Syyskuiset 2018

Uskaltaako jo mukaan!?
Kolme keskenmenoa takana, viimeisin lokakuussa ja nyt näyttää taas testi plussaa. Itseasiassa näytti jo neljä päivää ennen kuin menkat olisi pitänyt alkaa.
La 8.9.
Tänään soitin neuvolaan ja kyselin joka nyt saisin kunnallisen kautta alkuraskauden ultraan ja 10.1 lääkäriin joka toivottavasti lähetteen kirjoittaa.
Ei oikein uskalla nauttia yhtään kun lähinnä odotan että alkaisi vuoto niin pääsisi nopeasti uuteen kiertoon....
 
Uskaltaako jo mukaan!?
Kolme keskenmenoa takana, viimeisin lokakuussa ja nyt näyttää taas testi plussaa. Itseasiassa näytti jo neljä päivää ennen kuin menkat olisi pitänyt alkaa.
La 8.9.
Tänään soitin neuvolaan ja kyselin joka nyt saisin kunnallisen kautta alkuraskauden ultraan ja 10.1 lääkäriin joka toivottavasti lähetteen kirjoittaa.
Ei oikein uskalla nauttia yhtään kun lähinnä odotan että alkaisi vuoto niin pääsisi nopeasti uuteen kiertoon....
Uskaltaa uskaltaa, täällä on sun seurana meitä muitakin panikoivia :)
Mustakin on ikävää kun sen raskauden ilon vie pelko keskenmenosta :( Mieski tuntuu olevan aika skeptinen eikä uskalla paljon iloita vielä.
 
Olen nyt kehittänyt itselleni hirmuisen ongelman siitä, että minulla ei ole lainkaan pahoinvointia, vaikka eilen alkoi jo rv 6.. Onko teillä muilla ollut paljon oireita?

Varasin muuten tuossa pari päivää sitten varhaisultran (19.1. rv 7+2) ja ekan neuvolan (31.1. rv 9+0). Voi kun pääsisi noille viikoille asti ja näkisi, että siellä ultrassa oikeasti on jotain elävää.

ilopitkästäitkusta 5+1
 
Mä ymmärrän että raskaudet sujuu neuvolan terveydenhoitajien näkökulmasta aina lähes samalla kaavalla, mutta kuinka hitossa tässä jaksaa odottaa varmistusta siitä että minunki masuasukki voi hyvin enkä ole raskaana vain luultavasti? Tuntuu että sekoan ajatusteni kanssa ja 1. Neuvolakäyntilin vasta 5.2 eikä siellä tietenkään edes ultratao_O raivostuttavaa!;) Onko moni teistä hakeutunut yksityiselle puolelle ultraan? Tai onko tietoa kuinka kamalasti se kustantaa tai milloin sinne vois mennä että edes näkyis jotain?
Huh paljon kysymyksi ja vähän tietoa kun ekaa odottelen..
 
Mä ymmärrän että raskaudet sujuu neuvolan terveydenhoitajien näkökulmasta aina lähes samalla kaavalla, mutta kuinka hitossa tässä jaksaa odottaa varmistusta siitä että minunki masuasukki voi hyvin enkä ole raskaana vain luultavasti? Tuntuu että sekoan ajatusteni kanssa ja 1. Neuvolakäyntilin vasta 5.2 eikä siellä tietenkään edes ultratao_O raivostuttavaa!;) Onko moni teistä hakeutunut yksityiselle puolelle ultraan? Tai onko tietoa kuinka kamalasti se kustantaa tai milloin sinne vois mennä että edes näkyis jotain?
Huh paljon kysymyksi ja vähän tietoa kun ekaa odottelen..
Sykkeen voi havaita 6+ alkaen, mutta varmempaa viikko pari myöhemmin 7+ eteenpäin :)

Yksityisten hinnat vaihtelee tosi paljon, mutta esim facebookin ryhmässä tuli esille, että perhe-arte on hiukan edullisempi esimerkiksi :) Riippuen toki missä päin itse asustelee :)
 
  • Tykkää
Reactions: ssasa
Olen nyt kehittänyt itselleni hirmuisen ongelman siitä, että minulla ei ole lainkaan pahoinvointia, vaikka eilen alkoi jo rv 6.. Onko teillä muilla ollut paljon oireita?

