systerini sai taas uuden auton isältämme.epäreilua.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja liina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

liina

Vieras
se sai kun esikoinen syntyi faijan auton käyttöönsä-uusi sekin silloin. ja nyt kun kakkonen synty faija myi tän ed. auton pois ja hankki systerille taas uuden auton. auton arvo n. 30 000e. se ja sen mies käy töissä ja ovat asuntovelkasia niin faija auttaa. mut mä en saa mitään...liekö siksi kun ei ole miestä, eikä lapsia.pitäs varmaan paksuksi pamahtaa et saisi taloudellista tukea. vaikka välillä mietin kuin se kehtaa otta vastaan faijan lahjoja+eikö sitä hävetä ettei sen mies pysty edes autoa niille hankkimaan. mä en ainakaan tollasta tyhjätaskua hankkisi.

en ole koskaan ymmärtänyt aikuisia ihmisiä jotka ottavat asuntolainoja ja hankkiutuvat raskaaksi ja sitten eivät selviä taloudellisesti vaan vielä 30v roikkuvat isänsä/äitinsä lompakolla. ei sellaisia ihmisiä voi aikuisiksi sanoa-vanhempiensa ikuisia kakroita ovat.

ole liina ylpeä omasta elämästäsi ja riippumattomuudestasi!

onko sulle koskaan selvinny miksi vanhemmat kohtelee niin eri "arvoisesti"? vai johtuuko se meistä itsestämme? ehkä systerini kinuaa autoa faijalta,minä kun en oikein osaa pyytää toiselta mitään,mitä en katso toisen ihmisen kuuluvan minulle ostettavan..

Alkuperäinen kirjoittaja liina:
onko sulle koskaan selvinny miksi vanhemmat kohtelee niin eri "arvoisesti"? vai johtuuko se meistä itsestämme? ehkä systerini kinuaa autoa faijalta,minä kun en oikein osaa pyytää toiselta mitään,mitä en katso toisen ihmisen kuuluvan minulle ostettavan..

että mulla on sama syy, en pyydä ikinä mitään, mut siskoni vihjaa, anoo, pyytää jne...no jos minusta eivät sit tykkää yhtä paljon, voihan se niinkin olla...ainakin katkerana haluan niin ajatella (ainakin toisinaan)

mä ja vanhin siskoni ei olla saatu kummosempia vanhemmiltamme.mutta keskimmäiselle ostettiin asunto, auto ja lasten harrastukset maksetaan. ymmärtääkseni siksi kun valitsi miehekseen huonopalkkaisen sosiaalialan ihmisen.näin vanhempani yrittävät saada siskomme "samalle tasolle" kuin me muut. aika outoa vai?

On vissiin niin, että sun isän lahjoja sun siskolle voidaan pitää ennakkoperintönä eli kun peritte isänne joskus niin sä voit silloin saada isomman perinnön kuin sun sisko. Kannattaa tutkia asiaa.

mitenköhän sitten todistelen et systeri saanu kaikenlaista...kun siis perinnönjako tulee.musta tuntuu et faija maksaa niiden yhtivastikeitakin.
joskus mua ottaa niin aivoon, että mietin etten halua koko systeriä nähdä.tajuaakohan se edes itse miten epäoikeudenmukaista se on?

Ihan tutun kuuloista, MUTTA minä en pyydä mitään, niin en saakaan. Eli oma valintani.

Mutta jos tilanne tuntuu pahalta, puhu, hyvä ihminen. Ja asianosaisille, ei ympäri kyliä. *en tarkoita olla tyly*

Sain mäkin mummulta ajokortin, lykkää mulle käteen joka kk 300 ? vaikka en tarvi. Käydään molemmat töissä, silti haluaa antaa koska ei sillä ittellä niille oo käyttöö, sanoo antavansa parempiin menoihin mulle

Alkuperäinen kirjoittaja liina:
kyllä mä sen tajuan et pitäs asianosasille puhua.mutta kun se jotenkin vaikeaa,ovathan he sentään sisko ja isä.

Kirjoita kirje, se on jotenkin helpompaa. Mainitse siinä, että puhuminen tuntuu hankalalta.

arvatkaa mitä; nyt systerini ilmoitti että kyllä se meidän isukki on kiva kun ostaa heidän takia mökin-että on paikka minne lomilla mennä........................................................voi v****u

Mulla ei ole sisaruksia joten en tiedä näistä sisarusasioista mitään. Mutta sinullahan on oikeastaan syytä ylpeyteen, sinä pärjäät omillasia ja olet paljon itsenäisempi kuin tämä siskosi ja osaat ilmeisesti hoitaa omat asiasi! Ymmärrän kyllä että varmasti tuntuu epäreilulta, mutta mieti asiaa myös tuolta kannalta. ;)

onko siskosi jotenkin "epänormaali" lievästi kehitysvammainen tai jotain?jos sun isäs sen takia paapoo sitä. tai jos se on menny isäs mielestä hirveän äijän kanssa naimisiin ja se tietää ettei se ukko pysty elättämään siskoosi niin haluaa auttaa...valitse säkin joku tyhjätasku itelles niin jos sitä autoa yms alkas tulla.

Mulle faija lupasi ostaa aikoinaan auton kun sit sitä tartten. Ilmeisesti en vieläkään tartte kun ei ole näkynyt :D Taisin löytää tuon miehen sellaseen saumaan joten ei isä katsonut aiheelliseksi ostaa sitä autoa.... Enkä kyllä sitä sit pyydellytkään. Veljiä se kyl on sponssannut autoissakin eli täs näkee taas tän tasa-arvon... No, en minä moiti isää, se on sen ikäinen et arvot on olleet toiset hänen kasvuvuosinaan. Hyvin minä pärjään, perhe, oma koti ja työ.

säälittäviä aikuisia nuo.miten niiden käy kun isukki kuolee?ei varmaan ikävöi isää vaan isin lompakkoa.en haluaisi olla äiti josta eurojen takia pidetään.

Mulle faija makso ajokortin, mutta ihan omasta halustansa, muuten en olis korttia hommanutkaan. Ja nuoremmille sisaruksille on maksanut kans. Pikkuveli sai uuteen auton lainan, mutta maksaa sitä takasin. Mäkin oisin saanu autolainaa, mutta tahoin läppärin. Ja maksoin takas :D Meillä on siis pankki puhelimen päässä...
Meidän auto on apen omistuksessa, mutta sekin tahtoi antaa auton meiän käyttöön koska itellään oli työsuhdeauto. Myytiin omamme pois.
En mä kieltäydy avusta/autosta, mutta en kyllä elä elämääni niin että luottasin vanhempien apuun aina, tai vaatisin sitä.

Meikäläinen on saanu itse hommata kortin ja auton..kyllä veli sai isältä ja äidiltä moottoripyöräkortin ja moottoripyörän ja auton, ja sisko sai kortin ja auton. mutta sitte ne eros ja meikä jäi oman onnnensa nojaan..no onneksi mies opetti ajamaan autoa..

Yhteistyössä