syöttekö aina vaan tummaa pastaa, tummaa riisiä, tummaa leipää, ettekö koskaan sitä vaaleaa versiota

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja shihtzu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

shihtzu

Vieras
Olen ihmetellyt tällä palstalla kun kaikki aina niin vakuuttavat, että meillä syödään vaan terveellisesti pasta on tummaa, leipä on tummaa, riisi on tummaa, kaikki on sitä terveellisintä vaihtoehtoa, mutta silti kaupoissa myydään enemmän tavallista makaronia ja tavallista riisiä.

Itse myönnän että ostan oikeastaan aina tavallista makaronia tai sitten värillistä, mutta tummaa en koskaan, koska en tykkää siitä, ja se jää meillä aina suurelta osin syömättä ja menee roskiin. Riisin kanssa on samoin ostan sitä tavallista tai sitten basmati- tai jasmineriisiä, tummaa en ikinä.

Leipää ostetaan joko vaasan ruispaloja miehelle ja pojalle ja itse syön Oululaisen jälkiuunipaloja tai sitten kauraleipää joka on paikallisen leipomon ja ihan sairaan hyvää.

Niin ja meillä käytetään valkoisia jauhoja, kun tulee aina ostettua halvin jauhopussi mitä kaupassa on. Meillä tosin jauhoja menee todella vähän ja kaikissa leivontaohjeissa on vehnäjauhoja, enkä uskalla mitään muita jauhoja tilalle laittaa, teen aina suoraan ohjeen mukaan.

No ihan samalla tavalla kukaan ei koskaan syö pikaruokaa, eikä ainakaan syötä sitä lapsilleen, mutta silti heset ja mäkkärit ovat päivittäin täynnä lapsiperheitä...

Täysjyvää ja moniviljaa meillä vaan on. Jos vehnäleipää ostetaan niin katsotaan että se on täysjyvää. Pizzapohjaankin lisätään aina kuitulisäksi ruisjauhoja.

Sekä että.

Riisi on yleensä basmatia, mutta makaroni on paljon parempaa tummana. Mies ei syö tummaa leipää, minä taas tykkään siitä.

Jauhoja...no, jos sitä menee 1 dl vuodessa niin hyvä. Tosi vähän käytetään.

Makaroni on aina tummaa, mutta mä en voi sietää tummaa riisiä. Ruisleipää syön minä enimmäkseen, lapset mun tekemiä sämpylöitä, joissa on yleensä paljon erilaisia hiutaleita tai leseitä. Jos kaupasta ostan muuta kuin ruisleipää, niin se on mitä sattuu.

No ei todella.
Jos mun tekee mieli vaikka ranskanleipää, niin ostan sitä.

Riisi käyttötarkoituksen mukaan. Makaronia mitä milloinkin, välillä tummaa, välillä vaaleaa.

Mä nautin syömisestä. Myös monen epäterveellisemmän ruuan syömisestä. Mä en halua tinkiä mukavuudesta ja herkuttelusta terveysintoilun kustannuksella.
Opetan mieluummin lapsillekin, että jos jonkun kohtuuden kykenee pitämään, niin se riittää.

Elämä päättyy 100% varmasti kuolemaan. Mä elän mieluummin mukavasti vaikka vaan 50 vuotta, kuin kärvistellen ja porkkanoita jyrsien 90 vuotta.

on aina Uncle Ben'sin pitkäjyväistä riisiä (valkoista), se nyt vaan on parasta. Siitä en voi luopua.

Pastana meillä on joko:
- tumma makaroni
- täysjyvämakaroni (cappelli)
- tumma keltainen makaroni (kukkamakaroni)
- proteiinipasta
- täysjyväspagetti
- joskus jotain erityispastoja (simpukka, tagliatelle...)

Leipä meillä ei ole koskaan täysin valkoista, siinä on aina joku "juju", yleensä kaapissa esim.
- täysjyväpaahtoleipä
- ruisleipä
- kaura-juusto-paahtosämpylät
- erilaisin siemen/jyvä -leivät

Leivon aika vähän, mutta silloin kun leivon, käytän vehnäjauhoja. Sämpylöihin puolet grahamjauhoja tai kaurahiutaleita.

riisi on äklöä ja jos joudun sitä syömään syön vaaleaa pitkäjyväistä. pasta on yleensä viljapastoja tai tummaa pastaa. poikkeuksena makaronilaatikko ja makaroonivelli jotka pitää tehdä vaaleaan pastaan. jauhoja on laidasta laitaan käyttötarkoituksen mukaan. ja ruisleipää syön aina. harvoin vaaleaa ja silloin yleensä itse tehtyjä sämpylöitä.

