Syöpäpelko

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aapeesyöpä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aapeesyöpä

Vieras
Mä en uskalla mennä lääkäriin, oon tupakoinut 13 vuotiaasta asti ja käyttänyt alkoholia kerran kaksi viikolla. Mulla on lapsi ja mies, parisuhde toimii hyvin ja lapsi on maailman rakkain, en mitään rakkaampaa keksi kuin oma lapseni.
Mulla on ongelma ja paha sellainen. olen kärsinyt reilun 2vuotta palan tunteesta kurkussa, välillä on olo että huomaan että mitään ei tunnu mutta alan olla niin tottunut tuohon palan tunteeseen että en huomaa sitä enään itsekkään.
Peilistä kun katson kurkkuani näkyy oikea nielurisa on suuri, samoin kurkku on paisuksissa oikealta puolelta. Kurkku ei ole kipeä, inhottavasti vaan ilmoittaa olemassaolostaan kokoajan. vaikea selittää. Kieli on omituinen, muilla on tasaisen punainen kieli, mulla on ihan rosoinen ja outo. alahuulessa mulla on paisuneet sylkirauhaset, en oo varma onko ne sylkirauhasia, huulissa on pehmoisia kyhmyjä sisällä.
Mä olen varannut monet kerrat lääkäriajan ja perunut sitten samana päivänä. Mäen vaan pysty menemään lääkäriin, mä pelkään niinlujaa diagnoosia että sairastat syöpää ja tuut kuolemaan siihen, en mä sitä diagnoosiakaan pelkää niin lujaa kuin sitä että mä makaan sairaalassa kurkku auki ja johnaki hengitysputkes ja mihinkään ei voi mennä. odotan kuolemaa sängyssä, ja mun lapsi käy antamas hyvästejä. EI SE VOI MENNÄ NIIN. Mä haluan kuolla kerralla, pää irti ja silleen, tai jotain.
Mulla on uusimpana oireena alkanu kipu niskassa, kipu tuntuu luussa niskanikamissa. Kuinka mä kuolen jos en mee lääkäriin? jos tuo syöpä leviää ja on mulla jo niskassa niin kuolenko vaan tukehtumalla vai onko syöpä sellainen tauti että lopulta hakeutuu lääkäriin? pystynkö salailemaan kuinka kauan lähipiiriltä tätä asiaa?
Mä oon aivan alkanu harmaantumaan, en tiedä johtuuko iästä vai mistä mutta oon 27v.

mulla on aina ollut rosoinen kieli." pahkurat" huulessa löytyy myös täältä, eli ne ainaskin varmaa normaalia. se kurkkutunne saattaa hyvinkin olla kilpirauhas vaivaa, johon on lääkitys, siihen liittyy mm. palan tunnetta kurkussa.

Rohkeesti vaan sinne lääkäriin :) Itse sain mentyä syöpäpelkojen kanssa ihan lääkärillekin asti sillä, että soitin yksityiselle ja sain ajan kahden tunnin päähän aamuisesta soitostani. Ei kehdannut enää jänistää. Toisaalta aattelin, että kumpi on pahempi, kuolla hoitamattomaan syöpään vai mahdollisesti taistella itsensä sairauden läpi. Minun kohdallani epäilykset osoittautuivat aiheettomiksi ja toivottavasti sinunkin kohdallasi :)

JOS sulla olis ollu 2 vuotta niin iso syöpäkasvain, että se tuntuisi palana kurkussa, en usko että olisit kirjoittamassa tekstiäsi.

Mene sinne lääkääriin, voit saada avun vaivaasi tai ainakin turhan pelkosi pois.

Lopeta kuitenkin tupakan poltto ja jätä alko vähemmälle.

Yhteistyössä