Syötkö avokadoa jos siinä on

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja avo-hullu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

avo-hullu

Vieras
mustia kohtia ja/tai sellasia "juuria"? Mä käytän aika paljon avokadoa mut herkästi lentää roskiin jos siinä on vähänki jotain...mut nyt vaan ollu paljon "huonoja" ja mietin että taitaa mennä liianki herkästi roskiin mulla..tulee aika kalliiksi viskoa joka toinen pois ;)

Alkuperäinen kirjoittaja taivaanrantaheinä;29017825:
Syön, ne juuret tarkoittaa vaan sitä että se on vähän ylikypsä

Entäs jos ne juuret on jo väriltään sellasia tummia? Mulla on tossa halkastuna yks sellanen ja arvon syönkö vai heitänkö :D Ei se kuitenkaan maistu varsinaisesti pahalta, mut ei kyllä ihan tuoreeltakaan..

Syön kyllä, jos maku on hyvä. sitteku alkaa olla kunnolla ylikypsä niin se tuntu kyllä maussakin. tummat rapsin pois.
Avokadot on sikäli kinkkisiä että ne on ensin pitkään raakoja ja sitten vain päivän pari 'sopivan' kypsiä ja sitte
Ne jo alkaa olla ylikypsiä. Vaikea koko pussilista ehtiä syödä tuossa kahdessa päivässä.

[QUOTE="a.p";29017839]Entäs jos ne juuret on jo väriltään sellasia tummia? Mulla on tossa halkastuna yks sellanen ja arvon syönkö vai heitänkö :D Ei se kuitenkaan maistu varsinaisesti pahalta, mut ei kyllä ihan tuoreeltakaan..[/QUOTE]

Eikö ne juuret oo aina tummia. Kyllä minusta pilaantuneen tunnistaa jo hajusta, sitä ei tee mieli edes alkaa syömään

[QUOTE="Vieras";29017846]Syön kyllä, jos maku on hyvä. sitteku alkaa olla kunnolla ylikypsä niin se tuntu kyllä maussakin. tummat rapsin pois.
Avokadot on sikäli kinkkisiä että ne on ensin pitkään raakoja ja sitten vain päivän pari 'sopivan' kypsiä ja sitte
Ne jo alkaa olla ylikypsiä. Vaikea koko pussilista ehtiä syödä tuossa kahdessa päivässä.[/QUOTE]

Mä laitan aina osan jääkaapiin ja vaan pari pöydälle kypsymään, tai sitten kaikki ensin pöydälle kypsymään päiväksi ja sitten tungen jääkaapiin

Alkuperäinen kirjoittaja taivaanrantaheinä;29017882:
Mä laitan aina osan jääkaapiin ja vaan pari pöydälle kypsymään, tai sitten kaikki ensin pöydälle kypsymään päiväksi ja sitten tungen jääkaapiin

Joo, mulla unohtu moneks päiväks (viikoksi?) ne tuohon pöydälle, et ne ei tosiaan oo enää ihan tuoreita :D Mut ei tosiaan viittis pois heittää jos ne ihan kelvollista syötävää on :)

Yhteistyössä