin matkassa mukana kun aluksi oli viivat paljon vahvemmat kuin edelliskerralla. Mutta eipä nekään sitten kunnolla vahvistuneet. Toissailtana oli melko kovaa mahakipua ja eilen aamulla testissä ei näkynyt enää juuri mitään. Illalla alkoi vuoto.. Varasin ajan gynelle ens viikon perjantaille ultraan. Voidaan ainakin mahdollisesti poissulkea asioita.

Mutta tarrasukkia muille tänne!
 
@Karvakorvat Sain ensimmäisen ultran varhaisille viikoille, koska ei tiedetty raskausviikkoja varmaksi. :) Sain uuden ajan, joka on nyt ensi viikolla 24.1. Ja eilen oli siis ultraus tuon verenvuodon takia ihan päivystyksen puolelta.

@Olivia_ Täällä samana päivänä ultra. Koitetaan nyt jaksaa odotella. Sulla on mukavasti oireitakin, niin eiköhän beibillä kaikki ok. :barefoot:

@jjjessma Oon tosi pahoillani. :( Kaikkea hyvää sulle ja kaikkea hyvää jatkoon.

@gemmy Hieman rauhoittui, mutta edelleen vuotelee. (n)

Mä varasin nyt ensimmäisen neuvolankin eilisen ultraajan kehottamana. Päästään 31.1 ekalle käynnille. :love: Puhuin puhelimessa paljon tästä verenvuodosta ja neukkutäti sanoi, että vuodot on oikeasti todella tavallisia. Jos verta tulee vain paperiin asti, eli ei tule litratolkulla, niin ei syytä huoleen. Yleensä kaikki menee hyvin, jos vuoto on alkanut ennen ultrausta ja ultrassa näkyy sydämen sykkeet. Eli silloin vuoto tulee yleensä limakalvoilta, jota eilinen ultraajakin epäili.
Kysyin kuitenkin, että kannattaisiko hakea sairaslomaa loppu viikoksi. Että auttaisiko lepo. Sanoi, että mun fyysisesti raskaan työn takia olisi hyvä huilata. Tänään siis hakemaan sairaslomatodistusta. Saas nähdä, onko pakko kertoa sen takia työnantajalle jo tässä vaiheessa. (n)
Krampit on onneksi helpottanut ja nyt vaan vuotelee kirkasta verta hyvin maltillisesti. Toivotaan, että vauvalla edelleen kaikki hyvin. :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Emmae ja Lukka
@jjjessma ei tollasta toivois kellekään :cry: Toivotaan et teidän koettelemukset on nyt tässä, hurjasti voimia toipumiseen. Varmasti hyvä käydä gynellä, saat mielenrauhan ku käyt juttelemassa ja tsekkaamassa tilanteen.

Tsemppiä kaikille joilla vuotoa ja/tai huolia raskauden suhteen! Toivotaan et kaikki kuitenki hyvin. Itekin stressaan milloin mistäkin vaik yritänkin keskittyä nauttimaan tästä.

@Mandel, huhhuh :love: Oliko sulla mitään kaksosraskauteen viittaavia tuntemuksia?

Oon ite miettiny et en kuulu mihinkään kaksosraskauden riskiryhmään eikä mun pitäs saada kaksosia koska en yleensä ovuloi ku toiselta puolen mut silti pohdin voiko olla tulossa kaksoset :D Toki tää on mun kolmas ja edellisestä raskaudesta vain kolme vuotta mut silti tuntuu et kohtu kasvanu jo selvästi enemmän ku aiemmissa ja raskauden alusta asti ollu ihme paineen tunne alavatsalla, ei ollu kummassakaan aiemmassa. Lisäksi plussasin jo dpo 10-11 ihan selvän plussan. Ja yleensä tiedän kipujen takia kummalta puolelta tulee ovis mut tää oli eka kierto ikinä kun en ollu varma koska toinen puoli kyllä kipuili enemmän ennen ovista mut sit toinenki alkoi tuikkia. Lisäksi mun 5-vee tyttö jolle raskaudesta ei oo todellakaan ees kerrottu sano tänään et "meidän perheessä on neljä lasta, yks isosisko, yks veli ja kaks pikkusiskoa..." :eek::D Vähän houkuttelis varhaisultra mut en raski. Todennäköisesti kyseessä on vain ihan tavallinen raskaus...

Mä oon kertonut jo varmaan viidelle ystävälle ja mun vanhemmille, en saanu oltua hiljaa :rolleyes::) Nythän on kuitenkin jo 4+1 :ROFLMAO: No, mut oikeesti, kaikki nuo on sellasia et puhun sitten muistakin haasteista heidän kanssa jos sellasia tulee niin miks en nyt jo puhuis...
 
