Syyhy!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hohhoi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hohhoi

Vieras
Nyt on sitten meillä syyhy :o Kutina ihan mieletöntä.. Tänään laitettiin se voide, ja kaikki pesussa ollut nyt. Aamulla pistää vielä petivaatteet ym pesuun/ulos pakkaseen. Kait se tommonen -10asteen pakkanen on riittävä, kauanko minimi aika, jonka vaatteiden ym täytyis siellä olla?
Onko teillä kellään ollut syyhyä? Auttoko yksi hoitokerta? Toivon vaan että osaan olla riittävän huolellinen noissa vaatteiden ym pesuissa ja tuuletteluissa, että kuolee ne punkit niistäkin! :whistle:

Oliko varmasti syyhy? Aattelin, kun nyt tuntuu olevan vesirokkoakin kaikkialla ja siinäkin aika paljon kutittaa. Miten teillä se ilmeni? Päiväkodistako se on tarttunut? Ei tarvi vastata, jos mielestäsi utelen liikkaa! Onnea taistoon. Luulisi kyllä, että pakkanen taltuttaa punkit!

100% varmasti ei tiedetä onko tämä syyhyä.. Mutta itse sitä epäilen ja lääkärikin sanoin että hyvin tod.näkösesti on. Punkkeja ei esille kaivanut kuitenkaan.. Tuskin allergiaa/vesirokkoa tms, koska minua itseäkin kutittaa ja minulle tämä tullut ensimmäisenä. En vain tiedä että mistä ihmeestä tarttunut! :x

niiden petivaatteiden pitäisi olla siellä pakkasessa (väh. -25 astetta) ainakin sen päivän ajan että ne pölypunkit tms. kuolee varmasti. Toinen vaihtoehto on sit sauna (väh.60astetta) ja siellä jonkin aikaa, jonka jälkeen tuuletus..

Heips,
mulla oli aikoinaan syyhypunkki tuliaisena Kreikan matkalta.
Punkki lähti kerralla kun linimenttiä käyttivät kaikki läheiseni. Kukaan muu kuin minä itse ei kotonani kuitenkaan tartuntaa saanut. Itse kävin 3:sti lääkärillä ja viimein ihotautilääkäri sen vaivan syyn minulle paljasti. Paljon mielipahaa tuo aiheutti kaveripiirissä, kun teini-iässä siitä tietenkin ystävilleni siitä kerroin.

Yhteistyössä