Syy vai seuraus!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vaimo"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vaimo"

Vieras
Tää alkaa oleen jo aika koomista, mutta hermoja raastavaa! Siis miehen ajattelutapa!
Esimerkiksi: Mä en tykkää, jos se juo tai tissuttelee kaljaa usein. Sanon siitä sille, ja musta tulee etäisempi ja kiukkunen. Miehen mielestä tämä on niin päin, että just siksi tissuttelee, kun mä valitan. Toinen usein sattuva tapaus, mä muistutan miestä kotitöistä, nalkutankin jossain välissä, kun se ei tee mitään moneen päivään. Sen ei kuulemma tee niitä just siksi, kun valitan! Mutta haloo, kun mä olen jo päiväkausia odottanut, että se tekisi jotain! :-/

Jos tämä on nyt sitä miesten logiikkaa niin mä en tosiaan sitä ymmärrä! :-O

Tavallan tuo on totta. Mietitään asiaa tältä kantilta. Mies ei tee mitn, mut vaimon painostuksesta alkaa sillontällön siivoilee yms. Sit vaimo alkaa nalkuttaa siitä useammin. sillon alkaa vituttaa, eikä viiti tehdä edes sitä vähää. se yleensäå huomataan vasta sillon.

Olen sitä mieltä, että tissutteluun on syyllinen vain se tissuttelija. Sillä on alkoholiongelma, eikä se ole kenenkään muun syy. Ainahan sitä voi selittää ja toisia syyllistää.

Sitten ne kotityöt. Miten joku voi olla niin pässi, että ei tee kotitöitä? Yhteinen koti, yhteiset työt.

[QUOTE="vieras";26386725]Olen sitä mieltä, että tissutteluun on syyllinen vain se tissuttelija. Sillä on alkoholiongelma, eikä se ole kenenkään muun syy. Ainahan sitä voi selittää ja toisia syyllistää.

Sitten ne kotityöt. Miten joku voi olla niin pässi, että ei tee kotitöitä? Yhteinen koti, yhteiset työt.[/QUOTE]

No vaikka siitä syystä, että kummallakin on erilaiset näkökannat miten siistiä pitää olla. Toinen viihtyy sotkussa, toinen ei. Kumpi on väärässä?

[QUOTE="vieras";26386725]Olen sitä mieltä, että tissutteluun on syyllinen vain se tissuttelija. Sillä on alkoholiongelma, eikä se ole kenenkään muun syy. Ainahan sitä voi selittää ja toisia syyllistää.

Sitten ne kotityöt. Miten joku voi olla niin pässi, että ei tee kotitöitä? Yhteinen koti, yhteiset työt.[/QUOTE]
Yhteinen auto, yhteiset korjaukset... yhteinen talo, yhteiset remontit.

Yhteinen auto, yhteiset korjaukset... yhteinen talo, yhteiset remontit.

Autoa ei korjata joka päivä. Taloa ei rempata joka päivä.

Pyykkiä pestään joka päivä, ruokaa laitetaan joka päivä, joka päivä se on siivottavakin edes vähän.

Tietysti, voisihan sitä sellaista aikakirjanpitoa tehdä. Että jos toinen korjaa autoa vaikka 5h, niin toinen sitten tekee sen edestä vaikka pyykkihuoltoa.

Taitaisi aika moni nainen jäädä tässä saamapuolelle. Ei ne autoremontit ja muut niin paljon aikaa vie.

Tuli muuten mieleen, että kun mies vaihtoi renkaat tässä keväällä, niin minä laitoin sillä aikaa ruokaa... meni suurinpiirtein sama aika, kun ei miehellä ollut pulttimopa. (jos olisi ollut, niin nopeammin olisi sen tehnyt kuin minä ruuan) :D että juu, kyllä ihan ehdottomasti näillä pari kertaa vuodessa toistuvilla töillä saa laistaa päivittäisistä rutiineista :P

Sitäpaitti ne kodit on aina "naisten koteja", vittu semmosta viitti ees siivota kun kaikki on tehty vaan naisen mielen mukaan. Ja tän näkee melkein joka kodissa. Että pitäkää itte siistinä se mimmoseksi ootte sen halunnu.