Varasin muuten tuossa pari päivää sitten varhaisultran (19.1. rv 7+2) ja ekan neuvolan (31.1. rv 9+0). Voi kun pääsisi noille viikoille asti ja näkisi, että siellä ultrassa oikeasti on jotain elävää.

ilopitkästäitkusta 5+1

Mulla ei ollu edellisestä eikä tästäkää pahoinvointia. Esikoisesta tuli kauhee nälkä ja heikotus jos ei syönnyt. Mut nyt ei oo sitäkää.
 
@ilopitkästäitkusta Täällä mennään tosi oireettomana. On alkanut pelottamaan, että onko tää sitten kuitenkin keskeytynyt. :( Tekis toisaalta mieli soitella neuvolaan tän oireettomuuden takia jos sieltä sais vaikka vähän lohdutusta.

@ssasa Varattiin aika varhaisultraan perhearteen, silleen et toivottavasti viikot ois 7+ ei malta odottaa sinne kunnallisen ultraan ja jotenka kivempi mennä neuvolaankin kun tietää, että masussa jotain eloakin on :)
 
Kannattaa ottaa rauhassa, vaikkei oireita olekaan. Joillain alkaa myöhemmin, joillain ei tule mitään. Itselläni alkoi viimeksi 7+ viikolla, nyt jo 5+. Jokainen raskauskin on siis erilainen. Jos teillä on hyvät/vahvistuvat viivat testeissä, niin lähtökohtaisesti siellä on kaikki ihan hyvin

Niin ja jos tosissaan piinaa, niin kannattaa mennä varhaisultraan. Itse pääsin viimeksi menkkojen epäsäännöllisyyden takia kunnalliseen ultraan ja pääsen nytkin. Mut varmaan maksaisin varhaisultrasta, jos mulla yhtään ois paniikkia aiheesta. Tosin viime raskaudessa kuulin kotidopplerilla viikolla 8 sykkeet jo ennen varhaisultraa ja se rauhoitti kyllä mielen :) Se on siis myös ihan hyvä hankinta. Tosin senkään kanssa ei kannata alkaa liian aikaisin panikoimaan, joillain ei kuulu ennen kymppiviikkoa mitään, ja istukkakin voi olla edessä.
 
  • Tykkää
Reactions: Mimpsu93
Onko täällä muita jotka ei pysty lopettaa r-testien tekoa?
2.1 sain jo tasavahvat viivat 3.1 ei ollut enään epäilystäkään ja eilen ja tänään kanssa tullut tosi tummat viivat. Viikonlopulle tai alkuviikolle oon kaavaillut digin tekoa ja toivon saavani 3+ ehkä siihen sitten loppuu testien teko :unsure:

4+5
 
  • Tykkää
Reactions: Coolmama ja Arell_
Mulla on viisi hyvinkin vähäoireista raskautta takana. Väsymys on ollut lähes ainoa pienten repivien kipujen lisäksi. Pientä etomista kaikista, mutta oksentanut olen kaikkien raskauksien aikana vain kerran yhteensä. :)

Monesti raskausoireet ja pahoinvointi on pahimmillaan 8 viikosta alkaen, mutta ei toki kaikilla :)


suan 5+6
 
No mä toki vasta pääsin alkuun tässä testailussa mutta kyllä varmaan jonkin aikaa testailen varsinkin kun edellinen km ”oireili” viimeksi sillä että hcg nousu oli hidasta ja sitten stoppasi. Nyt ainakin tummentuneet viivat kivasti, digi päätti olla toimimatta joten huomenna kokeilen uudelleen.
Soitin tänään jo neuvolaankin, toki kylläkin esikoisen aikaa varailemassa mutta samalla mainitsin, että olisi raskauskin ihan alussa. Ihana hoitaja siellä varasi mulle 17.1 ajan neuvolalääkärille ja siellä on ultra myös. Ajan sain siis koska tarkastetaan vielä mun lääkitysasiat, vaikka ne onkin Teratologisen kanssa jo tarkastettu, mutta ihana kun sain ajan! Takaraivossa toki kolkuttelee kokoajan että joudun sen perumaan mutta eihän näille mitään voi jos huonosti käy.
Arell_ ja vaatimattomat 3+4
 
