Syöpä ja kuoleminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "surullinen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"surullinen"

Vieras
Läheisellä sukulaisella on syöpä joka on levinnyt mm. luihin, mahaan, aivoihin ja moniin muihinkin paikkoihin. On nyt muutamassa viikossa mennyt huonoon kuntoon, nukkuu paljon ja valveilla olessaan ei puhu kunnolla, muutamia sanoja joista saa selvää. Onko teillä kokemuksia miten nopeasti kuolema on tullut kun on mennyt noin huonoon kuntoon? Tottakai toivoo että toinen eläisi pitkään, mutta on kurjaa katsoa miten kärsii ja kun tietää ettei tuosta voi selvitä..

Yksilöllinen vaihtelu voi tietysti olla hämmästyttävän suurta, mutta ei tuollaista kai montaa viikkoa ainakaan yleensä kestä. Oma läheiseni meni parissa päivässä sen jälkeen, kun ei enää jaksanut valvoa tai puhua. Ja hyvä niin, kun kivut päivä päivältä kovenivat.

Löytyikö syöpä vasta noin laajalle levinneenä? Vai levisikö hoidoista huolimatta? Kauhea tilanne, voimia paljon!
Mun miehen ukki kuoli parissa päivässä kun ei jaksanut enää valvoa ja puhua.

En osaa vastata kysymykseesi, mutta paljon voimia ja jaksamista sinulle, potilaalle ja kaikille läheisille :hug: Näiden asioiden edessä nöyrtyy ja olo on varmasti neuvoton. Voimia! :'(

[QUOTE="surullinen";25958447]Elintärkeissä elimissä? Haima, maha, aivot, suoli, luut, noissa ainakin..[/QUOTE]

Riippuu missä kohtaa aivoja, elintärkeä elin on esimerkiksi maksa, nuo muut eivät välttämättä lopeta sitä elämää nopeasti.

[QUOTE="vieras";25958488]Löytyikö syöpä vasta noin laajalle levinneenä? Vai levisikö hoidoista huolimatta? Kauhea tilanne, voimia paljon!
Mun miehen ukki kuoli parissa päivässä kun ei jaksanut enää valvoa ja puhua.[/QUOTE]

Löytyi kuukausi sitten, silloin oli jo levinnyt. Hoitoja ei edes aloitettu. Onhan tämä kamala tilanne, henkilöllä ei ollut edes pahoja oireita, lääkäri epäili kilpirauhasessa jotain häikkää. Todella nopeasti mennyt huonoon kuntoon ja ei ole mielestäni mitenkään kamalan vanha, 62 vuotias.

Ei tuollaista varmaan voi täysin ennustaa. Isäni menehtyi syöpään viime juhannusaattona ja 2 päivää aikaisemmin oli virkeä ja täysin oma itsensä. Muutos kaksi päivää myöhemmin oli järkyttävä. Mutta melkein veikkaisin että saatte varautua poismenoon,niin kamalaa kuin se onkin. Voimia:hug:

Alkuperäinen kirjoittaja AikaKaukanaTäydellisestä;25958544:
Ei tuollaista varmaan voi täysin ennustaa. Isäni menehtyi syöpään viime juhannusaattona ja 2 päivää aikaisemmin oli virkeä ja täysin oma itsensä. Muutos kaksi päivää myöhemmin oli järkyttävä. Mutta melkein veikkaisin että saatte varautua poismenoon,niin kamalaa kuin se onkin. Voimia:hug:

Osanottoni.

Oli varmasti shokeeraava tilanne :(

Alkuperäinen kirjoittaja AikaKaukanaTäydellisestä;25958544:

Voi ei, varmasti kamala tilanne! Oliko syöpä ollut jo kauan tiedossa? Ja oliko syöpä missä?

Kiitos kaikille kommenteista, tulee hyvä mieli miten tuntemattomatkin voivat tsempata :) Viime syksynä toinen läheinen sukulainen kuoli syöpään ja muutenkin tuntuu että nyt vuoden sisällä tosi moni kuollut, kamala ahdistus tulee kun kuulee edes jonkun kuolleen, vaikkei olisikaan tuttu..

