Syvään uneen nukahtaminen illalla-ongelma

Hei!

Meidän neiti 3 kk ei oikein osaa nukahtaa syvään uneen. Hän herää AINA puolen tunnin nukkumisen jälkeen, enkä millään saa häntä nukahtamaan. Pari kertaa olen saanut nukutettua tissille, mutta sekin tapahtuu vasta tunnin tissillä riekkumisen jälkeen. Nälkä neidillä ei voi olla, sillä hän saa nukkumaan mennessään paljon maitoa pullosta, niin ei heti puolen tunnin jälkeen voi olla nälkä! Olen kyllä maitoakin tarjonnut tuon puolen tunnin jälkeen, mutta ei auta. Tuttia olen tarjonnut, mutta sylkee pois. Kantelen ja olen yrittänyt kapaloida, mutta ei auta nekään. Joskus puolen yön jälkeen päästään vasta unille, viime yönä meni puoli kahteen. Tämä on todella rasittavaa. Onko neuvoja, miten saisin jatkettua unia?
Kiitos!
 
onko teillä ns.rutiineja iltaisin?meillä oli aikoinaan sama juttu,kunnes aloitimme iltojen rauhottamisen hyvissä ajoin.toki heräili silti puolen tunnin unien jälkeen,mutta me päätettiin ettei pakolla aloiteta nukuttamista vaan annettiin olla hereillä kunnes itse nukahti.tietty sekin on hankalaa jos noin myöhään tykkää kukkua...
 
Meillä on hiukka vajaa 2kk tyttö ja ihan sama juttu. Mä luulen että se on vaan sellasta ilta levottomuutta ja ajanmyötä tasottuu kyllä. Koitatte vaan jotain rutiineja vaikka tehdä mitä tehdään aina iltasin tai jotain.
 
Meilläkään ei nukahtaminen helppoa ole. Alussa oli aivan mahdotonta saada nukahtamaan sikeästi ja kokajan heräämättä, nyt 2kk iässä on päästy siihen että joko nukahtaa kerta imetyksestä tai pari kertaa herää 2h sisällä herää. Iltarutiinit: klo 20 valoja vähemmäksi, yökkäri päälle ja sänkyyn tissille. Uni tulee kokonaan viimeistään klo 22, usein jo 20-21. Niin ja kapalo on aina laitettava ettei huiski ja potki itteään hereille.
 
Kiitos vastauksistanne! Lohduttavaa kuulla, että muilla on ollut samanlaista! Rutiinit on meillä samanlaiset joka ilta, mutta ilmeisesti se on vaan aika mikä tepsii. Sitä odotellessa ... =)
 
Hei, meillä nyt tyttö 4,5 kk ja on pitkään ollut huono uneen vaipuja. Joskus ollut selvästi kyse siitä, että iltatankkaukset jääneet kesken, mutta usein vain ollut sellaista taistelua, että nukahtaa, herää, torkkuu, herää, ei nukahda... iltarutiinit meillä olleet koko ajan tietynlaiset. Mutta nyt ihan viime aikoina oppinut käyttämään uniriepua!! Siis hieroo sillä naamaansa ja "juttelee" sille. Sitten rauhoittuu uneen, joka tuntuu syvältä, ei siis herää samalla tavoin enää. Eli oikeasti aika auttoi ainakin meitä! :)
 
Meillä tuohon autto se etten enää antanu nukahtaa tissille, vaan irrotin otteen, kun käsien huotominen loppu ja imuttelu siirty lussuttamisvaiheeseen. sit vauva nukahti tavallaan "loppuun" omin avuin. Siirsin sit heti omaan sänkyyn ja vauvan alla on edelleen joku peitto taiteltuna ettei herää siirtoon, varsinkin yöllä.

Esikkoinen puolestaan heräs kans aina, kun oli ollut sängyssä jonkun 5-10 min. Lopulta opin hänen kohalla, että häntä on ihan turha yrittää laittaa nukkuun normiaikaan klo 20-21 vaan vasta 23 tienoilla. Kun hän oli tarpeeksi väsynyt ja syönyt kunnolla hän jäi nukkumaan. Hänet imetin kans jonkun paksun peiton sisällä ettei se lämpötila muutu kylmään sänkyyn siirrettäessä.
 
meillä on vieläkin juuri tuota tuommoista vähän väliä heräämistä. eutiinit kyllä ovat aina samat. puuro, vaipanvaihto, huoneen tuuletus, että on raikas ilma, tissi ja sen jälkeen nukahtaa. puolentunnin kuluttua pikkumies heräilee ja saattaa innostua minut nähdessään niin ettei malta nukkua vaan heiluu sängyssä.
en tiedä milloin loppuu... :|
 
Ihanaa kuulla, että muillakin on sama ongelma. Meidän poju on nyt reilun 4 kk:n ikäinen ja tätä ongelmaa on ollut vajaan. 2 kk:n ajan joka ilta. Ehkä kerran viikossa saan nukutettua uudelleen. Jos en saa, niin nousen suosiolla vauvan kanssa ylös ja mennään takaisin nukkumaan 1,5-2 tunnin kuluttua. Yleensä tällöin saan nukahtamaan (en tissille, vaan ruuan jälkeen kääntyillään vähän aikaan ja sitten uni tulee). Eilen illalla/yöllä oli poikkeus. Uni tuli vasta 3 tunnin päästä heräämisestä. En ole silti tästä ottanut stressiä. Olen tosi tyytyväinen, että saan hänet nukahtamaan kakkoskerralla. Alussa yritin nukuttaa itkevää poikaa kaikilla tempuilla, mutta totesin, että kun kerran poika ei nuku, niin ei kannata hermojaan turhaan koitella ja noustaan suosiolla ylös. Ja yleensä hän hymyilee mulle aivan valloittavasti, kun noustaan ylös. Ei siinä toiselle voi kiukustua =)
 
Heippa!
Meillä poitsu 8 kk herää myös ton 30 min päästä nukahdettuaan.Tassutellaan takaisin unten maille. Unikoulu alotettiin pari viikkoa sitten ja yöt nukutaan hyvin, mutta tuo yksi herääminen on jäänyt, eikä tunnu loppuvan millään.
 

Yhteistyössä