Syöttötuoli

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Probleema
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Probleema

Vieras
Hei nyt pikaisesti kokemuksia ja neuvoja syöttötuolin hankintaan! Kannattaako hommata Tripp Trapp vai semmoinen "perinteinen" tuoli? Siis hintaerohan on jotain 100 e mutta kannattaako se? Onko Tripp Trapille jotain halvempia tai parempia vaihtoehtoja? Se istuinosa näyttää niissä kauhean pieneltä, mahtuukohan vähän pulleampi vauva siihen? Tavallisissa tuoleissa näyttää taas niin isolta että pysyykö vauva siinä tukevasti!

Kiitos etukäteen! =)

Tripp Trapp näyttää ahtaalta, mutta on itseasiassa hyvin tilava istuin. Meillä on Stokken Sitti, jossa poju pysyy hyvin paikoillaan. Ravintolassa käydessämme olemme istuttaneet pojun Tripp Trappiin, mutta hän pääsee pyörimään siinä lähes kokonaan ympäri, mikä hankaloittaa syöttämistä.

Hyvä vaihtoehto Tripp Trappille on ruotsalainen Svan (ainakin Stokka on myynyt). Mun mielestä paljon kivemman näköinen design, mutta ihan samat "toiminnot" kuin Tripp Trappissa. Hinta kai kuitenkin samaan luokkaa. Meillä kestänyt kolmen lapsen kiipeilyt...

Meillä on ollut aina "perinteinen" syöttötuoli ja olemme olleet siihen tyytyväisiä! Pehmuste on ollut siinä aina ja ihan aluksi laitettiin pehmusteen ja tuolin selkänojan väliin pieni sohvatyyny, hienosti "pienensi" tuolia.

Se on varmasti makukysymys, että haluaako perinteisen vai vähän erikoisemman :) Meillä on kaikki viisi syönyt hienosti perinteisissä! Siskollani on kyllä tuo Tripp Trapp, mutta itse en pitänyt sitä kauhean erikoisena tai jotenkin parempana kuin perinteistä. Mutta minä olen aika "juntti" näissä asioissa, pääasia on aina ollut, että lapsen on hyvä tuolissa istua :laugh:

itse ajattelin stokken tuolin järkeväksi,koska kun lapsi siirtyy pois syöttötuolista,saa siitä kaaren pois ja lapsi saa jatkaa siinä istumista mutta vähän korkeammalla.Ei tartte leuka olla kiinni pöydässä.Ja tuolissa on 7 vuoden takuu,se ei kaadu...Ja kun lapset on isoja niin siitähän tulee sitten kaikkien käyttämä tuoli,tavallisen syöttötuolinhan joutuu laittaa komeroon homehtumaan.

Onko kellään kokemusta tästä: http://www.pikkupingviini.fi/index.php?id=2&products_action=view&products_id=153&PHPSESSID=59d2203bcd9ce42455f82952ef33d6ba ?

Olisi kivemman oloinen kun Trip Trapissa ei ole tuota pöytää. Hinta kait aika sama..?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.01.2006 klo 13:49 stocker kirjoitti:
itse ajattelin stokken tuolin järkeväksi,koska kun lapsi siirtyy pois syöttötuolista,saa siitä kaaren pois ja lapsi saa jatkaa siinä istumista mutta vähän korkeammalla.Ei tartte leuka olla kiinni pöydässä.Ja tuolissa on 7 vuoden takuu,se ei kaadu...Ja kun lapset on isoja niin siitähän tulee sitten kaikkien käyttämä tuoli,tavallisen syöttötuolinhan joutuu laittaa komeroon homehtumaan.

Olen samaa mieltä. Meidän poika on 2,5 ja tykkää istua tripp trapissa. 1,5 vuotiaana otettiin kaari pois.Mummilla on tavallinen syöttötuoli mutta ei mahdu kunnolla siinä istumaan eikä sen takia tykkää siinä olla ja tavallinen tuoli on liian matala. Suosittelen,on pitkäikäinen tuoli.

Periaatteessa alkuvaiheessa on sama, minkälaisen syöttötuolin hankkii. Tosin vilkkailla liikkuvaisilla lapsilla tuo Tripp Trapp on osoittautunut hyväksi, se pysyy tukevasti pystyssä, vaikka pöydästä tökättäisiin vauhtia, kunhan se pääsee liukumaan lattialla. Perinteisen syöttötuolin kanssa siinä vaiheessa saa olla varuillaan.

Tripp Trappin suurin etu tulee esiin silloin, kun perinteinen syöttötuoli käy pieneksi ja tavallinen tuoli on liian matala. Mukavampi se on syödä hyvältä korkeudelta kuin suu pyödänlaidan korkeudella.

Kyllä siihen tuoliin mahtuu punkerompikin lapsi, kunhan tuoli on vain säädetty sopivaksi. Lähinnä tuo säätö tapahtuu istuinlevyn syvyydellä.

Yhteistyössä