Saatana!

Sitäpaitti ne kodit on aina "naisten koteja", vittu semmosta viitti ees siivota kun kaikki on tehty vaan naisen mielen mukaan. Ja tän näkee melkein joka kodissa. Että pitäkää itte siistinä se mimmoseksi ootte sen halunnu.

Saatana!

Sitten sitä voi jokainen laittaa itse oman ruokansa ja pestä itse pyykkinsä. Ja kolata lumia vaan niin, että ite mahtuu pihasta lähtemään aamulla.

Jos on niin tossu, että ei oman kotinsa ulkonäköön pääse vaikuttamaan, niin voi-voi.

Hieno keskustelu :O

Samassa talossa kun asutaan, niin yhdessä tehdään ne lumityöt, remontit ja siivoukset. Ei lasketa tehtyjä tunteja tai nalkuteta, jos joskus ne hommat ihan yksinään tekee.

Luulis olevan itsestään selvää, että kumpikin osallistuu jos kotia alkaa leikkimään.

[QUOTE="Freefall";26386829]Hieno keskustelu :O

Samassa talossa kun asutaan, niin yhdessä tehdään ne lumityöt, remontit ja siivoukset. Ei lasketa tehtyjä tunteja tai nalkuteta, jos joskus ne hommat ihan yksinään tekee.

Luulis olevan itsestään selvää, että kumpikin osallistuu jos kotia alkaa leikkimään.[/QUOTE]

Ei se näytä olevan niin itsestään selvää.

Samasta juuri valitin miehelle. Eli vaikka pyydän asiallisesti ja nätisti pari kolme kertaa jotakin, niin mitään ei tapahdu. Vasta kun räjähdän, mies reagoi, ja sitten valittaa että pitääkö aina alkaa huutaan. Mutta kun ei noteeraa mitenkään niitä ystävällisiä pyyntöjä. Huoh.

Sikäli en voi valittaa että mies kyllä osallistuu kiitettävästi kotihommiin. Hoitaa jopa ne autorempatkin. :D Meillä ei varsinaisesti miesten ja naisten hommia ole, mutta kyllähän se niin menee että mies remppaa auton kun osaa, ja minä yleensä esim. leivon.

[QUOTE="vieras";26386840]Ei se näytä olevan niin itsestään selvää.[/QUOTE]

Se taas on omaa tyhmyyttä että laittaa hynttyyt yhteen ihmisen kanssa, joka ei osaa elää niin että parisuhde kestää ja voi hyvin.

Omaa tyhmyyttä on myös jatkaa huonoa parisuhdetta ja riidellä samoista asioista vuosikausia. Jos "viat" puolisossa kestää riitelemättä ja nalkuttamatta, niin hyvä.

[QUOTE="Vieras";26386863]Juu, meillä sekä minä että mieheni. Kumpikaan ei osata, eikä välitetäkään osata korjata autoja.[/QUOTE]

Siksi minä voisin hyvin harkita palkkaavani siivojan hoitamaan vain ja ainoastaan minun osani kotitöistä

Jaa... eli osaamatonta sakkia.

Mies osaa korjata, mutta se ei tykkää siitä. Sanoo, että sai nuorena ihan tarpeeksi rassata romujansa, kun ei ollut vara viedä niitä korjaamolle. Nyt kun on vara, niin näin tehdään. Renkaatkin joskus käydään vaihdattamassa, tänä keväänä vaihdettiin itse.

Nyt kun vielä tarpeeksi rikastuttaisiin, että olisi vara siivoojaan pari kertaa kuukaudessa, niin sitten olisi tosi tosi hyvä :D

Yhteistyössä