Onko kellään raskausoireena runsas syljen eritys?? Mulla alko eilen ja kiva yrittää nukahtaa, kun suu täynnä nesteitä. Palelee täälläkin koko ajan ja yö vasta kylmältä tuntuikin, heräsin välillä siihen että tärisen peiton alla.
 
No huh, täällähän on tapahtunut paljon viimeisen vuorokauden aikana.

@Beibihaaveilija Olipa hurja kokemus teillä, mutta aika hienoa, että päivystysultraan näillä viikoilla pääsitte, ja ihanaa, että syke löytyi! (y) Mä en pääse yli siitä, että teidän tyyppi möyri. :ROFLMAO: Meillä vaan, no, väpätettiin, kai. Mielenkiintosta tollanen limakalvovuotelu, mutta tosi kiva, että pääset sitten 24.1. vielä uudestaan tsekkaamaan pikkusen oltavat.

Ja ihanan monta hyvää varhaisultrauutista täällä. :love: @Mandel Jes! Saatiinpas kaksoset tähänkin ryhmään! :D

@jjjessma Isot pahoittelut.:( Tsemppiä seuraavalle kerralle. Tosi hyvä, että käyt tsekkauttamassa tilanteen, syitä noihin voi varmaan löytyä monta, ja nykylääketieteellä on varmaan ratkaisujakin tarjottavana, jos nyt jotain erityistä syytä löytyy.

Neuvola-ajan buukkaus ei sit ollutkaan niin vaikeaa kuin pelkäsin, ihan ”oikealle” viikollekin sen sain tammikuun loppuun. En tiedä, jouduttiko ajan saantia ensikertalaisuus vai se, kun selostin neuvolatädille laajalti mun terveyshaasteista...:LOL: No, tuskin. Varmaan vaan normimeinikiä.

Hedelmät maistuu mullekin oikein hyvin, mut makea ja herkut on alkaneet taas maistua vähän liikaakiin. :cautious: Mun BMI:llä Erittäin. Huono. Asia. Harmittaa vähän, kun mulla oli tässä välissä monta monta viikkoa, kun ei makea maistunut ollenkaan. :rolleyes:
 
@Veeja Mulla on tosi epäterveelliset himot, mutta luulen sen johtuvan siitä, että oksennan kaiken vihanneksen, hedelmän ja salaatin alle 5 minuutissa syömisestä. Opin viime raskaudessa kun oksensin koko ajan solkenaan niin aika myöhäisessä vaiheessa, etten voi syödä lihaa, kalaa, vihanneksia, hedelmiä ja osaa viljoista välittömän oksennuksen takia.
Eli mulla on tällä hetkellä tuttu ja turvallinen vesi, maissinäkkäri, perunamuusi ja kaurapuuro ruokavalio. Ne pysyvät sisällä. Satunnaisesti kokeilen muutakin, eilen jugurtti oli sisällä koko aamupäivän tosin aivan valtavasti velloen.

@Ninnu118 Mulla on enemmänkin jatkuvasti kuiva suu kun valtaisa syljeneritys, kumpikaan ei ole mukava vaiva.

Muakin välillä mietityttää kaksosraskaus, mulla oli vuosi sitten tammikuussa semmoinen raskaus missä oli alkio ilmeisesti jakautunut kahtia, mutta molemmat lopettaneet kehityksen. Olen ajatellut, että jos se tapahtui kerran niin kai se voi tapahtua toisenkin kerran o_O
 
Tää on ihan kamalaa.. Nyt ne eiliset krampit vatsassa palasi ja oon ihan kaksinkerroin. Vertakin tulee ihan huolella. :cry: Kohta käväisemään terveysasemalla, kun pakko hakea lisää sairaslomaa. Ei se eilinen ultra hirveästi lohduta, kun tää ei lopu millään. (n)

@Tupuli Juu, hän möyri. Ilmeisesti jotain refleksejä kylläkin vielä näillä viikoilla. Eli ei huolta, jos teillä "vain" väpätettiin. En olisi sun tilassa yhtään huolissani. (y)
 
@Beibihaaveilija Toivotaan, että pieni päättää pysyä matkassa!

Mulla mielihalut vaihtelee karkista hedelmiin. Karkkia tosin en pysty syömään kerralla noiin paljoa kun ennen raskautta.
Eilen mies leikkas sirtuunan puoliks ja mulla tuli heti vesi kielelle. Siinä sitten kinusin puolikasta sitruunaa kun ei sitä ruokaan tarvinnu. Imeskelin sitten puolikkaan sitruunan :ROFLMAO: Ja kiivi maustamattoman jugurtin kanssa oli eilen jotain niin hyvää.

@jjjessma voi eiiiiii :cry::cry::cry:
 

Yhteistyössä