Mua ei näkynyt olevan vielä listalla, joten jos joku voisi laittaa:) Fiona86/LA 11.9./31/kolmas/VKS

Mäkin tosi pelko fiiliksissä. Jostain saanut nyt päähäni, ettei kaikki hyvin ja vaikee päästä ajatuksesta eroon. Tuhruvuoto loppui vuorokauden päästä. Varailin neuvolaan ajan ja mainitsin tuhrusta, mutta piti sitä normaalina(niin kuin arvelinkin). Myös ultraan varattu aika 24.1., jolloin olis 7+1. Tuntuu ikuisuudelta.

Ja joo täällä myös himottais testien tekeminen, mut yrittänyt nyt sitä välttää, kun tuntuu et saa vaan enemmän stressiä aikaan. Jos se nyt tästä enemmän voi nousta:ROFLMAO:

Fiona86 4+3
 
No mä toki vasta pääsin alkuun tässä testailussa mutta kyllä varmaan jonkin aikaa testailen varsinkin kun edellinen km ”oireili” viimeksi sillä että hcg nousu oli hidasta ja sitten stoppasi. Nyt ainakin tummentuneet viivat kivasti, digi päätti olla toimimatta joten huomenna kokeilen uudelleen.
Soitin tänään jo neuvolaankin, toki kylläkin esikoisen aikaa varailemassa mutta samalla mainitsin, että olisi raskauskin ihan alussa. Ihana hoitaja siellä varasi mulle 17.1 ajan neuvolalääkärille ja siellä on ultra myös. Ajan sain siis koska tarkastetaan vielä mun lääkitysasiat, vaikka ne onkin Teratologisen kanssa jo tarkastettu, mutta ihana kun sain ajan! Takaraivossa toki kolkuttelee kokoajan että joudun sen perumaan mutta eihän näille mitään voi jos huonosti käy.
Arell_ ja vaatimattomat 3+4
Hyvä kun menet lääkärille ❤ Sulla taitaa olla sillon viikkoja 5+? Jos ultraa niin älä säikähdä, jos siellä ei juuri mitään vielä näy ❤
 
  • Tykkää
Reactions: Arell_
Kuulumisia tännekin :love:
Melkein tasavahvat viivat tänään, uskallan siks lopettaa testailun. 18.1 eka käynti neuvolaan, siinä varmaan siitä seuraavalla viikolla varhaisultraan. Maanantaina varaan aikaa ultraan, tänään sain sinne lähetteen. Jännittävää ja pelottavaa edelleen. Pahoinvointi on alkanut, hoin itselleni, että oksennan vaikka sen 9kk kunhan saadaan tämä vauva syliin saakka :love:
4+4
 
  • Tykkää
Reactions: Coolmama
Lisäilen listaan, kun pääsen koneelle. Hankalaa puhelimen kanssa. :D


Täällä ilmestynyt paha olo. Vielä olen oksentamiselta välttynyt, mutta vain hilkulla. Inhoan sitä niin paljon, että vältän viimeiseen asti. :ROFLMAO: Mahaa turvottaa aivan järkysti, ei mene työhousut kiinni enää. :geek:


5+6 oletettavasti.
 
@Arell_ hyvä kun pääset neuvolaan, toivottavasti näkys jo ultrassa jotakii pientä vipinää ❤

@Pamsku saitko neuvolasta vai mistä lähetteen alkuraskauden ultraan? Mulle sille gynenpolilla sanottii et pääsisin km taustan takia alkuraskauden ultraan mutta en tiiä mistä lähtisin asiaa kyselee ja millon (n)

Millasia oireita teillä on?

