Syssymmällä synnyttävät

:hug:
Heipparallaa!

Aloitetaanpa oma ketju syssymmällä synnyttäjille eli teille joilla on laskettu aika syys-marraskuussa. Laittakaahan viestiä tulemaan.

Itselläni kolmas odotus, mutta ensimmäinen tuplaodotus (nyt 13+6). Laskettu aika 9.11. Näyttäisi siltä, että vaaveilla olisi omat vesikalvot, mutta istukka ja suonikalvo yhteinen.
Vointi on ollut vaihtelevaa.. väsymys on armoton. Inkivääri vei ehkä suurimman kärjen kuvotuksesta pois. Päivä kerrallaan eletään ja toivotaan parasta. Neuvolassa on piipahdettu pariin otteeseen ja myös pari ultraa on takana. Nyt odotellaan kutsua Tays:n äpkl:lle.

Kirjoitelkaahan kuulumisia...
 

Heippa,

Minullakin kolmas odotus ja laskettu aika on 23.9. Samanlainen raskaustyyppi myös minulla. Tyttövaaveja odottelen, perheessä on jo ennestäänkin kaksi tyttö lasta. =)

Verrattuna aiempiin yksösraskauksiin voin jo tässä vaiheessa sanoa, etten ainakaan minä helpolla ole päässyt - enkä varmasti tule pääsemään. Alkuraskaus meni hillittömässä väsymyksessä ja kuvotuksessa. Sitten alkoivat liitoskivut vaivata noin 16 raskausviikolla. Olenkin nyt ollut kaksi viikkoa sairaslomalla niiden takia. Maanantaina olisi tarkoitus yrittää vaihteeksi töihin takasin. Töissä minulla aloittaa sijainen viikon päästä, hänet pitäisi vielä jaksaa opettaa ja sitten voisi hyvällä omallatunnolla jäädä pikkuhiljaa pois.

Raskautta seurataan äitipolilla ja käyn kahden viikon välein siellä ultrassa ja lääkärintarkastuksessa. Tähän asti kaikki on vauveleilla mennyt ihan hyvin - tässä muutama viikko sitten huolestuin asukeiden painoerosta, joka nyt kuitekaan onneksi ei ole suurentunut.

Oletteko muut muuten milloin alkaneet tekemään hankintoja vauvoille? Itse en ole vielä uskaltanut mitään ostaa..

Ja lisäksi minua kiinnostaisi rakenneultran painoarviot. Minun vauvoilla ne olivat A=269g ja B=227g (rv 20+4). Olen seurannut tuolta muilta palstoilta, että noilla samoilla viikoilla yksönen on painanut yli 300g, mutta luulisin, ettei tuo paino voikaan kasvaa kaksosilla ihan samassa tahdissa. Vai millasia painoarvioita muut ovat saaneet?

Oikein mukavaa kevättä kaikille! Olisi tosi kiva kuulla muiden kokemuksia ja kuulumisia!
:flower:

Terveisin,
Päivi75 (rv 20+6) ja nirppu&kirppu
 
:flower:
Kiva et on palstalla muitakin..
Hankintoja ei ole uskallettu thdä minkäänlaisia, autoja on kaupas käyty katseleen ja koeajaan, mut ostaminen saa jäädä myöhempään =)

Painoarvioista en voi viel kommentoida ku viikkoja on vasta 14+2..

 
Täällä odotellaan myös syyskaksosia. Laskettu aika on 20.9. eli nyt alkaa tulla 23 vkoa täyteen. Vointi on ollut ihan ok. Alkuväsymys oli todella kova ja vieläkin kyllä uni maistuu.. Kipuja ei ole ollut. Supistelee, jos liikkuu paljon tai kävelee esimerkiksi liian noeasti. Kotona 1v8kk poitsu joka yrittää kyllä pitää äitin vauhissa mukana.

Iloista odotusta kaikille!
 
Weeruska
Hemppa: ihan kuin meilläkin. LA 20.9 ja kotona 1v.8kk esikoinen, mutta tyttö :) Minne olette menossa synnyttämään? Me asutaan toistaiseksi Espoossa, joten Jorviin mennään.
 
amaaallis
Meillä rakenneultran painoarviot oli: 355g ja 341g tehtiin viikolla 19+3. Täyty aina muistaa että nuo ovat vain arvioita. Meillä on ilmeisesti kaksosilla tavallista pitemmät reisiluut (ainakin ultraaja sanoi) joten se heti vaikuttaa tuohon painoarvioon.

Älä huolestu suotta. Pääasia että maha-asukit kasvavat suht samanaikaisesti...
 
:heart:
Hei minulla on laskettu aika 9.10.07. Rv 21. Odottelen todennäköisesti tyttöjä. He ovat omissa pusseissa ja omat istukat. Lääkäri sanoi rakenneultrassa että ei ole ihan 100 % varma sukupuolista, itse olin näkevinäni että ovat tyttöjä. Ennestään minulla on 8v poika ja 1,5 vuotias tyttö. Asumme Kymenlaaksossa lähellä Kouvolaa. Synnytän Päijät-Hämeen keskussairaalassa. Olen hommanut jo melkein kaikki tarvittavat tavarat kun onneksi niitä oli jo ennestään osa.
 
