Syöttäminen: anoppi vs. mä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja +-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

+-

Vieras
Mikä siin on et ku anoppi syöttää poikaa (8kk) niin nälkää on vain yhden pienen purkin verran ja kun mä syötän, niin uppoaa yksi iso purkki?! ;-)

Ärsyttää kun ei usko, et poika syö ison purkin!! Piste.

Mä en oo paras vastaamaan tähän kun mulla pelkkä anopin ajatelminen nostaa karvat pystyyn... sillä kun on asenne et eihän lapsella voi olla nälkä tai väsy kun ei se kiukuttele tai itke... no kas kun meiän lapsi ei osota nälkää tai väsyä kiukuttelemalla vaan täytyy tietää lapsen rytmit ja tuntea lapsi et näkee muista jutuista et oiskohan aika lähtee nukkumaan jne.

Alkuperäinen kirjoittaja marhe:
No monasti se loppupurkki menee pienen väännön kanssa...jos anoppi on sitä mieltä että ruokaa annetaan niin kauan ku suu suosiolla aukeaa?

No en mä sitä lusikkaa väkisin suuhun tunge. Vaatii vaan vähän kärsivällisyyttä. Äskenkin oli jo suu suupussa, mutta muutaman minuutin päästä alkoi suorastaan hotkimaan ruokaa. Pitää vissiin jotain tuumailutaukoja ja sit taas maistuu. :D

Mut jos lopettaa heti kun kerran ei aukaise suuta lusikalle, niin ei siin paljoo ehdi ruokaa tippumaan. Luulisin, et tiedän paremmin lapseni ruokahalun ja ruokailutottumuset kuin anoppini. (tulee taas viinkolopuksi meille, saas nähä onko oppinut mitään!)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja marhe:
No monasti se loppupurkki menee pienen väännön kanssa...jos anoppi on sitä mieltä että ruokaa annetaan niin kauan ku suu suosiolla aukeaa?

No en mä sitä lusikkaa väkisin suuhun tunge. Vaatii vaan vähän kärsivällisyyttä. Äskenkin oli jo suu suupussa, mutta muutaman minuutin päästä alkoi suorastaan hotkimaan ruokaa. Pitää vissiin jotain tuumailutaukoja ja sit taas maistuu. :D

Mut jos lopettaa heti kun kerran ei aukaise suuta lusikalle, niin ei siin paljoo ehdi ruokaa tippumaan. Luulisin, et tiedän paremmin lapseni ruokahalun ja ruokailutottumuset kuin anoppini. (tulee taas viinkolopuksi meille, saas nähä onko oppinut mitään!)

en nyt tarkoittanutkaan tuota että jos kerran suu on supussa ni ruokailu loppuu siihen vaan jos lapsi selvästi alkaa venkoilemaan. mä oon ite seuraillu sitte näitä neuroottisesti rytmeistä kiinni pitäviin äiteihin ja siihen että sen lapsen täytyy joka kerta syödä se sama määrä, maistui tai ei.

Alkuperäinen kirjoittaja Ansu-78:
Mä en oo paras vastaamaan tähän kun mulla pelkkä anopin ajatelminen nostaa karvat pystyyn... sillä kun on asenne et eihän lapsella voi olla nälkä tai väsy kun ei se kiukuttele tai itke... no kas kun meiän lapsi ei osota nälkää tai väsyä kiukuttelemalla vaan täytyy tietää lapsen rytmit ja tuntea lapsi et näkee muista jutuista et oiskohan aika lähtee nukkumaan jne.

Kyllä melkeinpä jokainen lapsi päätyy lopulta viimeisenä keinona kiukuttelemaan ja itkemään nälkäisenä tai väsyneenä... :whistle: Jotkut eivät vain tajua, että sen vaiheen voi estää jos antaa sitä ruokaa tai panee nukkumaan ajoissa ;) .

Onko sillä jotain merkitystä? Lapset saavat syödä eri määriä (poislukien joku jolla on tiukka ruokavalio). Kyllä se tekniikka ja taitolaji on ;)

Minä sain mukulaan eniten ruokaa, mies sitten ja lopuksi isovanhemmat hieman eri tavoin. Jossain vaiheessa lopetin itsekkin tuputtamisen ja mukula söi mitä söi. Nälkäisenä söi enemmän

Joo, liian nälkäisenä ei ruokailusta tule mitään ja siksi yritän joten kuten pitää kellonajoista kiinni. Ja meillä poikaa tarttee tietyn määrän ruokaa päivässä (5 ateriasta pidettävä kii), muuten kostautuu seuraavan yön unissa. Eilen jäi välipala aikataulu syistä väliin ja heräs neljältä karjuu. Annoin maitoo ja sammahti heti. Ainakin nyt pari kertaa on käynyt noin, kun päiväruokailusta ei oo pidetty kii.

Kyllä meidänkin poika syö enemmän, jos äiti on lähellä tai jos kotona syödään, kuin että jos anoppi "syöttää" tai syödään anoppilassa. Mitäpä sitä turhaan tuputtamaan. Syököön sitten seuraavalla kerralla taas enemmän, jos jää nälkä.

Meillä syödään kellon mukaan, siksi että ei tule sitä nälkäkiukkua eikä ole liian nälkäinen. Poika ei aivan helpolla pyydä ja sitten onkin jo kiljuva nälkä kun alkaa pyydellä. Rytmin kun tuntee niin tietää koska syöttää ja nukuttaa. Määrät vaihtelevat ruoassa ja kyllä se pää alkaa pyöriä silloin kun on kylläinen. Näyttää syöttäjästä riippumatta vaihtelevan.

Yhteistyössä