syöttekö/ teettekö

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rentunruusu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

rentunruusu

Aktiivinen jäsen
11.09.2005
1 001
0
36
päivittäin salaattia?
mitä laitatte yleisimmin/lempisalaattiin?

Minä olen vähän laiska salaattien tekoon :ashamed: , välillä kuitenkin esim. pihviruokien vastapainoksi.
Syön kyllä päivittäin töissä ruoan kanssa, toivottavasti lapsetkin koulussa/ päikkärissä.

Meidän lempisalaattiin tulee:

jääsalaattia
tomaattia
kurkkua
sipulia tai purjoa
tonnikalaa öljyssä
fetajuustoa

ja salaattikastiketta on oltava :p

\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.10.2006 klo 14:05 rentunruusu kirjoitti:
päivittäin salaattia?
mitä laitatte yleisimmin/lempisalaattiin?

Minä olen vähän laiska salaattien tekoon :ashamed: , välillä kuitenkin esim. pihviruokien vastapainoksi.
Syön kyllä päivittäin töissä ruoan kanssa, toivottavasti lapsetkin koulussa/ päikkärissä.

Meidän lempisalaattiin tulee:

jääsalaattia
tomaattia
kurkkua
sipulia tai purjoa
tonnikalaa öljyssä
fetajuustoa

ja salaattikastiketta on oltava :p

Pitäisihän tuota salaattia syödä, meillä vaan on laiskaa porukkaa sitä syömään! Itse kyllä söisin vaikka joka päivä.

Meillä lempisalaatti on se perus:
Jääsalaatti
tomaatti
kurkku
sipuli
feta
joskus purjo....
salaattikastikkeita ei meillä harrasteta ollenkaan...eli rehut rehuina =)

(Juu, kuivaa on, samaa mieltä) ;) <br><br>

Meillä ei ole aina salaattia, mutta viikonloppuisin laitetaan. Kreikkalainen salaatti on hyvä perussalaatti, mutta sit sellainenkin on hyvä: isona raasteena porkkanaa, kukkakaalia pikkupaloina, hunajapähkinöitä sekaan. Joskus laitan ihan vain tomaattia ja sipulia siivuina. Meillä muksut saattaa syödä ruoanvalmistuksen aikana kokonaisen paprikan, puolikkaan kurkun tai isot porkkanat ja olen katsonut, että se korvaa arkena salaatin ihan hyvin.

Söisimme kyllä joka päivä salaattia, mutta olemme laiskoja sitä tekemään. Useimmiten tulee laitettua tällaista: jäävuorisalaattia tai paria erilaista ruukkusalaattia, kurkku + erivärisiä paprikoita kuutioiksi, kirsikkatomaatteja. Lisäksi on erikseen fetajuustoa ja ehkäpä valmista italiansalaattia.

meillä syödään kevenettyä amerikan salaattia ja kreikkalaista salaattia...amerikan salaatissa korvaan majoneesin kermaviilillä tai kevyt sellaisella tai rasvattomalla jugurtilla...eli siis keräkaalia silppuna ja porkkanaraastetta, kastikkeeksi esim. sitä jugurttia ja ripaus herbamarea...

tää on hyvää;
keitettyä riisiä
tonnikalaa
pakaste porkkana, maissi,herne
omenaa
suolakurkkua
kermaviiliä
mausta suolalla ja sitruunapippurilla

jahas, täytyy lähteä kauppaan, haluan tätä nyt :kieh:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.10.2006 klo 14:25 p02t04 kirjoitti:
tää on hyvää;
keitettyä riisiä
tonnikalaa
pakaste porkkana, maissi,herne
omenaa
suolakurkkua
kermaviiliä
mausta suolalla ja sitruunapippurilla

jahas, täytyy lähteä kauppaan, haluan tätä nyt :kieh:

Kävin kurkkaan sun profiilista, että ootko raskaana, kun tällainen yhtäkkinen mieliteko sulle iski :laugh:

Enpä tee,kesä aikana useammin.
Mun lemppareita salaattiin:jääsalaatti/jäävuorisalaatti,kurkkua,tomaattia(kirsikka tom. myös),fetaa,tonnikalaa,sipulia(punasipuli parempaa)...
pähkinöitä en oo itse kokeillu. Omenaki olis hyvää...

ei ihan joka päivä salaattia mut vihanneksia kuitenki ja teen jonkin verran erilaisia sallaatteja, joista oonki ruokaosioon laittanukki joskus

Usein tulee jotain laitettua, yleisimmin jäävuorisalaattia, tomaattia, kurkkua, paprikaa ja ananasta.
Kai lapset söis muutakin, mut minä en pidä suolakurkuista, feta-juustosta, oliiveista tai tonnikalasta. Laita siinä sit kreikkalaista salaattia.. :laugh:

salaattia varsinaisesti en välttämättä tee joka päivä / joka aterialle mutta lämpimän ruoan kanssa on aina jotain rehua (tomaattia, kurkkua, porkkanaa, paprikaa...) ja leivän päällä samoin.

Yritän tehdä salaattia joka aterialle mut joskus jää.

Aika hyvää on punakaali (raastettuna, yleiskonella menee parhaiten) + tölkki ananasmurskaa. Ei tarvi edes kastiketta.

Tai sitte teen ison satsin porkkanaraastetta ja pistän pakkaseen. Paranee vain siellä.

Meillä toimii tällainen systeemi, meillä on kivat muoviset säilytysrasiat, yhteen pilkon tomaatteja, yhteen kurkkua, yhteen huuhtelen ja kuivaan salaatinlehtiä (tai salaattisilppua), yhteen paprikaa lisäksi toisinaan on rasioissa vesimelonia, porkkanasuikaleita yms vihanneksia tai hedelmiä.
Ja nämä säilössä vihanneshyllyllä, sieltä sitten nostetaan aamupala tai ruokapöytään ja jokainen saa koota haluamansa salaatin.
Säilyvät hyvinä pari päivää. Usein vain käy niin että "vihanneshullut" lapsoset ovat tyhjentäneet kaiken iltapalalla, ja äitee jää aamupalalla ilman viherannosta.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.10.2006 klo 13:09 vieras kirjoitti:
Meillä toimii tällainen systeemi, meillä on kivat muoviset säilytysrasiat, yhteen pilkon tomaatteja, yhteen kurkkua, yhteen huuhtelen ja kuivaan salaatinlehtiä (tai salaattisilppua), yhteen paprikaa lisäksi toisinaan on rasioissa vesimelonia, porkkanasuikaleita yms vihanneksia tai hedelmiä.
Ja nämä säilössä vihanneshyllyllä, sieltä sitten nostetaan aamupala tai ruokapöytään ja jokainen saa koota haluamansa salaatin.
Säilyvät hyvinä pari päivää. Usein vain käy niin että "vihanneshullut" lapsoset ovat tyhjentäneet kaiken iltapalalla, ja äitee jää aamupalalla ilman viherannosta.

Tosi kivankuuloinen systeemi, vois kopsata meillekin! =)