Alkuperäinen kirjoittaja ImpiEllenAnna:
Likimain aina. Tai pasta voi välillä olla sitä keltaista sydän makaroonia. Joskus harvoin herkutellaan vaalealla leivällä. Riisi on aina tummaa.

Mikä tuossa pastassa on se idea, kun sehän on kuitenkin tummaa. Miksi siis se on keltaista? :D

En usko, että pullamössön syöjät erityisemmin mainostavat käyttämiensä viljatuotteidensa laatua täällä, ne jotka eivät ko.tuotteita syö kehtaavat myös mainita sen :) En kyllä ymmärrä, miksi arkiruokavaliossa pitää olla valkoista vehnäjauhoa, vaaleaakin leipää saa täysjyväisenä ja vaikka mitä eri ihania makuja.

Pastana AINA luomutäysjyvä. Urtekramilla on hyvää, mutta spaghettia olen löytänyt ihan suomalaistakin!

Leivän leivon itse. Olen laiska leipomaan, joten syömme leipää vain muutaman kerran kuussa. Siinäkin luomutäysjyvä.

Riisiä emme oikeastaan enää syö. Ohraa käytän sen tilalla. Joskus riisi-ohra sekoituksia. Jos ostaisin riisiä, niin täysjyvänä, en tykkää siitä valkoisesta.

Nuudeleita syön joskus ihan niitä pikaversioita, eli ei täysjyvää :D Mutta harvemmin. Ja jos käytän nuudeleita ihan oikeassa ruoassa niin täysjyvää.

Syön ihan kaikkea, oman perheen suosikit on ruisleipä ja moniviljasämpylät, spagetista kelpaa lapsille vain vehnästä tehty, ite tykkään tummasta spagetistakin, riisistä käytetään sitä missä on seassa myös ohraa. Vaalea pitkäjyväinen riisi taas ei maistu, jos jotain vaaleaa käytetään on se sit puuroriisiä.

Alkuperäinen kirjoittaja olen miettinyt:
Likimain aina. Tai pasta voi välillä olla sitä keltaista sydän makaroonia. Joskus harvoin herkutellaan vaalealla leivällä. Riisi on aina tummaa.

Mikä tuossa pastassa on se idea, kun sehän on kuitenkin tummaa. Miksi siis se on keltaista? :D

En mä tiedä :D Mä miellän tumman pastan ruispastaksi ja tuo keltainen on keltaista eikä sitä tummaa. Ei kannata välittää mun mielleyhtymistäni :xmas:

En mä tiedä :D Mä miellän tumman pastan ruispastaksi ja tuo keltainen on keltaista eikä sitä tummaa. Ei kannata välittää mun mielleyhtymistäni :xmas:

Piti nyt sitten itse ottaa selvää, kun alkoi häiritä. Eli se on samaa tummaa pastaa kuin muukin tumma pasta, mutta värjätty kurkumalla keltaiseksi. :)

Hyvää se myös on. :p

http://www.myllynparas.fi/portal/suomi/kuluttajat/tuotteet/pastatuotteet/keltainen_kukka_makaroni/

MEILLÄ ON AINA VALKOISTA! Kaikki.
EI nuo nirsot vekarat muuta syö, enkä itsekään tykkää tummasta pastasta enkä tummasta riisistä. Syön mieluummin vähän vähemmän sitä valkoista.
Ruisleipää syödään, mutta myös vehnäleipää. Mannapuuroa syödään joka viikonloppu, mä heitän siihen joskus vähän leseitä, mutta mies ei - laittaa voita. heh... arvatkaa kumman puurolla on suurempi menekki?

Piti nyt sitten itse ottaa selvää, kun alkoi häiritä. Eli se on samaa tummaa pastaa kuin muukin tumma pasta, mutta värjätty kurkumalla keltaiseksi. :)

Hyvää se myös on. :p

http://www.myllynparas.fi/portal/suomi/kuluttajat/tuotteet/pastatuotteet/keltainen_kukka_makaroni/

Ok. Kiitos sivistyksestä =) Meillä siis syödään pelkästään tummaa pastaa. :D

Meillä syödään vaaleita versioita :wave: Riisit jasmin-tai basmativersioina. Muutaman kerran ollaan kokeiltu syödä terveysversioita näistä, mutta ei kenellekään oikein maistu...

Leipinä syödään eniten itse leivottuja. Kaupasta valitaan leiväksi mitä milloinkin, aika usein kyllä ruisleipää ja täysjyväleipiä. :)

Yhteistyössä