Mulla: väsymys, vatsan nippailu ja rinnat arat. Parina päivänä oli hieman kuvottava olo, tänään ei oo sitä ollut ku söin illalla reippaammin ja aamulla heti kun nousin :) kaikki oireet on tosi lieviä et vois mennä ihan tavallisen olotilanki piikkiin :ROFLMAO:
 
  • Tykkää
Reactions: Mary18
Vain kipeät rinnat tällä hetkellä. Todella kipeät. Rintsikoiden riisuminen sai parahtamaan. No ehkä vähän enemmän väsymystä kuin tavallisesti, mutta oon kyllä nukkunut vähän huonosti viime päivät. Toissayönä oli yksi päätön uni, mitä raskausaikana tulee (ja aikanaan tupakoinnin lopettamisen jälkeen).
 
@Arell_ hyvä kun pääset neuvolaan, toivottavasti näkys jo ultrassa jotakii pientä vipinää ❤

@Pamsku saitko neuvolasta vai mistä lähetteen alkuraskauden ultraan? Mulle sille gynenpolilla sanottii et pääsisin km taustan takia alkuraskauden ultraan mutta en tiiä mistä lähtisin asiaa kyselee ja millon (n)

Millasia oireita teillä on?

Mulla: väsymys, vatsan nippailu ja rinnat arat. Parina päivänä oli hieman kuvottava olo, tänään ei oo sitä ollut ku söin illalla reippaammin ja aamulla heti kun nousin :) kaikki oireet on tosi lieviä et vois mennä ihan tavallisen olotilanki piikkiin :ROFLMAO:

Ensin neuvolan th sanoi, että poli ei ota vastaan, kun ei kipuja tai vuotoja ja viikotkin selvillä. Että täytyy mennä yksityiselle. Soitin polille ja kyselin asiaa, sieltä sanoi, että ei tarvii kipuja tai vuotoja, vaan ilmeisesti on vielä joku lähete millä neuvolan th laittaa asian eteenpäin. Soitin sitten thlle ja lupasi kirjoittaa lähetteen. Piti itse vähän pitää huolta, että pääsee ultraan. Kun itsekin muistelin, että joku hoitaja puheli, että seuraavassa raskaudessa sitten pääsee katsomaan tilanteen..
 
Ehkä uskallan tänne jo ilmoittautua, kun testikin oli vahvistunut edellisestä :) ensimmäinen lapsi kyseessä, joten huomaa pienen paniikin yrittävän välillä huudella korvaan :unsure: onneksi täällä on kokeneempiakin joukossa mukana :ROFLMAO:
Oireista en oikein osaa sanoa, koko viikon on väsyttänyt todella paljon, vaikkakin se saattaa johtua nyt loppuviikolla iskeneestä flunssasta. Rinnat eivät ole olleet kipeämmät kuin muutenkaan. Vatsaa on turvottanut, mutta tietty sekin voi johtua syömisistä :LOL:
Lasketun ajan kanssa luotan sovellukseen, kaksplussan laskuri kun sai saman. Onko muut jo ladanneet jonkin raskaussovelluksen? Itse päädyin Preglifeen, katsotaan nyt miltä vaikuttaa (y)

Rozaa / 21v. / 1.lapsi / la 13.9.
 
  • Tykkää
Reactions: marrrsipaani
Ensin neuvolan th sanoi, että poli ei ota vastaan, kun ei kipuja tai vuotoja ja viikotkin selvillä. Että täytyy mennä yksityiselle. Soitin polille ja kyselin asiaa, sieltä sanoi, että ei tarvii kipuja tai vuotoja, vaan ilmeisesti on vielä joku lähete millä neuvolan th laittaa asian eteenpäin. Soitin sitten thlle ja lupasi kirjoittaa lähetteen. Piti itse vähän pitää huolta, että pääsee ultraan. Kun itsekin muistelin, että joku hoitaja puheli, että seuraavassa raskaudessa sitten pääsee katsomaan tilanteen..
Kiitos infosta! :) pitääkin ehkä alottaa ite ens viikolla soittelu rumba siis. Pelottavaa soittaa neuvolaan näin pienillä viikoilla :D

4+6
 

Attachments

Yhteistyössä