Syyriassa on rauha - pakolaiset palaavat sankoin joukoin kotiinsa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tänne tuli silloin pääasiassa kurdeja ja ovat työllistyneet.
Sä voit olla asiasta mitä mieltä tahansa mutta mä perustan mielipiteeni sen pohjalta mitä olen omakohtaisesti nähnyt ja kokenut.
Ei kannattais muodostaa mielipidettä pelkästään oman kokemuksen perusteella, otos jää silloin kovin pieneksi. Kannattais seurata lisäksi uutisointia, tilastoja jne. jolloin sais vähän laajempaa perspektiiviä asioihin.

• Tykkää
Reactions: .....
Huvittavinta, ja kenties säälittävintä tässä kuitenkin on se, että muualla saadaan aikaan rauha sotivien osapuolten keskelle ja meillä maahanmuutonvastaiset yhä keskittyvät siihen että voivat huudella "suvakeille" silmälaput silmillään silleen etteivät kertaakaan edes hoksaa mitä heille vastataan.

Huvittavinta, ja kenties säälittävintä tässä kuitenkin on se, että muualla saadaan aikaan rauha sotivien osapuolten keskelle ja meillä maahanmuutonvastaiset yhä keskittyvät siihen että voivat huudella "suvakeille" silmälaput silmillään silleen etteivät kertaakaan edes hoksaa mitä heille vastataan.
Todella säälittävää on sun kaltaisten suvakkien suomalaisvastainen toiminta.

Kas kun nyt ollaan siinä vaiheessa että alkaa vituttaa täälläkin puolella.

Niin metsä vastaa. :) (tää on se vittumainen virne, jos jäi epäselväksi)

Ja alusta astihan menetettyjen suomalaisrahojen perään ovat eniten itkeneet ne jotka eivät ole ikinä ees duunissa olleet.
mM7y5.gif

Tiä sit.

Meillepäin tuli alunperin pääasiassa ihan oikeassa avuntarpeessa olevia (siis silloin ysikytluvulla) ja ne keitä ei lähetetty takaisin ovat kyllä kaikki työllistyneet. Toki jo siihen maailman aikaan vastaan sattui tummia nuoriamiehiä jotka jostain ihmeen syystä puhuivat ruotsia suht sujuvasti vaikka muka tulivat suoraan sotien keskeltä.

Tällä kertaa tänne tuli pääasiassa perheitä. Tai siis tänne otettiin. Mulla on varmasti asiasta eri kuva kuin niillä joiden lähelle tuli vain lauma "nuoria"miehiä.
Kiva, että sinne teille otettiin perheitä. Täällä meillä näkyy vain ja ainoastaan 25-40 vuotiaita miehiä, joilla on hienot merkkivaatteet ja uusimmat kännykät. Istuskelevat päivät pitkät kauppakeskuksissa ja häiritsevät ostavia asiakkaita.

Tällä kertaa tänne tuli pääasiassa perheitä. Tai siis tänne otettiin. Mulla on varmasti asiasta eri kuva kuin niillä joiden lähelle tuli vain lauma "nuoria"miehiä.
Sillon kun meille päin perustettiin vok:i, sitä perusteltiin syyriasta tulleiden hädällä ja luvattiin ottaa vain lapsiperheitä..alkuun näin olikin...tuli muutama perhe Syyriasta, muutama yksinäinen nainen lapsineen Afganistanista ja muutama yksinäinen mies joista toinen oli jostain afrikasta ja toisen kotimaata en muista ja kaikki oli rauhallista....sitten yht'äkkiä tänne tupsahti jostain melkein 60 irakilaista miestä ja ongelmat alkoi välittömästi. Naisia ja nuoria tyttöjä ahisteltiin lähiopistoilla ja ihmisten pihoilla käytiin luvatta niin päiväs kuin yö aikaan, kyläkaupasta lähti tuotteita ovesta ulos maksamatta jne....Onneks kyläläisten painostus tehos ja vokin johtaja ilmotti jossain vaiheessa, että kaikki irakilaiset on siirretty sieltä nyt pois ja hajautettu muualle Suomeen....mutta aina täällä on pikku pelko, että koska tulee uus satsi samanlaista porukkaa.

Ne kunnat ja kylät ja kaupungit ovat todella onnekkaita jonne on otettu vain se mikä on luvattu, eli lapsiperheitä. Valitettavasti meillä kaikilla ei ole niin hyvä onni ja jos maahanmuutto lisääntyy, tilanne muuttuu muuallakin huonommaks jossain vaiheessa.

• Tykkää
Reactions: Echo ja .....
Joo, eihän suomeen tulleista pakolaisista kun joku naurettava prosentti ole ollut syyriasta.
Mäkin muistan kuinka poliitikot itkivät kameroiden eessä kilpaa ja lupasivat suomalaisille, että tänne tulee vain ja ainoastaan syyrialaisia ei-muslimeja kristittyjä joita vainotaan kotimaassaan.