Voi ei, varmasti kamala tilanne! Oliko syöpä ollut jo kauan tiedossa? Ja oliko syöpä missä?

Isäni selvisi paksusuolensyövästä vajaat kymmenen vuotta sitten mutta tätä ei enää kestänyt,kyseessä vatsasyöpä tai vastaava,jotenkin kaikki tieto meni ohi kun teki vain niin pahaa katsoa oman isän kärsimystä.

Tätini kuoli syöpään, sairastettuaan sitä n. 5-vuotta. Ja nyt tyttäreni isoisä on sairastunut myös samaan tautiin. Tätini kävi töissä vielä viikko ennen kuolemaansa ja parantumaton diagnoosi oli tullut jo aikaa sitten, mutta kun vei sänkyyn, niin vei alta viikon.

Nyt tyttäreni vaari (isänsä isä) on saanut ilmeisesti kuolemantuomion, koska ei suostu kiertelemättä kertomaan :(. Tedän kuitenkin, että kuolemantuomitutkin ovat parantuneet (jokseenkin) kannabisöljyn tai kannabiksen kautta. Ja niin palon, kun itse huumeita vastaan olen, niin mieli on muuttunut, näiden syöpien osalta (ei muuten, iil itse en uskaltaisi edes pilveä kokeilla). Sinällään harmi, että tyttären vaari ei ilmeisesti edes uskalla kokeilla yhtä kertaa, että auttaisiko kyseinen aine hoitojen kestämiseen, vaikka on aika pahana hoidosta...

Mutta olen kuullut syöpäpotilaista, jotka ovat olleet kuoleman porteilla ja kohta takasin elämässä...ikinä ei voi siis tietää :)

Voimia! Sitä mekin tarvitaan..

Hän voi kuolla piankin tai elää joitain viikkoja tuossa tilassa. Tila voi seljetä yks kaks ja romahtaa taas. Kun ei puhu, syö, jaksa olla hereillä jne.. ei ole enää paljoa aikaa. Toisaalta onneksi. Kukaan ei halua katsoa, kun ihminen kärsii. Kuolema on silloin helpotus kärsivälle. Läheisille jää tuska ja suru.

Kaikkea hyvää, aurinkoakin ja pieniä ilonpilkahduksia. :hug:

isä meni vajaassa viikossa siitä kun saavutti tuon olotilan, eli ei jaksanut olla hereillä,puhua yms.Luojan kiitos, lähtö oli nopea ja isä vain nukkui pois, hiljaa ja rauhallisesti.Ikävä on kova, mutta kamalampaa olisi ollut katsoa sitä elämän ja kuoleman kamppailua viikkoja,pahimmillaan kuukausia.

Paras ystävä meni myös alle kahdessa viikossa diagnoosin jälkeen, ikää 31v. Pari-kolme viimeistä päivää meni vahvoilla kipulääkkeillä, nukkuen.

Sitä tässä olen miettinyt, että kun kuolemasta tuli nyt 5kk, enkä ole vieläkään oikein tajunnut että se on todellista. Normaaliako? Kaikki tapahtui niin äkkiä. :(

[QUOTE="ikävä";25959455]Paras ystävä meni myös alle kahdessa viikossa diagnoosin jälkeen, ikää 31v. Pari-kolme viimeistä päivää meni vahvoilla kipulääkkeillä, nukkuen.

Sitä tässä olen miettinyt, että kun kuolemasta tuli nyt 5kk, enkä ole vieläkään oikein tajunnut että se on todellista. Normaaliako? Kaikki tapahtui niin äkkiä. :([/QUOTE]

Mikä syöpä ystävälläsi oli? Kamalaa että noinkin nuori ja noin nopeasti diagnoosin jälkeen.. Eikö oikeasti ollut syytä aiemmin lääkäriin vai eikö vain mennyt?

Yhteistyössä