PikkuKuu
Hei! Minulla on laskettuaika 6.10., ja kaksospoikia odottelen :heart:
Raskaus on mennyt suht hyvin, alun pahoinvointi oli hurjaa ja supisteluja nyt jonkin verran, muuten olo ok. Supistukset ovat kivuttomia, eivätkä ole onneksi aiheuttaneet mitään tuonne kohdunsuulle. Vatsa on jo nyt valtava, samanlainen kuin aiemmissa raskauksissani ihan lopussa. Hieman hirvittää, millaiseksi se vielä paisuu :/
Hankintoja on tehty jonkin verran; lähinnä vaatteita kirppikseltä ja käytetyt kaksostenrattaat huuto-netin kautta. Nyt on 22. rvk, ja aika matelee... Olen sairaslomalla töistä noiden supistelujen takia.
Onnellista odotusta kaikille!
:heart:
 
Kevättä kaikille :flower:

Nyt on takana ensimmäinen äpkl käynti Tays:ssa. Olen ollut jo reilu viikon sairaslomalla järjettömän alapään painontunteen takia. Viikkoja nyt 16+3.
Ultrassa kaikki näytti vauvoilla olevan hyvin, painoarviot 158 ja 164g, hurjan kokoisia ;)
Mutta... kohdunsuu oli jo pehmeä ja emättimen puolelta jonkin verran auki, joten sairaslomalle komennus ja ns. vuodelepoon.
Nyt ei voi kun kädet ristissä toivoa etteivät vaavit tuu pois... Mitään ei ole täs vaihees tehtävissä, muuta kuin se lepo. Vai olisko teillä siihen poppakonsteja?

Nyt sitten levätään ja odotellaan, että viikkoja tulee lisää :/
 
tupla05
Chaiga: nyt sitten vain ja ainoostaan makoilet, vaikka olo ja vointi tuntuis kuinka hyvältä, kaikki voi kääntyä hetkes päälaelleen kuten itselläni oli käydä. Itse en voinut paljon makoilla vaikka sitä lupasin ja lupasin lääkärille mutta kun oli tuo poikakin jota täytyi hoitaa ym.. juosta peräs. Jos sulla ei ennestään lapsia niin voi autuus mitkä löhöajat saat pitää =) itte ressasin jo pyykeistä ja kämpän siivouksesta MUTTA siihen on sitten ne miehet, vaikkei ny ihan sitä parasta mahdollista jälkee varmaan tuu mutta parempi sekin kuin ei mitään, joten lepoa, lepoa ja lepoa ja tsemppiä odotukseen!!


-äiti ja identtiset tytöt 2005-
 
Täällä myös kaksosten odottaja jolla la 9.10. Identtisiä poikia odotellaan.
eli nyt viikkoja olisi noin 22. Tänään käytiin jorvissa ultrassa ja painoarviot oli 340 ja 370. verenpaine on koholla ollut koko vkonlopun mutta jorvissa sivuuttivat asian olankohautuksella. Onneks huomenna on neuvola jossa mitataan uudelleen. Se on kyllä kiva että ultraan pääsee kahden viikon välein.
Sanoivat jorvista myös että pitäisi neuvolakin olla kahden viikon välein. sitä kohta pääsee joka viikko käymään jossakin tutkimuksissa.

Ei muuta kun voimia ja lepoa ja koitetaan kestää hellettä
 
Heipsan,
täällä myös odotellaan syyskaksosia ja viikkoja on tänään tasan 20. Laskettuaika on 26.10. Toissapäivänä oli rakenneultra ja lääkäri sanoi että molemmat ovat tyttöjä. Heillä on omat istukat ja pussit. Molempien painoarvio oli n. 310g. Toinen on kirinyt, sillä se oli aluksi hieman pienempi. =)
Raskaus on sujunut todella hyvin alun pahoinvointia lukuunottamatta. Viikoista 13 lähtien olen ollut täysin oireeton. Täytyy vain koputtaa puuta, että olo jatkuisikin hyvänä. Itselle tämä on ensimmäinen raskaus, joten tuleepahan kerralla kunnolla säpinää taloon. Suurempia hankintoja ei ole vielä tehty, mutta yhden hyväkuntoisen turvakaukalon ostin käytettynä ja muutamia vauvan vaatteita olen hankkinut alennusmyynnistä.

Mitä teille muille on sanottu kuinka paljon oman painon pitäisi nousta viikossa tai koko raskauden aikana yhteensä? Itselläni painoa on tullut lisää 7kg ja välillä kyllä vähän hirvittää. Olen tosin hyvin pitkä ja lähtöpainoni oli aika pieni. Lääkäri laittoi koko raskauden painotavoitteeksi +20kg. Hui.

Ja oletteko kuulleet mitään tilastoja kuinka usein kaksoset syntyvät Suomessa alakautta? Itseäni hieman jo pelottaa, että joutuu sektioon.

Jaksamisia ja hyviä vointeja kaikille tuplaodottajille! :flower:
 
Ilmottaudun tällekin palstalle. kaksosia odotellaan ja laskettu aika ois 16.9. Eilisestä lähtien jäin sairaslomalle varmaankin loppuun asti.
Hyvin on sujunut ainakin tähän asti...mitä nyt ensimmäisen kaksi kuukautta oksentelin :) kovasti itseäni pelottaa synnytys mutta kaippa kaikki menee hyvin toivotaan ainakin...ennestään minulla on kohta kolme vuotta täyttävä uhmaikäinen tyttö...saas nährä miten meitin käy kun lapsukaisia tulee lisää ja vielä samalla kerralla kaksi :|
Kaikenlaista ollaan jo osteltu vaikka ei ehkä vielä kauheasti pitäisi ettei vaan tuo huonoa onnea...taikauskoine...kuka...minäkö :)

KOvasti jaksamista ja vointeja kaikille odottajille :heart:
 

Yhteistyössä