Tais valtaosa syyrialaisista kristityistä pakolaisista päätyä matkalla merenpohjaan, muslimien toimesta ja loput harvoista jotka tänne tulivat hajautettiin kuka minnekin....

• Tykkää
Tänne tuli silloin pääasiassa kurdeja ja ovat työllistyneet.
Sä voit olla asiasta mitä mieltä tahansa mutta mä perustan mielipiteeni sen pohjalta mitä olen omakohtaisesti nähnyt ja kokenut.

Näitä näkemyksiä ei kannata muodostaa pelkästään omakohtaisen kokemuksen kautta. Näkemyksien muodostamiseen kannattaa ottaa avuksi tilastot, jotka tarjoavat aika selkeitä viitteitä työllistymisestä.

Jos minä muodostaisin näkemykseni pelkästään omakohtaisen kokemukseni kautta, olisivat kaikki suomessa olevat ulkomaalaiset vauraista perheistä lähtöisin, ja he tekevät pitkää työpäivää (saamatta sen enempää aikaiseksi kuin 8 tuntia päivässä tekevä suomalainen) ja ovat asuneet useammassakin maassa ja kykenevät pääosin sopeutumaan suomalaiseen kulttuuriin. Tai sitten he olisivat huumekauppiaita.
Se ei juuri kerro todellisuudesta.

• Tykkää

Muualla saadaan rauha sotivien osapuolten keskuuteen? Mitä ihmettä? Missä todellisuudessa sinä olet?

Ja jos nyt aletaan vertailla maahanmuuttovastaisten ja suvaitsevaisten kykyä realismiin, niin ei siinä hommassa kyllä suvaitsevaisto pidempää kortta vedä? Enemmänkin tuntuvat ummistavansa silmänsä kaikelta ja joikainen kommentti, jota ei voida kieltää, aletaan huutaa kurkku suorana rasistia.

• Tykkää
Muualla saadaan rauha sotivien osapuolten keskuuteen? Mitä ihmettä? Missä todellisuudessa sinä olet?

Ja jos nyt aletaan vertailla maahanmuuttovastaisten ja suvaitsevaisten kykyä realismiin, niin ei siinä hommassa kyllä suvaitsevaisto pidempää kortta vedä? Enemmänkin tuntuvat ummistavansa silmänsä kaikelta ja joikainen kommentti, jota ei voida kieltää, aletaan huutaa kurkku suorana rasistia.

No kerropa, mitä hyötyä tosta teidän huutelustanne on ollut.

Ja mä en ole ikinä, kertaakaan kutsunut ketään rasistiksi.

No kerropa, mitä hyötyä tosta teidän huutelustanne on ollut.

Ja mä en ole ikinä, kertaakaan kutsunut ketään rasistiksi.

Meidän huutelusta? Keneen meihin minä mielestäsi kuulun? Ja mitä huutelua minä olen harrastanut?

En nimittäin itse koe kuuluvani yhtään keneenkään. Minulla on mielipiteitä eri asioista ja joskus olen jonkun muun kanssa samaa mieltä jostakin. Olen pyrkinyt muodostamaan mielipiteeni mahdollisimman monen eri lähteen tietojen mukaan sotkematta niihin minkäänlaisia disney- fantasioita. En silti koe kuuluvani mihinkään meihin.

En tietääkseni väittänyt sinun sanoneen ketään rasistiksi, vaan otit itse esiin suvaitsevaisten ja maahanmuuttovastaisten vastakkainasettelun, joidenka väittelyn kulusta huomautin, että mihin se päättyy ja ihmettelen miten sellaista osapuolta voi kukaan pitää järkevänä, joka alkaa nimitellä heti, kun argumentit loppuvat?

Meidän huutelusta? Keneen meihin minä mielestäsi kuulun? Ja mitä huutelua minä olen harrastanut?

En nimittäin itse koe kuuluvani yhtään keneenkään. Minulla on mielipiteitä eri asioista ja joskus olen jonkun muun kanssa samaa mieltä jostakin. Olen pyrkinyt muodostamaan mielipiteeni mahdollisimman monen eri lähteen tietojen mukaan sotkematta niihin minkäänlaisia disney- fantasioita. En silti koe kuuluvani mihinkään meihin.

En tietääkseni väittänyt sinun sanoneen ketään rasistiksi, vaan otit itse esiin suvaitsevaisten ja maahanmuuttovastaisten vastakkainasettelun, joidenka väittelyn kulusta huomautin, että mihin se päättyy ja ihmettelen miten sellaista osapuolta voi kukaan pitää järkevänä, joka alkaa nimitellä heti, kun argumentit loppuvat?

Nonni. Ollaan siis samassa lirussa. Mäkään en koe kuuluvani kummallekaan puolelle ja silti mua on sekä rasistiksi että suvakiksi nimitelty useampaan otteeseen.

Ja se ei ole sun syysi, olet oikeassa. Anteeksi!

Yhteistyössä